Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy

vloženo

Omlazený Volkswagen Touran právě vstupuje na český trh. Základní model s přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TSI a výbavou Comfortline lze pořídit za cenu od 483 tisíc korun. Nabídka verzí je opravdu široká: nechybí ani sedmimístné provedení, úsporné verze BlueMotion v benzínovém i vznětovém provedení, nejvýkonnější zážehový motor je dokonce připraven spalovat zemní plyn

Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Po sedmi letech výroby se Touran podrobil už druhé modernizaci. Stále se ještě nejedná o komplet novou generaci, takže žádné markantní optické změny se nekonají- pouze základní výrazové prvky jako maska chladiče, světlomety a nárazníky „sjednotily“ svůj styl s ostatními modely značky- především s novým Sharanem.

Čerstvý vítr pod kapotou
Pod kapotou se však odehrály změny, po kterých odborná motoristická obec už dlouho volala. Především se odporoučely letité motory 1,9 TDI-PD, nahradila je koncernová šestnáctistovka 1,6 TDI-CR se stejným výkonem 77 kW, kterou už známe i ze škodovek. Oblíbené dvoulitry 2.0 TDI s výkonem 103 a 125 kW už také samozřejmě přešly na vstřik Common Rail, čímž sice subjektivně trochu povadl jejich zátah, zato jsou tišší a maličko úspornější. Výkonnější verze se dodává pouze se šestistupňovou dvouspojkovou automatikou DSG, která je stále ještě schopna odolávat vyšším točivým momentů než její sedmistupňová mladší „sestra“.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Všechny diesely mají filtr pevných částic DPF pro splnění normy Euro5. Nejslabší 1,6 TDI je k mání i v ještě úspornější verzi BlueMotion, která se odlišuje těžším zpřevodováním, aplikací systému Start/Stop i rekuperací brzdné energie.

Nabídka zážehových motorů se konečně zbavila atmosférické šestnáctistovky, ve které už stejně odcházející emisní norma zahlušila jakoukoliv dynamiku, a na její místo se dostal moderní přeplňovaný 1,2 TSI s výkonem 77 kW, nad jehož překvapivou vitalitou kroutí hlavou snad všichni uživatelé současných koncernových vozů nižší a nižší střední třídy. Tento základní benzín bude opět k dispozici i v úspornější verzi BlueMotion.
Obě verze většího 1,4 TSI (103 a 110 kW) sice byly v nabídce už dřív, přesto není od věci připomenout, že ta výkonnější patří dvoupalivovému provedení 1,4 TSI EcoFuel, které kromě benzínu jezdí i na stlačený zemní plyn (CNG). Nádrž na plyn se nachází pod podlahou, čímž není dotčena přepravní kapacita ani objem zavazadelníku. V případě provozu na CNG se spotřeba nepočítá na litry, ale na kilogramy- v kombinovaném provozu by si měl vystačit se 4,6 kg CNG na 100km.

I na horší cesty
Zcela aktuálně výrobce představil i modernizovanou lifestylovou verzi CrossTouran, která sice navzdory drsnému vzhledu stále nemá pohon všech kol, zato má ale o cenné 2 cm vyšší světlou výšku a impozantní 17“ kola s šířkou pneumatik 215 mm (vpředu) a 235 mm (vzadu). Paleta pohonných jednotek je tatáž jako v případě „obyčejného“ Touranu, a to včetně verzí BlueMotion či EcoFuel. Ceny CrossTouranu pro český trh nejsou toho času stanoveny

Český ceník modernizovaného VW Touran ZDE

Výbavy:
Comfortline: 6x airbag, ESP+ABS+EDS+MSR+asistent rozjezdu do kopce, jednozónová klimatizace Climatic, audio s CD/MP3 a 8x repro, centrál na DO, el. okna vpředu i vzadu, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, tempomat, palubní počítač (pro BlueMotion lepší verze Plus), denní svícení, dešťový senzor, funkce „coming home“, litá kola 16“, černý střešní nosič, výškově nastavitelný přední sedadla s nastavitelnými bederními opěrkami atd

Highline:
proti Comfortline navíc dvouzónová automatická klimatizace Climatronic, palubní počítač Plus, přední mlhovky s corner funkcí, sportovní sedadla s čalouněním látka/Alcantara, multifunkční volant, stříbrný střešní nosič, malý kožený paket, koberečky.

Samozřejmě je připravena bohatá nabídka nadstandardních prvků, mezi nimiž zaujme především plně automatický parkovací asistent Park Assist včetně zadní kamery, který si VW cení na 27 500 korun, nebo třeba elektronicky řízené odpružení DCC v ceně 21 600, které umožňuje volbu mezi třemi režimy Comfort, Normal a Sport. Kromě toho je připraven i zvýhodněný výbavový „Top-paket“ s desetitisícovou výhodou pro zákazníka.

Nejdůležitější údaje:
1,2 TSI: 1197 ccm, 77 kW při 5000/min., 175 N.m. při 1550- 4100/min., převodovka 6st. Man.; 185 km/h, 0-100 km/h za 11,9 s., spotřeba 6,4 l/100 km

1,2 TSI BlueMotion: 1197 ccm, 77 kW při 5000/min., 175 N.m. při 1550- 4100/min., převodovka 6st.Man.; 188 km/h, 0-100 km/h za 11,9 s., spotřeba 5,9 l/100 km

1,4 TSI -103 kW: 1390 ccm, 103 kW při 5600/min., 220 N.m. při 1500/min., převodovka 6st.Man (7st.DSG); 202 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s., spotřeba 6,8 (6,6) l/100 km.

1,4 TSI Ecofuel -110 kW: 1390 ccm, 110 kW při 5500/min., 220 N.m. při 1500- 4500/min., převodovka 6st.Man (7st.DSG); 204 km/h, 0-100 km/h za 10,2 s., spotřeba CNG 4,7 kg/100 km

1,6 TDI: 1598 ccm, 77 kW při 4400/min., 250 N.m. při 1500- 2500/min., převodovka 6st.Man (7st.DSG); 183 km/h, 0-100 km/h za 12,8 s., spotřeba 5,1 l/100 km.

1,6 TDI BlueMotion: 1598 ccm, 77 kW při 4400/min., 250 N.m. při 1500- 2500/min., převodovka 6st.Man; 186 km/h, 0-100 km/h za 12,8 s., spotřeba 4,6 l/100 km

2,0 TDI -103 kW: 1968 ccm, 103 kW při 4200/min., 320 N.m. při 1750- 2500/min., převodovka 6st.Man (6st.DSG); 201 (199) km/h, 0-100 km/h za 9,9 s., spotřeba 5,3 (5,7) l/100 km

2,0 TDI -125 kW: 1968 ccm, 125 kW při 4200/min., 350 N.m. při 1750- 2000/min., převodovka 6st.DSG; 213 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s., spotřeba 5,7 l/100 km
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Marek Oborník, foto VW

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy Fotografie k článku Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit