Nejnovější technologie vznětového motoru pro Saab 9-3 Sport Sedan

vloženo

Ilustrační foto k článku Nejnovější technologie vznětového motoru pro Saab 9-3 Sport Sedan Vysoce uznávaná sportovní dynamika podvozku Saabu 9-3 Sport Sedan je nyní doplňována nejmodernější pohonnou jednotkou 1.9TiD. Očekává se, že tato kombinace výrazně zvýší průnik značky Saab do rostoucího segmentu vozů se vznětovými motory na evropském automobilovém trhu. Tato sofistikovaná pohonná jednotka, poskytující vyšší výkon, kultivovanější chod, nižší emise a lepší spotřebu, rozšiřuje řadu 9-3 o zajímavou nabídku náležející do segmentu luxusních vozů se vznětovými motory, která je stejně atraktivní a konkurenceschopná jako nabídka variant se zážehovými motory. Nový motor s přímým vícenásobným vstřikováním typu common rail je konfigurován pro výkon 150 nebo 120 k. Důležitější však je, že poskytuje silný tah v širokém rozsahu otáček, takže 90% maximální hodnoty točivého momentu je k dispozici v celém pásmu 1750 až 3250 ot/min. Zvýšení současného standardu znamená také použití bezúdržbového částicového filtru, který zajišťuje splnění emisní normy Euro 4, která vstoupí v platnost 1.ledna 2006. Motor, který je nabízen pro varianty Arc, Linear i Vector, je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou, u verze s výkonem 150 k je - v tomto segmentu poprvé - na přání dodávána šestistupňová automatická převodovka. Co nabízí nejnovější technologie: - nejmodernější pohonnou jednotku 1.9TiD s přímým vícenásobným vstřikováním typu common rail - novou úroveň výkonu, kultivovanost chodu a spotřeby - zdůrazňuje sportovní dynamiku podvozku modelu 9-3 Sport Sedan pro maximální požitek z jízdy - rozšiřuje nabídku Saabu v segmentu luxusních vozů se vznětovými motory - je k dispozici ve verzích 150 k/315 Nm nebo 120 k/280 Nm - šestistupňová manuální převodovka je ve standardní výbavě - volitelně šestistupňová automatická převodovka je špičkou ve třídě - inovativní bezúdržbový částicový filtr vyhovuje normě Euro 4 Oslnivé jízdní vlastnosti Šestnáctiventilová verze o výkonu 150 k je zaměřena na poskytování vyššího výkonu, zatímco osmiventilová konfigurace s výkonem 120 k klade větší důraz na provozní náklady. Ve srovnání s pohonnou jednotkou 2.2TiD, kterou nahrazuje, nabízí motor 1.9TiD (150 k) o 20% vyšší výkon, o 12,5% vyšší točivý moment, klidnější chod a nižší spotřebu paliva. Vyšší výkon se projevuje oslnivými jízdními vlastnostmi. Akcelerace při zařazeném rychlostním stupni, což je nejdůležitější vlastnost pro každodenní jízdy, se vyrovná nejvyššímu modelu řady - Saabu 9-3 Aero, zatímco zrychlení 0 - 100 km/h, které je o dost méně významné, je dosahováno za 9,5 s. Osmiventilová verze dosahuje v kombinovaném provozu spotřeby paliva 5,8 l/100 km, což je praktické zdokonalení oproti předchozímu motoru 2.2TiD. Emise CO2 při hodnotě 157 g/km vykazují zlepšení o 11%. Obě verze motoru využívají stejný čtyřválcový litinový blok a hlavu válců z hliníkové slitiny. 16-ventilový motor má řetězem poháněný rozvod DOHC se dvěma vačkovými hřídeli a s hydraulickými zdvihátky ventilů. 8-ventilový motor má jeden vačkový hřídel. Oba motory mají ocelový klikový hřídel i ojnice, dvojhmotový setrvačník, tlakově odlévané hliníkové sací potrubí pro snížení hmotnosti a elektronicky řízenou recirkulaci výfukových plynů (EGR) pro rychlé ohřátí motoru a pro nízké emise. Technologie common rail poskytuje trvale vysoký vstřikovací tlak v tryskách (1600 bar), který nezávisí na převládajících otáčkách ani na zátěži motoru. Tato platforma umožňuje používat větší počet malých vstřiků (2-5), které umožňují uvolnit z daného množství paliva co nejvíce energie. Tento vysoce účinný proces spalování se vyplácí v řadě klíčových oblastí. Kromě zvýšení výkonu a snížení spotřeby paliva i emisí je rozhodujícím faktorem pro eliminaci silných vibrací, které jsou tradičním průvodním jevem kompresního zapalování. Řídící jednotka Bosh ECM průběžně nastavuje počet, frekvenci a velikost vstřiků podle tří hlavních parametrů, jimiž jsou: aktuální otáčky motoru, požadovaná poloha škrtící klapky a teplota chladicí kapaliny motoru. Každý vstřikovací puls může být oddělen intervalem pouhých 150 mikrosekund a dodávat přitom palivo v dávkách o velikosti pouze 1 mm3. Zdroj: Polar Motors s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN