Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat

vloženo

Uplynulý loňský rok je z pohledu policejních statistik druhý nejlepší od roku 1961. Počet usmrcených osob při dopravních nehodách je druhý nejnižší v historii. Přestože nás opustil stále alarmující počet 629 osob, je tento výsledek ve srovnání s rokem 1969, kdy zemřelo 1 758 osob potěšující. Ideální by byla nula, ale tu nemají nikde ve světě.

Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat Absolutně nejhorší situace v počtu usmrcených osob na českých silnicích panovala v již zmíněném roce 1969, kdy vyhaslo 1 758 osob. Za další tragický mezník můžeme považovat roky 1968, 1970 a 1971, ve kterých zemřelo vždy přes 1 500 osob. Růžová situace nebyla ani po sametové revoluci, kdy český trh zaplavila rychlá auta a nezkušení řidiče často zemřeli v důsledku nedostatečných zkušeností a vysoké rychlosti. Hned v roce 1993 zemřelo na 1 395 osob a o dva roky později dokonce 1 473 osob. Od té doby dochází k postupnému poklesu usmrcených osob a nejnižšího počtu usmrcených bylo docíleno v roce 2013 (583 osob). Přejme si, aby klesající tentence dále pokračovala, pokud možno co nejrychleji.

Asi si teď pokládáte otázku, co stojí za výkyvy a poklesem počtu usmrcených. Za faktory ovlivňují konečná čísla můžeme považovat intenzitu silničního provozu, klimatické podmínky (v době povodní nebo sněhové kalamity umírá nejméně osob), dále roli hraje technický stav a bezpečnost samotných vozidel, chování všech účastníků nebo kvalita a stav pozemních komunikací.

Policie ČR, požary.cz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat Fotografie k článku Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer