Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid

vloženo

Všechny verze Fordu Mondeo byly modernizovány, pokud jde o exteriér i technologie. Zcela nové je provedení Mondeo Hybrid kombi. Dalšími novinkami jsou vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue, osmistupňová samočinná převodovka s otočným ovladačem nebo inteligentní omezovač rychlosti.

Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid

Zákazníci v České republice si mohou objednat modernizovaný Ford Mondeo s novými designovými detaily a zejména s novou variantou Mondeo Hybrid kombi, která je v daném segmentu jedinečná.


Mondeo prodělalo několik významných změn v oblasti pohonu:

  • Úsporná varianta Mondeo Hybrid Kombi má nyní kultivovanější projev a nabízí mimořádně objemný zavazadlový prostor
  • Do Mondea přicházejí vznětové motory Ford 2.0 EcoBlue
  • Na přání je k dispozici nová osmistupňová samočinná převodovka se stylovým a ergonomickým otočným ovladačem

Soubor pokročilých asistenčních technologií Fordu Mondeo je doplněn adaptivním tempomatem, rozšířeným o funkci Stop & Go, která usnadňuje jízdu v hustém provozu s častým zastavováním, a inteligentní omezovač rychlosti.

Mondeo se vyrábí v moderním montážním závodu Fordu ve španělské Valencii. Čtvrtá generace Mondea, která se začala prodávat v roce 2015, má v Evropě na kontě již více než 250 000 prodaných vozů.

modernizovaný ford mondeo

Všestrannost kombi a hospodárnost hybridu

Nové Mondeo Hybrid kombi zpřístupňuje přednosti hybridního pohonu i zákazníkům, kteří potřebují větší přepravní kapacitu. Použitá hnací soustava umožňuje v mnoha provozních scénářích jízdu na tichý a úsporný elektrický pohon, přitom však zachovává dojezd a svobodu tradičního spalovacího motoru.

Mondeo Hybrid může jezdit i v čistě elektrickém režimu. Zejména při popojíždění v městském provozu nabízí tichý a mimořádně hospodárný provoz. Zvolená koncepce hybridního ústrojí eliminuje obavy z nedostatečného dojezdu a nevyžaduje dobíjení baterie z externího zdroje.

Řídicí software hnacího ústrojí nyní zajišťuje plynulejší akceleraci i efektivnější využití točivého momentu zážehového motoru. Hnací soustavu Fordu Mondeo Hybrid tvoří speciálně vyvinutý zážehový motor 2,0 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, elektromotor sloužící jako podpora spalovacího motoru a generátor, jenž umožňuje rekuperační dobíjení kapalinou chlazené, recyklovatelné lithium-ion baterie o kapacitě 1,4 kWh, uložené za zadními sedadly.

Celkový výkon hybridní soustavy činí 138 kW (187 k), kola jsou poháněna přes automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem. Rekuperací lze zachytit až 90 procent energie, která se při zpomalování či brzdění jinak ztrácí. I díky tomu nabízí Mondeo kombi HEV mimořádně nízkou spotřebu paliva. Očekávané hodnoty jsou 4,4 l/100 km, respektive 101 gramů CO2 na kilometr.

K úspornější jízdě řidičům pomáhají rovněž podpůrné systémy jako ukazatel Smartgauge, který usnadňuje sledování spotřeby paliva a elektrické energie; řízení s elektrickým posilovačem; a elektrický pohon klimatizace, chladicí soustavy a podtlakových systémů, který výrazně snižuje zatížení motoru.

Nová karosářská varianta kombi nabízí zavazadlový prostor o objemu 403 litrů v základní konfiguraci a až 1 508 l po sklopení zadních sedadel. Pod podlahou zavazadelníku se nachází další úložný prostor. Mondeo Kombi HEV tak představuje jednu z nejatraktivnějších nabídek v segmentu hybridních manažerských vozů – navíc často finančně výhodnější než hybridní automobily nižších tříd.

Velmi zajímavou výhodu nabízí Mondeo HEV pražským řidičům: může totiž po zaplacení velmi nízkého registračního poplatku zdarma parkovat kdekoli na modrých i fialových parkovacích zónách.* Svému majiteli přitom hybridní Mondeo nabízí stejnou záruku jako ostatní varianty tohoto modelu, tedy pět let nebo 120 000 km.

Výkonné a úsporné motory

Do Mondea poprvé přichází technicky pokročilý vznětový motor 2.0 EcoBlue. K dispozici bude ve třech variantách:

  • 88 kW (120 k), předpokládaná spotřeba paliva od 4,5 l/100 km a předpokládané emise CO2 od 120 g/km
  • 110 kW (150 k), hodnoty od 4,7 l/100 km, respektive 120 g/km
  • 140 kW (190 k), hodnoty od 4,9 l/100 km, respektive 130 g/km

Ke splnění přísných požadavků emisní normy Euro 6d Temp motoru pomáhá integrované sání s leštěnými povrchy kanálů, turbodmychadlo s nízkou setrvačností a vysokotlaké přímé vstřikování, které je ještě preciznější, tišší a pohotovější než dříve. Redukci emisí NOx zajišťuje sériově montovaný systém selektivní katalytické redukce.

Varianty 110 kW a 140 kW bude možné kombinovat s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou, jež se vyznačuje následujícími funkcemi:

  • Adaptivní časování řazení, které zohledňuje individuální jízdní styl řidiče a tomu přizpůsobuje načasování změn převodových stupňů. Systém dokáže rozeznat jízdu do kopce i z kopce nebo průjezd ostrou zatáčkou a podle toho nastaví vhodný převodový stupeň pro plynulou a bezpečnou jízdu;
  • Adaptivní kvalita řazení, upravující tlak spojek s cílem dosáhnout co nejjemnější změny převodového stupně na základě údajů o vozidle a prostředí, v jakém se pohybuje. Tato technologie také reguluje plynulost řazení v závislosti na jízdním stylu řidiče.

Ve vybraných motorizacích lze Mondeo 2.0 EcoBlue objednávat také s inteligentním pohonem všech kol, který průběžně sleduje záběr (trakci) jednotlivých pneumatik a podle toho upravuje rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu až do poměru 50:50. Zareagovat dokáže za pouhých 20 milisekund – tedy dvacetkrát rychleji, než trvá mrknutí oka. Výsledkem je vyšší jistota řidiče a bezpečnost jízdy zejména na kluzkém povrchu.

V nabídce nadále zůstává zážehový motor 1.5 EcoBoost o výkonu 121 kW (165 k) s integrovaným sběrným potrubím a vodním mezichladičem stlačeného vzduchu. Má spotřebu paliva od 6,4 l/100 km a emise CO2 od 147 g/km.

Jasnější rozdíly

Designové změny na exteriéru i v interiéru posilují prémiové vyznění všech tří karosářských variant a současně přinášejí výraznější vizuální odlišení výbavových stupňů Titanium, ST-Line Vignale. Moderně tvarované přední partie se vyznačují těmito designovými prvky:

  • Aktualizovaný tvar lichoběžníkové horní mřížky s hlubším optickým efektem v přední části vozu; chromované provedení horizontálních lišt u modelů Titanium, černé drážkované provedení u ST-Line a exkluzivní matně stříbrné u Vignale;
  • Upravený design spodní mřížky, která u modelů Titanium a Vignale plynule přechází do vybrání pro mlhová světla a u ST-Line je orámovaná sportovními křidélky;
  • Nový design mlhových světel a LED denního svícení;
  • Sportovní provedení nárazníku se zvýrazněným spoilerem ve spodní části.

Vzadu se objevují nové koncové svítilny ve tvaru písmene V, protnuté stylovým dekoračním prvkem v matně stříbrné nebo chromované povrchové úpravě. Mondeo si i nadále zachovává dynamický boční profil, atleticky tvarovanou kapotu a protažený design předních světlometů.

Zájemcům o Mondeo se nově nabízejí širší možnosti individualizace vozu. K dispozici jsou nové vzory kol z lehké slitiny o průměru 17 nebo 18 palců, stejně jako 19palcová kola v prémiové úpravě třpytivý nikl. Paletu laků karoserie rozšiřují nové odstíny modrá Panther (exkluzivně pro Vignale), šedá Stealth (exkluzivně pro ST-Line) a modrá Urban Teal.

Novinky v interiéru představují nové látky potahů sedadel a nové dekorační prvky ve specifických provedeních pro varianty Titanium, ST‑Line a Vignale. Díky přechodu na prostorově úsporný otočný ovladač samočinné převodovky se na středové konzole vytvořilo více volného místa. Působivost kvality vozu podtrhuje vylepšené dílenské zpracování komponentů mezi středovou konzolou a palubní deskou.

Příjemnější cestování

Osmistupňová samočinná převodovka umožnila zástavbu zdokonaleného adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go, která významně usnadňuje popojíždění v hustém provozu s častým zastavováním a opětovnými rozjezdy. Pokud vůz stojí méně než tři sekundy, rozjede se zcela automaticky. Při delší prodlevě stačí, aby řidič stiskl tlačítko na volantu, nebo krátce sešlápl pedál akcelerátoru.

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožňuje řidičům Mondea ovládat audio, navigaci, klimatizaci i připojený chytrý telefon jednoduchými hlasovými pokyny, popřípadě prostřednictvím dotykové obrazovky o úhlopříčce osm palců. SYNC 3 podporuje gesta zažitá z chytrých telefonů a je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid Fotografie k článku Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid Fotografie k článku Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid Fotografie k článku Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid Fotografie k článku Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid Fotografie k článku Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid Fotografie k článku Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid Fotografie k článku Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2019
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu