Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost

vloženo

Rok po představení konceptu Qazana byla představena sériová verze nejmenšího crossoveru od Nissanu. Jmenuje se Juke a od zmíněné avantgardní studie se kupodivu liší už jen v detailech. Uvidíme jestli se odvaha designérů vyplatí, každopádně na Ženevském autosalonu patřil k nejobleženějším exponátům... Bude se vyrábět v britském Sunderlandu a na trhu se objeví v druhé polovině letošního roku

Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost

Juke svými rozměry 4135/ 1765/ 1570 mm (D/Š/V) míří přesně do třídy „Yeti; Soul“, je tedy mnohem menší než Qashqai a má proti němu i velmi výrazný, dynamicky působící design. Zajímavá je zejména boční silueta, který jako by snad čerpala inspiraci ze slavného „Fantomasova“ Citroenu DS.
Kliky zadních dveří se nenápadně „ztratily“ v tmavém rámu okna, takže spolu s pozvolně klesající střechou evokuje dojem kupé.


Originalita pokračuje i v interiéru, kde najdeme holé a v barvě karosérie lakované plochy (vypadají jako plechové, jsou však z plastu). Zejména středový tunel mezi předními sedadly, který má v sobě velké integrované díry- sloužící coby držáky nápojů, působí opravdu prapodivně... Naproti tomu symetrická prostřední část palubní desky s barevnými displeji navigace a pod ním i klimatizace spolu s rozhraním Nissan Dynamic Control. Dva posledně jmenovaní maji nejen shodný displej, ale i ovládací prvky- příslušné menu se přepíná pouze pomocí Aircon/ D-Mode.

V Juku se sedí překvapivě nízko, skoro jako v běžném osobním voze. Prostornost celé zadní části vozu (včetně zavazadelníku) je spíše podprůměrná, Juke si ale na praktický rodinný vůz ani náznakem nehraje a tak je to zápor pouze teoretický.

Nissan Juke se bude vyrábět ve verzi s předním pohonem i s pohonem všech kol. Obě verze se od sebe liší i konstrukcí zadní nápravy, předokolka má klasickou klikovou nápravu se zkrutnou tyčí, čtyřkolka má vzadu víceprvkové zavěšení z většího typu Qashqai.

Co se motorů týče, počítá se se dvěma zážehovými šestnáctistovkami 1,6 16v (atmo a turbo) a jedním dieselem 1,5 dCi.

Atmosféricky plněná 1,6 má variabilní časování všech ventilů a proti minulosti modifikované sání, písty, sběrné výfukové potrubí i katalyzátor. Její výkon je 86 kW a točivý moment 157 N.m (obojí při blíže nespecifikovaných otáčkách). Přeplňovaná verze šestnáctistovky bude dávat úctyhodný výkon 140 kW a 240 N.m., přijde však na trh až v závěru roku. Slabší motor se bude dodávat výhradně s předním pohonem a to v kombinaci s pětistupňovým manuálem nebo bezestupňovou automatikou CVT. Turbo verze se bude dodávat s předním pohonem i jako 4x4, v prvním případě však výhradně s šestistupňovým manuálem a ve druhém výhradně s CVT.

Jediný diesel v nabídce je znýmý 1,5 dCi od Renaultu (Common Rail 1600 bar, filtr DPF), který zde bude mít naladění na 81 kW při 4000/min a točivý moment 240 N.m. při 1750/min. K němu se bude pojit (zpočátku) šestistupňový manuál a pohon předních kol.

Podrobnější údaje i ceny doplníme ihned jak budou k dispozici

Marek Oborník, foto Nissan

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport