Mladoboleslavská Škoda vyrobila 7 milionů manuálních převodovek

vloženo

Závod společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyrobil již sedmimiliontou manuální převodovku. Tento počet se skládá ze šesti milionů převodovek typu MQ 200 a jednoho milionu převodovek typu MQ 100. Obě převodovky se používají v modelech značky Škoda i ve vozech dalších značek koncernu Volkswagen. Výroba převodovek v mladoboleslavském závodě zaměstnává téměř 700 pracovníků.

Mladoboleslavská Škoda vyrobila 7 milionů manuálních převodovek Mladoboleslavská Škoda vyrobila 7 milionů manuálních převodovek

„7 milionů vyrobených manuálních převodovek je důkazem konkurenceschopnosti mladoboleslavské výroby komponentů,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby. „Převodovky, vyráběné v Mladé Boleslavi, stejně jako převodovky DSG, vyráběné ve Vrchlabí, v každodenním mnohamilionovém nasazení přesvědčují svou nejvyšší kvalitou a absolutní spolehlivostí. V následujících letech výrobu agregátů značky ŠKODA dále posílíme,“ dodává Oeljeklaus.


Převodovka MQ 200 sjíždí v Mladé Boleslavi z linky již od roku 2000. Montuje se do vozů s benzinovými motory o objemu 1,0 až 1,6 litru. Jsou mezi nimi vozy značky ŠKODA, stejně jako modely značek Volkswagen, Audi a Seat. Objem výroby převodovky typu MQ 200 činí v současné době zhruba 1.200 kusů denně.

Převodovka MQ 100 se v Mladé Boleslavi vyrábí od roku 2011. Původně byla určena pro minivozy řady ‚New Small Family’ koncernu Volkswagen – tedy pro vozy ŠKODA Citigo, Volkswagen up! a Seat Mii. Dnes se převodovky typu MQ 100 používají i v dalších malých vozech koncernu Volkswagen, a to v kombinaci s benzinovým motorem o objemu 1,0 litru. Denní výrobní kapacita činí zhruba 1.400 kusů.

Vedle výroby převodovek MQ v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi je dalším pilířem výroby agregátů ve ŠKODA AUTO výroba přímo řazených automatických převodovek DQ 200 v závodě ve Vrchlabí. Od zahájení výroby v roce 2012 investovala ŠKODA AUTO společně s koncernem Volkswagen do tamní výroby zhruba 210 milionů eur. Automobilka navíc kapacity závodu ve Vrchlabí dále rozšiřuje: do března 2016 vzroste denní objem výroby až na 2 000 převodovek DQ 200. Dosud tam bylo celkem vyrobeno zhruba 960 000 převodovek typu DQ 200. Závod Vrchlabí zaměstnává přibližně 1 000 pracovníků.

Výroba převodovek ve dvou závodech podtrhuje vysokou kompetenci a konkurenceschopnost domácí automobilky v oblasti výroby agregátů, do které patří také výroba tří- a čtyřválcových motorů řady EA 211 a agregátů modelové řady EA 111.


Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mladoboleslavská Škoda vyrobila 7 milionů manuálních převodovek
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů