Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost

vloženo

Rok po představení konceptu Qazana byla představena sériová verze nejmenšího crossoveru od Nissanu. Jmenuje se Juke a od zmíněné avantgardní studie se kupodivu liší už jen v detailech. Uvidíme jestli se odvaha designérů vyplatí, každopádně na Ženevském autosalonu patřil k nejobleženějším exponátům... Bude se vyrábět v britském Sunderlandu a na trhu se objeví v druhé polovině letošního roku

Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost

Juke svými rozměry 4135/ 1765/ 1570 mm (D/Š/V) míří přesně do třídy „Yeti; Soul“, je tedy mnohem menší než Qashqai a má proti němu i velmi výrazný, dynamicky působící design. Zajímavá je zejména boční silueta, který jako by snad čerpala inspiraci ze slavného „Fantomasova“ Citroenu DS.
Kliky zadních dveří se nenápadně „ztratily“ v tmavém rámu okna, takže spolu s pozvolně klesající střechou evokuje dojem kupé.


Originalita pokračuje i v interiéru, kde najdeme holé a v barvě karosérie lakované plochy (vypadají jako plechové, jsou však z plastu). Zejména středový tunel mezi předními sedadly, který má v sobě velké integrované díry- sloužící coby držáky nápojů, působí opravdu prapodivně... Naproti tomu symetrická prostřední část palubní desky s barevnými displeji navigace a pod ním i klimatizace spolu s rozhraním Nissan Dynamic Control. Dva posledně jmenovaní maji nejen shodný displej, ale i ovládací prvky- příslušné menu se přepíná pouze pomocí Aircon/ D-Mode.

V Juku se sedí překvapivě nízko, skoro jako v běžném osobním voze. Prostornost celé zadní části vozu (včetně zavazadelníku) je spíše podprůměrná, Juke si ale na praktický rodinný vůz ani náznakem nehraje a tak je to zápor pouze teoretický.

Nissan Juke se bude vyrábět ve verzi s předním pohonem i s pohonem všech kol. Obě verze se od sebe liší i konstrukcí zadní nápravy, předokolka má klasickou klikovou nápravu se zkrutnou tyčí, čtyřkolka má vzadu víceprvkové zavěšení z většího typu Qashqai.

Co se motorů týče, počítá se se dvěma zážehovými šestnáctistovkami 1,6 16v (atmo a turbo) a jedním dieselem 1,5 dCi.

Atmosféricky plněná 1,6 má variabilní časování všech ventilů a proti minulosti modifikované sání, písty, sběrné výfukové potrubí i katalyzátor. Její výkon je 86 kW a točivý moment 157 N.m (obojí při blíže nespecifikovaných otáčkách). Přeplňovaná verze šestnáctistovky bude dávat úctyhodný výkon 140 kW a 240 N.m., přijde však na trh až v závěru roku. Slabší motor se bude dodávat výhradně s předním pohonem a to v kombinaci s pětistupňovým manuálem nebo bezestupňovou automatikou CVT. Turbo verze se bude dodávat s předním pohonem i jako 4x4, v prvním případě však výhradně s šestistupňovým manuálem a ve druhém výhradně s CVT.

Jediný diesel v nabídce je znýmý 1,5 dCi od Renaultu (Common Rail 1600 bar, filtr DPF), který zde bude mít naladění na 81 kW při 4000/min a točivý moment 240 N.m. při 1750/min. K němu se bude pojit (zpočátku) šestistupňový manuál a pohon předních kol.

Podrobnější údaje i ceny doplníme ihned jak budou k dispozici

Marek Oborník, foto Nissan

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32