Na Jänner Rallye pojede se Subaru posádka Černý-Kohout

vloženo

Uplynulo pouze několik hodin roku 2014 a závodníkům hned začíná sezóna. V rakouském Freistadtu v sobotu odstartuje tradiční Jänner Rallye, úvodní soutěž Mistrovství Evropy i Mezinárodního mistrovství ČR v automobilových soutěžích. Pro tento podnik spojil síly Subaru Czech Duck Racing Team s talentovanou posádkou Jan Černý – Pavel Kohout, projekt podpory mladých jezdců značkou Subaru tak dostává další pokračování.

Na Jänner Rallye pojede se Subaru posádka Černý-Kohout

Poté, co Vojtěch Štajf s hatchbackem Subaru Impreza WRX STI vybojoval cenný český mistrovský titul v kategorii produkčních vozů, oznámil tento zkušený jezdec pro sezónu 2014 své poněkud jiné závodnické priority než je obhajoba titulu. V tu chvíli se zdálo, že mistrovské auto nedostane možnost navázat na loňské úspěchy, to už ale neplatí. Hned při úvodní soutěži nového roku totiž do vozu Subaru Czech Duck Racing Teamu usednou další šampióni! Se startovním číslem 11 se na startu rakouské Jänner Rallye objeví mistrovská posádka kategorie 2WD (mistrovská nejen v letech 2012-3 v rámci MMČR, ale v roce 2012 i v rámci evropského šampionátu), dvojice Jan Černý – Pavel Kohout, a v kolonce „vůz“ je u nich zapsána právě mistrovská Impreza. Jak k tomu došlo?

„Při Pražském rallysprintu nás Honza Černý oslovil s myšlenkou startu s naším vozem a protože si jeho jezdeckého umění velmi vážím, dohodli jsme se celkem rychle,“ vysvětluje Vojtěch Štajf. „Rakouskou soutěž jsme úplně v týmovém plánu neměli, ale samozřejmě jsme rádi svou zimní přestávku zkrátili a stihli v závěru roku dokonce s Honzou uskutečnit i plnohodnotný test. S ohledem na tradičně nejisté povětrnostní podmínky na Jänneru dostal mladý pilot možnost vyzkoušet si různé varianty nastavení podvozku i diferenciálů od sněhové varianty až po suchý asfalt, samozřejmě hodně jsme se věnovali zejména nastavení pro očekávané mokré asfalty s vytahaným blátem po okrajích cest. Dal nám zabrat i výběr správných sedaček a nastavení volantu, vždyť do auta usedne dvojice vysokých jezdců, která je navíc z vozů skupiny A zvyklá na odlišný posaz. Ale náš tým je připraven i na tuto variantu, poradil si v minulosti i s nastavením pracoviště řidiče pro postavu Václava Pecha. Snažili jsme se zkrátka, aby se Honza s Pavlem cítili v našem autě co nejkomfortněji a aby nic nebránilo tomu, aby v Rakousku uspěli.

Věřím jim a myslím, že i když letos musí ´enka´ nově bojovat v jedné kategorii se speciály S2000 či R5, není naše posádka bez šancí na dobrý výsledek. Kluci už v minulosti svůj talent prokázali i tím, že dokázali střídat techniku a byli rychlí v podstatě v jakémkoliv voze. Subaru Impreza je v těžkých podmínkách dobře ovladatelné a myslím, že jim rychle padne do ruky. Pojedou navíc v nám dobře známých podmínkách – vždyť já sám v Rakousku startoval šestkrát a Honza i přes mládí svých třiadvaceti let již absolvuje pátý start na této soutěži. Jsem opravdu moc rád, že jsme po Mirkovi Jakešovi mohli podpořit dalšího mladého jezdce a že se společnými silami posádky a Subaru Czech Duck Racing Teamu podařilo účast zabezpečit. Zatím se jedná jen o ojedinělý start, nicméně nevylučujeme ani další budoucí spolupráci, při které by se auto samozřejmě mohlo potřebám posádky ještě lépe přizpůsobit. Teď ale moc držíme palce, ať se startovnímu číslu 11 daří v Rakousku a ať Imprezu Honza s Pavlem dovezou zdárně až na cílovou rampu
,“ těší se na nadcházející soutěž Vojtěch Štajf, který bude tentokrát plnit roli týmového manažera.


Subarurallyteam

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Na Jänner Rallye pojede se Subaru posádka Černý-Kohout Fotografie k článku Na Jänner Rallye pojede se Subaru posádka Černý-Kohout Fotografie k článku Na Jänner Rallye pojede se Subaru posádka Černý-Kohout Fotografie k článku Na Jänner Rallye pojede se Subaru posádka Černý-Kohout
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer