Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat

vloženo

Uplynulý loňský rok je z pohledu policejních statistik druhý nejlepší od roku 1961. Počet usmrcených osob při dopravních nehodách je druhý nejnižší v historii. Přestože nás opustil stále alarmující počet 629 osob, je tento výsledek ve srovnání s rokem 1969, kdy zemřelo 1 758 osob potěšující. Ideální by byla nula, ale tu nemají nikde ve světě.

Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat

Absolutně nejhorší situace v počtu usmrcených osob na českých silnicích panovala v již zmíněném roce 1969, kdy vyhaslo 1 758 osob. Za další tragický mezník můžeme považovat roky 1968, 1970 a 1971, ve kterých zemřelo vždy přes 1 500 osob. Růžová situace nebyla ani po sametové revoluci, kdy český trh zaplavila rychlá auta a nezkušení řidiče často zemřeli v důsledku nedostatečných zkušeností a vysoké rychlosti. Hned v roce 1993 zemřelo na 1 395 osob a o dva roky později dokonce 1 473 osob. Od té doby dochází k postupnému poklesu usmrcených osob a nejnižšího počtu usmrcených bylo docíleno v roce 2013 (583 osob). Přejme si, aby klesající tentence dále pokračovala, pokud možno co nejrychleji.


Asi si teď pokládáte otázku, co stojí za výkyvy a poklesem počtu usmrcených. Za faktory ovlivňují konečná čísla můžeme považovat intenzitu silničního provozu, klimatické podmínky (v době povodní nebo sněhové kalamity umírá nejméně osob), dále roli hraje technický stav a bezpečnost samotných vozidel, chování všech účastníků nebo kvalita a stav pozemních komunikací.

Policie ČR, požary.cz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat Fotografie k článku Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč