Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet

Modelová řada Rapid se dočkala modernizace. Změn je více, než to na první pohled vypadá. Pod kapotou se objeví dva přeplňované tříválcové litrové motory TSI a přední světlomety dostaly diodové denní svícení a dosavadní vrchol v podobě xenonových světlometů nahradí bixenony s automatickým přepínáním dálkového režimu. A kromě toho mohou být cestující díky WLAN-hotspotu stále připojeni k internetu.

V nově tvarované spodní části nárazníku jsou modifikované mlhové světlomety. Tenká chromovaná lišta (sériově od verze Style) spojuje nová mlhová světla a přední partie díky tomu působí opticky širším dojmem. Zatmavená krycí skla zadních světel, jejichž součástí je charakteristický motiv písmena C, propůjčují zádi vozu ještě sportovnější výraz. Pro Rapid jsou navíc koncová světla dostupná s technologií LED.


Kola jsou k dostání v šesti nových designech: patnáctipalcová COSTA, šestnáctipalcová EVORA (stříbrná) a VIGO (stříbrná/černá metalická) a sedmnáctipalcová TRIUS (stříbrná), CLUBBER (stříbrná) a TORINO (leštěná černá). Dále v nabídce zůstávají patnáctipalcová kola DENTO, MATO a MATONE i sedmnáctipalcová kola CAMELOT a SAVIO.

facelift Škoda Rapid

V předních světlometech mohou nově být bi-xenonové výbojky. Výrazným poznávacím znakem modernizovaného modelu jsou nová (na přání) dodávaná LED světla pro denní svícení, přemístěná do hlavního světlometu ve formě světelného pásu s integrovanou funkcí směrového světla. Nabídku doplňuje Light Assistant, který při zapnutém zapalování aktivuje denní svícení. Senzor pak trvale vyhodnocuje světelné poměry a v případě potřeby automaticky zapne potkávací světla. To platí pro stmívání i pro jízdu v tunelu. Funkce Coming home a Leaving home zajistí osvětlení na určenou dobu po odemknutí vozu nebo vypnutí zapalování. Okolí vozu je osvětleno tak, aby cestující mohli bezpečně nastupovat či vystupovat.

Asistent dálkových světel neustále zajišťuje optimální osvětlení silnice. Ve tmě a od rychlosti 60 km/h výše rozeznává kamera vozy jedoucí vpředu ve stejném směru jízdy (až do vzdálenosti 400 metrů) a také protijedoucí vozy (až do vzdálenosti 1000 metrů) a v případě potřeby samočinně přepíná dálkové světlo na potkávací. Řidič však může kdykoli dálková světla přepnout manuálně.

Nové jsou například dekorační lišty, přepracovány byly kromě toho výdechy v palubní desce, přístroje před řidičem a ovládání manuální klimatizace. V interiéru najde místo až pět cestujících. Výška nad hlavou cestujících na zadních sedadlech Rapidu Spaceback je 980 milimetrů. S objemem 550 litrů, resp. 415 litrů u Spacebacku je velikost zavazadlového prostoru bezkonkurenční.

V rámci modernizace byly modely Rapid poprvé osazeny litrovým přeplňovaným zážehovým motorem TSI. Moderní tříválcový motor je dostupný ve dvou výkonových verzích, které se vyznačují překvapivou dynamikou i úsporností.

ŠKODA RAPID

  • 1,0 TSI 70 kW (95 k), maximální rychlost 187 km/h, 0 – 100 km/h za 11,0 s, kombinovaná spotřeba 4,4 l/100 km, CO2 101 g/km
  • 1,0 TSI 81 kW (110 k), maximální rychlost 200 km/h, 0 – 100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km, CO2 104 g/km

ŠKODA RAPID SPACEBACK

  • 1,0 TSI 70 kW (95 k), maximální rychlost 184 km/h, 0 – 100 km/h za 11,0 s, kombinovaná spotřeba 4,4 l/100 km, CO2 101 g/km
  • 1,0 TSI 81 kW (110 k), maximální rychlost 198 km/h, 0 – 100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km, CO2 104 g/km

Díky kompaktní konstrukci a klikové skříni z hliníkové slitiny váží o deset kilogramů méně než dosud používaný agregát 1,2 TSI a díky celé řadě inovativních konstrukčních řešení má zvláště klidný a kultivovaný chod. Díky malým volným setrvačným silám nebylo nutné použití vyvažovací hřídele, která je jinak u tříválců běžná. To snižuje hmotnost a napomáhá ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Stejný efekt dosahuje olejové čerpadlo s plynule regulovatelným výkonem. Potřebný tlak oleje je neustále přizpůsobován zatížení motoru. Chladič plnicího vzduchu turbodmychadla integrovaný do sacího potrubí napomáhá k velmi spontánnímu náběhu plnicího tlaku.

Vedle obou motorů 1,0 TSI jsou pro modelovou řadu Rapid nabízeny další tři pohonné jednotky. Všechny agregáty plní emisní normu EU6, jsou osazeny inteligentním alternátorem s rekuperací brzdné energie a systémem Start-Stop. Naftové motory pracují s přímým vstřikováním common-rail a s filtrem pevných částic.

ŠKODA RAPID

  • 1,4 TSI 92 kW (125 PS), maximální rychlost 208 km/h, 0 – 100 km/h za 9,0 s, kombinovaná spotřeba 4,8 l/100 km, CO2 113 g/km
  • 1,4 TDI 66 kW (90 PS), maximální rychlost 185 km/h, 0 – 100 km/h za 11,7 s, kombinovaná spotřeba 3,9 l/100 km, CO2 103 g/km
  • 1,6 TDI 85 kW (116 PS), maximální rychlost 201 km/h, 0 – 100 km/h za 10,0 s, kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km, CO2 107 g/km

ŠKODA RAPID SPACEBACK

  • 1,4 TSI 92 kW (125 PS), maximální rychlost 205 km/h, 0 – 100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotřeba 4,8 l/100 km, CO2 113 g/km
  • 1,4 TDI 66 kW (90 PS), maximální rychlost 183 km/h, 0 – 100 km/h za 11,6 s, kombinovaná spotřeba 3,9 l/100 km, CO2 103 g/km
  • 1,6 TDI 85 kW (116 PS), maximální rychlost 198 km/h, 0 – 100 km/h za 9,9 s, kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km, CO2 107 g/km

ŠKODA Connect - WLAN hotspot a pomoc stisknutím tlačítka 
Cestující ve vylepšených vozech Rapid mohou být vždy online s pomocí WLAN hotspotu (s navigačním infotainment systémem Amundsen). Novinkou jsou služby Care Connect, které lze objednat taktéž v kombinaci s navigačním infotainment systémem Amundsen (mimo výbavového stupně Active). Přenos dat probíhá přes dedikovanou SIM kartu, která je pevně zabudována ve voze. Nabídka zahrnuje automatické tísňové volání (Emergency Call, eCall), které po aktivaci zádržného systému zajistí samočinné spojení s ústřednou tísňového volání.

Ke službám Care Connect kromě toho patří možnost stiskem jediného tlačítka kontaktovat linku pomoci při poruše, která také případně zajistí zodpovězení technických dotazů k vozu a proaktivní servis. Ten umožňuje včasné zaslání relevantních servisních dat vozidla před termínem prohlídky do vybraného servisu Škoda. Pomocí aplikace Škoda Connect App si může řidič na chytrém telefonu kdykoliv na dálku prohlížet informace o vozidle, zkontrolovat zavření oken, dveří nebo střešního okna nebo zbývající zásobu pohonných hmot. Navíc lze posílat do vozu cíle navigace nebo si na chytrém telefonu nechat zobrazit aktuální parkovací polohu vozidla.

Rozsáhlá škála prvků aktivní a pasivní bezpečnosti
V základní výbavě je například elektronická kontrola stabilizace ESC a stálá kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách. Standardem je také multikolizní brzda, která v případě nehody snižuje riziko vícenásobných kolizí tím, že samočinně brzdí a zabraňuje tedy dalšímu nekontrolovanému pohybu vozidla. Elektronickou kontrolu stability rozšiřuje program pro stabilizaci přívěsu, pakliže je vůz vybaven tažným zařízením, nebo přípravou pro něj.

Moderní asistenční systémy jako rozpoznání únavy a Front Assist (využívající radar v předním nárazníku) včetně funkce nouzového brzdění jsou nabízeny také pro oba modely. Volitelné funkce jako mlhové světlomety s Corner funkcí nebo asistent rozjezdu do kopce zvyšují úroveň aktivní bezpečnosti i komfort řízení. O pohodlí a bezpečnost se stará signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu.

Pro případ kolize jsou, coby součást základní výbavy, připraveny zasáhnout zádržné systémy pasivní bezpečnosti. Posádka je chráněna mj. celkem šesti airbagy (čelními, stranovými a hlavovými) a také výškově nastavitelnými tříbodovými bezpečnostními pásy s předpínači. O vysoký uživatelský komfort se stará bezklíčový systém pro přístup do vozu a startování motoru KESSY. Při kontaktu s dotykovým senzorem v klice dveří se vůz automaticky odemkne, resp. zamkne. Tlačítko ‚Start/Stop Engine’ motor nastartuje nebo zhasne.

,Simply Clever‘: Dvě USB zásuvky v zadní části vozu
K novinkám patří dvě USB zásuvky v zadní části vozu, pomocí nichž lze nabíjet chytré telefony nebo jiné přenosné přístroje. Dále mohou být ve voze i následující praktické detaily: škrabka na led ve víčku palivové nádrže, oboustranná podložka do zavazadlového prostoru s kobercem na jedné a odolnou gumovou vrstvou na druhé straně, držák pro výstražnou vestu pod sedadlem řidiče, deštník ve schránce pod sedadlem spolujezdce, přenosný odpadkový koš, USB zásuvka a držák multimédií ve střední konzoli, držák lístků na předním skle, různé držáky nápojů, sítě na vnitřních stranách předních sedadel nebo síťový program pro zavazadlový prostor.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2009

145 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč