Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek

Také Octavia Scout se dočkala kompletně přepracované přídě se čtveřicí očí a celé řady drobných úprav, které tento vůz vylepšují zejména po stránce poskytovaného komfortu. Velkou změnou je rozšíření rozvoru zadních kol nebo nový jízdní režim Offroad. Nově lze přiobjednat například adaptivní tlumiče DCC.

Škoda Octavia Scout se dodává výhradně v karosářské verzi kombi s pohonem všech kol, oplastováním, zvýšenou světlou výškou, zvětšenými nájezdový úhly a paketem pro špatné cesty.


Stříbrně lakované prvky na náraznících, ochranné plastové díly kolem celého vozu a černé střešní ližiny jsou poznávacím znamením Octavie Scout, který vychází z modernizovaného modelu Octavia Combi. Ke standardní výbavě patří paket pro špatné cesty s plastovými kryty podlahy, brzdového a palivového vedení. Dalšími typickými znaky jsou vnější zrcátka s hliníkovým vzhledem, sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny a rozšíření rozchodu kol na zadní nápravě.

Dynamicky působící maska chladiče je rozšířena pomocí LED světlometů s adaptivním systémem osvětlení. Vnější světlomety slouží jako potkávací světla, vnitřní, které navazují na masku chladiče, generují dálkové světlo. Na spodním okraji světlometů se nachází světelný vodič, který plní funkci směrových světel a denního svícení. Asistent dálkových světel Auto Light Assist pomocí kamery na přídi vozu rozpozná ostatní vozy nebo osvětlené silnice ve městě a v případě potřeby samočinně přepíná dálkové světlo na potkávací. Mlhové světlomety umístěné v širokém spodním otvoru pro přívod vzduchu disponují také technologií LED a mohou být na přání doplněny o funkci Corner. Také koncová světla a osvětlení registrační značky využívají LED technologii.

Vnější rozměry se oproti předchozímu modelu změnily jen nepatrně. Délka narostla o 2 mm na 4 687 mm, rozchod zadních kol se však rozšířil o 30 mm na 1 539 mm. Zvýšil se také komfort - nově nechybí vyhřívaný tříramenný kožený volant s multifunkčními tlačítky, osvětlená vnitřní madla dveří vpředu i vzadu a ambientní LED osvětlení v ozdobných lištách dveří v deseti barevných odstínech. K dalším standardně dodávaným komfortním prvkům patří vyhřívané trysky ostřikovačů, vyhřívaná přední sedadla a speciální potahová látka sedadel Thermoflux, tempomat s omezovačem rychlosti nebo elektricky ovládaná boční okna předních a zadních dveří.

Zavazadlový prostor disponuje objemem 610 litrů. Zvětšit ho lze sklopením zadního sedadla na 1 740 l. Díky šířce 1 010 mm je vhodný i pro bezproblémovou přepravu rozměrných předmětů.

škoda octavia scout 2017

Na výběr jsou tři vysoce efektivní pohonné jednotky, které splňují požadavky emisní normy EU 6. Octavia Scout je nabízena se čtyřválcovým přeplňovaným motorem 1,8 TSI s nejvyšším výkonem 132 kW (180 k) a maximálním točivým momentem 280 Nm, standardně dodávaným s šestistupňovou převodovkou DSG. Z 0 na 100 km/h tak dokáže Octavia Scout zrychlit za 7,8 s a dosahuje maximální rychlosti 216 km/h. Maximální točivý moment je 280 Nm a je k dispozici od 1 350 do 4 500 min-1. Průměrná spotřeba činí 6,8 l/100 km.

Dvoulitrový naftový motor je nabízen ve dvou výkonových verzích. Obě verze jsou čtyřválcové přeplňované motory TDI s přímým vstřikováním a čtyřventilovou technikou s propracovaným tichým chodem a mohutným točivým momentem. Motor o výkonu 110 kW (150 k) je volitelně k dostání s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s nově vyvinutou sedmistupňovou převodovkou DSG. Ve verzi s manuální převodovkou zrychlí v Octavia Scout z 0 na 100 km/h za 9,1 s a dosahuje maximální rychlosti 207 km/h. Točivý moment činí 340 Nm a je dostupný v rozsahu otáček od 1 750 do 3 000 min-1. Průměrná spotřeba činí 5,0 l/100 km.

Vrcholný naftový motor je standardně vybaven šestistupňovou převodovkou DSG a disponuje výkonem 135 kW (184 k). Octavia Scout s ním z 0 na 100 km/h zrychluje za 7,8 s a dosahuje maximální rychlosti 219 km/h. Točivý moment činí 380 Nm a je dostupný v rozsahu otáček od 1 750 do 3 250 min-1. Průměrná spotřeba činí 5,1 l/100 km.

Scout je standardně nabízen s pohonem všech kol 4×4, který je tvořen elektronicky řízenou, hydraulickou lamelovou spojkou, která je umístěna před zadní nápravou. Rozdělení hnací síly na čtyři kola probíhá vždy v závislosti na dané situaci, řídicí jednotka přitom vždy vypočítává ideální hnací moment pro zadní nápravu. Přední a zadní náprava mají navíc elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS+, která zajišťuje bezproblémový rozjezd na každém povrchu a bezpečnější ovládání při dynamickém projíždění zatáčkami. XDS+ přitom při zatáčení mírně přibrzdí vnitřní kola, čímž se na vnější kola přenese větší hnací moment. To při průjezdu zatáčkou zajišťuje lepší ovladatelnost.

Použitá víceprvková zadní náprava zajišťuje komfort a dobré vlastnosti při ovládání. Rozchod zadní nápravy byl rozšířen v porovnání s předchozím modelem o 30 mm na nynějších 1 539 mm. Přední nápravu využívá konstrukci MacPherson s dolními trojúhelníkovými příčnými rameny, která jsou vyrobena z vysokopevnostní oceli. Pomocný rám přední nápravy je konstruován s cílem dosažení maximální příčné tuhosti. Na něm je vedle součástek přední nápravy uchyceno také řízení a části uložení agregátu.  Hřebenové řízení využívá účinný elektrický posilovač.

Scouty samozřejmě nechybí celá řada Simply Clever prvků. Nové jsou například držáky lahví ve středové konzoli pro otevírání PET lahví jednou rukou a vyjímatelná LED kapesní svítilna v zavazadlovém prostoru, jejíž akumulátor se během jízdy automaticky dobíjí. Další řešení speciálně vyvinutá pro kombi jsou variabilní dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru, multifunkční kapsa pod roletovým krytem zavazadlového prostoru, dělící síť pro zavazadla, čtyři sklopné háčky na zavěšení tašek, dvě svítilny a 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru. Kromě personalizovaného klíče, v němž si mohou až 3 osoby ukládat svá individuální nastavení, patří do portfolia Simply Clever prvků ještě vyhřívaný věnec koženého volantu, 2 USB konektory vzadu a sklopné stolky na opěradlech předních sedadel.

O rozšířenou bezpečnost se starají nové asistenční systémy. Systém Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City byl rozšířen o prediktivní ochranu chodců. Systém zvyšuje bezpečnost v městském provozu tím, že v rychlosti mezi 10 až 60 km/h vyvolá nouzové brzdění, když to vypadá, že nějaký chodec bude nebezpečně křižovat směr jízdy vozidla. Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochrany chodců spolupracuje s asistenčním systémem Crew Protect Assist, který v případě hrozící nehody okamžitě zavře boční i střešní okna a automaticky přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech.

Nový systém Blind Spot Detect zajišťuje bezpečnost při přejíždění do vedlejšího jízdního pruhu. Díky dvěma radarovým senzorům na zádi dokáže Blind Spot Detect zachytit vozidla, která se rychle blíží zezadu a nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Pokud se zezadu rychle blíží jiné vozidlo nebo se již nachází v mrtvém úhlu, rozsvítí se varovná LED kontrolka na příslušném vnějším zpětném zrcátku. Pokud dá řidič přesto znamení o změně směru jízdy, LED kontrolka několikrát za sebou zabliká.

Rovněž nový systém Rear Traffic Alert zajistí bezpečné couvání z příčných parkovacích míst nebo vjezdů. Velice brzy rozpozná vozidla blížící se v příčném směru a v případě ohrožení řidiče varuje – napřed opticky, poté akusticky, a pokud to je nutné i automatickým brzděním. Data do systému dodávají senzory systému Blind Spot Detect, které se nachází na zádi.

Systém Trailer Assist udělá z couvání s přívěsem snadné cvičení. Řidič nejprve otočným spínačem nastavení zpětných zrcátek určí úhel, ve kterém chce couvat. Poté opatrně přidává plyn. Systém natočí volant do požadovaného směru a najede s přívěsem do požadované mezery nebo na určené místo. Pokud je úhel při parkování s přívěsem příliš velký, rozsvítí se varovná kontrolka. V kritických situacích systém vůz i přívěs automaticky zabrzdí.

Při couvání a jízdě bez přívěsu je velkou pomocí rovněž nový systém Manoeuvre Assist. Tento systém vůz automaticky zabrzdí, pokud za ním rozpozná překážku. Manoeuvre Assist i Trailer Assist fungují díky vylepšené funkci ultrazvukových parkovacích senzorů.

Adaptivní tempomat ACC pomáhá řidiči udržovat při nastavené rychlosti požadovaný odstup od následovaných vozidel. Nově vyvinutý radarový senzor v masce chladiče pracuje při rychlostech do 210 km/h.

Lane Assist řidiče varuje před neúmyslným vybočením z jízdního pruhu a v případě potřeby lehce zasahuje do řízení. Driver Alert rozpozná pokles řidičovy pozornosti a v případě potřeby mu navrhne přestávku. Travel Assist s rozpoznáváním dopravních značek zobrazuje omezení rychlosti a další dopravní značky jako obrázky na multifunkčním displeji a navigačním infotainmentu. Parkovací asistent s vozem sám zajede do parkovacích míst. Řízení převezme i při vyjíždění z podélného parkovacího místa. Nabídku doplňuje asistent dálkových světel Auto Light Assist, který automaticky přepíná dálkové světlo na potkávací.

Novinkou jsou kapacitní dotykové displeje se skleněným designem, který působí efektivně, ale rychle se zapatlá. Vrchol nabídky představuje navigační systém Columbus s 9,2“ monitorem, Wi-Fi hotspotem a volitelným LTE modulem, s jejichž pomocí mohou být cestující vždy online.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl, Škoda Auto

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2009

145 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč