Na trhu se objevují ojeté vozy bez filtru pevných částic

vloženo

České autobazary registrují zvýšenou nabídku vozidel s nefunkčním nebo odstraněným filtrem pevných částic (DPF). Tyto vozy se jejich majitelé snaží za každou cenu prodat a vadný DPF zatajit. Důvod je prostý, takové vozidlo je z titulu zákona nepojízdné a na silnici tedy nemá co dělat. Nový DPF totiž stojí až sto tisíc korun a bez něj neprojde vozidlo emisní kontrolou. V zahraničí navíc hrozí, že policie takové vozidlo zabaví a řidiči uloží pokutu až několik tisíc eur.

Na trhu se objevují ojeté vozy bez filtru pevných částic Na trhu se objevují ojeté vozy bez filtru pevných částic

Jen za měsíc říjen jsme odhalili 32 vozidel s odstraněným nebo nefunkčním filtrem pevných částic, které se nám snažili jejich majitelé prodat,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a pokračuje: „Všem vozidlům scházelo několik měsíců do další emisní kontroly a je tedy zřejmé, že se je jejich majitelé snažili prodat ještě před tímto termínem.“ Podle Foltýna totiž vůz bez DPF neprojde emisní kontrolou. Investice do opravy, respektive do instalace nového filtru pak může hravě přesáhnout i stotisícovou hranici.


Jaké je riziko provozování vozidla s nefunkčním filtrem pevných částic? Podle Foltýna se jedná o přestupek z titulu provozování nepojízdného, resp. technicky nezpůsobilého vozidla. Vozidlo neprojde emisní kontrolou, a aby vůbec jelo, je potřeba zásah do řídící jednotky, což může způsobit další komplikace. Navíc například v Německu nebo Rakousku takové vozidlo policisté okamžitě odstaví z provozu a řidiči hrozí pokuta až několik tisíc eur.

Jak ale poznat, zda vůz má filtr pevných částic nainstalovaný a řádně funkční? „Rozhodně je potřeba zvednout vozidlo na zvedák a zkontrolovat stav výfukového potrubí,“ radí Foltýn. Podle něj totiž některé firmy dokáží odstranit DPF velmi sofistikovaně a je na první pohled velmi obtížné zjistit, zda je vložka ve filtru nainstalována či nikoliv. Důležitá je také celková diagnostická kontrola a zkušební jízda, po které je nutné zkontrolovat, zda se na vnitřní stěně výfuku neusadily saze. To by totiž znamenalo, že filtr nefunguje jak má, případně že je kompletně odstraněn. „Vzhledem k velkému počtu takto upravených vozů na českém trhu důrazně varujeme před zdánlivě výhodným nákupem ojetého vozidla od neznámého majitele na inzerát,“ říká Foltýn a doporučuje: „Ojetý vůz nakupujte vždy tam, kde jej lze důkladně technicky prověřit a kde na vozidlo poskytne prodávající odpovídající garance.


AutoEsa

Fotografie k článku

Fotografie k článku Na trhu se objevují ojeté vozy bez filtru pevných částic
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá
31.05.2018
Nová Honda CR-V poskytne více prostoru, komfortu a spoustu moderních technologií
23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší