Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu

vloženo

Ford chce do roku 2015 více než ztrojnásobit výrobu motorů EcoBoost pro Evropu. Zatímco v loňském roce vyrobil evropský Ford celkem 141.000 vozů s těmito výkonnými a hospodárnými pohonnými jednotkami, v roce 2015 by jich mělo být přibližně 480.000 ks. Více než 300.000 motorů z uváděného počtu připadne na nový tříválec 1.0 EcoBoost, který se již vyrábí v rumunské Craiově.

Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu

Společnost Ford of Europe plánuje více než ztrojnásobit výrobu automobilů poháněných zážehovými motory EcoBoost. V letech 2012 až 2015 hodlá Ford v Craiově a v Kolíně nad Rýnem vyrobit 800.000 těchto agregátů pro evropské zákazníky. Celkem za uvedené období vznikne v továrnách Fordu 1,3 milionu motorů EcoBoost různých zdvihových objemů pro evropské modely modrého oválu.


Navýšení výroby souvisí s rozšířením dostupnosti motorů EcoBoost napříč modelovou paletou evropského Fordu. Počet modelů, které lze s tímto druhem agregátu objednat, se do roku 2015 zdvojnásobí z dnešních pěti na deset. „Naše plány ohledně motorů EcoBoost jsou odvážné, ale věříme, že jakmile je zákazníci vyzkouší, pochopí proč,“ řekl Sherif Marakby, ředitel vývoje pohonných jednotek ve Ford of Europe. „Razíme cestu inovacím a litrový motor nemá sobě rovného, pokud jde o kombinaci hospodárnosti, dynamiky a kultivovanosti.“ Technicky vyspělé motory z celosvětové řady EcoBoost využívají přeplňování výfukovým turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Díky tomu poskytují výkon odpovídající většímu motoru, ale při mnohem nižší spotřebě.

EcoBoost byl v Evropě uveden koncem roku 2010 ve variantách se zdvihovým objemem 1,6 l (pro C-MAX, S-MAX, Galaxy a Mondeo) a 2,0 l (pro S-MAX, Galaxy a Mondeo). V roce 2011 se nabídka evropských modelů Ford rozrostla o Focus EcoBoost. V tomto roce přibyl v paletě motorizací pro Focus další EcoBoost, nový tříválec o zdvihovém objemu 1,0 l, který bude ještě letos k dostání také pro C-MAX a B-MAX a později se objeví v dalších modelech značky Ford. Prognózy Fordu počítají s tím, že v roce 2013 bude pro Evropu vyrobeno 330.000 motorů EcoBoost. Jejich podíl na celkové produkci zážehových motorů Ford of Europe by tak měl činit 44% a do roku 2015 vzrůst na 57%.

Evropský Ford nicméně vyrobí během roku 2015 dalších 800.000 motorů EcoBoost pro mimoevropské trhy, přičemž ještě v roce 2011 to bylo jen 90.000. Například v Severní Americe dnes jezdí více než 180.000 vozů Ford s motory této řady. „Ať už se jedná o verzi 1,0 l 92 kW ve Focusu nebo sportovní 2,0 l 184 kW v blížícím se Focusu ST, EcoBoost nabízí takovou kombinaci hospodárnosti a dynamiky, jaká by ještě nedávno byla považována za nemožnou,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Poskytuje všechen výkon, kultivovanost a točivý moment, které zákazníci chtějí, ale při spotřebě odpovídající menšímu motoru.“ Vedle motoru 1.0 EcoBoost bude továrna Fordu v rumunské Craiově vyrábět rovněž nový model B-MAX, který bude uveden na trh během letošního roku. Dirk Heller, výrobní ředitel Ford of Europe, řekl: „Vzhledem k tomu, že zde budeme vyrábět stěžejní produkty jako motor 1.0 EcoBoost a nový B-MAX, je Craiova velmi důležitá pro budoucí úspěchy Fordu v Evropě.“ Výroba motorů 1.0 EcoBoost byla v Craiově zahájena v listopadu 2011. Varianta 1,6 l se vyrábí v britském Bridgendu a jednotky 2,0 l vznikají ve španělské Valencii.

Ford, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu Fotografie k článku Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu Fotografie k článku Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu Fotografie k článku Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu Fotografie k článku Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu Fotografie k článku Motory EcoBoost od Fordu zahltí Evropu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá
31.05.2018
Nová Honda CR-V poskytne více prostoru, komfortu a spoustu moderních technologií
23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší