Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai

vloženo

Hyundai je dlouhodobě druhou nejprodávanější značkou na českém trhu mezi novými vozy. Jak naznačují poslední údaje společnosti Cebia, do podobné pozice míří i v segmentu ojetých aut. Mezi vozy do tří let stáří je v současnosti u českých zákazníků již třetí nejžádanější značkou.

Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai

Hyundai je v posledních dvou letech nejrychleji rostoucí značkou mezi tříletými ojetými vozy v České republice. Zatímco v roce 2013 činil tržní podíl značky Hyundai v tomto segmentu 5,7 %, loni to již bylo 7,8 % a odstup od druhého Volkswagenu se snížil z 3,7 % v roce 2013 na loňských 0,4 procenta. Na třetím místě Hyundai vystřídal značku Ford. „Automobily Hyundai jsou mezi zákazníky ojetin oblíbené pro svou vysokou spolehlivost. A u tříletých ojetin je určitě nepopiratelnou výhodou i stále platná pětiletá záruka bez omezení najetých kilometru,“ říká Miloš Adámek, tiskový mluvčí společnosti Hyundai Motor Czech.


Údaje společnosti Cebia, která statisticky zpracovává prodejnost ojetých vozů v Česku již několik let, naznačují v porovnání s rokem 2013 i další trendy, které tento segment vozů provází, respektive čeká. A to, že přes proklamovaná vysoká čísla zde některé automobilky prodávají nová auta pouze „na papíře“, jelikož jejich vozy s odstupem času nefigurují mezi mladými ojetinami. Potvrzuje se tak skutečnost, že auta značek jako Volkswagen, Ford nebo Seat jsou v Česku ve velkém množství registrována pouze účelově a nikdy zde nebyla uvedena do silničního provozu.

Podle společnosti Cebia se v roce 2014 v Česku prodalo o 15 % více tuzemských ojetin než v roce 2013, ale automobilové značky jako Volkswagen či Ford na tomto poli znatelně ztratily. Volkswagen z podílu 9,4 % v roce 2013 spadl na loňských 8,2 % a Ford z 8,2 na 6,4 %. Seat ze statistik Cebia za rok 2014 dokonce kvůli zanedbatelnému podílu vypadl. Více informací v přiložených grafech společnosti Cebia.

2014 – stáří do 3 let
1. Škoda 24,2 %
2. Volkswagen 8,2 %
3. Hyundai 7,8 %
4. Ford 6,4 %
5.-6. Toyota 5,3 %
5.-6. Renault 5,3 %
7. Citroën 4,7 %
8. Kia 4,6 %
9. Peugeot 4,4 %
10. Opel 2,6 %

2013 – stáří do 3 let
1. Škoda 25,1 %
2. Volkswagen 9,4 %
3. Ford 8,2 %
4. Hyundai 5,7 %
5. Toyota 5,5 %
6. Renault 5,2 %
7. Citroën 4,8 %
8. Kia 3,9 %
9. Peugeot 3,7 %
10. Opel 3,2 %


Cebia, Hyundai Motor Czech

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nejžádanější mladé ojetiny? Škoda, Volkswagen a Hyundai
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší