Nissan bude vyrábět plně elektrickou dodávku

vloženo

Společnost Nissan bude příští rok ve svém závodě v Barceloně vyrábět model e-NV200, plně elektromobilní kompaktní dodávku. Novinka bude vycházet ze současné dodávky NV200 a bude po Nissanu Leaf již druhým elektromobilem s nulovými emisemi v nabídce.

Nissan bude vyrábět plně elektrickou dodávku Model e-NV200 se stane druhým plnohodnotným elektromobilem společnosti Nissan, přičemž primát patří široce oceňovanému vozu Nissan LEAF uvedenému na trh v roce 2010. Tato skutečnost potvrzuje dlouhodobé úsilí společnosti Nissan o produkci automobilů s nulovými emisemi. Nový model si vyžádá investice společnosti Nissan ve Španělsku ve výši 100 milionů eur a očekává se, že vytvoří asi 700 nových pracovních míst v továrně a v místní dodavatelské základně. Barcelonský závod, který bude výhradním výrobcem modelu e-NV200, bude vůz dodávat na trhy celého světa. V minulém týdnu bylo také rozhodnuto, že v závodu v Ávile se bude vyrábět nový nákladní vůz střední kategorie.

Model e-NV200 nabídne firmám i rodinám funkční a prostorný interiér a zachová si množství inovativních a praktických prvků, kterými se vyznačuje současný model NV200, které však spojí s těmi nejvyspělejšími komponentami pohonného systému z modelu Nissan LEAF. Dojezd na jedno nabití bude podobný jako u modelu Nissan LEAF a vůz bude mít i podobné výkonové charakteristiky a ve své třídě špičkové náklady na provoz a údržbu.

Andy Palmer, výkonný viceprezident společnosti Nissan, uvedl: „e-NV200 představuje skutečný průlom v oblasti užitkových vozidel a dokládá, že společnost Nissan je v segmentu elektromobilů světovou jedničkou. Nový model bude nabízet prostornost, všestrannost a praktičnost kompaktní dodávky s běžným pohonem, ale to vše s nulovými emisemi CO2 v místě použití a s mimořádnými jízdními vlastnostmi, kterými se mohou pochlubit jedině elektromobily. Je zásadně důležité, že tyto vozy budou mít ve své třídě jedinečné náklady na provoz a údržbu, protože díky tomu budou představovat mimořádně lákavou nabídku jak pro firmy, tak pro rodiny."

Dodávka e-NV200 bude představovat také významný příspěvek na cestě k cíli společnosti Nissan stát se do roku 2016 největším světovým výrobcem lehkých užitkových vozidel. Tento cíl představuje jeden z pilířů střednědobého plánu Nissan Power 88. V minulém roce dosáhla společnost Nissan historického mezníku, když za jediný rok prodala po celém světě více než milion lehkých užitkových vozidel. Andy Palmer dodává: „e-NV200 představuje smělou a pionýrskou novinku v našem sortimentu užitkových vozidel, který je už nyní jedním z nejširších na světě. Rád bych poděkoval španělské a katalánské vládě za jejich podporu, kterou společnosti Nissan ve Španělsku poskytují, a pogratuloval barcelonským pracovníkům, kteří budou mít právem příležitost tento pro Nissan mimořádně významný model vyrábět pro celý svět."

Současné dodávky NV200 se na světě již prodalo asi 100.000 kusů. Její popularita vedla k tomu, že byla ve velmi přísném výběrovém řízení vybrána za příští generaci newyorských „taxi zítřka". V současné době v Evropě probíhají rozsáhlé zkoušky prototypu elektromobilu na bázi dodávky NV200. Ty budou pokračovat ještě v následujících měsících a na jejich základě získáme zpětnou vazbu z reálného světa a z nejnáročnějších provozních aplikací. Tato zpětná vazba pomůže společnosti Nissan naplnit přesné potřeby zákazníků ještě před zahájením výroby ve finančním roce 2013.

Nissan, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan bude vyrábět plně elektrickou dodávku Fotografie k článku Nissan bude vyrábět plně elektrickou dodávku Fotografie k článku Nissan bude vyrábět plně elektrickou dodávku Fotografie k článku Nissan bude vyrábět plně elektrickou dodávku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi