Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy

vloženo

Nejočekávanější model značky je tu. Za éry Meganu se automobilce Renault povedlo prodat již 6,6 milionů kusů tohoto vozu a samotné číslo stejně tak jako celosvětový podíl segmentu C nadále roste. Naváže nový model na staré generace?

Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy

Po úvodním seznámení se s modelem a prvních statických dojmech jsme se svezli rovnou s tím nejostřejším, co do aktuální nabídky Renaultu Megane přichází (příchod modelu RS je plánován na konec příštího roku). Verze GT nevznikla jen přidáním silnějšího motoru pod kapotu a doplněním o dvouspojkovou převodovku EDC. Vůz je již od počátku vyráběn jako samostatný produkt odnože Renault Sport a na jeho charakteru je to znát.


Začněme ale obecnějším představením modelu. Jistě mi nebudete mít za zlé, když podrobný rozbor vzhledu přenechám až pro klasický redakční test. Nový Megane je ale rozhodně krásný a po vzoru Talismanu dostal i vykousnutá LED světla pro denní svícení. Zároveň vyrostl prakticky ve všech směrech, rozchod kol se zvětšil o 40 mm a rozvor má nově hodnotu 2 669 mm. V porovnání s předchůdcem je ale o 25 mm nižší.



Nově je v nabídce barevný head-up displej s plně programovatelným obsahem (verze s výklopným sklíčkem) a nechybí ani systém Multi-Sense s pěti jízdními režimy či adaptivní tempomat a funkce nouzového brzdění. Zavazadlový objem se ustálil na hodnotě 384 litrů (měřeno metodou VAQ) a cestující vzadu by měli mít více prostoru pro kolena. K tomu se ale podrobněji vrátíme v  týdenním testu, neboť se zdálo, že prostorem zde nový Megane dvakrát nehýří. Vpředu je ho však dostatek.



Vůz bude k dostání v pěti úrovních výbav, přičemž nejnižší cena základní výbavy LIFE SCe 115 s atmosférickým zážehovým motorem 1.6 byla stanovena na 339.900 Kč. Ve výbavě však nechybí klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, tempomat či Bluetooth hands-free s funkcí audiostreamingu. Opačný konec nabídky pak představuje verze GT za 649 900 Kč s motorem Energy dCi 165 (vznětová 1.6 bi-turbo). Nám se ale pod ruku dostala ještě silnější, zážehová verze, která je v nabídce již za 589 900 Kč, a která vzhledem k výkonu 151 kW (205 koní) a nabroušenému charakteru od divize Sport slibuje zajímavé svezení.

Oproti běžným verzím postrádá model GT možnost volby a k dostání je výhradně s dvouspojkovou převodovkou EDC. Potěší ovšem přítomnost pádel pod volantem a stejně tak vytříbenost chování samotného automatu. (Mám pocit, že oproti nedávno testovanému Talismanu zde software doznal zásadních změn a převodovka si tak s motorem rozuměla téměř dokonale). „Gétéčko“ je standardně vybaveno systémem 4Control, díky němuž je neskutečně mrštné a dále jsou tu již v základu fantastická a pohodlná sportovní sedadla. Kotouče jsou na obou nápravách zvětšeny o 30 mm a ostřejší je i podvozek. Zadní stabilizátor je o 25% tužší a vůz tak mnohem lépe drží zvolenou stopu. Divize Renault Sport si vzala na starost také řízení a „Gétéčko“ tak nově disponuje mechanickým sloupkem řízení. Zamrzí ovšem nemožnost deaktivace ESP. A samotná jízda?



Díky 4Controlu můžete jet i na mokrých silnicích neskutečnou pilu. Vůz je na svých 205 koní výkonu nečekaně přímý v servírování výkonu, brzdy jsou dobře dávkovatelné a jejich účinek vadne až po delším ilegálním dovádění. Rovněž avizovanému zrychlení (7,1 s na 100 km/h s funkcí Launch Control) se dá jistojistě věřit a neméně zajímavá je i spotřeba. Pokud si zapnete režim Comfort, necháte vůz řadit dle potřeby a pojedete volnou jízdou, dostanete se bez potíží pod 6 l/100km! V režimu R.S.drive je to pak 15l+. Samotné řízení mne však chladným nenechalo, neboť si až příliš mnoho informací nechává pro sebe. Jistě, ve dvou hodinách strávených převážně na rozbitých okreskách za mokrého dne člověk nezjistí vše, a diskuzi nad samotným řízením tak nechám otevřenou až do chvíle, kdy k nám „Gétéčko“ zavítá zpět na klasický redakční test. Již teď je ale jasné, že to Megane GT při dokazování opaku nebude mít lehké. I tak se na něj ale moc těšíme, bylo to příjemné svezení…


Martin Müller (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy Fotografie k článku Minitest: Renault Megane GT – první jízdní dojmy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport