Nejsportovnější sedan střední třídy

vloženo

Nové Audi A4 posunuje značku v rámci automobilové střední třídy výrazně kupředu. Motory, které pohánějí nový sedan - jak vznětové TDI, tak zážehové TSI nebo FSI - mají přímé vstřikování paliva do válců a kombinují tak vysoké výkony s vysokou účinností

Nejsportovnější sedan střední třídy Hnací ústrojí podporující výbornou jízdní dynamiku a použití mnoha technických řešení, převzatých z větších modelů, jsou hlavní důkazy výsadního technického postavení značky na automobilovém trhu. Nové Audi - to je také nový druh jízdy automobilem. Na českém trhu se první vozy objeví v prosinci, ceny pro český trh budou stanoveny na podzim. 

Nové sportovní Audi A4 má progresivní charakter, napínavé a dynamicky navržené rysy, design, který hovoří jazykem technické dokonalosti. S celkovou délkou 4,7 m představuje nové Audi A4 na silnici nepřehlédnutelnou automobilovou osobnost se sebevědomým postojem a velkoryse dimenzovaným prosvětleným interiérem. Provedení lze, jako u Audi obvykle, charakterizovat heslem kvalita bez kompromisů. V oblasti bezpečnosti stanovuje značka se čtyřmi kruhy ve znaku nový standard zavedením koordinace funkce airbagů a omezovačů síly v bezpečnostních pásech cestujících na předních sedadlech. Cíl je přitom zřejmý: ještě lepší ochrana cestujících v případě nehody.

Ve srovnání s předchozím modelem má nové Audi A4 sportovní proporce. Přední převis karoserie byl významně zkrácen, kapota i rozvor náprav byly naopak prodlouženy.V řetězci hnacího ústrojí si diferenciál a spojka (resp. hydrodynamický měnič) vyměnily svá místa, což umožnilo posunout přední nápravu o 154 mm vpřed.

Toto pokrokové řešení zajišťuje optimální rozdělení hmotnosti vozu mezi jednotlivé nápravy. Nové Audi A4 je nejsportovnějším sedanem v automobilové střední třídě: agilní, lehký a snadno ovladatelný. Jeho dynamický podvozek je zcela novou konstrukcí, v níž byla pro většinu komponent výchozím materiálem lehká hliníková slitina. Výsledky jsou pozoruhodné: mimořádně dynamické jízdní vlastnosti na silnici, přesné reakce a snadná ovladatelnost.

Nové high-tech prvky výbavy dělají jízdní dojmy v novém Audi A4 ještě více fascinující. Audi drive select například mění charakteristiky motoru, automatické převodovky, řízení a tlumení tak, aby odpovídaly v daném okamžiku řidičskému stylu osoby, která právě sedí za volantem. Řízení Audi dynamic steering mění převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy a udržuje nové Audi A4 stále blízko fyzikálních limitů, takřka okamžitými změnami úhlu natočení kol. Systém řídící hydraulické tlumiče pérování mění charakteristiku tlumení individuálně u tlumičů jednotlivých kol, aby byla spojena nejvyšší jízdní bezpečnost se zábavou při řízení vozu.

Nové Audi A4 bude uvedeno na trh s nabídkou pěti motorů. Jejich výkony pokrývají spektrum od 105 kW (143 k) do 195 kW (265 k). Čtyřválcový zážehový motor je, stejně jako vznětové jednotky, přeplňován výfukovým turbodmychadlem a obě principielně odlišné skupiny motorů mají přímé vstřikování paliva do válců. S celou paletou motorů bude radost nové Audi A4 řídit a díky jejich vysoké provozní účinnosti klesá spotřeba paliva na hodnoty nižší než u modelů předchozí generace. K dispozici budou různé převodovky: šestistupňová manuální převodovka, automatická převodovka Tiptronic, převodovka multitronic s plynule variabilním převodem. Kombinovány mohou být s pohonem přední nápravy nebo pohonem všech kol quattro, který byl předmětem intenzivního vývoje, a tak jsou jeho provozní vlastnosti ještě dynamičtější než dosud.

Nové Audi A4 bude mít světovou výstavní premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v polovině září, na českém trhu se první vozy objeví v prosinci.

 


Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi