Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai

vloženo

Hyundai je dlouhodobě druhou nejprodávanější značkou na českém trhu mezi novými vozy. Jak naznačují poslední údaje společnosti Cebia, do podobné pozice míří i v segmentu ojetých aut. Mezi vozy do tří let stáří je v současnosti u českých zákazníků již třetí nejžádanější značkou.

Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai

Hyundai je v posledních dvou letech nejrychleji rostoucí značkou mezi tříletými ojetými vozy v České republice. Zatímco v roce 2013 činil tržní podíl značky Hyundai v tomto segmentu 5,7 %, loni to již bylo 7,8 % a odstup od druhého Volkswagenu se snížil z 3,7 % v roce 2013 na loňských 0,4 procenta. Na třetím místě Hyundai vystřídal značku Ford. „Automobily Hyundai jsou mezi zákazníky ojetin oblíbené pro svou vysokou spolehlivost. A u tříletých ojetin je určitě nepopiratelnou výhodou i stále platná pětiletá záruka bez omezení najetých kilometru,“ říká Miloš Adámek, tiskový mluvčí společnosti Hyundai Motor Czech.


Údaje společnosti Cebia, která statisticky zpracovává prodejnost ojetých vozů v Česku již několik let, naznačují v porovnání s rokem 2013 i další trendy, které tento segment vozů provází, respektive čeká. A to, že přes proklamovaná vysoká čísla zde některé automobilky prodávají nová auta pouze „na papíře“, jelikož jejich vozy s odstupem času nefigurují mezi mladými ojetinami. Potvrzuje se tak skutečnost, že auta značek jako Volkswagen, Ford nebo Seat jsou v Česku ve velkém množství registrována pouze účelově a nikdy zde nebyla uvedena do silničního provozu.

Podle společnosti Cebia se v roce 2014 v Česku prodalo o 15 % více tuzemských ojetin než v roce 2013, ale automobilové značky jako Volkswagen či Ford na tomto poli znatelně ztratily. Volkswagen z podílu 9,4 % v roce 2013 spadl na loňských 8,2 % a Ford z 8,2 na 6,4 %. Seat ze statistik Cebia za rok 2014 dokonce kvůli zanedbatelnému podílu vypadl. Více informací v přiložených grafech společnosti Cebia.

2014 – stáří do 3 let
1. Škoda 24,2 %
2. Volkswagen 8,2 %
3. Hyundai 7,8 %
4. Ford 6,4 %
5.-6. Toyota 5,3 %
5.-6. Renault 5,3 %
7. Citroën 4,7 %
8. Kia 4,6 %
9. Peugeot 4,4 %
10. Opel 2,6 %

2013 – stáří do 3 let
1. Škoda 25,1 %
2. Volkswagen 9,4 %
3. Ford 8,2 %
4. Hyundai 5,7 %
5. Toyota 5,5 %
6. Renault 5,2 %
7. Citroën 4,8 %
8. Kia 3,9 %
9. Peugeot 3,7 %
10. Opel 3,2 %


Cebia, Hyundai Motor Czech

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
07.06.2017
Malý crossover Kia Stonic bude v prodeji ještě letos
06.06.2017
Škoda Octavia RS 245 - rychlík z Mladé Boleslavi se kompletně představuje
05.06.2017
Peugeot 308 po faceliftu - máme nové fotografie a informace