Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů

vloženo

Zvažujete-li možnost pořídit si na auto nějaké to vybavení pro přepravu jízdních kol, je dobré si říct, které řešení je pro vás nejvíce přijatelné. Nabízejí se totiž rovnou tři možnosti. Pořízení nosičů na kola se určitě vyplatí nadšeným cyklistům, kteří vícekrát do roka berou rodinu, drahou polovičku nebo kamarády na výlety či dokonce dovolené s aktivním využitím volného času cyklistikou. Pakliže potřebujete jednou do roka někam přepravit kola, dost možná to zvládnete také sklopením sedaček a drobným demontem kol, takže je třeba zvážit, jestli je pro vás taková investice potřebná nebo spíše zbytečná.

Možnosti uchycení jízdních kol: pro a proti různých nosičů

Kola se dají přepravovat na autě buď na střeše, nebo za autem, kde lze zvolit alternativu na tažném zařízení nebo na zadních dveřích. Vzhledem k tomu, že větší podíl aut na českých silnicích je vybaven spíše střešními nosiči, padá také volba ohledně nosičů kol na střešní řešení, protože je potřeba k střešnímu nosiči pouze dokoupit příslušné množství držáků na kola. Jeden nosič pojme jedno kolo. Mohou být uchycena buď vcelku a nastojato nebo s demontem předního kola. U tohoto horního řešení pro převoz jízdních kol je vhodné počítat dopředu s o něco zvýšenou spotřebou paliva, zhruba se jedná o nějaký litr na sto kilometrů. Nosiče kol na střechu je zapotřebí také hodně pečlivě vybírat, co se kvality týče, protože na poměrně velkou páku musejí udržet kola i v extrémních situacích jako je náhlé brzdění nebo prudší vybrání zatáčky.

Zadní řešení vyžaduje buď existenci tažného zařízení na autě, nebo dobře tvarovanou zadní část auta, kterou mají většinou hatchbacky nebo auta v provedení kombi. Na správně tvarované zadní dveře auta se totiž dají umístit speciální nosiče kol, které jsou univerzálním řešením pro ty, kteří nemají ani tažné ani střešní nosič. Nosiče kol na tažné zařízení mají pověst snad nejlepšího řešení. Spotřeba se nenavyšuje tak rapidně jako u nosičů na střeše. Nosiče na tažném zařízení ovšem vyžadují pro montáž většinou přemostění elektroinstalace zadních světel a také druhou SPZ, protože tyto dva prvky na autě ve většině případů zakrývají.


ELSA GROUP

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.01.2017
Opel Meriva vyklídí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších