Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe

vloženo

Škoda Yeti dostane zanedlouho dalšího soka, tentokrát toho se třemi diamanty ve znaku. Nové malé SUV od Mitsubishi, které nese poněkud odměřený název ASX, vychází z velké části z modelu Outlander a kromě nadmíru bohaté standardní výbavy potěší i fungl novým turbodiesel 1,8 DI-D

Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe

Výrobce uvádí, že ASX má s větším Outlanderem 70% společných dílů, což by na první pohled málokdo čekal. ASX využívá jeho podvozkové platformy s rozvorem 2670 mm, porovnání vnějších rozměrů obou vozů však nejlépe demonstruje tento obrázek (ASX je tam uvedeno pod svým japonským označením RVR)


Model ASX bude, tak jak je v této třídě obvyklé, k dispozici ve verzích s pohonem předních i všech kol.
Zatím jediný benzínový motor v nabídce 1,6 16v s výkonem 86 kW bude dodáván právě jen s předním pohonem a pětistupňovou převodovkou. U vozu s vyšší stavbou překvapí jeho udávaná úspornost- 5,9 l/100km, pravděpodobně se na této hodnotě podílel i systém automatického vypínání motoru AS&G, který zde bude sériově dodávaný od „druhé“ výbavy s názvem Invite.

Pozornost evropských zákazníků ale asi bude více přitahovat nový turbodiesel 1,8 DI-D, který bude k mání ve dvou výkonových verzích- s 85 a 110 kW. Jeho zvláštností je na diesel extrémně nízký kompresní poměr 14,9:1 (díky čemuž by se měl vyznačovat velmi kultivovaným chodem) a také variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů MIVEC, které známe spíše ze zážehových motorů- má ho i zmíněný 1,6 16v. Použití MIVEC v dieselu u Mitsubishi odůvodňují jeho schopností regulovat víření nasávaného vzduchu ve válci dle aktuálního zatížení motoru, což má vliv i na teplotu ve válci těsně před vznícením vstříknutého paliva.

Obě výkonové verze turbodieselu mají nachlup stejný točivý moment 300 N.m, výkonnější verze si jej však podrží v rozsahu 2000-3000/min, zatímco ta slabší „jen“ mezi hodnotami 2000-2500/min. Zjednodušeně řečeno, slabší verze vznikla (tak jak je dnes obvyklé) záměrným elektronickým přiškrcením motoru ve vyšších otáčkách. U ní také bude mít zákazník možnost volby mezi pohonem předních kol 2WD a všech kol 4WD s elektronickou volbou režimů, naopak silnější se 110 kW bude výhradně k mání jen jako 4WD. Šestistupňový manuál se k turbodieselu váže vždy, bez ohledu na verzi.

Zatímco po stránce užitných vlastností karosérie model ASX nijak výrazně konkurenci nepřevyšuje (dvoupolohově měnitelný sklon zadních opěradel ničím výjimečným není), tak sériová výbava je opravdu bohatá a již v základní variantě Inform (bude pro diesel 85 kW a 1,6 benzín).

Obsahuje například:
7 airbagů včetně kolenního pro řidiče, ABS+EBD+M-ASTC (stabilizace)+HSA (asistent rozjezdu do kopce), tónovaná skla, palubní počítač, klimatizaci, centrál na DO, všechna okna v elektrice, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, audio s CD/MP3 a AUX, 16“ kola a systém automatického startování a zhasínání motoru AS&G (pouze 1,6 16v jej má až od úrovně Invite).

Následující verze Invite přidává například audio se dvěma repro navíc, USB vstup, dešťový senzor, tempomat, automatickou klimatizaci, malý kožený paket, litá kola a chromované doplňky.
Prostřední Intense má navíc i bluetooth, 17“ litá kola, vnější zrcátka i elektricky sklopná, adaptivní xenony, parkovací senzory vzadu a zatmavená zadní skla.
Instyle přidává kožené čalounění, bezklíčový přístup, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, lepší audio s 9x repro a měničem na 6 CD.
Nejvyšší Instyle+ přidává ještě navigaci se 7“ dotykovým displejem, černý střešní nosič a panoramatickou střechu s nočním LED podsvícením,
 
Ceny jsou zatím stanoveny jen pro výkonnější turbodiesel s výhradním pohonem 4WD, jeho slabší verze a benzín 1,6 16v přijdou na trh později, přibližně koncem léta:
1,8 DI-D (110 kW) Invite 4WD:      599 900,00 Kč
1,8 DI-D (110 kW) Intense 4WD:  659 900,00 Kč
1,8 DI-D (110 kW) Instyle 4WD:    719 900,00 Kč
1,8 DI-D (110 kW) Instyle+ 4WD:  769 900,00 Kč

Nejdůležitější údaje:
1,6 16v MIVEC: 1590 ccm, 86 kW při 6000/min., 152 N.m. při 4000/min., 5 st. převodovka, 183 km/h, 0-100 km/h za 11,4 s., spotřeba 5,9 l/100 km
1,8 DI-D, 85 kW MIVEC: 1798 ccm, 85 kW při 3750/min., 300 N.m. při 2000-2500/min., 6 st. převodovka, 188 (4WD: 185) km/h, 0-100 za 10,2 (10,6) s., spotřeba 5,5 (5,7) l/100 km.
1,8 DI-D, 110 kW MIVEC (pouze 4WD): 1798 ccm, 110 kW při 4000/min., 300 N.m. při 2000-3000/min., 6 st. převodovka, 198 km/h, 0-100 za 10,0 s., spotřeba 5,7 l/100 km.

Marek Oborník, foto Mitsubishi

Vyhledat vozidla v inzerci: Mitsubishi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy