Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou

vloženo

Máte rádi přírodu a městský ruch vás obtěžuje a unavuje? Co takhle vyrazit pod širák nebo pod stan? Jasně, není to moc komfortní a přeplněné kempy nejsou zrovna tím pravým balzámem na klid. Ale co si udělat vlastní expedici? Mitsubishi Pajero v úpravě Expedition je jasným vodíkem.

Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou

Pořízení expedičního auta není nic levného. Naštěstí existují různé možnosti, jak pobyt v přírodě strávit pohodlně. Například české zastoupení Mitsubishi ke stoletému výročí značky nadělilo expediční speciály, které vznikají pomocí jednoduchých úprav ze sériových modelů.


Testovaný expediční vůz vznikl z pětidveřového Pajera, které dostalo kompletně zakrytovaný podvozek pět milimetrů silným plechem (+23 813 Kč), off-roadové pneumatiky Nokian Rockproof s terénním vzorkem (+ 36 551 Kč), uzávěrku zadního diferenciálu nebo šedesátikilový naviják s dálkovým ovládáním uložený pod podlahou zavazadelníku (ten je možné použít vpředu i vzadu). Aby cestujícím nic nechybělo, součástí je přídavné nezávislé topení (+ 42 686 Kč), expediční pětatřicetilitrová kompresorová lednička (+ 23 619 Kč) nebo kompletní kempingové vybavení (můžete mít nejen rozkládací židle a stůl, ale také vařič, grill, nádobí či zásobník na vodu, popř. příjemné večerní LED osvětlení).

Střešní stan Miggiolina Airlander (+ 80 00 Kč) získáte ze střešního boxu pouhým točením kliky. Uvnitř naleznou až tři osoby vcelku pohodlné bydlení i za špatného počasí. Nechybí komfortní matrace, sítě proti hmyzu, odkládací prostory tvořené síťovým programem nebo osvětlení. K maximální spokojenosti expedičního týmu slouží dvoumetrová markýza Rhino-Rack Sunseeker (+ 6950 Kč).

mitsubishi pajero expedition

S dovybaveným Pajerem můžete vyrazit klidně do nehostinných podmínek. Problém nepředstavují kameny, písek ani sníh. Můžete se vydat korytem řeky, můžete bojovat s písečnou plání, můžete zdolávat hornaté lokality nebo prostě jen vyrazit na safari. Do Pajera stačí naložit kempingové vybavení, oblečení a zásoby jídla.

Hotelový pokoj máte k dispozici na střeše vozu. Úkryt před zvěří je zajištěn a v případě potřeby je jeho rozložení záležitostí necelých dvou minut. Nemusíte čekat na recepci, nemusíte shánět volné kapacity a hlavně nemusíte nic řešit. Je jen na vás, kde zastavíte a strávíte noc. Stačí odjistit tři přezky, zatočit klikou a nasadit žebřík pro pohodlný přístup do obydlí.

off road pneu nokian

Vůz, který nám dělal společnost, vycházel z nejvyšší výbavě Instyle. Díky tomu posádce nic zásadního nechybělo a mohli si užívat komfortu srovnatelného s civilní verzí. K dispozici byla celá řada vymožeností včetně navigačního systému s dotykovou obrazovkou a kompletní konektivitou.

Přístrojová deska nezapře své roky konstrukce, přesto k rozmístění ovládacích prvků nelze mít připomínky. Na středovém panelu našly své místo dvě páky, levá slouží volbě režimu automatické převodovky, tou blíže ke spolujezdci vybíráte schéma pohonu.

O pohon se staral dieselový čtyřválec ze staré školy o zdvihovém objemu 3,2 litru spojený s již zmíněnou bohémskou pětistupňovou automatickou převodovkou. Stodevadesát koní výkonu ve spojení s maximem točivého momentu 441 Nm se ukázalo být dostatečné, přestože provedené úpravy a doplňková výbava zvyšují rapidně celkovou hmotnost.

Pajero Expedition dostane posádku kam potřebuje a na silnici dokáže udržet tempo s ostatními. Jistým limitem jsou čistě off-roadové pneumatiky, které snižují maximální rychlost na 160 km/h a nepříjemně hučí. Nejhorší akustické nepohody se cestující dočkají v rychlostech kolem 60 km/h, na dálnici je pak situace výrazně lepší (hluk pneumatik ustoupí a převáží hluk dieselu a aerodynamický svist hranaté karoserie). Nad hlukem od pneumatik mávnete rukou, když přijde na řadu kamení, brod (nechybí tzv. šnorchl) nebo menší propast. K dispozici máte pohon všech kol, redukci, uzávěrku mezinápravového a zadního diferenciálu.

V kombinovaném cyklu jezdí klasické Pajero za 9,4 l/100 km, což bylo v našem případě díky expedičním úpravám nedosažitelná hodnota. Vždy, když spotřeba spadla na 12 litrů, radovali jsme se v redakci jako malí kluci. V praxi při silničních přesunech počítejte s odběrem 13 l/100 km, v terénu klidně s dvaceti, pětadvaceti. Štěstím je na dnešní dobu veliká palivová nádrž o objemu 88 litrů.

Pajero s kempovací výbavou v terénní úpravě je skvělým společníkem, který posádku nenechá ve štychu. Samotná technika včetně agregátu je prověřená časem a dodatečné terénní vybavení je odolné. Díky němu je možné okusit těžší terén. V případě potřeby dostane Pajero ze šlamastyky naviják s kladkou, který je možné připevnit na příď i záď vozu.

Zkoušené Mitsubishi Pajero Expedition nám během týdne jasně dokázalo, že přestavba na terénní speciál nemusí být nijak složitá ani finančně náročná. Vyrazit do opravdového terénu s maximálním komfortem nebylo nikdy jednodušší.

Plusy:
+ terénní schopnosti (zakrytovaný podvozek, možnost brodit, terénní pneumatiky pro kamenitý terén, naviják atd.)
+ jízdní komfort (hlavně v terénu)
+ kvalitní expediční výbava (objemná lednička, markýza, střešní stan atd.)
+ velkorysá sedadla
+ bohatá výbava
+ spolehlivý a odolný vznětový čtyřválec

Mínusy:
- hluk od pneumatik a motoru
- zastaralý avšak funkční interiér
- vyšší spotřeba paliva

Technické údaje Mitsubishi Pajero Expedition
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 3200 ccm
Výkon: 140kW/3500 ot./min.
Točivý moment max.: 441Nm/2000 ot./min.
Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 12,7 s
Světlá výška: 210 mm
Brodivost: 700 mm
Spotřeba v testu: 13,3 l/100 km
Objem pal. nádrže: 88 l
Délka/šířka/výška: 4900/1875/1890 mm
Rozvor: 2780 mm
Zavazadelník: 663-1790 l
Provozní hmotnost: 2385 kg
Cena modelu od: 883 650 Kč (Invite)
Cena testovaného modelu: 1 134 650 Kč (Instyle, cena bez příplatků)

Petr Šikl (text, foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Mitsubishi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou Fotografie k článku Test: Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek