Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe

vloženo

Škoda Yeti dostane zanedlouho dalšího soka, tentokrát toho se třemi diamanty ve znaku. Nové malé SUV od Mitsubishi, které nese poněkud odměřený název ASX, vychází z velké části z modelu Outlander a kromě nadmíru bohaté standardní výbavy potěší i fungl novým turbodiesel 1,8 DI-D

Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Výrobce uvádí, že ASX má s větším Outlanderem 70% společných dílů, což by na první pohled málokdo čekal. ASX využívá jeho podvozkové platformy s rozvorem 2670 mm, porovnání vnějších rozměrů obou vozů však nejlépe demonstruje tento obrázek (ASX je tam uvedeno pod svým japonským označením RVR)

Model ASX bude, tak jak je v této třídě obvyklé, k dispozici ve verzích s pohonem předních i všech kol.
Zatím jediný benzínový motor v nabídce 1,6 16v s výkonem 86 kW bude dodáván právě jen s předním pohonem a pětistupňovou převodovkou. U vozu s vyšší stavbou překvapí jeho udávaná úspornost- 5,9 l/100km, pravděpodobně se na této hodnotě podílel i systém automatického vypínání motoru AS&G, který zde bude sériově dodávaný od „druhé“ výbavy s názvem Invite.

Pozornost evropských zákazníků ale asi bude více přitahovat nový turbodiesel 1,8 DI-D, který bude k mání ve dvou výkonových verzích- s 85 a 110 kW. Jeho zvláštností je na diesel extrémně nízký kompresní poměr 14,9:1 (díky čemuž by se měl vyznačovat velmi kultivovaným chodem) a také variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů MIVEC, které známe spíše ze zážehových motorů- má ho i zmíněný 1,6 16v. Použití MIVEC v dieselu u Mitsubishi odůvodňují jeho schopností regulovat víření nasávaného vzduchu ve válci dle aktuálního zatížení motoru, což má vliv i na teplotu ve válci těsně před vznícením vstříknutého paliva.

Obě výkonové verze turbodieselu mají nachlup stejný točivý moment 300 N.m, výkonnější verze si jej však podrží v rozsahu 2000-3000/min, zatímco ta slabší „jen“ mezi hodnotami 2000-2500/min. Zjednodušeně řečeno, slabší verze vznikla (tak jak je dnes obvyklé) záměrným elektronickým přiškrcením motoru ve vyšších otáčkách. U ní také bude mít zákazník možnost volby mezi pohonem předních kol 2WD a všech kol 4WD s elektronickou volbou režimů, naopak silnější se 110 kW bude výhradně k mání jen jako 4WD. Šestistupňový manuál se k turbodieselu váže vždy, bez ohledu na verzi.

Zatímco po stránce užitných vlastností karosérie model ASX nijak výrazně konkurenci nepřevyšuje (dvoupolohově měnitelný sklon zadních opěradel ničím výjimečným není), tak sériová výbava je opravdu bohatá a již v základní variantě Inform (bude pro diesel 85 kW a 1,6 benzín).

Obsahuje například:
7 airbagů včetně kolenního pro řidiče, ABS+EBD+M-ASTC (stabilizace)+HSA (asistent rozjezdu do kopce), tónovaná skla, palubní počítač, klimatizaci, centrál na DO, všechna okna v elektrice, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, audio s CD/MP3 a AUX, 16“ kola a systém automatického startování a zhasínání motoru AS&G (pouze 1,6 16v jej má až od úrovně Invite).

Následující verze Invite přidává například audio se dvěma repro navíc, USB vstup, dešťový senzor, tempomat, automatickou klimatizaci, malý kožený paket, litá kola a chromované doplňky.
Prostřední Intense má navíc i bluetooth, 17“ litá kola, vnější zrcátka i elektricky sklopná, adaptivní xenony, parkovací senzory vzadu a zatmavená zadní skla.
Instyle přidává kožené čalounění, bezklíčový přístup, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, lepší audio s 9x repro a měničem na 6 CD.
Nejvyšší Instyle+ přidává ještě navigaci se 7“ dotykovým displejem, černý střešní nosič a panoramatickou střechu s nočním LED podsvícením,
 
Ceny jsou zatím stanoveny jen pro výkonnější turbodiesel s výhradním pohonem 4WD, jeho slabší verze a benzín 1,6 16v přijdou na trh později, přibližně koncem léta:
1,8 DI-D (110 kW) Invite 4WD:      599 900,00 Kč
1,8 DI-D (110 kW) Intense 4WD:  659 900,00 Kč
1,8 DI-D (110 kW) Instyle 4WD:    719 900,00 Kč
1,8 DI-D (110 kW) Instyle+ 4WD:  769 900,00 Kč

Nejdůležitější údaje:
1,6 16v MIVEC: 1590 ccm, 86 kW při 6000/min., 152 N.m. při 4000/min., 5 st. převodovka, 183 km/h, 0-100 km/h za 11,4 s., spotřeba 5,9 l/100 km
1,8 DI-D, 85 kW MIVEC: 1798 ccm, 85 kW při 3750/min., 300 N.m. při 2000-2500/min., 6 st. převodovka, 188 (4WD: 185) km/h, 0-100 za 10,2 (10,6) s., spotřeba 5,5 (5,7) l/100 km.
1,8 DI-D, 110 kW MIVEC (pouze 4WD): 1798 ccm, 110 kW při 4000/min., 300 N.m. při 2000-3000/min., 6 st. převodovka, 198 km/h, 0-100 za 10,0 s., spotřeba 5,7 l/100 km.

Marek Oborník, foto Mitsubishi

Vyhledat vozidla v inzerci: Mitsubishi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe Fotografie k článku Mitsubishi ASX k nám dorazí o prázdninách. První ceny už známe
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!