Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer

První oficiální fotografie nové Insigie v provedení kombi nám vyrazily dech. Opelu se podařilo skvěle zamaskovat dostatečně velký zavazadelník a přichystat řadu trumfů. Zájemci se tak mohou těšit na pohon všech kol s funkcí vektorování točivého momentu, řadu nejmodernějších asistenčních a bezpečnostních systémů, LED světlomety nejnovější generace nebo na prémiovou výbavu.

Nový Opel Insignia Sports Tourer se ve světové premiéře představí na blížícím se autosalonu v Ženevě. Kromě nového designu a moderní techniky je hlavní mezigenerační změnou pokles hmotnosti. Novinka tak v závislosti na motorizací a výbavě je až o 200 kg lehčí než minulá generace. K této úspoře hmotnosti se Opelu podařilo dosáhnout pomocí využití lehkých materiálů a efektivního prostorového uspořádání komponent (tzv. packaging).


Zavazadlový prostor se oproti verzi Grand Sport moc nezvětšil, Tourer disponuje využitelným objemem 520 litrů namísto 490 litrů. Po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 40:20:40 je situace lepší - objem 1640 litrů narostl ve srovnání s předchůdcem o 110 litrů. Nakládání usnadňuje nízko položený práh zavazadlového prostoru, zvětšila šířka ložné plochy mezi podběhy zadních kol a o 97 vzrostla i délka ložné plochy na celkových 2005 mm při sklopených opěradlech zadních sedadel. Na přání se dodává sada FlexOrganizer obsahující lišty v bocích a podlaze, do kterých se upínají nejrůznější dělicí sítě a příčky, takže každý náklad lze bezpečně uchytit proti nežádoucímu pohybu.

Manipulaci se zavazadly usnadňují elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru řízené pohybovým senzorem. V kombinaci se systémem bezklíčového odemykání a startování „Keyless Open“ tak stačí jen malý pohyb nohy pod zadním nárazníkem a dveře zavazadlového prostoru se bez dotyku ruky otvírají či zavírají. Systém navíc registruje překážky a hrozí-li kolize, dokáže zastavit pohyb dveří. Výšku vyklopení dveří zavazadelníku lze naprogramovat např. podle výšky stropu garáže. Dveře zavazadlového prostoru lze otvírat a zavírat také tlačítkem ve výplni řidičových dveří nebo dálkovým ovládáním na klíči k vozu.

„Naše nová vlajková loď je doslova nabitá hi-tech prvky a cenově dostupnými technologiemi zvyšujícími bezpečnost a komfort jízdy. A k tomu přidává mimořádný vnitřní prostor. Ať už bude vůz využíván pro práci či volný čas, nová Insignia Sports Tourer splní každý požadavek majitele. A poskytne navíc i výborný pocit z dynamické jízdy, protože nový model je mnohem lehčí než jeho předchůdce a má podvozek FlexRide nejnovější generace,” říká Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva značky Opel.

Nový Opel Insignia Sports Tourer vyjíždí s nejmodernějšími technologiemi, mezi kterými vynikají zejména adaptivní světlomety Opel IntelliLux LED®, které pracují ještě rychleji a precizněji než dosud. Bezpečnost jízdy zvyšuje asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Keep Assist s automatickými korekcemi do řízení. Nová Insignia je prvním modelem značky Opel s tzv. aktivní kapotou: V případě kolize s chodcem se kapota během několika milisekund nadzvedne, čímž se zvýší prostor mezi kapotou a pevnými částmi motoru, což výrazně snižuje riziko poranění chodce.

Nejvyšší komfort garantují příplatková ergonomická sedadla s certifikátem AGR vybavená i masážní funkcí, ventilací a pamětí na nastavení. U AGR sedadel lze nastavovat i šířku bočních opěr sedáku a opěradla. Kromě toho mohou byt vnější zadní sedadla i vyhřívaná a elektricky vyhřívané je i sklo čelního okna.

Dokonalý kontakt s okolím vylepšuje i na přání montované rozměrné panoramatické střešní okno. Opel dbá i na pohodlné nakládání zavazadel, a proto lze dveře zavazadelníku kombi modelu Insignia Sports Tourer ovládat i bezdotykově – senzory, které zachytí kývnutí nohy pod zadním nárazníkem.

Jak základní liftback Opel Insignia Grand Sport, tak i kombi Insignia Sports Tourer netají mnohé rysy ceněné studie Monza Concept. I když délka nového kombi 4986 milimetrů je nepatrně větší oproti předchůdci, nový model působí atletičtějším a agilnějším dojmem. K tomu výrazně přispívá o 11 mm širší rozchod kol, prominentní maska chladiče a světlomety inspirované studií Monza Concept. Celkové proporce vozu ale určuje především rozvor, který se prodloužil o výrazných 92 mm na 2 829 milimetrů, a o 30 mm zkrácený přední převis karoserie. Charakteristický břit v bočních dveřích se zdvíhá směrem dozadu, chromovaná nadokenní lišta přechází do koncových skupinových světel z LED diod a dodává jen 1483 mm vysokému kombi Insignia Sports Tourer ještě atletičtější vzhled.

Komfort a konektivita pro řidiče i pasažéry

Výška stropu se zvýšila o 31 milimetrů, šířka v úrovni ramen o 25 milimetrů a šířka v úrovni boků o 27 milimetrů. Dojem velkého prostoru umocňuje i příplatkové panoramatické střešní okno velikosti 1400 x 860 milimetrů, které sahá dozadu až nad hlavy zadních pasažérů. V nové Insignii Opel vůbec poprvé nabízí vyhřívaní zadních krajních sedadel.

Čisté linie a povrchy přístrojové desky nové Insignie Sports Tourer přispívají k elegantnímu vzhledu interiéru. Dotykový bezrámový displej systému IntelliLink dodává přístrojovému panelu prémiový charakter. Kromě dotykového displeje lze funkce vozu intuitivně ovládat tlačítky, uspořádanými do třech linií. Horní řada pod displejem je vyhrazena systému infotainmentu, střední linie ovládá vytápěním ventilaci a klimatizaci a spodní řada před řadicí pákou je určena pro ovládání asistenčních systémů.

Zábavu i spojení s okolím poskytují systémy IntelliLink kompatibilní s aplikacemi Apple CarPlay i Android Auto. Pokud je smartfon řidiče integrovaný do infotainmentu vozu, může se pohodlně dobíjet i bez kabelu. Součástí standardní výbavy je i revoluční telematický systém Opel OnStar s mnoha bezpečnostními a asistenčními funkcemi – od automatického přivolání pomoci v případě nehody až po lokalizaci odcizeného vozu. Nyní si prostřednictvím dispečinku služby OnStar může řidič také např. vybrat a rezervovat hotel nebo najít volné parkoviště. OnStar funguje i jako výkonný hotspot 4G LTE Wi-Fi, který dovoluje připojení několika koncových zařízení k internetu.

Špičkové technologie: IntelliLux LED®, kamerový systém 360°, aktivní Lane Keep Assist

Jedním z prvků nové Insignie jsou adaptivní světlomety IntelliLux LED® druhé generace, které mají po 16 segmentech z LED diod. V zájmu lepšího osvětlení zatáček při jízdě na dálková světla přidali konstruktéři novým IntelliLux LED® světlometům další funkci: Intenzita vnitřních LED segmentů se mění s natočením volantu. Každý IntelliLux LED světlomet obsahuje i bodové dálkové světlo, které zvyšuje dosah dálkových světel až na 400 metrů, takže řidič má mnohem lepší výhled.

K dalším významný asistenčním systémům patří:

  • Head-up displej: Informace o rychlosti jízdy, rozpoznané dopravní značky, nastavená rychlost tempomatu nebo omezovače rychlosti a navigační piktogramy se promítají přímo na sklo čelního okna v bezprostředním zorném poli řidiče.
  • Kamerový systém se záběrem 360° je tvořen čtyřmi kamerami umístěnými vpředu, vzadu a na každé straně vozu. Zpracovaný obraz tohoto systému kamer dává řidiči „ptačí“ přehled o situaci kolem vozu v okruhu 360 stupňů.
  • Adaptivní tempomat ACC měří pomocí radaru odstup od vpředu jedoucího vozu a podle toho přizpůsobuje rychlost jízdy v rámci přednastavené hodnoty. Pokud se odstup nebezpečně zmenší, aktivuje adaptivní tempomat ACC automatické nouzové brzdění.
  • Zařízení proti nechtěnému vyjetí z pruhu Lane Keep Assist s automatickou korekcí řízení. Asistenční systém pro udržování jízdního pruhu sám zasahuje do řízení, tak, aby opravil směr jízdy, takže dokáže zabránit nehodám způsobeným neúmyslným vybočením z jízdního pruhu.
  • Rear Cross Traffic Alert. Asistenční systém pro vyparkování vozu využívá při couvání radarová čidla v zadním nárazníku s dosahem až 20 metrů pro monitorování jiných vozidel a objektů přibližujících se z boků v úhlu 90 stupňů.
  • Ryzí požitek z jízdy: Pohon všech kol s funkcí vektorování točivého momentu a široká nabídka motorů

Bezpečnost za všech podmínek zaručuje nový inteligentní pohon všech kol s funkcí vektorování točivého momentu. Dvě elektricky ovládané multilamelové spojky nahrazují tradiční diferenciál zadní nápravy a zabezpečují přesné individuální rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola zadní nápravy bez ohledu na povrch silnice – štěrk, vodu, sníh či led. Tato koncepce umožňuje tzv. „torque vectoring“ – aktivní přerozdělování točivého momentu na jednotlivá kola. Například při jízdě v zatáčce se vyšší točivý moment pošle k vnějšímu zadnímu kolu, což redukuje nedotáčivost a umožní přesnější ovládání vozu. Systém reaguje ve zlomcích sekund na změny polohy pedálu plynu, takže vůz zůstává stabilní a snadno ovladatelný v každé situaci.

Podvozek FlexRide přizpůsobuje charakteristiky tlumičů pérování, posilovače řízení, elektronického pedálu plynu a případně i automatické převodovky (body pro přeřazení) buď samočinně, nebo podle řidičem zvoleného režimu (‘Standard’, ‘Sport’, ‘Tour’). Opel Insignia Sports Tourer bude k dispozici s širokou škálou turbodmychadlem přeplňovaných zážehových i vznětových motorů s přímým vstřikováním paliva spolu s nejmodernějšími převodovkami. Hlavní novinkou je 8-stupňová automatická převodovka, která bude k dispozici jen pro verze s pohonem všech kol.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč