Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai

vloženo

Hyundai je dlouhodobě druhou nejprodávanější značkou na českém trhu mezi novými vozy. Jak naznačují poslední údaje společnosti Cebia, do podobné pozice míří i v segmentu ojetých aut. Mezi vozy do tří let stáří je v současnosti u českých zákazníků již třetí nejžádanější značkou.

Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai

Hyundai je v posledních dvou letech nejrychleji rostoucí značkou mezi tříletými ojetými vozy v České republice. Zatímco v roce 2013 činil tržní podíl značky Hyundai v tomto segmentu 5,7 %, loni to již bylo 7,8 % a odstup od druhého Volkswagenu se snížil z 3,7 % v roce 2013 na loňských 0,4 procenta. Na třetím místě Hyundai vystřídal značku Ford. „Automobily Hyundai jsou mezi zákazníky ojetin oblíbené pro svou vysokou spolehlivost. A u tříletých ojetin je určitě nepopiratelnou výhodou i stále platná pětiletá záruka bez omezení najetých kilometru,“ říká Miloš Adámek, tiskový mluvčí společnosti Hyundai Motor Czech.


Údaje společnosti Cebia, která statisticky zpracovává prodejnost ojetých vozů v Česku již několik let, naznačují v porovnání s rokem 2013 i další trendy, které tento segment vozů provází, respektive čeká. A to, že přes proklamovaná vysoká čísla zde některé automobilky prodávají nová auta pouze „na papíře“, jelikož jejich vozy s odstupem času nefigurují mezi mladými ojetinami. Potvrzuje se tak skutečnost, že auta značek jako Volkswagen, Ford nebo Seat jsou v Česku ve velkém množství registrována pouze účelově a nikdy zde nebyla uvedena do silničního provozu.

Podle společnosti Cebia se v roce 2014 v Česku prodalo o 15 % více tuzemských ojetin než v roce 2013, ale automobilové značky jako Volkswagen či Ford na tomto poli znatelně ztratily. Volkswagen z podílu 9,4 % v roce 2013 spadl na loňských 8,2 % a Ford z 8,2 na 6,4 %. Seat ze statistik Cebia za rok 2014 dokonce kvůli zanedbatelnému podílu vypadl. Více informací v přiložených grafech společnosti Cebia.

2014 – stáří do 3 let
1. Škoda 24,2 %
2. Volkswagen 8,2 %
3. Hyundai 7,8 %
4. Ford 6,4 %
5.-6. Toyota 5,3 %
5.-6. Renault 5,3 %
7. Citroën 4,7 %
8. Kia 4,6 %
9. Peugeot 4,4 %
10. Opel 2,6 %

2013 – stáří do 3 let
1. Škoda 25,1 %
2. Volkswagen 9,4 %
3. Ford 8,2 %
4. Hyundai 5,7 %
5. Toyota 5,5 %
6. Renault 5,2 %
7. Citroën 4,8 %
8. Kia 3,9 %
9. Peugeot 3,7 %
10. Opel 3,2 %


Cebia, Hyundai Motor Czech

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu