Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu

vloženo

Nový Golf R přichází na český trh jako vlajková loď modelové řady Golf. Již v sériové výbavě je vůz vybaven bi-xenonovými světlomety, denními světlomety LED a zadními svítilnami LED. Pohon všech kol 4Motion obstarává nejnovější generace spojky Haldex a dosud nejvýkonnější motor, který se kdy montoval pod kapotu Golfu

Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu Čtyřválec 2.0 TSI je vyladěn na 199 kW (270 k) a dodává se v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo na přání s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. V porovnání s předchozí generací klesla spotřeba paliva o 21 % na 8,4 l/100 km. Nový Golf R přitom dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,5 s (obě hodnoty platí pro model s DSG). Golf R je na českém trhu k dispozici na individuální objednávku za 978 900 Kč v provedení s manuální převodovkou a za 1 032 800 Kč s převodovkou DSG.

Nový Golf R kráčí ve šlépějích legendárního modelu Golf R32. Místo šesti válců se zdvihovým objemem 3,2 litru ovšem vystačí s dvoulitrovým čtyřválcem TSI, který díky kombinaci přeplňování turbodmychadlem a přímého vstřikování benzinu nabízí ještě působivější výkonovou charakteristiku doprovázenou enormním poklesem spotřeby paliva. Akusticky optimalizované výfukové potrubí s dvěma centrálně umístěnými chromovanými koncovkami disponuje přitom mnohem širším zvukovým spektrem než u Golfu GTI.

Čtyřválec 2.0 TSI váží jen 152 kg a se zdvihovým objemem 1984 cm3 dosahuje úctyhodného měrného výkonu 100,3 kW (136,6 k)/l. Tomu odpovídá suverénní reakce motoru na sešlápnutí pedálu plynu v celém rozsahu využitelných otáček. Namáhané součásti motoru byly oproti méně výkonným variantám patřičně vyztuženy a zesíleny. Např. výfukové turbodmychadlo stlačuje nasávaný vzduch až na 1,2 baru. Přesvědčivý průběh točivého momentu vrcholí hodnotou 350 N.m už při 2500 min-1 a na této úrovni zůstává až do 5000 min-1.

Golf R přenáší výkon motoru TSI na vozovku prostřednictvím nejnovější generace pohonu všech kol 4Motion. Točivý moment je mezi přední a zadní nápravu rozdělován lamelovou spojkou v olejové lázni. Její spínání není na rozdíl od předchůdce závislé na odlišných otáčkách předních a zadních kol, protože potřebný tlak oleje v zásobníku (30 barů) je poprvé vytvářen elektrickým čerpadlem. Ideální hodnotu točivého momentu přenášeného na zadní nápravu stanovuje elektronická řídicí jednotka, která prostřednictvím ventilu plynule reguluje tlak oleje působícího na lamelovou spojku.

Sportovní podvozek vychází z prvotřídní konstrukce současné generace Golfu. Vpředu jsou tedy osvědčené vzpěry McPherson s vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči, vzadu přispívá k vynikajícím jízdním vlastnostem víceprvková náprava. Světlá výška je však o 25 mm nižší a tlumiče, pružiny a stabilizátory mají kompletně nové naladění, což platí i pro na přání dodávanou adaptivní regulaci podvozku DCC se třemi režimy tlumení

Vyšší úrovni jízdní dynamiky byla přizpůsobena také brzdová soustava. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 345 mm, vzadu 310 mm. Řidič si může přepnout stabilizační systém ESP do nového sportovního režimu s výše posunutým prahem pro aktivaci stabilizačních zásahů. Sportovnější charakteristikou se vyznačuje rovněž elektromechanický posilovač řízení (v kombinaci s DCC se jeho charakteristika mění též podle zvoleného režimu Normal, Sport nebo Comfort). Kontakt s vozovkou udržují nově navržená 18palcová kola „Talladega“ z lehkých slitin obutá do pneumatik rozměru 225/40. Na přání je k dispozici stejný typ kol s průměrem ráfku 19 palců a pneumatikami 235/35.

Nový Golf R se od ostatních modelů této řady odlišuje výrazně upraveným exteriérem a interiérem. Individualizace exteriéru zahrnuje kromě již zmíněných nových kol také černě lakované brzdové třmeny s logem R a nové nárazníky. V předním nárazníku jsou tři velké vstupy vzduchu. Nad nimi tvoří dvě leskle černé lamely masku chladiče, která nese na pravé straně nově tvarované chromované logo R. Z profilu lze novinku rozpoznat podle rozšířených prahů v barvě karoserie a leskle černých krytů vnějších zpětných zrcátek. Do zadního nárazníku je integrován difuzor a koncovky výfuku. Záď je nahoře zakončena větším střešním spoilerem, ozdobena logem R a zvýrazněna nově vyvinutými koncovými svítilnami s tmavými krycími skly a diodami LED.

Oddělení Volkswagen Individual, které pro Golf R navrhlo celou řadu prvotřídních úprav, posunulo velmi kvalitní interiér šesté generace Golfu na ještě vyšší úroveň. K usednutí do vozu lákají nová vyhřívaná sportovní sedadla s vynikající ergonomií a novým logem R vyšitým do opěrek hlavy. Na přání se pro řidiče a spolujezdce dodávají skořepinová sedadla s integrovanými opěrkami hlavy inspirovaná motoristickým sportem. Tříramenný multifunkční volant má ergonomicky tvarovaný věnec, dole zploštělý a obšitý kůží, která je v horní a spodní části perforovaná. Vzrušující kontrast materiálů na volantu vytváří černý klavírní lak na ramenech volantu a chromované logo R vsazené do svislého ramene. Stejně jako sportovní volant padne skvěle do ruky i nově tvarovaná řadicí páka.
Individuální vzhled nadále podtrhují textilní koberečky, hliníkové lišty bočních prahů s logem R a přístroje s modrými ručičkami. Stupnice rychloměru sahá až do 300 km/h (nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h). Harmonický celek pak završují sportovní pedály z ušlechtilé oceli doplněné specifickými ozdobnými prvky ve výplních dveří a na přístrojové desce se vzorem „Silver Lane“.
Golf R je sériově vybaven automatickou klimatizací „Climatronic“ a rádiem RCD 310 (4 x 20 W) s přehrávačem CD/MP3 a dvojitým tunerem.

Zdroj: TZ Volkswagen, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu Fotografie k článku Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu Fotografie k článku Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu Fotografie k článku Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu Fotografie k článku Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu Fotografie k článku Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu Fotografie k článku Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu Fotografie k článku Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu Fotografie k článku Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu Fotografie k článku Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu Fotografie k článku Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu Fotografie k článku Nejvýkonnější VW Golf R je už na našem trhu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci
10.03.2017
Fiat Tipo Kombi – Čechům na míru
09.03.2017
Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál
09.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive Touring - nevýjimečné BMW