Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai

vloženo

Hyundai je dlouhodobě druhou nejprodávanější značkou na českém trhu mezi novými vozy. Jak naznačují poslední údaje společnosti Cebia, do podobné pozice míří i v segmentu ojetých aut. Mezi vozy do tří let stáří je v současnosti u českých zákazníků již třetí nejžádanější značkou.

Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai

Hyundai je v posledních dvou letech nejrychleji rostoucí značkou mezi tříletými ojetými vozy v České republice. Zatímco v roce 2013 činil tržní podíl značky Hyundai v tomto segmentu 5,7 %, loni to již bylo 7,8 % a odstup od druhého Volkswagenu se snížil z 3,7 % v roce 2013 na loňských 0,4 procenta. Na třetím místě Hyundai vystřídal značku Ford. „Automobily Hyundai jsou mezi zákazníky ojetin oblíbené pro svou vysokou spolehlivost. A u tříletých ojetin je určitě nepopiratelnou výhodou i stále platná pětiletá záruka bez omezení najetých kilometru,“ říká Miloš Adámek, tiskový mluvčí společnosti Hyundai Motor Czech.


Údaje společnosti Cebia, která statisticky zpracovává prodejnost ojetých vozů v Česku již několik let, naznačují v porovnání s rokem 2013 i další trendy, které tento segment vozů provází, respektive čeká. A to, že přes proklamovaná vysoká čísla zde některé automobilky prodávají nová auta pouze „na papíře“, jelikož jejich vozy s odstupem času nefigurují mezi mladými ojetinami. Potvrzuje se tak skutečnost, že auta značek jako Volkswagen, Ford nebo Seat jsou v Česku ve velkém množství registrována pouze účelově a nikdy zde nebyla uvedena do silničního provozu.

Podle společnosti Cebia se v roce 2014 v Česku prodalo o 15 % více tuzemských ojetin než v roce 2013, ale automobilové značky jako Volkswagen či Ford na tomto poli znatelně ztratily. Volkswagen z podílu 9,4 % v roce 2013 spadl na loňských 8,2 % a Ford z 8,2 na 6,4 %. Seat ze statistik Cebia za rok 2014 dokonce kvůli zanedbatelnému podílu vypadl. Více informací v přiložených grafech společnosti Cebia.

2014 – stáří do 3 let
1. Škoda 24,2 %
2. Volkswagen 8,2 %
3. Hyundai 7,8 %
4. Ford 6,4 %
5.-6. Toyota 5,3 %
5.-6. Renault 5,3 %
7. Citroën 4,7 %
8. Kia 4,6 %
9. Peugeot 4,4 %
10. Opel 2,6 %

2013 – stáří do 3 let
1. Škoda 25,1 %
2. Volkswagen 9,4 %
3. Ford 8,2 %
4. Hyundai 5,7 %
5. Toyota 5,5 %
6. Renault 5,2 %
7. Citroën 4,8 %
8. Kia 3,9 %
9. Peugeot 3,7 %
10. Opel 3,2 %


Cebia, Hyundai Motor Czech

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?