Nejnovější technologie vznětového motoru pro Saab 9-3 Sport Sedan

vloženo

Ilustrační foto k článku Nejnovější technologie vznětového motoru pro Saab 9-3 Sport Sedan Vysoce uznávaná sportovní dynamika podvozku Saabu 9-3 Sport Sedan je nyní doplňována nejmodernější pohonnou jednotkou 1.9TiD. Očekává se, že tato kombinace výrazně zvýší průnik značky Saab do rostoucího segmentu vozů se vznětovými motory na evropském automobilovém trhu. Tato sofistikovaná pohonná jednotka, poskytující vyšší výkon, kultivovanější chod, nižší emise a lepší spotřebu, rozšiřuje řadu 9-3 o zajímavou nabídku náležející do segmentu luxusních vozů se vznětovými motory, která je stejně atraktivní a konkurenceschopná jako nabídka variant se zážehovými motory. Nový motor s přímým vícenásobným vstřikováním typu common rail je konfigurován pro výkon 150 nebo 120 k. Důležitější však je, že poskytuje silný tah v širokém rozsahu otáček, takže 90% maximální hodnoty točivého momentu je k dispozici v celém pásmu 1750 až 3250 ot/min. Zvýšení současného standardu znamená také použití bezúdržbového částicového filtru, který zajišťuje splnění emisní normy Euro 4, která vstoupí v platnost 1.ledna 2006. Motor, který je nabízen pro varianty Arc, Linear i Vector, je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou, u verze s výkonem 150 k je - v tomto segmentu poprvé - na přání dodávána šestistupňová automatická převodovka. Co nabízí nejnovější technologie: - nejmodernější pohonnou jednotku 1.9TiD s přímým vícenásobným vstřikováním typu common rail - novou úroveň výkonu, kultivovanost chodu a spotřeby - zdůrazňuje sportovní dynamiku podvozku modelu 9-3 Sport Sedan pro maximální požitek z jízdy - rozšiřuje nabídku Saabu v segmentu luxusních vozů se vznětovými motory - je k dispozici ve verzích 150 k/315 Nm nebo 120 k/280 Nm - šestistupňová manuální převodovka je ve standardní výbavě - volitelně šestistupňová automatická převodovka je špičkou ve třídě - inovativní bezúdržbový částicový filtr vyhovuje normě Euro 4 Oslnivé jízdní vlastnosti Šestnáctiventilová verze o výkonu 150 k je zaměřena na poskytování vyššího výkonu, zatímco osmiventilová konfigurace s výkonem 120 k klade větší důraz na provozní náklady. Ve srovnání s pohonnou jednotkou 2.2TiD, kterou nahrazuje, nabízí motor 1.9TiD (150 k) o 20% vyšší výkon, o 12,5% vyšší točivý moment, klidnější chod a nižší spotřebu paliva. Vyšší výkon se projevuje oslnivými jízdními vlastnostmi. Akcelerace při zařazeném rychlostním stupni, což je nejdůležitější vlastnost pro každodenní jízdy, se vyrovná nejvyššímu modelu řady - Saabu 9-3 Aero, zatímco zrychlení 0 - 100 km/h, které je o dost méně významné, je dosahováno za 9,5 s. Osmiventilová verze dosahuje v kombinovaném provozu spotřeby paliva 5,8 l/100 km, což je praktické zdokonalení oproti předchozímu motoru 2.2TiD. Emise CO2 při hodnotě 157 g/km vykazují zlepšení o 11%. Obě verze motoru využívají stejný čtyřválcový litinový blok a hlavu válců z hliníkové slitiny. 16-ventilový motor má řetězem poháněný rozvod DOHC se dvěma vačkovými hřídeli a s hydraulickými zdvihátky ventilů. 8-ventilový motor má jeden vačkový hřídel. Oba motory mají ocelový klikový hřídel i ojnice, dvojhmotový setrvačník, tlakově odlévané hliníkové sací potrubí pro snížení hmotnosti a elektronicky řízenou recirkulaci výfukových plynů (EGR) pro rychlé ohřátí motoru a pro nízké emise. Technologie common rail poskytuje trvale vysoký vstřikovací tlak v tryskách (1600 bar), který nezávisí na převládajících otáčkách ani na zátěži motoru. Tato platforma umožňuje používat větší počet malých vstřiků (2-5), které umožňují uvolnit z daného množství paliva co nejvíce energie. Tento vysoce účinný proces spalování se vyplácí v řadě klíčových oblastí. Kromě zvýšení výkonu a snížení spotřeby paliva i emisí je rozhodujícím faktorem pro eliminaci silných vibrací, které jsou tradičním průvodním jevem kompresního zapalování. Řídící jednotka Bosh ECM průběžně nastavuje počet, frekvenci a velikost vstřiků podle tří hlavních parametrů, jimiž jsou: aktuální otáčky motoru, požadovaná poloha škrtící klapky a teplota chladicí kapaliny motoru. Každý vstřikovací puls může být oddělen intervalem pouhých 150 mikrosekund a dodávat přitom palivo v dávkách o velikosti pouze 1 mm3. Zdroj: Polar Motors s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou