Nezastavitelný Ogier slaví po Rallye Mexiko třetí vítězství v řadě

12. 03. 2015
Sdílet článek

Hattrick pro dvojnásobného mistra světa: Posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) slavila po vynikajícím výkonu vítězství v Rallye Mexiko. Jejich triumf v třetím podniku letošního mistrovství světa v rallye (WRC) znamenal třetí vítězství v sezoně a zároveň i třetí vítězství v řadě v Mexiku. Tato dvojice má na svém kontě již 27 vítězství, což ji v historických tabulkách řadí na třetí místo před legendárního soutěžního jezdce Carlose Sainze.

Pro Volkswagen to byl 25. triumf v 29. rallye s vozem Polo R WRC. Hattrick slavila také posádka Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), která dojela potřetí v řadě na třetím místě a v průběžném hodnocení mistrovství světa se posunula na druhé místo.


Nezastavitelný #GOgier: dvojnásobný mistr světa ve vynikající formě
Lépe už to nejde: Sébastien Ogier a Julien Ingrassia absolvovali v Mexiku perfektní rallye. Od prvního až do posledního metru byli dvojnásobní mistři světa ve 20 z 21 rychlostních zkoušek mezi třemi nejrychlejšími. Devětkrát jim byl naměřen dokonce nejlepší čas. Posádka Ogier/Ingrassia převzala vedení již po 5,61 km. A udržela ho až do cíle. Tovární jezdci z Wolfsburgu přitom bojovali se silnou konkurencí. Kromě týmových kolegů Andreas Mikkelsen/Ola Fløene a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila přispěly k napínavému boji o nejvyšší příčku také posádky Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai) a Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S, Citroën).

Základem pátého vítězství v řadě pro posádku Ogier/Ingrassia se stala jejich páteční chytrá volba pneumatik. Křížově namontovanou kombinací soutěžních pneumatik Michelin s tvrdou a měkkou směsí dokázali otočit ve svůj prospěch nevýhodu v podobě první pozice na startu, která znamenala trať plnou štěrku. Bezchybným řízením a navigací z toho vytěžili maximum.



Potřetí na stupních vítězů v řadě – skvělý výkon posádky Mikkelsen/Fløene
Andreas Mikkelsen a Ola Fløene pokračují od začátku letošní sezony v úspěšném tažení. Po Rallye Monte Carlo a Rallye Švédsko dokončili i Rallye Mexiko na stupních vítězů. Při svém prvním společném startu s vozem Polo R WRC na této rallye se díky svému třetímu místu posunuli na druhou pozici v průběžném hodnocení mistrovství světa v rallye. Klíčem k úspěchu byla bezpečná a zároveň rychlá jízda. Navzdory jedinečnosti rychlostních zkoušek v Mexiku, v nichž jsou k nezaplacení bohaté zkušenosti, měli první místo neustále na dohled. Na konci ztráceli na druhého Madse Østberga pouhých 6,3 sekundy.

Brzký nezdar, ale také trocha happy endu pro posádku Latvala/Anttila
Posádka Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila byla až do dvanácté rychlostní zkoušky jediná, kdo stačil tempu, které nasadili Ogier a Ingrassia. Ve snaze dostat své týmové kolegy pod tlak narazila tato dvojice ve smyku zádí svého soutěžního vozu Polo R WRC do náspu. Výsledné poškození podvozku znamenalo v sobotu předčasný konec. Latvala/Anttila se v neděli do soutěže vrátili a přidali šest bodů na konto Volkswagenu v mistrovství světa konstruktérů.

Třešnička na dortu: 21krát vysoko vzhůru, tečkou soutěže byl „El Brinco“
Celá Rallye Mexiko se jezdí v nadmořských výškách přesahujících 1800 metrů, a to je výš, než co známe z Evropy. Pro porovnání: Nejvyšší místo v deseti evropských soutěžích leží 1608 metrů nad hladinou moře a nachází se na trase rychlostní zkoušky „La Bollène-Vésubie-Sospel“, která je součástí Rallye Monte Carlo. Rallye Mexiko je vždy plná superlativů. V rychlostní zkoušce „El Chocolate“ se soutěžní vozy WRC vyšplhaly v sobotu na „střechu mistrovství světa v rallye“, do výšky 2752 metrů, a v neděli absolvovaly dosud nejdelší rychlostní zkoušku v dosavadním průběhu sezony 2015 – „Guanajuatito“ měla délku 55,82 kilometru. A v městě Guanajuato se stříbrnými doly zažili jezdci start doprovázený velkými emocemi bouřlivě slavících fanoušků, z nichž naskakovala husí kůže.

Podmínky rychlostních zkoušek stavěly jezdce a spolujezdce před velké výzvy. Povrch první z šesti šotolinových soutěží v řadě byl tvořen kombinací měkkého sypkého písku na jedné straně a hrubého ostrého štěrku na druhé straně. „Otates“, „Los Mexicanos“, „Ibarilla“ a „Derramadero“ patří mezi klasické RZ v kalendáři WRC. Finálním vyvrcholením byla tzv. Powerstage „El Brinco“ se slavným a fanoušky oblíbeným skokem. Tři body za nejrychlejší čas získali Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, dva body za druhé místo Andreas Mikkelsen/Ola Fløene.



25 z 48 a 21 – souhrn faktů o Rallye Mexiko
Úspěch posádky Sébastien Ogier a Julien Ingrassia byl nejen 25. vítězstvím vozu Polo R WRC v mistrovství světa v rallye, ale zároveň i 47. umístěním na stupních vítězů pro Volkswagen od jeho vstupu do WRC v roce 2013. Posádka Andreas Mikkelsen/Ola Fløene k tomu přidala 48. umístění. Posedmé v řadě tak zůstal Volkswagen v mistrovství světa v rallye neporažen. Od ledna 2013 patřilo 373 z 542 možných nejrychlejších časů v rychlostních zkouškách týmu z Wolfsburgu. Od roku 2013 se jezdci týmu Volkswagen zasloužili o 21 nejlepších časů v 28 speciálních rychlostních zkouškách Powerstage.

