Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost

vloženo

Rok po představení konceptu Qazana byla představena sériová verze nejmenšího crossoveru od Nissanu. Jmenuje se Juke a od zmíněné avantgardní studie se kupodivu liší už jen v detailech. Uvidíme jestli se odvaha designérů vyplatí, každopádně na Ženevském autosalonu patřil k nejobleženějším exponátům... Bude se vyrábět v britském Sunderlandu a na trhu se objeví v druhé polovině letošního roku

Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost

Juke svými rozměry 4135/ 1765/ 1570 mm (D/Š/V) míří přesně do třídy „Yeti; Soul“, je tedy mnohem menší než Qashqai a má proti němu i velmi výrazný, dynamicky působící design. Zajímavá je zejména boční silueta, který jako by snad čerpala inspiraci ze slavného „Fantomasova“ Citroenu DS.
Kliky zadních dveří se nenápadně „ztratily“ v tmavém rámu okna, takže spolu s pozvolně klesající střechou evokuje dojem kupé.


Originalita pokračuje i v interiéru, kde najdeme holé a v barvě karosérie lakované plochy (vypadají jako plechové, jsou však z plastu). Zejména středový tunel mezi předními sedadly, který má v sobě velké integrované díry- sloužící coby držáky nápojů, působí opravdu prapodivně... Naproti tomu symetrická prostřední část palubní desky s barevnými displeji navigace a pod ním i klimatizace spolu s rozhraním Nissan Dynamic Control. Dva posledně jmenovaní maji nejen shodný displej, ale i ovládací prvky- příslušné menu se přepíná pouze pomocí Aircon/ D-Mode.

V Juku se sedí překvapivě nízko, skoro jako v běžném osobním voze. Prostornost celé zadní části vozu (včetně zavazadelníku) je spíše podprůměrná, Juke si ale na praktický rodinný vůz ani náznakem nehraje a tak je to zápor pouze teoretický.

Nissan Juke se bude vyrábět ve verzi s předním pohonem i s pohonem všech kol. Obě verze se od sebe liší i konstrukcí zadní nápravy, předokolka má klasickou klikovou nápravu se zkrutnou tyčí, čtyřkolka má vzadu víceprvkové zavěšení z většího typu Qashqai.

Co se motorů týče, počítá se se dvěma zážehovými šestnáctistovkami 1,6 16v (atmo a turbo) a jedním dieselem 1,5 dCi.

Atmosféricky plněná 1,6 má variabilní časování všech ventilů a proti minulosti modifikované sání, písty, sběrné výfukové potrubí i katalyzátor. Její výkon je 86 kW a točivý moment 157 N.m (obojí při blíže nespecifikovaných otáčkách). Přeplňovaná verze šestnáctistovky bude dávat úctyhodný výkon 140 kW a 240 N.m., přijde však na trh až v závěru roku. Slabší motor se bude dodávat výhradně s předním pohonem a to v kombinaci s pětistupňovým manuálem nebo bezestupňovou automatikou CVT. Turbo verze se bude dodávat s předním pohonem i jako 4x4, v prvním případě však výhradně s šestistupňovým manuálem a ve druhém výhradně s CVT.

Jediný diesel v nabídce je znýmý 1,5 dCi od Renaultu (Common Rail 1600 bar, filtr DPF), který zde bude mít naladění na 81 kW při 4000/min a točivý moment 240 N.m. při 1750/min. K němu se bude pojit (zpočátku) šestistupňový manuál a pohon předních kol.

Podrobnější údaje i ceny doplníme ihned jak budou k dispozici

Marek Oborník, foto Nissan

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost Fotografie k článku Nissan Juke: Jde o styl, ne o praktičnost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu