Mini Countryman zná svou cenu

vloženo

Nový model Countryman dostal jméno po pradávné dvoudveřové kombi-variantě modelu Austin Mini, rozpoznatelné podle „laťkových“ dřevěných dekorací na zadní polovině karosérie. Tentokrát však jde o stylové mini-SUV, které kříží retro vzhled současných Mini s praktickou pětidveřovou karosérií, a nadto přidává i kapku terénních schopností, kterým má dopomoci i historicky první pohon všech kol u vozů této značky

Mini Countryman zná svou cenu Mini Countryman zná svou cenu

Countryman (interní kód R60) je sériovou podobou konceptu Mini Crossover, představeného v roce 2008 na autosalonu v Paříži. Již tenkrát byl design studie natolik reálný, že všem zasvěceným bylo jasné, že výrobce jen trochu „uzemní“ interiér a vůz může rovnou na výrobní linky. Tak se v podstatě stalo.


Countryman je se svými rozměry 4108x1798x1561 mm (DxŠxV) s přehledem největším modelem značky a má také největší rozvor náprav- 2595 mm (o 48 mm delší než třídveřové kombi Mini Clubman).
Specialitkou nového modelu je standardní čtyřmístné uspořádání, kdy jsou i zadní sedadla samostatná podobně jako vpředu. Zajímavostí je průběžný středový tunel (přesněji jakási kolejnice), po které lze libovolně a bez nebezpečí převrhnutí posouvat například držáky kelímků, popelníky, schránku na brýle, hudební přehrávače atd. Pokud se někdo bez této extravagantní vymoženosti obejde a naopak by přivítal obvyklé pětimístné uspořádání se zadní lavicí po celé šířce- má možnost, ovšem už za příplatek.
Zadní sedadlo je v tom případě dělené v poměru 40:60 a opěradla zase v poměru 40:20:40. Bez závislosti na čtyř nebo pětimístnou verzi lze zadní sedadla i podélně posouvat. Zavazadelník má objem 350 až 440 litrů (právě v závislosti na posunu zadních sedadel), sklopením opěradel lze získat až 1170 litrů.

Jak už bylo zmíněno výše, Countryman bude první Mini alternativně dodávané s pohonem všech kol. Tyto verze budou užívat označení ALL4. Technicky jde o stálý pohon všech kol s variabilním rozdělováním hnacího momentu pomocí mezinápravového elektrohydraulicky ovládaného diferenciálu- je to vlastně jinak pojmenovaný xDrive od BMW- jemuž značka Mini patří.
Za standardních podmínek činí rozdělení 50:50 (předek:zadek), v případě potřeby se však hnací moment z této základní hodnoty dokáže posunout „směrem dozadu“ až k poměru 0:100. Řídící elektronika diferenciálu sleduje pomocí čidel stabilizačního systému aktuální jízdní situaci a vhodným přerozdělením trakce dokáže „stimulovat“ jízdní vlastnosti tak, aby k zásahu stabilizace ESP nemuselo vůbec dojít (pokud je to ještě v její moci).

Nabídka motorů kopíruje standardní Mini.
Základní verze nesou tradiční označení „One“ a jsou vybaveny buď zážehovou šestnáctistovkou 1,6 16v s výkonem 72 kW (Countryman One) nebo přeplňovanou vznětovou 1,6 D s výkonem 66 kW (Countryman One D).
Silnější verze obou těchto motorů figurují u verzí se známým přídomkem „Cooper“, konkrétně 1,6 16v s 90 kW (Countryman Cooper) a 1,6 D s 82 kW (Countryman Cooper D).

Vrcholem nabídky se stane model Countryman Cooper S s přeplňovanou zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 135 kW. Tento motor má přímý vstřik benzínu a turbodmychadlo Twin scroll s děleným vstupem výfukových plynů. I díky tomu dosahuje točivý moment maxima 240 N.m. už při 1600/min (při overboostu krátkodobě dokonce 260 N.m.). Tato verze dostane přitvrzený a lehce snížený sportovní podvozek, který lze ale doobjednat i k jakékoliv jiné verzi.

Pohon všech kol ALL4 bude alternativně k dispozici pouze u nejvýkonnějšího benzínového (Cooper S) a dieselového (Cooper D) motoru, všechny slabší verze mají smůlu. Převodovky jsou standardně šestistupňové manuální, za příplatek lze ke všem benzínovým verzím pořídit šestistupňový Steptronic.

Výbava odpovídá představě „lepšího zboží“
Standardem je elektrický posilovač řízení Servotronic, 6 airbagů, stabilizace DSC, kontrola tlaku v pneumatikách, klimatizace, Mini Centrum Rail (to je ta středová kolejnice v interiéru), audio s CD, soubor prvků pro nižší spotřebu- Brake Energy Regeneration, Start/Stop systém, ukazatel ideálního rychlostního stupně atd. Možnosti nadstandardního dovybavení jsou obrovské, namátkou jmenujme třeba lepší audio s navigací včetně možnosti integrovat Apple iPhone či další smartphony, velká panoramatická střecha, adaptivní xenonové světlomety, vyhřívané čelní sklo, tažné zařízení, litá kola o velikosti až 19“ atd.
Prodej modelu Countryman by měl začít koncem léta.

Zaváděcí ceny pro český trh:
Countryman One:  499.980,-
Countryman One D:  546.000,-
Countryman Cooper:  574.600,-
Countryman Cooper D: 613.600,-
Countryman Cooper D ALL4:  657.800,-
Countryman Cooper S:  681.200,-
Countryman Cooper S ALL4:  725.400,-


Nejdůležitější údaje (platí pro přední pohon a man. převodovku):
1,6 16v (One): 1598 ccm, 72 kW při 6000/min., 153 N.m. při 3000/min., 6 st. převodovka, 175 km/h, 0-100 km/h za 12,7 s., spotřeba 5,9 l/100 km
1,6 16v (Cooper): 1598 ccm, 90 kW při 6000/min., 160 N.m. při 4250/min., 6 st. převodovka, 190 km/h, 0-100 km/h za 10,5 s., spotřeba 6,1 l/100 km
1,6 16v Turbo (Cooper S): 1590 ccm, 135 kW při 5500/min., 240 (260 overboost) N.m. při 1600/min., 6 st. převodovka, 215 km/h, 0-100 km/h za 7,6 s., spotřeba 6,3 l/100 km

1,6 D (One D): 1560 ccm, 66 kW při 4000/min., 215 N.m. při 1750/min., 6 st. převodovka, 170 km/h, 0-100 za 13,2 s., spotřeba 4,3 l/100 km.
1,6 D (Cooper D): 1560 ccm, 82 kW při 4000/min., 270 N.m. při 1750/min., 6 st. převodovka, 180 km/h, 0-100 za 10,9 s., spotřeba 4,4 l/100 km.

Marek Oborník, foto Mini

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu Fotografie k článku Mini Countryman zná svou cenu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč