Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat

vloženo

Uplynulý loňský rok je z pohledu policejních statistik druhý nejlepší od roku 1961. Počet usmrcených osob při dopravních nehodách je druhý nejnižší v historii. Přestože nás opustil stále alarmující počet 629 osob, je tento výsledek ve srovnání s rokem 1969, kdy zemřelo 1 758 osob potěšující. Ideální by byla nula, ale tu nemají nikde ve světě.

Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat

Absolutně nejhorší situace v počtu usmrcených osob na českých silnicích panovala v již zmíněném roce 1969, kdy vyhaslo 1 758 osob. Za další tragický mezník můžeme považovat roky 1968, 1970 a 1971, ve kterých zemřelo vždy přes 1 500 osob. Růžová situace nebyla ani po sametové revoluci, kdy český trh zaplavila rychlá auta a nezkušení řidiče často zemřeli v důsledku nedostatečných zkušeností a vysoké rychlosti. Hned v roce 1993 zemřelo na 1 395 osob a o dva roky později dokonce 1 473 osob. Od té doby dochází k postupnému poklesu usmrcených osob a nejnižšího počtu usmrcených bylo docíleno v roce 2013 (583 osob). Přejme si, aby klesající tentence dále pokračovala, pokud možno co nejrychleji.


Asi si teď pokládáte otázku, co stojí za výkyvy a poklesem počtu usmrcených. Za faktory ovlivňují konečná čísla můžeme považovat intenzitu silničního provozu, klimatické podmínky (v době povodní nebo sněhové kalamity umírá nejméně osob), dále roli hraje technický stav a bezpečnost samotných vozidel, chování všech účastníků nebo kvalita a stav pozemních komunikací.

Policie ČR, požary.cz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat Fotografie k článku Na silnicích umírá stále méně lidí, přesto je co zlepšovat
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte
22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s