Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů

vloženo

Zvažujete-li možnost pořídit si na auto nějaké to vybavení pro přepravu jízdních kol, je dobré si říct, které řešení je pro vás nejvíce přijatelné. Nabízejí se totiž rovnou tři možnosti. Pořízení nosičů na kola se určitě vyplatí nadšeným cyklistům, kteří vícekrát do roka berou rodinu, drahou polovičku nebo kamarády na výlety či dokonce dovolené s aktivním využitím volného času cyklistikou. Pakliže potřebujete jednou do roka někam přepravit kola, dost možná to zvládnete také sklopením sedaček a drobným demontem kol, takže je třeba zvážit, jestli je pro vás taková investice potřebná nebo spíše zbytečná.

Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů

Kola se dají přepravovat na autě buď na střeše, nebo za autem, kde lze zvolit alternativu na tažném zařízení nebo na zadních dveřích. Vzhledem k tomu, že větší podíl aut na českých silnicích je vybaven spíše střešními nosiči, padá také volba ohledně nosičů kol na střešní řešení, protože je potřeba k střešnímu nosiči pouze dokoupit příslušné množství držáků na kola. Jeden nosič pojme jedno kolo. Mohou být uchycena buď vcelku a nastojato nebo s demontem předního kola. U tohoto horního řešení pro převoz jízdních kol je vhodné počítat dopředu s o něco zvýšenou spotřebou paliva, zhruba se jedná o nějaký litr na sto kilometrů. Nosiče kol na střechu je zapotřebí také hodně pečlivě vybírat, co se kvality týče, protože na poměrně velkou páku musejí udržet kola i v extrémních situacích jako je náhlé brzdění nebo prudší vybrání zatáčky.


Zadní řešení vyžaduje buď existenci tažného zařízení na autě, nebo dobře tvarovanou zadní část auta, kterou mají většinou hatchbacky nebo auta v provedení kombi. Na správně tvarované zadní dveře auta se totiž dají umístit speciální nosiče kol, které jsou univerzálním řešením pro ty, kteří nemají ani tažné ani střešní nosič. Nosiče kol na tažné zařízení mají pověst snad nejlepšího řešení. Spotřeba se nenavyšuje tak rapidně jako u nosičů na střeše. Nosiče na tažném zařízení ovšem vyžadují pro montáž většinou přemostění elektroinstalace zadních světel a také druhou SPZ, protože tyto dva prvky na autě ve většině případů zakrývají.


ELSA GROUP

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč