Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy

vloženo

Nejočekávanější model značky je tu. Za éry Meganu se automobilce Renault povedlo prodat již 6,6 milionů kusů tohoto vozu a samotné číslo stejně tak jako celosvětový podíl segmentu C nadále roste. Naváže nový model na staré generace?

Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy

Po úvodním seznámení se s modelem a prvních statických dojmech jsme se svezli rovnou s tím nejostřejším, co do aktuální nabídky Renaultu Megane přichází (příchod modelu RS je plánován na konec příštího roku). Verze GT nevznikla jen přidáním silnějšího motoru pod kapotu a doplněním o dvouspojkovou převodovku EDC. Vůz je již od počátku vyráběn jako samostatný produkt odnože Renault Sport a na jeho charakteru je to znát.


Začněme ale obecnějším představením modelu. Jistě mi nebudete mít za zlé, když podrobný rozbor vzhledu přenechám až pro klasický redakční test. Nový Megane je ale rozhodně krásný a po vzoru Talismanu dostal i vykousnutá LED světla pro denní svícení. Zároveň vyrostl prakticky ve všech směrech, rozchod kol se zvětšil o 40 mm a rozvor má nově hodnotu 2 669 mm. V porovnání s předchůdcem je ale o 25 mm nižší.



Nově je v nabídce barevný head-up displej s plně programovatelným obsahem (verze s výklopným sklíčkem) a nechybí ani systém Multi-Sense s pěti jízdními režimy či adaptivní tempomat a funkce nouzového brzdění. Zavazadlový objem se ustálil na hodnotě 384 litrů (měřeno metodou VAQ) a cestující vzadu by měli mít více prostoru pro kolena. K tomu se ale podrobněji vrátíme v  týdenním testu, neboť se zdálo, že prostorem zde nový Megane dvakrát nehýří. Vpředu je ho však dostatek.



Vůz bude k dostání v pěti úrovních výbav, přičemž nejnižší cena základní výbavy LIFE SCe 115 s atmosférickým zážehovým motorem 1.6 byla stanovena na 339.900 Kč. Ve výbavě však nechybí klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, tempomat či Bluetooth hands-free s funkcí audiostreamingu. Opačný konec nabídky pak představuje verze GT za 649 900 Kč s motorem Energy dCi 165 (vznětová 1.6 bi-turbo). Nám se ale pod ruku dostala ještě silnější, zážehová verze, která je v nabídce již za 589 900 Kč, a která vzhledem k výkonu 151 kW (205 koní) a nabroušenému charakteru od divize Sport slibuje zajímavé svezení.

Oproti běžným verzím postrádá model GT možnost volby a k dostání je výhradně s dvouspojkovou převodovkou EDC. Potěší ovšem přítomnost pádel pod volantem a stejně tak vytříbenost chování samotného automatu. (Mám pocit, že oproti nedávno testovanému Talismanu zde software doznal zásadních změn a převodovka si tak s motorem rozuměla téměř dokonale). „Gétéčko“ je standardně vybaveno systémem 4Control, díky němuž je neskutečně mrštné a dále jsou tu již v základu fantastická a pohodlná sportovní sedadla. Kotouče jsou na obou nápravách zvětšeny o 30 mm a ostřejší je i podvozek. Zadní stabilizátor je o 25% tužší a vůz tak mnohem lépe drží zvolenou stopu. Divize Renault Sport si vzala na starost také řízení a „Gétéčko“ tak nově disponuje mechanickým sloupkem řízení. Zamrzí ovšem nemožnost deaktivace ESP. A samotná jízda?



Díky 4Controlu můžete jet i na mokrých silnicích neskutečnou pilu. Vůz je na svých 205 koní výkonu nečekaně přímý v servírování výkonu, brzdy jsou dobře dávkovatelné a jejich účinek vadne až po delším ilegálním dovádění. Rovněž avizovanému zrychlení (7,1 s na 100 km/h s funkcí Launch Control) se dá jistojistě věřit a neméně zajímavá je i spotřeba. Pokud si zapnete režim Comfort, necháte vůz řadit dle potřeby a pojedete volnou jízdou, dostanete se bez potíží pod 6 l/100km! V režimu R.S.drive je to pak 15l+. Samotné řízení mne však chladným nenechalo, neboť si až příliš mnoho informací nechává pro sebe. Jistě, ve dvou hodinách strávených převážně na rozbitých okreskách za mokrého dne člověk nezjistí vše, a diskuzi nad samotným řízením tak nechám otevřenou až do chvíle, kdy k nám „Gétéčko“ zavítá zpět na klasický redakční test. Již teď je ale jasné, že to Megane GT při dokazování opaku nebude mít lehké. I tak se na něj ale moc těšíme, bylo to příjemné svezení…


Martin Müller (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá
31.05.2018
Nová Honda CR-V poskytne více prostoru, komfortu a spoustu moderních technologií
23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h