Nejbezpečnější vozy v Evropě

vloženo

Vozy Citroën C5 a C4 brilantně prošly náročnými nárazovými testy podle norem EuroNcap a obdržely celkově 5 hvězdiček, resp. 36 a 35 bodů z 37 možných. Citroën C5 byl navíc označen za nejbezpečnější vůz ze všech přihlášených reprezentantů všech segmentů.

Nejbezpečnější vozy v Evropě Nově se hodnotilo kritérium „srážka s chodcem“, v níž získal nejvyšší hodnocení model Citroën C4. Konkrétně 3 hvězdičky ze čtyřhvězdičkového maxima a 22 bodů. Vysoké hodnocení si letošní novinka na světovém trhu vysloužila také co do bezpečnosti a ochrany dětských pasažérů – 4 hvězdičky z maxima 5 hvězdiček.

Tyto lichotivé výsledky potvrzují správnost nastoupené cesty, která se orientuje na inovace technologií a práce na koncepci nových společných platforem skupiny PSA Peugeot Citroën.

Vozy Citroën se na čele hodnocení těchto testů umisťují pravidelně a co do hledisek bezpečnosti jsou lídry jednotlivých segmentů, ať se jedná o modely C2, C3, C3 Pluriel, či C8, C4 a C5. Výsledky testů podtrhly pozornost, kterou bezpečnostním prvkům značka Citroën přikládá. Příkladem může být opět model C5, který si vysloužil zvláštní ohodnocení za bezpečnost při čelních nárazech - 16 bodů z 16 možných, a to zejména díky využívání deformačních zón, deformovatelných bloků a systémů airbagů. Vozy Citroën rovněž plně využívají všech dostupných technických vymožeností aktivní a pasivní bezpečnosti vesměs v základních verzích výbavy.

Konkrétní použití jednotlivých systémů a prvků vychází z třech základních směrů, jimiž se bezpečnost u vozů Citroën řídí:
- bezchybné vedení vozu na silnici
- maximálně možné předcházení nehodám
- co nejvyšší omezení případných následků nehody

Modely C4 a C5 představují zcela nové dimenze v respektování těchto základních bezpečnostních požadavků. Jmenujme systémy ABS, AFU, ESP, ASR a mnoho dalších, vesměs nejnovější generace. Zcela ojedinělé prvky bezpečnosti nabízí model C4 v minimalizaci následků případného střetu s pěším účastníkem silničního provozu. Vůz má zakomponovány pohlcovače nárazů v čelních blocích a spodních partiích vozu, jsou použity neagresivní konstrukční prvky, deformační zóny, či hliníková kapota.


Na obrázku (zleva doprava): Citroën C4 a C5


Zdroj: CITROËN Česká Republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nejbezpečnější vozy v Evropě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN