Modely Ford Transit dostanou nový motor 2.0 EcoBlue

vloženo

Na veletrhu užitkových automobilů v britském Birminghamu se ve světové premiéře představují nový Ford Transit a Transit Custom se zcela novým vznětovým motorem Ford EcoBlue o zdvihovém objemu 2,0 l. Zákazníci se mohou těšit na ještě nižší provozní náklady a lepší dynamiku. Dodávky nových modelů začnou v polovině roku 2016.

Modely Ford Transit dostanou nový motor 2.0 EcoBlue

Ford EcoBlue představuje novou generaci vznětových motorů pro užitkové vozy značky Ford. Ve srovnání s dosavadní jednotkou 2.2 TDCi má až o 13 procent menší spotřebu paliva a příznivější průběh točivého momentu v nízkých otáčkách. Hodnoty emisí CO2 začínají na 157 g/km. Provozovatelé modelů Transit a Transit Custom ocení rovněž prodloužený proměnlivý servisní interval na až 60 000 km nebo dva roky.

V rámci vývoje a testování spolehlivosti najezdily prototypy Transit s motory Ford 2.0 EcoBlue ekvivalent 5 500 000 kilometrů, z toho 400 000 km v rukou vybraných zákazníků. „Měli jsme za úkol vzít úspěšný Transit a zlepšit jeho provozní náklady, dynamiku, emise, kultivovanost, bezpečnost i spolehlivost,“ řekl Pete Reyes, vedoucí sekce užitkových vozů ve Ford of Europe. „A právě to jsme udělali. Výsledkem je nový Transit a Transit Custom se zcela novým motorem Ford EcoBlue.

Díky novým technickým řešením splňuje motor přísnou emisní normu Euro VI, která vstoupí v platnost v září 2016. Norma vyžaduje snížení emisí NOx o 55 procent oproti Euro V.

Vedle nové motorové palety nabízejí modely Transit a Transit Custom také nové asistenční technologie jako systém stabilizace při bočním větru nebo předkolizní asistent s detekcí chodců. Později během roku 2016 rozšíří nabídku také šestistupňová automatická převodovka a nové pneumatické odpružení zadní nápravy pro Transit Custom Kombi.

Právě Transit a Transit Custom jsou klíčovými modely modernizované řady Transit, kterou dále tvoří Transit Connect a Transit Courier. Úspěch těchto modelů pomohl Fordu stát se v roce 2015 poprvé po 19 letech nejprodávanější značkou užitkových vozů v Evropě. Celkem 280 000 prodaných vozů představuje meziroční navýšení o 23 procent. Růst pokračoval i v prvním čtvrtletí 2016, kdy si modely Transit a Transit Custom společně připsaly 50 100 prodaných vozů – o 15 procent více než ve stejném období loňského roku.

Úspornější, kultivovanější a ekologicky šetrnější motor

Nový vznětový agregát Ford EcoBlue 2,0 l využívá zcela novou architekturu, která vytvoří základ další generace úsporných a ekologicky šetrných motorů pro osobní i užitkové vozy Ford. Díky nejaktuálnějším technickým řešením přináší nový motor výrazné zlepšení hospodárnosti, výkonu i provozní kultivovanosti. Přitom si zachovává mimořádnou spolehlivost a nízké provozní náklady, jak se od pohonné jednotky ve Fordu Transit očekává.

Zájemcům o modely Transit a Transit Custom bude motor 2.0 EcoBlue k dispozici ve variantách 77, 96 a 125 kW (105, 130 a 170 k). Všechny mají vyšší výkon a točivý moment než dosavadní jednotky o objemu 2,2 l. Větší točivý moment v nízkých otáčkách (o 20 % v 1250 min-1) se při jízdě projeví lepší pružností a pohotovější odezvou.

Nižší provozní náklady jsou výsledkem výrazného snížení spotřeby paliva. Vozy Ford Transit vybavené systémem Auto-Start-Stop (dle verze výbava na přání nebo standardně) mají kombinovanou spotřebu od 6,6 l/100 km a emise CO2 od 174 g/km. Ve srovnání s ekvivalentní motorizací dosavadního modelu to znamená zlepšení o 10 procent.

