Motor typu Flexifuel s výkonem 200 k

vloženo

V první polovině roku 2008 bude u vozů Volvo V70 a S80 představen pětiválcový přeplňovaný motor Flexifuel o objemu 2,5 litru s výkonem 200 k. Oba modely budou však k dostání také s dvoulitrovým motorem Flexifuel.

Motor typu Flexifuel s výkonem 200 k Motor typu Flexifuel s výkonem 200 k

V rámci automobilového trhu tak bude Volvo disponovat jednou z nejširších nabídek vozů poháněných biopalivy. Celkem pět modelových řad – Volvo C30, S40, V50, V70 a S80 – bude v nabídce s jedním či se dvěma motory Flexifuel.

"Flexifuel má značný potenciál i ve větších vozech. Proto v následujících letech plánujeme nadále rozšiřovat oblast začlenění této technologie. Tuto snahu usnadňuje rozšíření dosažitelnosti biopaliv v Evropě. Standardizace biopaliv a směrnice pro jejich udržitelnou produkci v rámci EU vývoj v této oblasti ještě usnadní", říká Lex Kerssemakers, první viceprezident pro strategii značky, obchodu a produktů společnosti Volvo Cars.

Verze vozů Volvo V70 a S80 s motory Flexifuel budou do konce roku 2007 vybaveny čtyřválcovým zážehovým motorem bez přeplňování. Motor 2.0F byl pro potřeby spalování etanolu E85 modifikován, nyní jeho výkon činí 145 k (107 kW) a točivý moment dosahuje hodnoty 185 Nm.

Vozy Volvo S40, V50 a C30 Flexifuel jsou vybaveny čtyřválcovým zážehovým motorem bez přeplňování o objemu 1,8 litru; motor 1.8F disponuje výkonem 125 k (92 kW) a točivým momentem 165 Nm.

Modifikace pro palivo E85 zahrnují tato opatření:
• Palivové hadičky, ventily a těsnění byly přizpůsobeny tak, aby odolaly korozívním vlivům etanolu.
• Vstřikovací ventily byly zesíleny pro potřeby E85, neboť při jeho používání je vstřikováno větší množství paliva – což je nutné, jelikož energie obsažená v E85 je nižší než u benzínu.
• Navíc byl pro potřeby E85 vyladěn i software řídicí jednotky. Systém řízení motoru automaticky rozpozná aktuální složení směsi v nádrži a podle toho optimalizuje spalovací proces.

Srovnatelná spotřeba paliva
Spotřeba paliva (kombinovaná podle EU) při použití E85 je 10,3 l/100 km (C30 1.8F), 10,4 l/100 km (S40 1.8F a V50 1.8F), 11,6 l/100 km (V70 2.0F, předběžný údaj) a 11,3 l/100 km (S80 2.0F, předběžný údaj). Bioetanol je zcela obnovitelné palivo, jež lze vyrobit z většiny zdrojů biomasy, jako jsou kukuřice, pšenice, cukrová řepa a celulóza. Při používání paliva E85 (85 procent bioetanolu, 15 procent benzínu) jsou emise oxidu uhličitého z bioetanolu pokládány za součást přírodního cyklu uhlíku.

Bioetanol má zelenou
Počet trhů, kam společnost Volvo Cars dodává vozy s motory Flexifuel, stále stoupá. Kromě Švédska jsou tyto modely nabízeny ve Francii, Norsku, Finsku, Německu, Rakousku, Nizozemí, Španělsku, Velké Británii, Irsku, Belgii a Švýcarsku. Chystá se uvedení těchto vozů i v dalších evropských zemích. V roce 2007 Volvo Cars úhrnem očekává prodej 10 000 vozů vybavených touto technologií.

Silná alternativa
"Žádné obnovitelné palivo nemůže samo o sobě nahradit benzín a naftu. Věříme ve společnost využívající více druhů energií, kde bude zároveň vyvíjeno mnoho různých paliv a technologií. E85 je silnou alternativou, jež snižuje závislost na fosilních palivech, a program Flexifuel je důležitou součástí naší strategie podílet se na trvale udržitelné osobní mobilitě", říká Fredrik Arp, prezident a výkonný ředitel Volvo Cars.


 


Zdroj: volvocars.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč