Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat

vloženo

Uplynulý loňský rok je z pohledu policejních statistik druhý nejlepší od roku 1961. Počet usmrcených osob při dopravních nehodách je druhý nejnižší v historii. Přestože nás opustil stále alarmující počet 629 osob, je tento výsledek ve srovnání s rokem 1969, kdy zemřelo 1 758 osob potěšující. Ideální by byla nula, ale tu nemají nikde ve světě.

Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat

Absolutně nejhorší situace v počtu usmrcených osob na českých silnicích panovala v již zmíněném roce 1969, kdy vyhaslo 1 758 osob. Za další tragický mezník můžeme považovat roky 1968, 1970 a 1971, ve kterých zemřelo vždy přes 1 500 osob. Růžová situace nebyla ani po sametové revoluci, kdy český trh zaplavila rychlá auta a nezkušení řidiče často zemřeli v důsledku nedostatečných zkušeností a vysoké rychlosti. Hned v roce 1993 zemřelo na 1 395 osob a o dva roky později dokonce 1 473 osob. Od té doby dochází k postupnému poklesu usmrcených osob a nejnižšího počtu usmrcených bylo docíleno v roce 2013 (583 osob). Přejme si, aby klesající tentence dále pokračovala, pokud možno co nejrychleji.


Asi si teď pokládáte otázku, co stojí za výkyvy a poklesem počtu usmrcených. Za faktory ovlivňují konečná čísla můžeme považovat intenzitu silničního provozu, klimatické podmínky (v době povodní nebo sněhové kalamity umírá nejméně osob), dále roli hraje technický stav a bezpečnost samotných vozidel, chování všech účastníků nebo kvalita a stav pozemních komunikací.

Policie ČR, požary.cz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat Fotografie k článku Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku