Na trhu se objevují ojeté vozy bez filtru pevných částic

vloženo

České autobazary registrují zvýšenou nabídku vozidel s nefunkčním nebo odstraněným filtrem pevných částic (DPF). Tyto vozy se jejich majitelé snaží za každou cenu prodat a vadný DPF zatajit. Důvod je prostý, takové vozidlo je z titulu zákona nepojízdné a na silnici tedy nemá co dělat. Nový DPF totiž stojí až sto tisíc korun a bez něj neprojde vozidlo emisní kontrolou. V zahraničí navíc hrozí, že policie takové vozidlo zabaví a řidiči uloží pokutu až několik tisíc eur.

Na trhu se objevují ojeté vozy bez filtru pevných částic

Jen za měsíc říjen jsme odhalili 32 vozidel s odstraněným nebo nefunkčním filtrem pevných částic, které se nám snažili jejich majitelé prodat,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a pokračuje: „Všem vozidlům scházelo několik měsíců do další emisní kontroly a je tedy zřejmé, že se je jejich majitelé snažili prodat ještě před tímto termínem.“ Podle Foltýna totiž vůz bez DPF neprojde emisní kontrolou. Investice do opravy, respektive do instalace nového filtru pak může hravě přesáhnout i stotisícovou hranici.

Jaké je riziko provozování vozidla s nefunkčním filtrem pevných částic? Podle Foltýna se jedná o přestupek z titulu provozování nepojízdného, resp. technicky nezpůsobilého vozidla. Vozidlo neprojde emisní kontrolou, a aby vůbec jelo, je potřeba zásah do řídící jednotky, což může způsobit další komplikace. Navíc například v Německu nebo Rakousku takové vozidlo policisté okamžitě odstaví z provozu a řidiči hrozí pokuta až několik tisíc eur.

Jak ale poznat, zda vůz má filtr pevných částic nainstalovaný a řádně funkční? „Rozhodně je potřeba zvednout vozidlo na zvedák a zkontrolovat stav výfukového potrubí,“ radí Foltýn. Podle něj totiž některé firmy dokáží odstranit DPF velmi sofistikovaně a je na první pohled velmi obtížné zjistit, zda je vložka ve filtru nainstalována či nikoliv. Důležitá je také celková diagnostická kontrola a zkušební jízda, po které je nutné zkontrolovat, zda se na vnitřní stěně výfuku neusadily saze. To by totiž znamenalo, že filtr nefunguje jak má, případně že je kompletně odstraněn. „Vzhledem k velkému počtu takto upravených vozů na českém trhu důrazně varujeme před zdánlivě výhodným nákupem ojetého vozidla od neznámého majitele na inzerát,“ říká Foltýn a doporučuje: „Ojetý vůz nakupujte vždy tam, kde jej lze důkladně technicky prověřit a kde na vozidlo poskytne prodávající odpovídající garance.


AutoEsa

Fotografie k článku

Fotografie k článku Na trhu se objevují ojeté vozy bez filtru pevných částic
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.01.2017
Test ojetiny: BMW Z4 3.0si Coupe – pravověrný sporťák (+video)
22.01.2017
Facelift BMW řady 4 přinesl sportovnější podvozek
21.01.2017
Video: Opel Crossland X - nový crossover do města
21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný