Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai

vloženo

Hyundai je dlouhodobě druhou nejprodávanější značkou na českém trhu mezi novými vozy. Jak naznačují poslední údaje společnosti Cebia, do podobné pozice míří i v segmentu ojetých aut. Mezi vozy do tří let stáří je v současnosti u českých zákazníků již třetí nejžádanější značkou.

Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai

Hyundai je v posledních dvou letech nejrychleji rostoucí značkou mezi tříletými ojetými vozy v České republice. Zatímco v roce 2013 činil tržní podíl značky Hyundai v tomto segmentu 5,7 %, loni to již bylo 7,8 % a odstup od druhého Volkswagenu se snížil z 3,7 % v roce 2013 na loňských 0,4 procenta. Na třetím místě Hyundai vystřídal značku Ford. „Automobily Hyundai jsou mezi zákazníky ojetin oblíbené pro svou vysokou spolehlivost. A u tříletých ojetin je určitě nepopiratelnou výhodou i stále platná pětiletá záruka bez omezení najetých kilometru,“ říká Miloš Adámek, tiskový mluvčí společnosti Hyundai Motor Czech.


Údaje společnosti Cebia, která statisticky zpracovává prodejnost ojetých vozů v Česku již několik let, naznačují v porovnání s rokem 2013 i další trendy, které tento segment vozů provází, respektive čeká. A to, že přes proklamovaná vysoká čísla zde některé automobilky prodávají nová auta pouze „na papíře“, jelikož jejich vozy s odstupem času nefigurují mezi mladými ojetinami. Potvrzuje se tak skutečnost, že auta značek jako Volkswagen, Ford nebo Seat jsou v Česku ve velkém množství registrována pouze účelově a nikdy zde nebyla uvedena do silničního provozu.

Podle společnosti Cebia se v roce 2014 v Česku prodalo o 15 % více tuzemských ojetin než v roce 2013, ale automobilové značky jako Volkswagen či Ford na tomto poli znatelně ztratily. Volkswagen z podílu 9,4 % v roce 2013 spadl na loňských 8,2 % a Ford z 8,2 na 6,4 %. Seat ze statistik Cebia za rok 2014 dokonce kvůli zanedbatelnému podílu vypadl. Více informací v přiložených grafech společnosti Cebia.

2014 – stáří do 3 let
1. Škoda 24,2 %
2. Volkswagen 8,2 %
3. Hyundai 7,8 %
4. Ford 6,4 %
5.-6. Toyota 5,3 %
5.-6. Renault 5,3 %
7. Citroën 4,7 %
8. Kia 4,6 %
9. Peugeot 4,4 %
10. Opel 2,6 %

2013 – stáří do 3 let
1. Škoda 25,1 %
2. Volkswagen 9,4 %
3. Ford 8,2 %
4. Hyundai 5,7 %
5. Toyota 5,5 %
6. Renault 5,2 %
7. Citroën 4,8 %
8. Kia 3,9 %
9. Peugeot 3,7 %
10. Opel 3,2 %


Cebia, Hyundai Motor Czech

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory