Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku

vloženo

Kultovní háček na tašku umístěný na palubní desce se poprvé objevil v březnu 1996 ve výbavě Nissanu Almera. Stejně jednoduchý designérský přístup zaměřený na zákazníka dnes rozvíjí oceňovaný crossover Qashqai i další modely značky Nissan.

Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku

Vyspělé technologie zaměřené na podporu řidiče nabízí celá modelová řada vozů Nissan včetně oceňovaného crossoveru Qashqai. Tato mimořádně vyspělá řešení procházejí neustálým vývojem, jehož cílem je zlepšit požitek z vlastnictví vozu. Konstruktéři společnosti Nissan však vědí, že velký efekt mohou mít i jednoduché nápady. V tomto měsíci si Nissan připomíná 20 let od debutu jednoho z nejslavnějších prvků výbavy – populárního háčku na tašku.

Háček umístěný na palubní desce se poprvé objevil v březnu 1996 ve výbavě kompaktního rodinného hatchbacku Almera. Sloužit měl k zavěšení kabelky či nákupní tašky. V médiích se pro něj rychle ujala přezdívka „curry hook“. Šlo totiž o skvělou pomůcku, jak zabránit znečištění podlahy vozu od rozlitých nápojů či rozsypaného jídla.

Dnes je tento háček nedílnou součástí výbavy oceňovaných crossoverů značky Nissan, například modelů Qashqai a X-Trail. Změnilo se pouze jeho umístění – z přístrojové desky se přesunul do zavazadlového prostoru.

Nissan do svých vozů integroval mnoho podobných jednoduchých řešení, aby řidičům usnadnil život. Patří mezi ně například deska „Karakuri“ v zavazadlovém prostoru, známá také pod názvem Flexi-Board, kterou najdete ve výbavě vozů Nissan Qashqai, Juke a Note. Umožňuje vlastníkům rozdělit podle potřeby nákladový prostor vozu. Navíc ji lze v různých variacích nastavit tak, aby podpírala nebo chránila přepravovaný náklad. Pokud ji právě nepoužíváte, lze ji díky chytré konstrukci složit na podlahu zavazadlového prostoru.

Stejně důkladně promýšleli konstruktéři společnosti Nissan také nejnovější pick-up Navara. V jeho výbavě figuruje třeba 12voltová elektrická zásuvka v horní přihrádce palubní desky. Jde o ideální řešení pro zákazníky, kteří chtějí na čelní sklo vozu připevnit vlastní přenosnou satelitní navigaci. Řidičům tak na přístrojové desce nepřekáží žádné potenciálně nebezpečné kabely a prostředí řidiče zůstává přehledné a uklizené. Ve výbavě modelu Navara s integrovanou satelitní navigací zákazníci tuto zásuvku samozřejmě nenajdou.

V rámci filozofie společnosti Nissan, která staví potřeby zákazníků na první místo, není podobné chytré uvažování žádnou novinkou. Když v září 1986 z nové výrobní linky v britském Sunderlandu sjel první vůz Nissan Bluebird, měl ve sdruženém přístrojovém panelu před volantem integrovány dva analogové měřiče ujeté vzdálenosti. Proč? Především proto, aby firemní uživatelé mohli snadno oddělit a zaznamenat počet najetých kilometrů při služebních a soukromých jízdách. Tehdy šlo o jedinečný prvek výbavy, který je dnes standardní součástí digitálních ukazatelů v sériově vyráběných vozech téměř všech značek.

Řada inovací tohoto druhu vznikla v hlavách odborníků z řad konstruktérů v evropském Technickém ústředí společnosti Nissan v britském Cranfieldu.

David Moss, viceprezident oddělení návrhu a vývoje vozidel, k tomu řekl: „Prvky výbavy, jako jsou měřiče ujeté vzdálenosti, elektrické zásuvky, desky v zavazadlovém prostoru či slavný háček na tašku, svědčí o jediném: Konstruktéři společnosti Nissan nikdy nezapomínají na to, že zákazníci se k nám často vracejí právě díky těmto chytrým nápadům, které řidičům usnadňují život.“


Nissan Europe

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku Fotografie k článku Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!
07.02.2017
Nový Volkswagen Crafter konečně v prodeji