Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů

vloženo

Zvažujete-li možnost pořídit si na auto nějaké to vybavení pro přepravu jízdních kol, je dobré si říct, které řešení je pro vás nejvíce přijatelné. Nabízejí se totiž rovnou tři možnosti. Pořízení nosičů na kola se určitě vyplatí nadšeným cyklistům, kteří vícekrát do roka berou rodinu, drahou polovičku nebo kamarády na výlety či dokonce dovolené s aktivním využitím volného času cyklistikou. Pakliže potřebujete jednou do roka někam přepravit kola, dost možná to zvládnete také sklopením sedaček a drobným demontem kol, takže je třeba zvážit, jestli je pro vás taková investice potřebná nebo spíše zbytečná.

Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů

Kola se dají přepravovat na autě buď na střeše, nebo za autem, kde lze zvolit alternativu na tažném zařízení nebo na zadních dveřích. Vzhledem k tomu, že větší podíl aut na českých silnicích je vybaven spíše střešními nosiči, padá také volba ohledně nosičů kol na střešní řešení, protože je potřeba k střešnímu nosiči pouze dokoupit příslušné množství držáků na kola. Jeden nosič pojme jedno kolo. Mohou být uchycena buď vcelku a nastojato nebo s demontem předního kola. U tohoto horního řešení pro převoz jízdních kol je vhodné počítat dopředu s o něco zvýšenou spotřebou paliva, zhruba se jedná o nějaký litr na sto kilometrů. Nosiče kol na střechu je zapotřebí také hodně pečlivě vybírat, co se kvality týče, protože na poměrně velkou páku musejí udržet kola i v extrémních situacích jako je náhlé brzdění nebo prudší vybrání zatáčky.


Zadní řešení vyžaduje buď existenci tažného zařízení na autě, nebo dobře tvarovanou zadní část auta, kterou mají většinou hatchbacky nebo auta v provedení kombi. Na správně tvarované zadní dveře auta se totiž dají umístit speciální nosiče kol, které jsou univerzálním řešením pro ty, kteří nemají ani tažné ani střešní nosič. Nosiče kol na tažné zařízení mají pověst snad nejlepšího řešení. Spotřeba se nenavyšuje tak rapidně jako u nosičů na střeše. Nosiče na tažném zařízení ovšem vyžadují pro montáž většinou přemostění elektroinstalace zadních světel a také druhou SPZ, protože tyto dva prvky na autě ve většině případů zakrývají.


ELSA GROUP

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport