Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost

vloženo

Rok po představení konceptu Qazana byla představena sériová verze nejmenšího crossoveru od Nissanu. Jmenuje se Juke a od zmíněné avantgardní studie se kupodivu liší už jen v detailech. Uvidíme jestli se odvaha designérů vyplatí, každopádně na Ženevském autosalonu patřil k nejobleženějším exponátům... Bude se vyrábět v britském Sunderlandu a na trhu se objeví v druhé polovině letošního roku

Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Juke svými rozměry 4135/ 1765/ 1570 mm (D/Š/V) míří přesně do třídy „Yeti; Soul“, je tedy mnohem menší než Qashqai a má proti němu i velmi výrazný, dynamicky působící design. Zajímavá je zejména boční silueta, který jako by snad čerpala inspiraci ze slavného „Fantomasova“ Citroenu DS.
Kliky zadních dveří se nenápadně „ztratily“ v tmavém rámu okna, takže spolu s pozvolně klesající střechou evokuje dojem kupé.

Originalita pokračuje i v interiéru, kde najdeme holé a v barvě karosérie lakované plochy (vypadají jako plechové, jsou však z plastu). Zejména středový tunel mezi předními sedadly, který má v sobě velké integrované díry- sloužící coby držáky nápojů, působí opravdu prapodivně... Naproti tomu symetrická prostřední část palubní desky s barevnými displeji navigace a pod ním i klimatizace spolu s rozhraním Nissan Dynamic Control. Dva posledně jmenovaní maji nejen shodný displej, ale i ovládací prvky- příslušné menu se přepíná pouze pomocí Aircon/ D-Mode.

V Juku se sedí překvapivě nízko, skoro jako v běžném osobním voze. Prostornost celé zadní části vozu (včetně zavazadelníku) je spíše podprůměrná, Juke si ale na praktický rodinný vůz ani náznakem nehraje a tak je to zápor pouze teoretický.

Nissan Juke se bude vyrábět ve verzi s předním pohonem i s pohonem všech kol. Obě verze se od sebe liší i konstrukcí zadní nápravy, předokolka má klasickou klikovou nápravu se zkrutnou tyčí, čtyřkolka má vzadu víceprvkové zavěšení z většího typu Qashqai.

Co se motorů týče, počítá se se dvěma zážehovými šestnáctistovkami 1,6 16v (atmo a turbo) a jedním dieselem 1,5 dCi.

Atmosféricky plněná 1,6 má variabilní časování všech ventilů a proti minulosti modifikované sání, písty, sběrné výfukové potrubí i katalyzátor. Její výkon je 86 kW a točivý moment 157 N.m (obojí při blíže nespecifikovaných otáčkách). Přeplňovaná verze šestnáctistovky bude dávat úctyhodný výkon 140 kW a 240 N.m., přijde však na trh až v závěru roku. Slabší motor se bude dodávat výhradně s předním pohonem a to v kombinaci s pětistupňovým manuálem nebo bezestupňovou automatikou CVT. Turbo verze se bude dodávat s předním pohonem i jako 4x4, v prvním případě však výhradně s šestistupňovým manuálem a ve druhém výhradně s CVT.

Jediný diesel v nabídce je znýmý 1,5 dCi od Renaultu (Common Rail 1600 bar, filtr DPF), který zde bude mít naladění na 81 kW při 4000/min a točivý moment 240 N.m. při 1750/min. K němu se bude pojit (zpočátku) šestistupňový manuál a pohon předních kol.

Podrobnější údaje i ceny doplníme ihned jak budou k dispozici

Marek Oborník, foto Nissan

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!