Na trhu se objevují ojeté vozy bez filtru pevných částic

vloženo

České autobazary registrují zvýšenou nabídku vozidel s nefunkčním nebo odstraněným filtrem pevných částic (DPF). Tyto vozy se jejich majitelé snaží za každou cenu prodat a vadný DPF zatajit. Důvod je prostý, takové vozidlo je z titulu zákona nepojízdné a na silnici tedy nemá co dělat. Nový DPF totiž stojí až sto tisíc korun a bez něj neprojde vozidlo emisní kontrolou. V zahraničí navíc hrozí, že policie takové vozidlo zabaví a řidiči uloží pokutu až několik tisíc eur.

Na trhu se objevují ojeté vozy bez filtru pevných částic Na trhu se objevují ojeté vozy bez filtru pevných částic

Jen za měsíc říjen jsme odhalili 32 vozidel s odstraněným nebo nefunkčním filtrem pevných částic, které se nám snažili jejich majitelé prodat,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a pokračuje: „Všem vozidlům scházelo několik měsíců do další emisní kontroly a je tedy zřejmé, že se je jejich majitelé snažili prodat ještě před tímto termínem.“ Podle Foltýna totiž vůz bez DPF neprojde emisní kontrolou. Investice do opravy, respektive do instalace nového filtru pak může hravě přesáhnout i stotisícovou hranici.


Jaké je riziko provozování vozidla s nefunkčním filtrem pevných částic? Podle Foltýna se jedná o přestupek z titulu provozování nepojízdného, resp. technicky nezpůsobilého vozidla. Vozidlo neprojde emisní kontrolou, a aby vůbec jelo, je potřeba zásah do řídící jednotky, což může způsobit další komplikace. Navíc například v Německu nebo Rakousku takové vozidlo policisté okamžitě odstaví z provozu a řidiči hrozí pokuta až několik tisíc eur.

Jak ale poznat, zda vůz má filtr pevných částic nainstalovaný a řádně funkční? „Rozhodně je potřeba zvednout vozidlo na zvedák a zkontrolovat stav výfukového potrubí,“ radí Foltýn. Podle něj totiž některé firmy dokáží odstranit DPF velmi sofistikovaně a je na první pohled velmi obtížné zjistit, zda je vložka ve filtru nainstalována či nikoliv. Důležitá je také celková diagnostická kontrola a zkušební jízda, po které je nutné zkontrolovat, zda se na vnitřní stěně výfuku neusadily saze. To by totiž znamenalo, že filtr nefunguje jak má, případně že je kompletně odstraněn. „Vzhledem k velkému počtu takto upravených vozů na českém trhu důrazně varujeme před zdánlivě výhodným nákupem ojetého vozidla od neznámého majitele na inzerát,“ říká Foltýn a doporučuje: „Ojetý vůz nakupujte vždy tam, kde jej lze důkladně technicky prověřit a kde na vozidlo poskytne prodávající odpovídající garance.


AutoEsa

Fotografie k článku

Fotografie k článku Na trhu se objevují ojeté vozy bez filtru pevných částic
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich