Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!

Jistě znáte přísloví: "Tichá voda břehy mele". V Nissanu tuto větu ale pravděpodobně nikdo nikdy neslyšel. O tom, že rčení platí dokonale také v souvislosti s korozí, se nyní přesvědčila celá automobilka!

Na rámu jednoho z nejoblíbenějších pickupů totiž v jistých letech výroby chyběla dostatečná protikorozní ochrana a po pár letech provozu těchto aut hrozí, že dojde k jejich kompletnímu přepůlení! Jak to začalo?


Kuriózní problém se vůbec poprvé objevil před více než rokem ve Velké Británii, v městečku Sunderland, kde Nissan paradoxně provozuje jednu z největších evropských automobilových linek. (V současnosti jsou zde vyráběny menší modely jako Juke, Note, nebo Leaf. Navara odsud tedy nepochází.) A právě zde se jednomu místnímu obyvateli přihodilo něco nečekaného. Jeho Navara se, bez toho aniž by ji jakkoliv dlouhodobě přetěžoval, prostě přelomila vejpůl.

Vskutku kuriózní příhoda. Tou dobou majitel ale zřejmě vůbec netušil, že není sám. Zdaleka sám! Počínaje tímto incidentem bylo totiž zjištěno, že zmíněný člověk není jediným takto postiženým majitelem, což dokazují obrázky ze zbytku Británie. Problém je daleko četnější, než by se mohlo zdát.



Slovy čísel - touto konstrukční vadou je konkrétně postižena druhá generace oblíbeného pickupu s označením D40. Dle slov Nissanu však nejde o všechny kusy, kterých bylo mezi lety 2004 až 2015 vyrobeno více než 350 000. Kolik Navar tedy tímto problémem trpí?
Právnická firma Attwood Solicitors, která dostala celou kauzu na starost, vypátrala, že má jít o širší sérii vyráběnou mezi květnem roku 2005 a říjnem roku 2011. Nedostatečně ošetřených vozů proti korozi tak bylo vyrobeno a prodáno na zhruba 193 500, přičemž jen v samotné Británii jsou tato auta evidována ve zhruba 35 000 exemplářích.

Celou kauzou se samozřejmě ihned začal zabývat také britský Výbor pro dopravu, načež jeden z jeho členů, Huw Merriman, uvedl následovné: „Nissan bude upozorněn, že by měl provést svolávací akci na dotčená vozidla. Pokud se to opravdu týká jen malého množství, jak prozatím zástupci značky tvrdí, nemělo by být příliš nákladné zajistit, aby byly všechny takto postižené vozy uvedeny zpět do bezpečně provozuschopného stavu.“ Na to má ale automobilka docela jiný názor, ačkoliv si za tím, že jde skutečně jen o okrajové případy, stojí stále. Její odpověď?
Nissan pro britské kolegy z magazínu CarThrottle, uvedl, že v současnosti již zavedl opatření, která mají majitelům takto postižených vozů pomoci. Protože prý ale nejde o velký počet aut, přistupují ke každému případu individuálně.
Japonský výrobce tedy spekulace o tom, že se zřejmě nevyhne obrovské svolávací akci, prozatím odmítá. Všechna auta, pokud jsou prý řádně servisována a procházejí poctivými STK, jsou dle Nissanu bezpečná.



Jenomže výše uváděný Brit dle svých slov technickou měl, a nevíme jak vám, ale nám auto, které se z ničeho nic přepůlí, nepřipadá zrovna dvakrát bezpečné.
K úplnému oddělení obou konců vozidla samozřejmě nedochází v žádném z případů. Stále je zde kardan, který pohání zadní nápravu a ten drží několik mohutných šroubů. Ale i tak. Jezdit s podobným pocitem, že se může něco stát…

Zda se Nissan nakonec vyhne, či nevyhne rozsáhlé svolávací akci, je prozatím ve hvězdách. Na každý pád má ale před sebou problém jak Brno a bude zajímavé pozorovat, jak se s ním Japonci popasují. Rada pro dnešek tedy zní: „Chceš-li ojetou Navaru, zkontroluj si rám. Brzy by totiž mohly být dvě.“ A těm z vás, kteří už svou Navaru mají, doporučujeme dodatečnou protikorozní ochranu rámu zajistit co nejdříve.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Martin Müller, foto: CarThrottle, Motor1

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2009

145 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč