Nejsportovnější sedan střední třídy

vloženo

Nové Audi A4 posunuje značku v rámci automobilové střední třídy výrazně kupředu. Motory, které pohánějí nový sedan - jak vznětové TDI, tak zážehové TSI nebo FSI - mají přímé vstřikování paliva do válců a kombinují tak vysoké výkony s vysokou účinností

Nejsportovnější sedan střední třídy Nejsportovnější sedan střední třídy

Ve srovnání s předchozím modelem má nové Audi A4 sportovní proporce. Přední převis karoserie byl významně zkrácen, kapota i rozvor náprav byly naopak prodlouženy.V řetězci hnacího ústrojí si diferenciál a spojka (resp. hydrodynamický měnič) vyměnily svá místa, což umožnilo posunout přední nápravu o 154 mm vpřed.


Toto pokrokové řešení zajišťuje optimální rozdělení hmotnosti vozu mezi jednotlivé nápravy. Nové Audi A4 je nejsportovnějším sedanem v automobilové střední třídě: agilní, lehký a snadno ovladatelný. Jeho dynamický podvozek je zcela novou konstrukcí, v níž byla pro většinu komponent výchozím materiálem lehká hliníková slitina. Výsledky jsou pozoruhodné: mimořádně dynamické jízdní vlastnosti na silnici, přesné reakce a snadná ovladatelnost.

Nové high-tech prvky výbavy dělají jízdní dojmy v novém Audi A4 ještě více fascinující. Audi drive select například mění charakteristiky motoru, automatické převodovky, řízení a tlumení tak, aby odpovídaly v daném okamžiku řidičskému stylu osoby, která právě sedí za volantem. Řízení Audi dynamic steering mění převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy a udržuje nové Audi A4 stále blízko fyzikálních limitů, takřka okamžitými změnami úhlu natočení kol. Systém řídící hydraulické tlumiče pérování mění charakteristiku tlumení individuálně u tlumičů jednotlivých kol, aby byla spojena nejvyšší jízdní bezpečnost se zábavou při řízení vozu.

Nové Audi A4 bude uvedeno na trh s nabídkou pěti motorů. Jejich výkony pokrývají spektrum od 105 kW (143 k) do 195 kW (265 k). Čtyřválcový zážehový motor je, stejně jako vznětové jednotky, přeplňován výfukovým turbodmychadlem a obě principielně odlišné skupiny motorů mají přímé vstřikování paliva do válců. S celou paletou motorů bude radost nové Audi A4 řídit a díky jejich vysoké provozní účinnosti klesá spotřeba paliva na hodnoty nižší než u modelů předchozí generace. K dispozici budou různé převodovky: šestistupňová manuální převodovka, automatická převodovka Tiptronic, převodovka multitronic s plynule variabilním převodem. Kombinovány mohou být s pohonem přední nápravy nebo pohonem všech kol quattro, který byl předmětem intenzivního vývoje, a tak jsou jeho provozní vlastnosti ještě dynamičtější než dosud.

Nové Audi A4 bude mít světovou výstavní premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v polovině září, na českém trhu se první vozy objeví v prosinci.

 


Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Kromě hybridního pohonu se modernizovaný Superb může pochlubit přepracovanou přední částí, novými světlomety a asistenčními systémy. A největší novinkou je, že konečně nebude chybět oplastované provedení..

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..