Mýtus: Abych neztratil záruku, musím do značkového servisu

vloženo

Většina majitelů či provozovatelů nových aut se stále mylně domnívá, že pro udržení zákonné záruky musí jezdit výhradně do autorizovaného servisu. Už nějakou dobu ale platí tzv. Bloková výjimka, která dává řidičům mnohem větší volnost ve výběru servisu.

Mýtus: Abych neztratil záruku, musím do značkového servisu Mýtus: Abych neztratil záruku, musím do značkového servisu

Bloková výjimka je legislativní úprava Evropské komise, která měla za úkol zvýšit konkurenci v oblasti prodeje a servisu motorových vozidel. „Její označení je však poněkud zavádějící, spíš totiž evokuje nějaký zákaz či blokaci,“ říká Tomáš Kabrhel, manažer servisních koncepcí Elit. Ve skutečnosti je to přesně naopak, protože něco povoluje. Většina lidí si Blokovou výjimku spojuje s tím, že prodejce nových aut může pod jednou střechou nabízet vozy hned několika značek. „Bloková výjimka však přinesla velmi důležitou změnu i do oblasti servisu aut a záruk, ze které opět profituje koncový zákazník,“ vysvětluje Tomáš Kabrhel.


„Nová“ Bloková výjimka pro servis
Důležitým datem se stal 1. červen 2010, kdy vešla v platnost nová směrnice týkající se výhradně servisu a oprav motorových vozidel plus obchodu s náhradními díly. „Toto nové nařízení totiž výrazně zjednodušilo přístup nezávislých autoservisů k originálním náhradním dílům, diagnostickým zařízením a nástrojům pro opravy automobilů,“ říká Tomáš Kabrhel. Díky tomu mohou i neautorizované servisy provádět servisní prohlídky předepsané výrobcem vozidla, které jsou nezbytné pro splnění záruk.



O záruku nepřijdete
Jednoduše řečeno s novým autem nemusíte jezdit na pravidelné prohlídky do autorizovaného servisu. „I neznačkový servis totiž dnes může tuto službu zajišťovat, musí ale plnit tři základní podmínky: používat originální náhradní díly, postupovat podle postupů předepsaných výrobcem vozu a prohlídku zapsat do servisní knížky,“ vypočítává Tomáš Kabrhel.

ASPEN.PR s.r.o.

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mýtus: Abych neztratil záruku, musím do značkového servisu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k