Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!

vloženo

Jistě znáte přísloví: „Tichá voda břehy mele.“. V Nissanu tuto větu ale pravděpodobně nikdo nikdy neslyšel. O tom, že rčení platí dokonale také v souvislosti s korozí, se nyní přesvědčila celá automobilka!

Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou! Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!

Na rámu jednoho z nejoblíbenějších pickupů totiž v jistých letech výroby chyběla dostatečná protikorozní ochrana a po pár letech provozu těchto aut hrozí, že dojde k jejich kompletnímu přepůlení! Jak to začalo?


Kuriózní problém se vůbec poprvé objevil před více než rokem ve Velké Británii, v městečku Sunderland, kde Nissan paradoxně provozuje jednu z největších evropských automobilových linek. (V současnosti jsou zde vyráběny menší modely jako Juke, Note, nebo Leaf. Navara odsud tedy nepochází.) A právě zde se jednomu místnímu obyvateli přihodilo něco nečekaného. Jeho Navara se, bez toho aniž by ji jakkoliv dlouhodobě přetěžoval, prostě přelomila vejpůl.

Vskutku kuriózní příhoda. Tou dobou majitel ale zřejmě vůbec netušil, že není sám. Zdaleka sám! Počínaje tímto incidentem bylo totiž zjištěno, že zmíněný člověk není jediným takto postiženým majitelem, což dokazují obrázky ze zbytku Británie. Problém je daleko četnější, než by se mohlo zdát.



Slovy čísel - touto konstrukční vadou je konkrétně postižena druhá generace oblíbeného pickupu s označením D40. Dle slov Nissanu však nejde o všechny kusy, kterých bylo mezi lety 2004 až 2015 vyrobeno více než 350 000. Kolik Navar tedy tímto problémem trpí?
Právnická firma Attwood Solicitors, která dostala celou kauzu na starost, vypátrala, že má jít o širší sérii vyráběnou mezi květnem roku 2005 a říjnem roku 2011. Nedostatečně ošetřených vozů proti korozi tak bylo vyrobeno a prodáno na zhruba 193 500, přičemž jen v samotné Británii jsou tato auta evidována ve zhruba 35 000 exemplářích.

Celou kauzou se samozřejmě ihned začal zabývat také britský Výbor pro dopravu, načež jeden z jeho členů, Huw Merriman, uvedl následovné: „Nissan bude upozorněn, že by měl provést svolávací akci na dotčená vozidla. Pokud se to opravdu týká jen malého množství, jak prozatím zástupci značky tvrdí, nemělo by být příliš nákladné zajistit, aby byly všechny takto postižené vozy uvedeny zpět do bezpečně provozuschopného stavu.“ Na to má ale automobilka docela jiný názor, ačkoliv si za tím, že jde skutečně jen o okrajové případy, stojí stále. Její odpověď?
Nissan pro britské kolegy z magazínu CarThrottle, uvedl, že v současnosti již zavedl opatření, která mají majitelům takto postižených vozů pomoci. Protože prý ale nejde o velký počet aut, přistupují ke každému případu individuálně.
Japonský výrobce tedy spekulace o tom, že se zřejmě nevyhne obrovské svolávací akci, prozatím odmítá. Všechna auta, pokud jsou prý řádně servisována a procházejí poctivými STK, jsou dle Nissanu bezpečná.



Jenomže výše uváděný Brit dle svých slov technickou měl, a nevíme jak vám, ale nám auto, které se z ničeho nic přepůlí, nepřipadá zrovna dvakrát bezpečné.
K úplnému oddělení obou konců vozidla samozřejmě nedochází v žádném z případů. Stále je zde kardan, který pohání zadní nápravu a ten drží několik mohutných šroubů. Ale i tak. Jezdit s podobným pocitem, že se může něco stát…

Zda se Nissan nakonec vyhne, či nevyhne rozsáhlé svolávací akci, je prozatím ve hvězdách. Na každý pád má ale před sebou problém jak Brno a bude zajímavé pozorovat, jak se s ním Japonci popasují. Rada pro dnešek tedy zní: „Chceš-li ojetou Navaru, zkontroluj si rám. Brzy by totiž mohly být dvě.“ A těm z vás, kteří už svou Navaru mají, doporučujeme dodatečnou protikorozní ochranu rámu zajistit co nejdříve.

 


text: Martin Müller foto: CarThrottle, Motor1

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou! Fotografie k článku Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou! Fotografie k článku Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou! Fotografie k článku Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou! Fotografie k článku Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou! Fotografie k článku Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč