Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu

vloženo

Ford chce do roku 2015 více než ztrojnásobit výrobu motorů EcoBoost pro Evropu. Zatímco v loňském roce vyrobil evropský Ford celkem 141.000 vozů s těmito výkonnými a hospodárnými pohonnými jednotkami, v roce 2015 by jich mělo být přibližně 480.000 ks. Více než 300.000 motorů z uváděného počtu připadne na nový tříválec 1.0 EcoBoost, který se již vyrábí v rumunské Craiově.

Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu Společnost Ford of Europe plánuje více než ztrojnásobit výrobu automobilů poháněných zážehovými motory EcoBoost. V letech 2012 až 2015 hodlá Ford v Craiově a v Kolíně nad Rýnem vyrobit 800.000 těchto agregátů pro evropské zákazníky. Celkem za uvedené období vznikne v továrnách Fordu 1,3 milionu motorů EcoBoost různých zdvihových objemů pro evropské modely modrého oválu.

Navýšení výroby souvisí s rozšířením dostupnosti motorů EcoBoost napříč modelovou paletou evropského Fordu. Počet modelů, které lze s tímto druhem agregátu objednat, se do roku 2015 zdvojnásobí z dnešních pěti na deset. „Naše plány ohledně motorů EcoBoost jsou odvážné, ale věříme, že jakmile je zákazníci vyzkouší, pochopí proč,“ řekl Sherif Marakby, ředitel vývoje pohonných jednotek ve Ford of Europe. „Razíme cestu inovacím a litrový motor nemá sobě rovného, pokud jde o kombinaci hospodárnosti, dynamiky a kultivovanosti.“ Technicky vyspělé motory z celosvětové řady EcoBoost využívají přeplňování výfukovým turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Díky tomu poskytují výkon odpovídající většímu motoru, ale při mnohem nižší spotřebě.

EcoBoost byl v Evropě uveden koncem roku 2010 ve variantách se zdvihovým objemem 1,6 l (pro C-MAX, S-MAX, Galaxy a Mondeo) a 2,0 l (pro S-MAX, Galaxy a Mondeo). V roce 2011 se nabídka evropských modelů Ford rozrostla o Focus EcoBoost. V tomto roce přibyl v paletě motorizací pro Focus další EcoBoost, nový tříválec o zdvihovém objemu 1,0 l, který bude ještě letos k dostání také pro C-MAX a B-MAX a později se objeví v dalších modelech značky Ford. Prognózy Fordu počítají s tím, že v roce 2013 bude pro Evropu vyrobeno 330.000 motorů EcoBoost. Jejich podíl na celkové produkci zážehových motorů Ford of Europe by tak měl činit 44% a do roku 2015 vzrůst na 57%.

Evropský Ford nicméně vyrobí během roku 2015 dalších 800.000 motorů EcoBoost pro mimoevropské trhy, přičemž ještě v roce 2011 to bylo jen 90.000. Například v Severní Americe dnes jezdí více než 180.000 vozů Ford s motory této řady. „Ať už se jedná o verzi 1,0 l 92 kW ve Focusu nebo sportovní 2,0 l 184 kW v blížícím se Focusu ST, EcoBoost nabízí takovou kombinaci hospodárnosti a dynamiky, jaká by ještě nedávno byla považována za nemožnou,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Poskytuje všechen výkon, kultivovanost a točivý moment, které zákazníci chtějí, ale při spotřebě odpovídající menšímu motoru.“ Vedle motoru 1.0 EcoBoost bude továrna Fordu v rumunské Craiově vyrábět rovněž nový model B-MAX, který bude uveden na trh během letošního roku. Dirk Heller, výrobní ředitel Ford of Europe, řekl: „Vzhledem k tomu, že zde budeme vyrábět stěžejní produkty jako motor 1.0 EcoBoost a nový B-MAX, je Craiova velmi důležitá pro budoucí úspěchy Fordu v Evropě.“ Výroba motorů 1.0 EcoBoost byla v Craiově zahájena v listopadu 2011. Varianta 1,6 l se vyrábí v britském Bridgendu a jednotky 2,0 l vznikají ve španělské Valencii.

Ford, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu Fotografie k článku Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu Fotografie k článku Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu Fotografie k článku Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu Fotografie k článku Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu Fotografie k článku Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN