Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat

vloženo

Uplynulý loňský rok je z pohledu policejních statistik druhý nejlepší od roku 1961. Počet usmrcených osob při dopravních nehodách je druhý nejnižší v historii. Přestože nás opustil stále alarmující počet 629 osob, je tento výsledek ve srovnání s rokem 1969, kdy zemřelo 1 758 osob potěšující. Ideální by byla nula, ale tu nemají nikde ve světě.

Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat

Absolutně nejhorší situace v počtu usmrcených osob na českých silnicích panovala v již zmíněném roce 1969, kdy vyhaslo 1 758 osob. Za další tragický mezník můžeme považovat roky 1968, 1970 a 1971, ve kterých zemřelo vždy přes 1 500 osob. Růžová situace nebyla ani po sametové revoluci, kdy český trh zaplavila rychlá auta a nezkušení řidiče často zemřeli v důsledku nedostatečných zkušeností a vysoké rychlosti. Hned v roce 1993 zemřelo na 1 395 osob a o dva roky později dokonce 1 473 osob. Od té doby dochází k postupnému poklesu usmrcených osob a nejnižšího počtu usmrcených bylo docíleno v roce 2013 (583 osob). Přejme si, aby klesající tentence dále pokračovala, pokud možno co nejrychleji.


Asi si teď pokládáte otázku, co stojí za výkyvy a poklesem počtu usmrcených. Za faktory ovlivňují konečná čísla můžeme považovat intenzitu silničního provozu, klimatické podmínky (v době povodní nebo sněhové kalamity umírá nejméně osob), dále roli hraje technický stav a bezpečnost samotných vozidel, chování všech účastníků nebo kvalita a stav pozemních komunikací.

Policie ČR, požary.cz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat Fotografie k článku Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid