Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy

vloženo

Nejočekávanější model značky je tu. Za éry Meganu se automobilce Renault povedlo prodat již 6,6 milionů kusů tohoto vozu a samotné číslo stejně tak jako celosvětový podíl segmentu C nadále roste. Naváže nový model na staré generace?

Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy

Po úvodním seznámení se s modelem a prvních statických dojmech jsme se svezli rovnou s tím nejostřejším, co do aktuální nabídky Renaultu Megane přichází (příchod modelu RS je plánován na konec příštího roku). Verze GT nevznikla jen přidáním silnějšího motoru pod kapotu a doplněním o dvouspojkovou převodovku EDC. Vůz je již od počátku vyráběn jako samostatný produkt odnože Renault Sport a na jeho charakteru je to znát.

Začněme ale obecnějším představením modelu. Jistě mi nebudete mít za zlé, když podrobný rozbor vzhledu přenechám až pro klasický redakční test. Nový Megane je ale rozhodně krásný a po vzoru Talismanu dostal i vykousnutá LED světla pro denní svícení. Zároveň vyrostl prakticky ve všech směrech, rozchod kol se zvětšil o 40 mm a rozvor má nově hodnotu 2 669 mm. V porovnání s předchůdcem je ale o 25 mm nižší.



Nově je v nabídce barevný head-up displej s plně programovatelným obsahem (verze s výklopným sklíčkem) a nechybí ani systém Multi-Sense s pěti jízdními režimy či adaptivní tempomat a funkce nouzového brzdění. Zavazadlový objem se ustálil na hodnotě 384 litrů (měřeno metodou VAQ) a cestující vzadu by měli mít více prostoru pro kolena. K tomu se ale podrobněji vrátíme v  týdenním testu, neboť se zdálo, že prostorem zde nový Megane dvakrát nehýří. Vpředu je ho však dostatek.



Vůz bude k dostání v pěti úrovních výbav, přičemž nejnižší cena základní výbavy LIFE SCe 115 s atmosférickým zážehovým motorem 1.6 byla stanovena na 339.900 Kč. Ve výbavě však nechybí klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, tempomat či Bluetooth hands-free s funkcí audiostreamingu. Opačný konec nabídky pak představuje verze GT za 649 900 Kč s motorem Energy dCi 165 (vznětová 1.6 bi-turbo). Nám se ale pod ruku dostala ještě silnější, zážehová verze, která je v nabídce již za 589 900 Kč, a která vzhledem k výkonu 151 kW (205 koní) a nabroušenému charakteru od divize Sport slibuje zajímavé svezení.

Oproti běžným verzím postrádá model GT možnost volby a k dostání je výhradně s dvouspojkovou převodovkou EDC. Potěší ovšem přítomnost pádel pod volantem a stejně tak vytříbenost chování samotného automatu. (Mám pocit, že oproti nedávno testovanému Talismanu zde software doznal zásadních změn a převodovka si tak s motorem rozuměla téměř dokonale). „Gétéčko“ je standardně vybaveno systémem 4Control, díky němuž je neskutečně mrštné a dále jsou tu již v základu fantastická a pohodlná sportovní sedadla. Kotouče jsou na obou nápravách zvětšeny o 30 mm a ostřejší je i podvozek. Zadní stabilizátor je o 25% tužší a vůz tak mnohem lépe drží zvolenou stopu. Divize Renault Sport si vzala na starost také řízení a „Gétéčko“ tak nově disponuje mechanickým sloupkem řízení. Zamrzí ovšem nemožnost deaktivace ESP. A samotná jízda?



Díky 4Controlu můžete jet i na mokrých silnicích neskutečnou pilu. Vůz je na svých 205 koní výkonu nečekaně přímý v servírování výkonu, brzdy jsou dobře dávkovatelné a jejich účinek vadne až po delším ilegálním dovádění. Rovněž avizovanému zrychlení (7,1 s na 100 km/h s funkcí Launch Control) se dá jistojistě věřit a neméně zajímavá je i spotřeba. Pokud si zapnete režim Comfort, necháte vůz řadit dle potřeby a pojedete volnou jízdou, dostanete se bez potíží pod 6 l/100km! V režimu R.S.drive je to pak 15l+. Samotné řízení mne však chladným nenechalo, neboť si až příliš mnoho informací nechává pro sebe. Jistě, ve dvou hodinách strávených převážně na rozbitých okreskách za mokrého dne člověk nezjistí vše, a diskuzi nad samotným řízením tak nechám otevřenou až do chvíle, kdy k nám „Gétéčko“ zavítá zpět na klasický redakční test. Již teď je ale jasné, že to Megane GT při dokazování opaku nebude mít lehké. I tak se na něj ale moc těšíme, bylo to příjemné svezení…


Martin Müller (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré