Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů

vloženo

Zvažujete-li možnost pořídit si na auto nějaké to vybavení pro přepravu jízdních kol, je dobré si říct, které řešení je pro vás nejvíce přijatelné. Nabízejí se totiž rovnou tři možnosti. Pořízení nosičů na kola se určitě vyplatí nadšeným cyklistům, kteří vícekrát do roka berou rodinu, drahou polovičku nebo kamarády na výlety či dokonce dovolené s aktivním využitím volného času cyklistikou. Pakliže potřebujete jednou do roka někam přepravit kola, dost možná to zvládnete také sklopením sedaček a drobným demontem kol, takže je třeba zvážit, jestli je pro vás taková investice potřebná nebo spíše zbytečná.

Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů

Kola se dají přepravovat na autě buď na střeše, nebo za autem, kde lze zvolit alternativu na tažném zařízení nebo na zadních dveřích. Vzhledem k tomu, že větší podíl aut na českých silnicích je vybaven spíše střešními nosiči, padá také volba ohledně nosičů kol na střešní řešení, protože je potřeba k střešnímu nosiči pouze dokoupit příslušné množství držáků na kola. Jeden nosič pojme jedno kolo. Mohou být uchycena buď vcelku a nastojato nebo s demontem předního kola. U tohoto horního řešení pro převoz jízdních kol je vhodné počítat dopředu s o něco zvýšenou spotřebou paliva, zhruba se jedná o nějaký litr na sto kilometrů. Nosiče kol na střechu je zapotřebí také hodně pečlivě vybírat, co se kvality týče, protože na poměrně velkou páku musejí udržet kola i v extrémních situacích jako je náhlé brzdění nebo prudší vybrání zatáčky.


Zadní řešení vyžaduje buď existenci tažného zařízení na autě, nebo dobře tvarovanou zadní část auta, kterou mají většinou hatchbacky nebo auta v provedení kombi. Na správně tvarované zadní dveře auta se totiž dají umístit speciální nosiče kol, které jsou univerzálním řešením pro ty, kteří nemají ani tažné ani střešní nosič. Nosiče kol na tažné zařízení mají pověst snad nejlepšího řešení. Spotřeba se nenavyšuje tak rapidně jako u nosičů na střeše. Nosiče na tažném zařízení ovšem vyžadují pro montáž většinou přemostění elektroinstalace zadních světel a také druhou SPZ, protože tyto dva prvky na autě ve většině případů zakrývají.


ELSA GROUP


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám konstruktéři pomyslnou jízdní baladu servírují. Aktuálně jsme proto nuceni jezdit modelem C5, který patří..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

BMW řady 5 je auto vyšší střední třídy a patří k oblíbeným manažerským vozům. V pořadu Autocentral se můžete podívat na..