Transit Custom se systémem Auto-Start-Stop (dle verze výbava na přání nebo standardně) dosahuje kombinované spotřeby 6,1 l/100 km a emisí CO2 od 157 g/km. V tomto případě se jedná o snížení dokonce o 13 procent.Ford odhaduje, že provozovatel nového Transitu Custom 77 kW ušetří v porovnání s předchozím 74kW modelem při nájezdu 130 000 km až 1 600 eur (v přepočtu asi 43 tisíc korun).

Prodloužily se i proměnlivé intervaly údržby, a to na až 60 000 km nebo dva roky.

V zájmu splnění normy Euro VI dostal motor Ford 2.0 EcoBlue optimalizovanou spalovací soustavu se systémem selektivní katalytické redukce prostřednictvím činidla AdBlue®.

Nový motor rovněž přispívá za dlouhých pracovních dnů ke komfortu řidiče díky výraznému snížení hlučnosti. Jeho kultivovanost se blíží osobní vozům. Ford dále upravil odezvu posilovače řízení a použil nové zadní tlumiče pérování. Obojí by se mělo odrazit v dalším zlepšení jízdních vlastností, jimž jsou vozy Ford Transit vyhlášené.

Pokročilé asistenční systémy

Spolu s novými pohonnými jednotkami se do modelů Transit a Transit Custom dostávají rovněž nové asistenční systémy, které zvyšují komfort obsluhy i bezpečnost jízdy.

V nabídce jsou mimo jiné systémy využívající kameru a radary, které již Ford montuje do osobních modelů Mondeo či S-MAX. Zájemci o nový Transit a Transit Custom si tak mohou objednat:

  • Předkolizní asistent s detekcí chodců – snižuje závažnost čelních srážek mezi automobilem a chodcem, popřípadě pomáhá takovým srážkám zcela předejít
  • Adaptivní tempomat – samočinně udržuje odstup od vozidla jedoucího vpředu
  • Rozpoznávání dopravních značek – zobrazuje na přístrojovém štítu poslední zaznamenané omezení rychlosti, konec omezení a zákazy předjíždění

Do obou modelů se standardně dodává zdokonalený elektronický stabilizační program. Sdružuje v sobě řadu funkcí, které pomáhají řidiči udržet vůz pod kontrolou v mezních situacích. Tři z nich má Ford patentované:

  • Stabilizace při bočním větru – nový systém, který eliminuje vliv náhlého poryvu větru na trajektorii vozu použitím brzd na jedné straně
  • Regulace průjezdu zatáčkou – jedinečný Fordem vyvinutý program bezpečně zpomalí vůz při příliš rychlém nájezdu do zatáčky
  • Ochrana proti převrácení – zabraňuje převrácení vozu přibrzďováním jednotlivých kol i regulací točivého momentu motoru

Zájemci o Transit si mohou nově objednat systém Ford SYNC 2 s hlasovým ovládáním a novou barevnou dotykovou 6“ obrazovkou s vysokým rozlišením. Do Transitů Custom vybavených systémem SYNC se standardně dodává čtyřpalcový barevný displej (dosud 3,5“). Zvenku lze nový Transit a Transit Custom s motorem Ford 2.0 EcoBlue identifikovat podle chromované lišty ve spodní mřížce.

Později během roku 2016 přibude v nabídce šestistupňová automatická převodovka SelectShift. Bude ji možné objednávat k modelům s pohonem předních kol. Převodovku lze kombinovat i se systémem Auto-Start-Stop a řidiči budou moci měnit rychlostní stupně také manuálně, prostřednictvím tlačítek umístěných na páce voliče.

V dané třídě neobvyklou funkcí bude pneumatické odpružení zadní nápravy pro Transit Custom. Jeho předností je komfortní a jistá jízda, stejně jako schopnost udržování stálé světlé výšky při různém zatížení.

Stejně jako dosavadní modely nabídnou i nový Transit a Transit Custom široký výběr variant lišících se rozvorem náprav, výškou střechy, nosností i provedením karoserie (Van, Kombi, DCiV, Kombi Van). „Velký“ Transit přidává další dvě karosářské varianty (Podvozek a Minibus). 


FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Modely Ford Transit dostanou nový motor 2.0 EcoBlue
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!
07.02.2017
Nový Volkswagen Crafter konečně v prodeji