Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní

vloženo

Jedinečný limitovaný prototyp Nissan GT-R50 je výsledkem spolupráce japonské automobilky Nissan s designérský studiem Italdesign. Pod jeho kapotou tepe 3,8litrový šestiválec s interním kódem VR38DETT, který po úpravě Nismo produkuje 720 koní a 780 N.m točivého momentu. Automobil jezdí na 21palcových kolech.

Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní

Tento jedinečný vůz založený na vyráběném modelu Nissan GT-R NISMO 2018 připomíná 50. výročí značek GT-R a Italdesign a v Evropě se poprvé objeví příští měsíc.


„Jak často vás napadne otázka ‚Co kdybychom vytvořili GT-R bez jakýchkoliv omezení?‘ a pak byste takový vůz skutečně vytvořili?“, prohlásil Alfonso Albaisa, senior viceprezident globálního designu ve společnosti Nissan. „Jen málokdy se stává, aby dvě značky ve stejnou dobu slavily významné výročí. Společnost Italdesign už 50 let udává směr v automobilovém průmyslu a ikonická značka GT-R od společnosti Nissan už 50 let vzrušuje všechny fanoušky motoristického sportu. Společnosti Italdesign a Nissan na oslavu tohoto společného výročí vyvinuly model GT-R, jaký svět ještě neviděl.“

Vozidlo vyvinula, navrhla a postavila společnost Italdesign. Výrazný a detailní vnější i vnitřní design vozu je dílem týmů Nissan Design Europe v Londýně a Nissan Design America.

To nejlepší z designu
Nissan GT-R50 by Italdesign poznáte podle výrazného zlatého orámování přední masky v téměř celé šířce vozu. Kapota dostala výraznější prolisy a tenké LED světlomety se táhnou od podběhů kola až po hranu vnějších otvorů pro sání vzduchu.

Při pohledu z profilu vozu dominuje střešní linie, která byla snížena o 54 milimetrů. Její nižší střední část a naopak mírně zvednuté vnější části přispívají k robustnímu vzhledu. Zlatě vyvedené charakteristické výstupy chladicího vzduchu připomínající samurajský meč za předními koly se táhnou od spodní hrany dveří až do výšky středové linie karoserie.

Při pohledu zezadu vás zaujme široký rozchod kol podtržený masivními blatníky. Středová linie se kónicky sbíhá se spodní hranou zadního okna a táhne se ke středu víka zavazadlového prostoru. Linie zadního okna dramaticky klesá dále a níže než u standardního modelu. Společně s dalšími pozlacenými prvky vypadá jako samostatný modulární prvek zádi vozu.

Zcela přepracovaná duální kulatá zadní světa vypadají jako dva samostatné plovoucí světelné prstence s dutým středem a spojují vnější stabilizační prvky s prostřední částí víka zavazadlového prostoru. A pomyslnou třešničku na dortu představuje velký a nastavitelný zadní spoiler usazený na dvou vzpěrách. Speciální kola – 21 x 10 palců vpředu a 21 x 10,5 palce vzadu – podtrhují výrazný charakter vozu. Vnější lak v barvě Liquid Kinetic Gray doplňují charakteristické detaily v barvě Energetic Sigma Gold.

Moderně laděný interiér dokonale odráží ducha Nissanu GT-R50 by Italdesign. Na středové konzole, přístrojové desce a dveřních obloženích se střídají dva různé povrchy z uhlíkových vláken, zatímco sedadla jsou potažena kombinací černého materiálu Alcantara® a jemné černé italské kůže. Zlaté detaily nezdobí jen kapotu, ale i přístrojovou desku, vnitřní obložení dveří a futuristickou řadicí páku, která se inspiruje u závodních vozů. Na míru navržená střední část a ramena volantu byly vyrobeny z uhlíkových vláken. Věnec volantu je zespodu plochý a potažený materiálem Alcantara ve shodné barvě.

Víc než jen výkon
Pod kapotou nového Nissanu GT-R50 by Italdesign se skrývá mohutný výkon. Divize NISMO na základě zkušeností se závodními vozy Nissan GT3 zdokonalila ručně montovaný 3,8litrový motor V6 VR38DETT tak, aby dosahoval výkonu 720 koní a točivého momentu 780 Nm.

Hnací ústrojí mimo jiné vybavila optimalizovanými vysokoprůtokovými závodními turbodmychadly GT3 s velkým průměrem a většími mezichladiči; klikovou hřídelí, písty, spojovacími tyčemi a ložisky s vysokou odolností; vysokoprůtokovými pístovými olejovými tryskami; upravenými profily vačkových hřídelí; palivovými vstřikovači s vyšším průtokem a zdokonalenými systémy zapalování, sání a výfuku. Zesílená dvouspojková šestistupňová sekvenční převodovka, silnější diferenciály a hnací hřídele přenášejí výkon rovnou na kola.

Přepracované odpružení bylo vybaveno systémem BILSTEIN DampTronic® I s nastavitelnými tlumiči. O brzdění se starají šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní brzdy Brembo s jasně červenými a zřetelně viditelnými třmeny. Pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o velikosti 255/35 R21 vpředu a 285/30 R21 vzadu zlepšují celkovou trakci vozidla.

Klíčové technické údaje prototypu Nissan GT-R 50 by Italdesign

  • Celková délka: 4 784 mm (standardní NISMO:   4 690 mm)
  • Celková šířka: 1 992 mm (standardní NISMO:   1 895 mm)
  • Celková výška: 1 316 mm (standardní NISMO:   1 370 mm)
  • Rozvor: 2 780 mm (stejný)
  • Motor: 3,8litrový VR38DETT od divize NISMO;
  • Výkon: 720 k (odhad) při 7 100 ot./min
  • Max. točivý moment: 780 Nm (odhad) při   3 600–5 600 ot./min
  • Hnací ústrojí: Uprostřed umístěný motor vpředu /  pohon všech kol ATTESA E-TS
  • Převodovka: Zesílená dvouspojková sekvenční 6stupňová převodovka u zadní nápravy
  • Odpružení: Systém tlumičů BILSTEIN DampTronic® I
  • Brzdy: Brembo, s dvoudílným plovoucím děrovaným kotoučem, přední: 6pístkový monolitický třmen; 390 x 32,6 mm , zadní: 4pístkový monolitický třmen; 380 x 30 mm
  • Kola (palce): přední: 21 x 10J, zadní: 21 x 10,5J
  • Pneumatiky: Michelin Pilot Super Sport, přední: 255/35 R21, zadní: 285/30 R21

redakce, Nissan

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní Fotografie k článku Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní Fotografie k článku Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní Fotografie k článku Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní Fotografie k článku Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní Fotografie k článku Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.09.2018
Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo