Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu

vloženo

Na právě probíhajícím ženevském autosalonu Nissan vystavuje koncept Hi-Cross, který podle zákulisních informací je předobrazem nového X-Trailu. Vystavená studie nabízí sedmimístný interiér a její 4,66 metru dlouhou karosérii zdobí 21palcové ráfky z lehkých slitin.

Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Dramaticky vyhlížející nový koncept vozu společnosti Nissan, který si svou světovou premiéru právě odbíjí na ženevském autosalonu, naznačuje možné technické směrování společnosti. Koncept nesoucí název Hi-Cross, hledá cesty k posílení vedoucí pozice společnosti Nissan na trhu crossoverů a možnosti rozšíření stávajícího portfolia vozů Juke-Qashqai-Murano. Koncept Hi-Cross vznikl v Japonsku a představuje kompaktní, a přesto překvapivě prostorný, elegantní a zároveň praktický vůz.

Jeho „chytrost" má dvě podoby. Navzdory svým umírněným vnějším rozměrům má koncept Hi-Cross prostorově velice efektivní interiér se třemi řadami sedadel pro sedm cestujících. Stejně chytrá je jeho hybridní pohonná soustava spojující elektromotor, poháněný Nissanem vyvinutou lithium-iontovou baterií, s dvoulitrovým zážehovým motorem s přímým vstřikováním. Tato kombinace nabízí výkonový potenciál 2,5litrového motoru a přitom úspornost a emise, které byste očekávali od mnohem menší pohonné jednotky.

Andy Palmer, výkonný viceprezident společnosti Nissan Motor Co., Ltd., k tomu uvedl:„Společnost Nissan vozem Murano vytvořila segment crossoverů a tuto oblast pak rozšířila o nejprodávanější vozy, jako je Qashqai a Juke. Koncept Hi-Cross ukazuje, že nesedíme se založeným rukama, neusínáme na vavřínech, ale zkoumáním nových nápadů hledáme nové cesty k upevnění naší vedoucí pozice v oblasti crossoverů."

Pro tento koncept je pohonná soustava HEV založena na nové technologii vyvinuté společností Nissan pro modely s pohonem přední nápravy, která je však upravena pro zajištění pohonu všech kol. Inovativní přístup nového systému k cenové dostupnosti a celkovému řešení využívá technologii „jeden motor, dvě spojky" spojenou s převodovkou Nissan XTRONIC nové generace s plynule měnitelným převodem, která již sama o sobě dosahuje 10% úsporu paliva oproti srovnatelným převodovkám CVT předchozí generace. Její provedení s nízkým třením využívá řemenice s hřídelem o menším průměru a novou řemenicí a poskytuje ten nejširší možný rozsah převodových poměrů přinášející vyšší účinnost. Hybridní pohonná soustava rozsáhle využívá akumulátorové technologie vyvinuté pro cenami ověnčený vůz Nissan LEAF. Výkonná, rychle se dobíjející kompaktní lithium-iontová baterie, navázaná na technologii řízení motoru, poskytuje v případě potřeby sílu pro zrychlení a dovoluje zmenšení objemu zážehového motoru v zájmu úspornosti a nízké úrovně emisí. Při jízdě po městě umožňuje přítomnost elektromotoru a lithium-iontové baterie časté vypínání zážehového motoru. Lze jej také spojkou vyřadit úplně. Při brzdění se energie účinně rekuperuje.

Koncept Hi-Cross je postaven na rozsáhle přepracované verzi platformy C společnosti Nissan, která je momentálně základem vozů jako Qashqai a X-TRAIL, a spočívá na rozvoru 2 780 mm. Měří 4 660 mm na délku, 1 880 mm na šířku a 1 670 mm na výšku. Jeho styl v sobě kombinuje stávající designové rysy Nissanu s novými prvky a doplňují jej masivní 21palcové ráfky z lehkých slitin. Vpředu má typickou klínovitou mřížku chladiče a osobité osvětlovací prvky v podobě stylových nových světlometů. Nový designový jazyk zde prezentuje zejména odvážná charakteristická linie táhnoucí se od kapoty přes boky vozu až k D-sloupku. Sedmimístné kabině uvnitř vládne nová přístrojová deska křídlovitého tvaru T.

Nissan, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu Fotografie k článku Nissan Hi-Cross - předobraz nového X-Trailu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě