Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku

vloženo

Kultovní háček na tašku umístěný na palubní desce se poprvé objevil v březnu 1996 ve výbavě Nissanu Almera. Stejně jednoduchý designérský přístup zaměřený na zákazníka dnes rozvíjí oceňovaný crossover Qashqai i další modely značky Nissan.

Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku

Vyspělé technologie zaměřené na podporu řidiče nabízí celá modelová řada vozů Nissan včetně oceňovaného crossoveru Qashqai. Tato mimořádně vyspělá řešení procházejí neustálým vývojem, jehož cílem je zlepšit požitek z vlastnictví vozu. Konstruktéři společnosti Nissan však vědí, že velký efekt mohou mít i jednoduché nápady. V tomto měsíci si Nissan připomíná 20 let od debutu jednoho z nejslavnějších prvků výbavy – populárního háčku na tašku.


Háček umístěný na palubní desce se poprvé objevil v březnu 1996 ve výbavě kompaktního rodinného hatchbacku Almera. Sloužit měl k zavěšení kabelky či nákupní tašky. V médiích se pro něj rychle ujala přezdívka „curry hook“. Šlo totiž o skvělou pomůcku, jak zabránit znečištění podlahy vozu od rozlitých nápojů či rozsypaného jídla.

Dnes je tento háček nedílnou součástí výbavy oceňovaných crossoverů značky Nissan, například modelů Qashqai a X-Trail. Změnilo se pouze jeho umístění – z přístrojové desky se přesunul do zavazadlového prostoru.

Nissan do svých vozů integroval mnoho podobných jednoduchých řešení, aby řidičům usnadnil život. Patří mezi ně například deska „Karakuri“ v zavazadlovém prostoru, známá také pod názvem Flexi-Board, kterou najdete ve výbavě vozů Nissan Qashqai, Juke a Note. Umožňuje vlastníkům rozdělit podle potřeby nákladový prostor vozu. Navíc ji lze v různých variacích nastavit tak, aby podpírala nebo chránila přepravovaný náklad. Pokud ji právě nepoužíváte, lze ji díky chytré konstrukci složit na podlahu zavazadlového prostoru.

Stejně důkladně promýšleli konstruktéři společnosti Nissan také nejnovější pick-up Navara. V jeho výbavě figuruje třeba 12voltová elektrická zásuvka v horní přihrádce palubní desky. Jde o ideální řešení pro zákazníky, kteří chtějí na čelní sklo vozu připevnit vlastní přenosnou satelitní navigaci. Řidičům tak na přístrojové desce nepřekáží žádné potenciálně nebezpečné kabely a prostředí řidiče zůstává přehledné a uklizené. Ve výbavě modelu Navara s integrovanou satelitní navigací zákazníci tuto zásuvku samozřejmě nenajdou.

V rámci filozofie společnosti Nissan, která staví potřeby zákazníků na první místo, není podobné chytré uvažování žádnou novinkou. Když v září 1986 z nové výrobní linky v britském Sunderlandu sjel první vůz Nissan Bluebird, měl ve sdruženém přístrojovém panelu před volantem integrovány dva analogové měřiče ujeté vzdálenosti. Proč? Především proto, aby firemní uživatelé mohli snadno oddělit a zaznamenat počet najetých kilometrů při služebních a soukromých jízdách. Tehdy šlo o jedinečný prvek výbavy, který je dnes standardní součástí digitálních ukazatelů v sériově vyráběných vozech téměř všech značek.

Řada inovací tohoto druhu vznikla v hlavách odborníků z řad konstruktérů v evropském Technickém ústředí společnosti Nissan v britském Cranfieldu.

David Moss, viceprezident oddělení návrhu a vývoje vozidel, k tomu řekl: „Prvky výbavy, jako jsou měřiče ujeté vzdálenosti, elektrické zásuvky, desky v zavazadlovém prostoru či slavný háček na tašku, svědčí o jediném: Konstruktéři společnosti Nissan nikdy nezapomínají na to, že zákazníci se k nám často vracejí právě díky těmto chytrým nápadům, které řidičům usnadňují život.“


Nissan Europe

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku Fotografie k článku Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up