Německý TÜV zveřejnil statistiku nejhorších ojetin. Vybrali jsme prvních 5, dominují Korejci a Italové!

vloženo

Při výběru ojetého vozu vždy platí jedno zásadní pravidlo – o zamýšleném vozu si zjistěte co možná nejvíce informací, teprve pak s nejvyšší pravděpodobností vyberete ten správný kus. Existují ale i taková auta, u nichž vám ani jejich kompletní znalost nebude prakticky k ničemu, neboť se mohou pokazit téměř jakkoliv. A právě ta se dostala do dnešního článku

Německý TÜV zveřejnil statistiku nejhorších ojetin. Vybrali jsme prvních 5, dominují Korejci a Italové! Německý TÜV zveřejnil statistiku nejhorších ojetin. Vybrali jsme prvních 5, dominují Korejci a Italové!

TÜV je nezávislá kontrolní organizace na území Spolkové republiky Německo, která se zabývá testováním výrobků všeho druhu. Do její kompetence tak samozřejmě spadají i automobily a my jsme se nyní podívali na zveřejněný žebříček 11 nejhorších ojetin, jaké si dle TÜV můžete koupit.


Ještě než se ale na samotné vozy podíváme, musíme ujasnit, že jde o statistická data. Není tedy řečeno, že ten či onen konkrétní automobil bude zmíněnými poruchami trpět. Jen je to v jeho případě vysoce pravděpodobné.

Důležitost žebříčku však přesto vnímáme velmi intenzivně. Mezi zmiňovanými problémy se totiž často vyskytují i zcela zásadní nedostatky, jejichž oprava může být pro nového majitele nejen velmi náročná, ale také výrazně nákladná, ba dokonce nesplatitelná. Za všechny příklady si zmiňme třeba dobře ukrytou rez. Nyní už nechejme promluvit statistiku.

1. Alfa Romeo 147
Menší Alfa je oblíbená zvláště mezi mladšími zákazníky. Poměr výkon váha u většiny motorů dosahuje velice dobrých hodnot a nespoutaný design jednoduše láká. Na nejhorších místech žebříčku TÜV se však již od počátku své existence objevuje z dosti zřejmých důvodu. Výrobce totiž žádá, aby byla každých 30 000 kilometrů vyměněna druhá vodní pumpa, jinak prý může dojít k přetržení rozvodového řemene a dalším vážným poškozením motoru. Tato výměna však není levná, neboť šplhá přes 20 000 Kč.
Typickým folklórem u modelu 147 jsou ale také přidřená ložiska, zničené klouby předních náprav, či tlumiče náchylné k prorezavění. Velice často se objevují také problémy s elektroinstalací, či gumovým těsněním například u dveří, kam s oblibou zatéká a Alfa zde začíná reznout.



2. Alfa Romeo 159
Musíme přiznat, že druhé nás rozesmutnilo, leč nepřekvapilo. Krásná „159-ka“ trpěla od počátku své existence náchylností předních ramen. To by ještě šlo, jenomže choulostivý je ve finále téměř celý podvozek a po zhruba 10 letech bývá zpravidla zralý na výměnu. Korozí trpí poloosy, nosníky náprav a dokonce i zavěšení výfukového potrubí, takže vám výfuk může po čase upadnout. Slabé jsou také brzdy, které většina fanoušků doporučuje vyměnit za dražší.
Poruchové jsou ale i motory, a zvláště pak ten, který zaštitoval nejlepší část nabídky. 200koňový naftový pětiválec 2,4 JTDm nadměrně zatěžuje ojnice, trpí přehříváním a šťastně bohužel nemá řešené ani rozvody. Nadměrnou korozí kastle tento model naštěstí netrpí, s kvalitou zpracování stejně jako se slícováním interiérových částí to však může být horší.



3. Chevrolet Captiva
Sesterský produkt Opelu Antara s rodokmenem z Jížní Korey byl od počátku své existence noční můrou všech autorizovaných servisů. Na rozdíl od Opelu totiž Chevrolet nechal na Captivě většinu původních dílů, které měl na svědomí ještě předchozí vývoj společnosti Daewoo. (Ta byla Chevroletem později koupena.) Captiva proto trpí všemi myslitelnými problémy a jediné, čím se vyznačuje, je dobrá odolnost proti korozi. Použité motory trápí úniky oleje, objevují se potíže s posilovači řízení a s vůlemi v předních nápravách, časté jsou závady v systému pohonu všech kol a výjimkami nejsou ani selhání vytékajících tlumičů, vypálení světel, nebo poruchy převodovek - jak manuálních, tak automatických! Captiva dostala do vínku dokonce i šestiválec, ten ale zase trápí řetězové rozvody. Vyplatí se hlídat také stav brzdových hadiček, které již mohou puchřet.



4. Chevrolet Matiz/Spark
A modernizované Daewoo neopouštíme ani protentokrát. Podobně jako u Captivy, bodují Jihokorejci také u Matize (později Chevroletu Spark). Roztomilé městské autíčko je jedním z nejhorších, jaké si můžete za své peníze koupit. Kromě tristních jízdních vlastností a uskákaného podvozku se autu totiž nevyhýbají ani problémy s brzdami a vůlemi v řízení.
Spoleh však není ani na EGR ventily, elektrické spotřebiče v čele se stěrači a světly a také na alternátory, které, kdo ví proč, přestávají po pár letech dobíjet. Tím největším strašákem je ale koroze. Matiz (později Spark) rezne velmi zdatně a po brzdovém vedení a výfuku se koroze přenáší s oblibou také na karoserii, která koroduje takzvaně odspodu. Výjimkami pak nejsou ani zarezlá ložiska kol a zcela nefunkční lanovody ručních brzd.



5. Chrysler PT Cruiser
Nezvyklá a poněkud přehlížená ojetina bývá v inzerci ojetých aut nabízena velmi levně. Není však divu. V reportu TÜV si PT Cruiser odnesl kladné body pouze za důležité části podvozku a výfukový systém. Ty jsou prý velmi odolné proti korozi. Zpráva však okamžitě ironicky dodává, že tyto části jsou tak odolné možná právě proto, že použité motory a převodovky trpí tak obrovskými úniky oleje, že podvozek a výfukové potrubí jednoduše chrání. Pravda jistě nebude tak zlá, viděli bychom ji někde na půli cesty, tyto problémy však bohužel nejsou jedinými, jež PT Cruiser za více než 17 let existence stačily postihnout. Velmi často se objevují závady v kloubech náprav, které přes počáteční vůle mohou i prasknout, a vůle se bohužel vyskytují také v řízení. U manuálních převodovek se zase s oblibou vylamují gumová uchycení táhel řazení, a aby toho nebylo málo, trpí benzínové motory destrukcí těsnění pod hlavami.



 


Text: Martin Müller Foto: Press

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo
06.08.2018
Na nový Peugeot Rifter stačí 390 000 Kč
04.08.2018
Na omlazený model Škoda Fabia čtvrt milionu korun nestačí
03.08.2018
Nová Honda CR-V má české ceny, konkurenci zatápí bohatou výbavou
02.08.2018
Škoda Karoq se rychle rozmnožuje - dnes tu máme verzi Sportline
01.08.2018
Škoda Karoq Scout je tady a vypadá skvěle
31.07.2018
BMW X2 25d xDrive - Více stylu, méně BMW
30.07.2018
Přijíždí Hyundai Kona v limitované edici Iron Man
29.07.2018
Falešný poplach: dieselové motory jsou v ČR stále v hledáčku kupujících
29.07.2018
Test ojetiny: Kia Sportage 1.7 CRDi 85 kW 2WD (video)
26.07.2018
Test ojetiny: Audi A6 – ve hře díky nadčasovým tvarům
25.07.2018
Druhá generace Audi Q3 je tady, vypadá jako zmenšená Q8
23.07.2018
Volkswagen Amarok V6 zvládá terén dobře
20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů