Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva

vloženo

Nissan představil soubor vyspělých technologií pro úsporu paliva, které budou využity u nových modelů uváděných na trh během fiskálního roku 2010. Tyto technologie jsou výsledkem výzkumu a vývoje firmy v rámci Zeleného programu Nissan 2010 - střednědobého ekologického akčního plánu společnosti Nissan

Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva V rámci Zeleného programu pracuje Nissan na dvou základních koncepcích - ZERO EMISSION (nulové emise) a PURE DRIVE (čistá jízda), které spotřebitelům nabízí široký výběr z řady ekologických technologií.
I když konečným cílem jsou nulové emise, Nissan průběžně inovuje technologie, které zvyšují účinnost a snižují emise. Výsledkem je celá řada technologií - např. vylepšená převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT), Start - Stop systém, nebo čistý vznětový motor (Clean Diesel), které přispívají k dosažení co nejnižší spotřeby a emisí CO2.

Pohonná soustava pro kompaktní vůz Nissan Micra / March
Nový Nissan Micra (v Japonsku po jménem March) dosahuje spotřeby umožňující ujet na litr paliva 26 km. K dosažení této hodnoty pomáhá nově vyvinutá pohonná soustava s tříválcovým motorem a převodovku nové generace XTRONIC CVT.

Zcela nový, tříválcový motor s objemem 1,2 l byl vyvinut s cílem snížit především hmotnost a rozměry. Motor využívá menší počet pohyblivých dílů, pomocí technologie kruhovitého obrábění vývrtu bloku válců bylo sníženo tření o 20 %, a navíc bylo vyvážením hmotnosti rotujícího hřídele dosaženo nižší hlučnosti a vibrací.

Nová převodovka XTRONIC CVT využívá jednodílnou konstrukci vybavenou subsatelitním soukolím. Její kompaktní odlehčené provedení je menší a lehčí než předchozí typ, zároveň dosahuje o 30 % nižšího tření, což přináší výkonnější zrychlení, tišší provoz a nižší spotřebu paliva. Její převodový poměr 7,3 je nejvyšší hodnotou v segmentu vozidel s automatickou převodovkou.

Současně byl zaveden také nový Start - Stop systém. Motor lze opětovně nastartovat i ve svahu, aniž by vozidlo sjelo dozadu. Navíc se pomocí přesného měření pozice klikového hřídele během vypínání motoru zkracuje čas potřebný pro jeho opětovné nastartování. Tato funkce funguje při každodenním ježdění tak hladce, že o ní řidič ani nebude vědět.

X-Trail Clean Diesel
Pohonná jednotka X-Trailu Clean využívá vysoce přesné konsolidované řízení motoru. Úplnou novinkou je katalyzátor LNT (Lean NOx Trap), který se v praktickém provozu využije u tohoto typu vozu vůbec poprvé. Tato inovace řeší problém poklesu účinnosti způsobeného snížením plochy z důvodu agregace vzácných kovů u běžných katalyzátorů. Výsledkem je možnost snížit množství použitých vzácných kovů a dosáhnout stabilnějšího řízení emisí výfukových plynů. Čistý vznětový motor se používá v kombinaci s automatickou převodovkou.

1,5litrový vznětový motor s dvojitými vstřikovači
Jako první na světě zavádí Nissan do sériové výroby 1,5litrový motor s dvojitými vstřikovači (2 kompaktní vstřikovače na každý válec). Použití dvou vstřikovačů stabilizuje spalování a v kombinaci s technologií plynulého časování ventilů (Continuously Variable Valve Timing Control - CVTC) také zvyšuje tepelnou účinnost a snižuje sací odpor. Výsledkem je snížení spotřeby paliva o zhruba 4 % ve srovnání s konvenčními motory stejné třídy. Tento motor je montován do vozu JUKE, který právě přichází na náš trh.

1,6litrový zážehový motor s turbodmychadlem a přímým vstřikováním
Kombinací turbodmychadla s motorem o nízkém zdvihu bylo dosaženo vyššího výkonu a zároveň i nižší spotřeby. I tato pohonná jednotka využívá technologie plynulého časování ventilů CVTC, povlak z materiálu bezvodíkového DLC (pseudodiamantového uhlíku) a další nové technologie. Díky tomu dosahuje výkonu srovnatelného s 2,5litrovým motorem ovšem při výrazně nižší spotřebě paliva. Nový motor bude poprvé použit rovněž u modelu JUKE.


Zaváděním účinných technologií pokračuje Nissan v naplňování Zeleného programu 2010. „Díky využití široké škály technologií pro snižování emisí můžeme řešit odlišné požadavky na jednotlivých trzích. Zákazníci si budou moci vybrat z rozsáhlé nabídky modelů s označením PURE DRIVE, podle svých finančních možností a ekologických nároků," uvedl Shuichi Nishimura, viceprezident společnosti pro divizi pohonných soustav.

Zdroj: TZ Nissan, foto Nissan

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva Fotografie k článku Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva Fotografie k článku Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva Fotografie k článku Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva Fotografie k článku Nissan představil nové technologie pro úsporu paliva
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing