Modernizovaná Škoda Octavia dostala nový tříválec TSI a adaptivní podvozek

vloženo

Škoda Octavia modelového roku 2017 má pod kapotou místo dosavadní přeplňovaného čtyřválce 1.2 TSI vůbec poprvé v historii tohoto modelu tříválcový zážehový motor rovněž přeplňovaný turbodmychadlem. Pro varianty s výkonem 110 kW (150 k) a vyšším bude k dispozici adaptivní podvozek DCC.

Modernizovaná Škoda Octavia dostala nový tříválec TSI a adaptivní podvozek Modernizovaná Škoda Octavia dostala nový tříválec TSI a adaptivní podvozek

Ve verzích liftback i kombi zaujme ŠKODA OCTAVIA svými výkonnými a hospodárnými pohonnými jednotkami. Plejáda zážehových a vznětových motorů sahá až po agregát modelu OCTAVIA RS 230 o výkonu 169 kW (230 k) v provedení TSI a 135 kW (184 k) v motorizaci TDI u modelu OCTAVIA RS.


V paletě motorů TSI nahrazuje přeplňovaný tříválec silnější variantu čtyřválce o objemu 1,2 l. Při objemu 999 cm3 dává nový motor 1,0 TSI výkon 85 kW (115 k), v rozsahu od 2 000 do 3 500 min-1 poskytuje točivý moment 200 Nm. První tříválec v historii této modelové řady pracuje velice kultivovaně a výkonnostními parametry svého předchůdce překonává.

S novým motorem 1,0 TSI zrychluje ŠKODA OCTAVIA ve verzi liftback se sedmistupňovou převodovkou DSG z nuly na 100 km/h za 10,0 s a dosahuje maximální rychlosti 202 km/h. Se šestistupňovou manuální převodovkou stejné rychlosti dosahuje dokonce za 9,9 s, maximální rychlost činí v obou případech 202 km/h. Verze ŠKODA OCTAVIA Combi dosahuje těchto hodnot: 10,2/10,1 s a 200/200 km/h (se sedmistupňovou převodovkou DSG, resp. s manuální převodovkou).

octavia s tříválcem TSI

Nejvýraznějšího zlepšení však nový tříválec TSI dosahuje v oblasti spotřeby – ta je ve srovnání s předchozím agregátem o 8 procent nižší. Liftback se sedmistupňovou převodovkou DSG se spokojí v kombinovaném jízdním cyklu se 4,5 litry benzinu na 100 km (105 g CO2/km), s manuální převodovkou je to 4,5 l/100 km (103 g CO2/km). Verze kombi dosahuje hodnot 4,6 l/100 km (106 g CO2/km) resp. 4,5 l/100 km (105 g CO2/km).

Na vyžádání je pro výbavové stupně Active, Ambition a Style k dispozici aerodynamický paket, který dále sníží spotřebu. Mezi jeho prvky patří sportovní podvozek, který přiblíží karoserii k silnici a snižuje tak aerodynamický odpor. Dalším prvkem tohoto paketu jsou aktivní žaluzie v masce chladiče pro zlepšení aerodynamiky a zadní spoiler na pátých dveřích nebo na zadní hraně střechy, který dále zlepšuje proudění vzduchu. Kola jsou obuta do pneumatik se sníženým valivým odporem. Díky těmto zlepšením klesla kombinovaná spotřeba verzí liftback a kombi s manuální převodovkou na 4,4 l/100 km a emise CO2 na 102 g/km.

Nový motor 1,0 TSI ve voze ŠKODA OCTAVIA splňuje veškerá technická kritéria. Díky kompaktní konstrukci hliníkového bloku váží tříválec pouze 78 kg. Hliníkové písty a kované ojnice jsou tak dobře vyvážené, že chod motoru je kultivovaný i bez vyvažovací hřídele. Hmotnost klikové hřídele je nízká a ztráty vzniklé třením jsou velmi malé. Kliková skříň a hlava válců mají vlastní chladicí okruh. Výfukové svody integrované do hlavy válců jsou důležitou součástí tepelného managementu motoru.



Pro zlepšení chodu motoru se vačkové hřídele sacích a výfukových ventilů nastavují v rozmezí 50°, resp. 40° otočení klikového hřídele. Soustava Common rail vstřikuje palivo pod tlakem až 250 bar. Mezichladič stlačeného vzduchu je integrován do sacího potrubí, což umožňuje zvýšení přetlaku, který může dosahovat hodnoty až 1,6 bar.

Paleta motorizací s DCC: vysoký výkon
Všechny motory modelu ŠKODA OCTAVIA jsou známy svými skvělými výkonnostními parametry a nízkou spotřebou. Následující motorizace jsou k dispozici s adaptivním podvozkem DCC:

Motory TSI
› 1,4 TSI/110 kW (150 k), šestistupňová manuální převodovka a sedmistupňová převodovka DSG
› 1,8 TSI/132 kW (180 k), šestistupňová manuální převodovka a sedmistupňová převodovka DSG; 4×4 se šestistupňovou převodovkou DSG
› 2,0 TSI/162 kW (220 k) – RS, šestistupňová manuální převodovka a šestistupňová převodovka DSG
› 2,0 TSI/169 kW (230 k) – RS 230, šestistupňová manuální převodovka a šestistupňová převodovka DSG

Motory TDI
› 2,0 TDI/110 kW (150 k), šestistupňová manuální převodovka a šestistupňová převodovka DSG; 4×4 se šestistupňovým manuálem
› 2,0 TDI/135 kW (184 k), šestistupňová manuální převodovka a šestistupňová převodovka DSG; 4×4 se šestistupňovou převodovkou DSG

Adaptivní regulace podvozku DCC: všestranný požitek z jízdy
V novém modelovém roce nabízí ŠKODA pro vozy OCTAVIA s motory o výkonu 110 kW (150 k) a výše adaptivní regulaci podvozku Dynamic Chassis Control (DCC). Tato funkce umocňuje potěšení z jízdy – mění charakteristiku řízení a tlumičů v režimech  Comfort, Normal a Sport. Systém, kterým je možno vybavit i vozy ŠKODA OCTAVIA RS a OCTAVIA RS 230, po stisknutí tlačítka mimo jiné umožňuje i komfortnější naladění vozu pro běžné ježdění.

V tlumičích systému DCC je průtok oleje řízen elektricky ovládaným ventilem. Činnost tohoto ventilu v závislosti na stavu vozovky, stylu jízdy a zvoleném režimu zajišťuje  výkonná řídicí jednotka. Velký průřez umožňuje komfortní jízdu, menší průřez vůz těsněji připoutá k silnici: odezva řízení bude přesnější, jízdní vlastnosti a brzdění jsou díky cílené změně charakteristiky tlumení preciznější a naklánění karoserie menší. DCC zvyšuje aktivní bezpečnost: v nebezpečných situacích systém sám přepne z režimu Comfort do režimu Sport. Tím zajistí vyšší stabilitu, lepší trakci pneumatik a kratší brzdnou dráhu.

DCC je k dispozici společně s volbou jízdního profilu (DMS) od výbavy Ambition. Volbou jízdního profilu může řidič přepínat charakteristiku řízení, řazení převodovky DSG a nastavení podvozku do několika režimů. V režimu Individual může tyto systémy nastavovat dle vlastních preferencí.

Novinky přinesl modelový rok 2017 i do nabídky kol: Pro model ŠKODA OCTAVIA ve výbavě  Ambition a Style jsou k dispozici černá sedmnáctipalcová kola „Teron“ z lehké slitiny.

Interiér a Simply Clever prvky
Oblíbená ŠKODA OCTAVIA nabízí v porovnání se svými konkurenty „kus auta navíc“ – díky prostoru v interiéru a elegantním tvarům karoserie s velkými pátými dveřmi. Vůz nabízí jeden z nejprostornějších interiérů v segmentu kompaktních vozů, i co se týká místa před koleny a nad hlavou cestujících na zadních sedadlech. Liftback i kombi se vyznačují také největším zavazadlovým prostorem ve své třídě.

Stejně jako ve všech vozech značky ŠKODA, tak i v modelu OCTAVIA usnadňuje posádce život řada elektronických asistentů a Simply Clever prvků. V provedení modelového roku 2017 získá klimatizace Climatronic nový alergenní filtr, volitelnou parkovací kameru udržuje v čistotě tryska ostřikovače a v blízké době přibyde další součást volitelné výbavy – deštník pod sedadlem spolujezdce. Tablety lze nyní k opěradlům předních sedadel připevnit držákem.

Novinky v systémech infotainmentu
Systémy infotainmentu v modelu ŠKODA OCTAVIA patří k druhé generaci MIB II. Snadno se obsluhují, jsou všestranné a výkonné. Již základní výbavový stupeň Active obsahuje v modelovém roce 2017 standardně infotainment Swing. U infotainmentu s navigací Amundsen nyní přibývá funkce WLAN. Systém lze ovládat tabletem nebo chytrým telefonem pomocí aplikace ŠKODA Media Command – toto řešení je atraktivní zejména pro cestující na zadních sedadlech.

V modelovém roce 2017 bude nabídka infotainmentu rozšířena o nové prvky. Volitelný  Phonebox chytrý telefon bezdrátově připojí k anténě vozu a zajistí tak lepší kvalitu příjmu hovorů a dat. Současně lze chytrý telefon indukčně nabíjet dle standardu Qi, pokud je k tomu technicky uzpůsoben.


Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Modernizovaná Škoda Octavia dostala nový tříválec TSI a adaptivní podvozek Fotografie k článku Modernizovaná Škoda Octavia dostala nový tříválec TSI a adaptivní podvozek
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč