Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů

vloženo

Zvažujete-li možnost pořídit si na auto nějaké to vybavení pro přepravu jízdních kol, je dobré si říct, které řešení je pro vás nejvíce přijatelné. Nabízejí se totiž rovnou tři možnosti. Pořízení nosičů na kola se určitě vyplatí nadšeným cyklistům, kteří vícekrát do roka berou rodinu, drahou polovičku nebo kamarády na výlety či dokonce dovolené s aktivním využitím volného času cyklistikou. Pakliže potřebujete jednou do roka někam přepravit kola, dost možná to zvládnete také sklopením sedaček a drobným demontem kol, takže je třeba zvážit, jestli je pro vás taková investice potřebná nebo spíše zbytečná.

Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů

Kola se dají přepravovat na autě buď na střeše, nebo za autem, kde lze zvolit alternativu na tažném zařízení nebo na zadních dveřích. Vzhledem k tomu, že větší podíl aut na českých silnicích je vybaven spíše střešními nosiči, padá také volba ohledně nosičů kol na střešní řešení, protože je potřeba k střešnímu nosiči pouze dokoupit příslušné množství držáků na kola. Jeden nosič pojme jedno kolo. Mohou být uchycena buď vcelku a nastojato nebo s demontem předního kola. U tohoto horního řešení pro převoz jízdních kol je vhodné počítat dopředu s o něco zvýšenou spotřebou paliva, zhruba se jedná o nějaký litr na sto kilometrů. Nosiče kol na střechu je zapotřebí také hodně pečlivě vybírat, co se kvality týče, protože na poměrně velkou páku musejí udržet kola i v extrémních situacích jako je náhlé brzdění nebo prudší vybrání zatáčky.


Zadní řešení vyžaduje buď existenci tažného zařízení na autě, nebo dobře tvarovanou zadní část auta, kterou mají většinou hatchbacky nebo auta v provedení kombi. Na správně tvarované zadní dveře auta se totiž dají umístit speciální nosiče kol, které jsou univerzálním řešením pro ty, kteří nemají ani tažné ani střešní nosič. Nosiče kol na tažné zařízení mají pověst snad nejlepšího řešení. Spotřeba se nenavyšuje tak rapidně jako u nosičů na střeše. Nosiče na tažném zařízení ovšem vyžadují pro montáž většinou přemostění elektroinstalace zadních světel a také druhou SPZ, protože tyto dva prvky na autě ve většině případů zakrývají.


ELSA GROUP

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech