Modernizovaný Mercedes CL umí čelit i bočnímu větru!

09. 07. 2010
Sdílet článek

Nejluxusnější Mercedes se pro modelový rok 2011 podrobil modernizaci. Jak je u tohoto výrobce obvyklé, za designem svých vozů si vždy pevně stojí, takže opticky se toho moc nezměnilo, o to více se zapracovalo na technice pod karosérií. Osmiválec pro typ CL500 je zcela nový, přibyly další bezpečnostní a komfortní jízdní asistenty, změny jsou připraveny i pro odvozené modely AMG…

Modernizované kupé CL se trochu nezvykle představilo na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu. U Mercedesu je facelifting tradičně velmi mírný, nejmarkantnější změnou se zdají být světlomety s vestavěnými LED diodami pro denní svícení, modifikovaných nárazníků či masky chladiče si všimne až hodně trénované oko. Totéž platí pro zadní sdružené svítilny a design koncovek výfuků.


Nový motor pro CL500
Slabší s dvojice- ta osmiválcová- dostala nový přeplňovaný osmiválec s objemem 4 663 ccm litru, o kterém jsme předběžně informovali už zde. Přestože má téměř o litr nižší zdvihový objem než předchůdce, díky dvojitému přeplňování (jedná se klasické biturbo se stejně velkými turbodmychadly- pro každou řadu válců jedno) nabízí znatelně vyšší výkon i točivý moment. S výkonem 320 kW a točivým momentem 700 N.m překonává svého většího, atmosféricky plněného předchůdce o 35 kW a 170 N.m…
Přímé vstřikování benzínu pracuje s tlakem 180 barů, sériově je ve spojení s tímto motorem integrován i systém Start/Stop a účinnější alternátor pro vykonávání rekuperace kinetické energie.

Kombinovaná spotřeba paliva navzdory zvýšenému výkon klesla na hodnotu 9,5 l/100 km, čímž si tento motor zasloužil i „ekologický“ přídomek BlueEfficiency.
2070 kg vážící CL500 zrychlí z nuly na sto za 4,9 s. Standardně se dodává samočinná převodovka 7G-Tronic, jedno jestli se jedná o klasickou verzi CL500 s pohonem zadních kol nebo o permanentní čtyřkolku CL500 4Matic.

U CL600 prakticky beze změn
Pro náročnější zákazníky s ještě tučnějším kontem, kteří spíše než k písmenům AMG inklinují k okázalému luxusu, je tradičně připraven model C600. Jeho dvanáctiválec biturbo s objemem 5513 ccm sice s novým modelovým rokem nepřibral žádné kilowatty navíc, otázkou je, zda by to při hodnotách 380 kW a 830 N.m vůbec měl zapotřebí…
Vzhledem k enormnímu točivému momentu se dodává pouze velmi robustní pětistupňová automatika, která však díky obrovskému rozpětí použitelných otáček motoru není žádným citelným handicapem. Protože už typ CL500 při akceleraci 0-100 km/h balancuje na samotné hranici adheze pneumatik, nepřináší dalších 60 kW dvanáctiválce žádný markantní rozdíl (4,6 s proti 4,9 s). A to i z důvodu, že pohotovostní hmotnost zde činí už 2185 kg a pohon všech kol nelze k CL600 pořídit.

Náskok tří desetin vteřiny ve sprintu a image dvanáctiválce se krutě zaplatí v pořizovací ceně a následně i spotřebě paliva. Výrobce udává 13,8 litru v kombinovaném provozu, tedy asi o 4 litry víc než u téměř podobně dynamického CL500 s novým přeplňovaným osmiválcem.

Ve výbavě vše myslitelné a ještě něco navíc
Hlavní technickou novinkou modernizovaného CL jsou kromě přeplňovaného osmiválcového motoru nové bezpečnostně-asistenční funkce, které dosud v nabídce nebyly. Předně je to rozšíření adaptivního odpružení Active Body Control (je standardem u vozů s pohonem zadních kol, CL500 4Matic má vždy „jednoduchý“ Airmatic) o funkci „vyrovnávání“ negativních pohybů karosérie při bočním větru nebo náhlém větrném střihu.
Teprve až nyní se do CL instaluje Active Lane Keeping Assist- nebo-li varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a také Active Blind Spot Assist, což je systém hlídající slepé úhly.

Systém Night View Assist Plus, který rozšiřuje známé noční vidění o větší zvýraznění chodců je stejně jako většina výše zmíněných systémů příplatková záležitost i pro vrcholný CL600. Jinak je ale standardní bezpečnostní i komfortní výbava ohromující, jak se nejvýše postavený (nesportovní) model značky sluší. Zajímavý je i nový centrální displej s technologií SplitView, který je schopen promítat rozdílný obsah řidiči i spolujezdci- v závoslosti na úhlu pohledu na něj.  Zatímco řidič může sledovat například navigaci, spolujezdec klidně třeba DVD...

Změny i u AMG
Modernizace u CL se dotkne i obou malosériových verzí s věhlasnými doplňkovými písmeny AMG. Informace zatím nejsou oficiální, nicméně nějaká čísla už ven unikla. Slabší verze CL63 AMG by měla dostat namísto dosavadního atmosférického osmiválce s objemem 6,2 litru menší, ale přeplňovaný osmiválec biturbo o objemu cca 5,5 litru. Výkon by měl dosahovat hodnoty 400 kW a točivý moment 800 N.m.

Větší a ještě dražší CL65 AMG by měl svůj dosavadní dvanáctiválec biturbo s objemem 6,0 litru posílit z dosavadních 450 kW na 463 kW, přímo ohavný točivý moment 1000 N.m. by měl zůstat na stejné úrovni.... /daje o AMG doplníme jakmile budou oficiální


Nejdůležitější údaje:

CL500 BlueEfficiency: 4663 ccm, 320 kW při 5250/min., 700 N.m při 1800-3500/min., převodovka 7Aut.; 250 km/h, 0-100 km/h za 4,9 s., spotřeba 9,5 l/100 km.

CL500 4Matic BlueEfficiency: 4663 ccm, 320 kW při 5250/min., 700 N.m při 1800-3500/min., převodovka 7Aut; 250 km/h, 0-100 km/h za 4,9 s., spotřeba 10,1 l/100 km.

CL600: 5513 ccm, 380 kW při 5000/min., 830 N.m při 1900-3500/min., převodovka 5Aut.; 250 km/h, 0-100 za 4,6 s., spotřeba 13,8 l/100 km.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Mercedes-Benz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

729 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč