Nejnovější technologie vznětového motoru pro Saab 9-3 Sport Sedan

vloženo

Ilustrační foto k článku Nejnovější technologie vznětového motoru pro Saab 9-3 Sport Sedan Vysoce uznávaná sportovní dynamika podvozku Saabu 9-3 Sport Sedan je nyní doplňována nejmodernější pohonnou jednotkou 1.9TiD. Očekává se, že tato kombinace výrazně zvýší průnik značky Saab do rostoucího segmentu vozů se vznětovými motory na evropském automobilovém trhu. Tato sofistikovaná pohonná jednotka, poskytující vyšší výkon, kultivovanější chod, nižší emise a lepší spotřebu, rozšiřuje řadu 9-3 o zajímavou nabídku náležející do segmentu luxusních vozů se vznětovými motory, která je stejně atraktivní a konkurenceschopná jako nabídka variant se zážehovými motory. Nový motor s přímým vícenásobným vstřikováním typu common rail je konfigurován pro výkon 150 nebo 120 k. Důležitější však je, že poskytuje silný tah v širokém rozsahu otáček, takže 90% maximální hodnoty točivého momentu je k dispozici v celém pásmu 1750 až 3250 ot/min. Zvýšení současného standardu znamená také použití bezúdržbového částicového filtru, který zajišťuje splnění emisní normy Euro 4, která vstoupí v platnost 1.ledna 2006. Motor, který je nabízen pro varianty Arc, Linear i Vector, je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou, u verze s výkonem 150 k je - v tomto segmentu poprvé - na přání dodávána šestistupňová automatická převodovka. Co nabízí nejnovější technologie: - nejmodernější pohonnou jednotku 1.9TiD s přímým vícenásobným vstřikováním typu common rail - novou úroveň výkonu, kultivovanost chodu a spotřeby - zdůrazňuje sportovní dynamiku podvozku modelu 9-3 Sport Sedan pro maximální požitek z jízdy - rozšiřuje nabídku Saabu v segmentu luxusních vozů se vznětovými motory - je k dispozici ve verzích 150 k/315 Nm nebo 120 k/280 Nm - šestistupňová manuální převodovka je ve standardní výbavě - volitelně šestistupňová automatická převodovka je špičkou ve třídě - inovativní bezúdržbový částicový filtr vyhovuje normě Euro 4 Oslnivé jízdní vlastnosti Šestnáctiventilová verze o výkonu 150 k je zaměřena na poskytování vyššího výkonu, zatímco osmiventilová konfigurace s výkonem 120 k klade větší důraz na provozní náklady. Ve srovnání s pohonnou jednotkou 2.2TiD, kterou nahrazuje, nabízí motor 1.9TiD (150 k) o 20% vyšší výkon, o 12,5% vyšší točivý moment, klidnější chod a nižší spotřebu paliva. Vyšší výkon se projevuje oslnivými jízdními vlastnostmi. Akcelerace při zařazeném rychlostním stupni, což je nejdůležitější vlastnost pro každodenní jízdy, se vyrovná nejvyššímu modelu řady - Saabu 9-3 Aero, zatímco zrychlení 0 - 100 km/h, které je o dost méně významné, je dosahováno za 9,5 s. Osmiventilová verze dosahuje v kombinovaném provozu spotřeby paliva 5,8 l/100 km, což je praktické zdokonalení oproti předchozímu motoru 2.2TiD. Emise CO2 při hodnotě 157 g/km vykazují zlepšení o 11%. Obě verze motoru využívají stejný čtyřválcový litinový blok a hlavu válců z hliníkové slitiny. 16-ventilový motor má řetězem poháněný rozvod DOHC se dvěma vačkovými hřídeli a s hydraulickými zdvihátky ventilů. 8-ventilový motor má jeden vačkový hřídel. Oba motory mají ocelový klikový hřídel i ojnice, dvojhmotový setrvačník, tlakově odlévané hliníkové sací potrubí pro snížení hmotnosti a elektronicky řízenou recirkulaci výfukových plynů (EGR) pro rychlé ohřátí motoru a pro nízké emise. Technologie common rail poskytuje trvale vysoký vstřikovací tlak v tryskách (1600 bar), který nezávisí na převládajících otáčkách ani na zátěži motoru. Tato platforma umožňuje používat větší počet malých vstřiků (2-5), které umožňují uvolnit z daného množství paliva co nejvíce energie. Tento vysoce účinný proces spalování se vyplácí v řadě klíčových oblastí. Kromě zvýšení výkonu a snížení spotřeby paliva i emisí je rozhodujícím faktorem pro eliminaci silných vibrací, které jsou tradičním průvodním jevem kompresního zapalování. Řídící jednotka Bosh ECM průběžně nastavuje počet, frekvenci a velikost vstřiků podle tří hlavních parametrů, jimiž jsou: aktuální otáčky motoru, požadovaná poloha škrtící klapky a teplota chladicí kapaliny motoru. Každý vstřikovací puls může být oddělen intervalem pouhých 150 mikrosekund a dodávat přitom palivo v dávkách o velikosti pouze 1 mm3. Zdroj: Polar Motors s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

09.12.2016
Nový Lexus LS se ukáže v Detroitu, máme jeho první skicu
08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem