Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva

vloženo

Nissan představil soubor vyspělých technologií pro úsporu paliva, které budou využity u nových modelů uváděných na trh během fiskálního roku 2010. Tyto technologie jsou výsledkem výzkumu a vývoje firmy v rámci Zeleného programu Nissan 2010 - střednědobého ekologického akčního plánu společnosti Nissan

Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva

V rámci Zeleného programu pracuje Nissan na dvou základních koncepcích - ZERO EMISSION (nulové emise) a PURE DRIVE (čistá jízda), které spotřebitelům nabízí široký výběr z řady ekologických technologií.
I když konečným cílem jsou nulové emise, Nissan průběžně inovuje technologie, které zvyšují účinnost a snižují emise. Výsledkem je celá řada technologií - např. vylepšená převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT), Start - Stop systém, nebo čistý vznětový motor (Clean Diesel), které přispívají k dosažení co nejnižší spotřeby a emisí CO2.


Pohonná soustava pro kompaktní vůz Nissan Micra / March
Nový Nissan Micra (v Japonsku po jménem March) dosahuje spotřeby umožňující ujet na litr paliva 26 km. K dosažení této hodnoty pomáhá nově vyvinutá pohonná soustava s tříválcovým motorem a převodovku nové generace XTRONIC CVT.

Zcela nový, tříválcový motor s objemem 1,2 l byl vyvinut s cílem snížit především hmotnost a rozměry. Motor využívá menší počet pohyblivých dílů, pomocí technologie kruhovitého obrábění vývrtu bloku válců bylo sníženo tření o 20 %, a navíc bylo vyvážením hmotnosti rotujícího hřídele dosaženo nižší hlučnosti a vibrací.

Nová převodovka XTRONIC CVT využívá jednodílnou konstrukci vybavenou subsatelitním soukolím. Její kompaktní odlehčené provedení je menší a lehčí než předchozí typ, zároveň dosahuje o 30 % nižšího tření, což přináší výkonnější zrychlení, tišší provoz a nižší spotřebu paliva. Její převodový poměr 7,3 je nejvyšší hodnotou v segmentu vozidel s automatickou převodovkou.

Současně byl zaveden také nový Start - Stop systém. Motor lze opětovně nastartovat i ve svahu, aniž by vozidlo sjelo dozadu. Navíc se pomocí přesného měření pozice klikového hřídele během vypínání motoru zkracuje čas potřebný pro jeho opětovné nastartování. Tato funkce funguje při každodenním ježdění tak hladce, že o ní řidič ani nebude vědět.

X-Trail Clean Diesel
Pohonná jednotka X-Trailu Clean využívá vysoce přesné konsolidované řízení motoru. Úplnou novinkou je katalyzátor LNT (Lean NOx Trap), který se v praktickém provozu využije u tohoto typu vozu vůbec poprvé. Tato inovace řeší problém poklesu účinnosti způsobeného snížením plochy z důvodu agregace vzácných kovů u běžných katalyzátorů. Výsledkem je možnost snížit množství použitých vzácných kovů a dosáhnout stabilnějšího řízení emisí výfukových plynů. Čistý vznětový motor se používá v kombinaci s automatickou převodovkou.

1,5litrový vznětový motor s dvojitými vstřikovači
Jako první na světě zavádí Nissan do sériové výroby 1,5litrový motor s dvojitými vstřikovači (2 kompaktní vstřikovače na každý válec). Použití dvou vstřikovačů stabilizuje spalování a v kombinaci s technologií plynulého časování ventilů (Continuously Variable Valve Timing Control - CVTC) také zvyšuje tepelnou účinnost a snižuje sací odpor. Výsledkem je snížení spotřeby paliva o zhruba 4 % ve srovnání s konvenčními motory stejné třídy. Tento motor je montován do vozu JUKE, který právě přichází na náš trh.

1,6litrový zážehový motor s turbodmychadlem a přímým vstřikováním
Kombinací turbodmychadla s motorem o nízkém zdvihu bylo dosaženo vyššího výkonu a zároveň i nižší spotřeby. I tato pohonná jednotka využívá technologie plynulého časování ventilů CVTC, povlak z materiálu bezvodíkového DLC (pseudodiamantového uhlíku) a další nové technologie. Díky tomu dosahuje výkonu srovnatelného s 2,5litrovým motorem ovšem při výrazně nižší spotřebě paliva. Nový motor bude poprvé použit rovněž u modelu JUKE.


Zaváděním účinných technologií pokračuje Nissan v naplňování Zeleného programu 2010. „Díky využití široké škály technologií pro snižování emisí můžeme řešit odlišné požadavky na jednotlivých trzích. Zákazníci si budou moci vybrat z rozsáhlé nabídky modelů s označením PURE DRIVE, podle svých finančních možností a ekologických nároků," uvedl Shuichi Nishimura, viceprezident společnosti pro divizi pohonných soustav.

Zdroj: TZ Nissan, foto Nissan

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva Fotografie k článku Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva Fotografie k článku Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva Fotografie k článku Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva Fotografie k článku Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.04.2017
Video k testu: Honda Civic 5D 1.5 VTEC Turbo - Předzvěst rekordmana?
29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě