Nissan GT-R NISMO a drift rychlostí přes 300 km/h

vloženo

Nissan se zapsal do GUINESSOVY KNIHY REKORDŮ nejrychlejším driftem, kterého dosáhl speciálně vyladěný Nissan GT-R NISMO MY16, když začal driftovat v rychlosti 304,96 km/h. Nový světový rekord vytvořil japonský šampion v driftování a držitel titulu série D1 Grand Prix Masato Kawabata, který překonal dosud nejlepší výkon polského závodníka Jakuba Przygońského. Úspěšný pokus o rekord proběhl na mezinárodním letišti ve Fudžajře.

Nissan GT-R NISMO a drift rychlostí přes 300 km/h

Speciálně vyladěný vůz Nissan GT-R NISMO MY16, s nímž se podařilo rekord vytvořit, připravila společnost GReddy Trust za podpory specialistů týmu Nismo. Jeho výkon byl navýšen na 1380 koní a poháněna byla pouze zadní kola. GT-R prošlo rozsáhlými testy na japonském okruhu Fuji Speedway, kde jej řídil sám Kawabata. Vůz byl upraven tak, aby se maximalizovala agilita a zachovala stabilita a jízdní vlastnosti, které závodníkovi dodávají sebevědomí, což je při takto náročném výkonu klíčové.

Nissan se opět dostal do Guinessovy knihy rekordů a zapsal se ve Spojených arabských emirátech do světových dějin,“ prohlásil generální ředitel společnosti Nissan Middle East Samir Cherfan. „Nissan GT-R NISMO je jedním z nejkultovnějších sportovních vozů na světě. Znovu prokázal své všestranné schopnosti a jasně potvrdil svou vedoucí pozici tím, že překonal nejlépe driftující vozy současnosti. Událost je pro náš region o to významnější, že k ní došlo zde ve Spojených arabských emirátech. Překonáním tohoto mimořádně obtížného rekordu je jasným důkazem nadšení a vzrušení, které prostřednictvím divize Nismo přinášíme na Blízký východ.

Mezinárodní letiště ve Fudžajře bylo strategicky vybráno pro svou 3 km dlouhou dráhu, která se pro náročný úkol zdála být dost dlouhá. Nissan od počátku usiloval o drift v rychlosti vyšší než 300 km/h a mezi úzce specializovanými soutěžními jezdci si vybral právě Kawabatu, který vede tokijský tým v sérii závodů D1 Grand Prix.

Možnost pořádat takto vzrušující událost je pro nás velkým potěšením,“ prohlásil ředitel mezinárodního letiště ve Fudžajře Jeho Excelence Mohammed Al Salami. „Spojené arabské emiráty se opět zapsaly do Guinessovy knihy rekordů. Naše země je vždy připravena pomoci jednotlivcům i společnostem zapsat se do historie. Při pokusu o rekord asistoval personál na mezinárodním letišti ve Fudžajře, který zároveň dodržoval nejpřísnější bezpečnostní opatření, jaká jsou v našich prostorách vyžadována.

Zaměstnancům letiště a jeho vedení poděkoval za podporu i Cherfan, který uvedl: „Mezinárodní letiště ve Fudžajře bylo pro uspořádání pokusu o světový rekord ideálním místem. Vynikající podpora, které se nám dostalo na všech úrovních, pro nás byla nedocenitelná. Museli jsme v jednom z letištních hangárů zřídit servis a měli jsme jen pět dní na to, abychom všechno připravili, včetně speciálně vyladěného vozu Nissan GT-R NISMO MY16, náhradních dílů, pneumatik a dalšího vybavení, které vyžadovalo striktní bezpečnostní kontroly a procedury. Bez nasazení a neúnavné podpory každého pracovníka mezinárodního letiště Fudžajra bychom toho nikdy nedosáhli. Rád bych osobně srdečně poděkoval všem členům týmu.

Mohammed Al Falasai z tréninkového střediska Prodrift Academy UAE k tomu uvedl: „Naše středisko Prodrift Academy UAE je partnerem společnosti Nissan Middle East a jsme hrdí na to, že se podílelo na zápisu do Guinessovy knihy rekordů za nejrychlejší drift. Za to, že se nám podařilo dosáhnout cíle a vytvořit nový světový rekord, vděčíme tvrdé práci a nasazení všech zúčastněných stran. Společnosti Prodrift Academy a Nissan budou prostřednictvím svých specializovaných tréninkových programů i nadále usilovat o špičkové výkony v driftování na Blízkém východě.

Technici ze společnosti GReddy Trust pracovali na speciálně vyladěném vozu Nissan GT-R NISMO MY16 přímo na místě tři dny před samotnou akcí a podle přísných pravidel stanovených v Guinessově knize rekordů měli na překonání rekordu jen tři pokusy. Podporu poskytli i technici a logistický personál střediska Prodrift Academy, sedadlo zajistila společnost Recaro, dodávky speciálních kol z lehkých slitin hliníku společnost RAYS a driftové pneumatiky navrhla speciálně pro tento kaskadérský kousek společnost Toyo Tires.


Nissan Europe

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan GT-R NISMO a drift rychlostí přes 300 km/h Fotografie k článku Nissan GT-R NISMO a drift rychlostí přes 300 km/h Fotografie k článku Nissan GT-R NISMO a drift rychlostí přes 300 km/h Fotografie k článku Nissan GT-R NISMO a drift rychlostí přes 300 km/h
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive – Ojetina? Vážně?!
29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?