Hlasy po 4. dni Rallye Mexiko
Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
„Je to zkrátka neuvěřitelné! Jsem tak šťastný, že jsem tady v Mexiku zvítězil, je to jeden z nejkrásnějších úspěchů v mé kariéře. S Julienem jsme zažili perfektní víkend, Polo jelo fantasticky a tým odvedl velkolepou práci. Od začátku jsme nasadili bláznivé tempo a v pátek jsme si vybrali nejvhodnější pneumatiky – a na konci se nám to vyplatilo. Je to moje třetí vítězství v této rallye v řadě, očividně to Rallye Mexiko myslí se mnou dobře. A rád se sem vracím. Profil trati mi sedí, krajina je fascinující a fanoušci promění tuto rallye pokaždé v úžasnou ‚fiestu‘.“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
„V souhrnu pro nás tento víkend neprobíhal vůbec podle plánu. Od svého pořadí na startu jsem si sliboval víc a nepodařilo se mi ani za celý víkend dostat se do správného rytmu. Pokoušel jsem se vyvinout na Ogiera tlak a musel jsem kvůli tomu jet na hraně. Poté, co jsem poškodil podvozek, pro mě rallye skončila. Naštěstí mám teď dovolenou a čas zapomenout na zklamání ze začátku sezony. Musím nalézt svůj rytmus a v Argentině opět zaútočit.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
„Třetí místo v Rallye Mexiko a dva bonusové body v Powerstage – to je pro nás absolutně velkolepý výsledek. Se zdejšími rychlostními zkouškami nemáme mnoho zkušeností, a proto jsme vždy udržovali bezpečnou rychlost. Naším plánem bylo projet každou rychlostní zkoušku bez chyby. A tento plán jsme dokonale splnili. S naší účastí v této rallye jsem absolutně spokojen. A s druhým místem v mistrovství světa to nyní také nevypadá špatně.“

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport
„Vyhrát třikrát v řadě Rallye Mexiko je velkolepým výkonem. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia si tento triumf více než zasloužili svým výjimečným jezdeckým a navigačním výkonem. Od volby pneumatik až po perfektní zvážení rizika – pro oba to byla bezchybná rallye. Ale nejsou to jen oni, kdo má za sebou vynikající vstup do sezony. Platí to i pro dvojici Andreas Mikkelsen a Ola Fløene, která podala mistrovský výkon z hlediska taktiky a udělala skvělý dojem. Nesmíme zapomenout na to, že Andreas zde startoval teprve podruhé a nemá téměř žádné zkušenosti s místními rychlostními zkouškami. Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila udělali dnes po své včerejší chybě pro tým ještě maximum a nasbírali důležité body do mistrovství světa konstruktérů. S výsledkem Rallye Mexiko jsme celkově spokojeni.“

A pak tu byl ještě…
…pozdravný vzkaz od šampiona šampionovi. Poté, co Renaud Lavillenie rozšířil o víkendu svou sbírku titulů ve skoku o tyči zlatým výkonem 6,04 metru na halovém mistrovství Evropy, gratuloval Sébastien Ogier svému francouzskému krajanovi na Facebooku. Lavillenie se svezl na sedadle spolujezdce v Ogierově soutěžním voze Polo R WRC během Rallye Monte Carlo. Tyčkař Lavillenie je světovým atletem roku 2014 a olympijským vítězem.

A pak tu byl kromě toho ještě…
… Mezinárodní den žen v neděli, který oslavila také Mezinárodní automobilová federace FIA v Leónu. FIA založila v roce 2009 „Komisi žen v motoristickém sportu“, které předsedá Michèle Moutonová a která si vytkla za cíl podporovat ženy v motoristickém sportu. Slavnostního fotografování se zúčastnily také tři dámy z týmu Volkswagen.



Mistrovství světa v rallye FIA World Rally Championship, Rallye Mexiko – konečné výsledky:
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4:19.13,4 h
02. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 1.18,8 min
03. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 1.25,1 min
04. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 3.40,2 min
05. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 5.01,8 min
06. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 6.36,1 min
07. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel (Q/F), Ford + 14.52,7 min
08. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 22.43,3 min
09. Nicolás Fuchs/Fernando Musano (PE/RA), Ford + 22.49,0 min
10. Jari Ketomaa/Kaj Lindström (FIN/FIN), Ford + 23.10,2 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Mexiko – výsledky Powerstage
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 6.50,5 min
02. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 5,6 s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 5,8 s

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)
Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 81 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 47; 3. Thierry Neuville, 35; 4. Mads Østberg, 32; 5. Elfyn Evans, 26; 6. Jari-Matti Latvala, 19; 7. Dani Sordo, 18; 8. Martin Prokop, 14; 9. Ott Tänak, 12; 10. Hayden Paddon, 10; 11. Kris Meeke, 10; 12. Nasser Al-Attiyah, 6; 13. Sébastien Loeb, 6; 14. Jurij Protasov, 2; 15. Nicolás Fuchs, 2; 16. Jari Ketomaa, 1.

Hodnocení konstruktérů:
1. Volkswagen Motorsport, 99 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 75; 3. M-Sport, 48; 4. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 42; 5. Jipocar Czech National Team, 20; 6. Volkswagen Motorsport II, 15; 7. Hyundai Motorsport N, 3; 8. FWRT, 1.


Rallye Švédsko mělo dramatické finále >>


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Porsche Česká republika s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč