MINI Cooper S E Countryman ALL4 je prvním MINI plug-in hybridem

vloženo

Plun-in hybridní MINI pohání zážehový 3válec a synchronní elektromotor. Společně produkují výkon 224 koní, což stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. MINI se chlubí nízkou kombinovanou spotřebou paliva 2,1 l/100 km a 40 km dojezdem čistě na elektřinu. Baterie se pomocí nabíječky Wallbox nabijí za 2:15 hod.

MINI Cooper S E Countryman ALL4 je prvním MINI plug-in hybridem

Charakteristická zábava za volantem MINI je nyní dostupná také ve fascinující, trvale udržitelné podobě. MINI Cooper S E Countryman ALL4 je prvním modelem britské prémiové značky, v němž plug-in hybridní pohon nabízí kromě vzrušující sportovnosti a mimořádné praktičnosti také možnost jízdy čistě na elektrický, bezemisní pohon. O úkol nabídnout úsporný pohon se dělí zážehový 3válec a synchronní elektromotor. Společně produkují výkon 165 kW/ 224 k. Podobně ohromující je také kombinovaná spotřeba pouhých 2,1 l/100 km a hodnota vypouštěných emisí CO2 49 g/km (evropský testovací cyklus pro plug-in hybridní vozy). MINI Cooper S E Countryman ALL4 je tedy perfektním vozem pro městské řidiče, kteří si chtějí například při každodenním dojíždění do zaměstnání dopřávat jízdu čistě na elektrický pohon a současně těžit z neomezeného dojezdu, který se hodí na víkendové vyjížďky.

MINI Cooper S E Countryman ALL4 v sobě spojuje variabilní vnitřní prostor největšího modelu nové generace vozů MINI s trvalou udržitelností technologie eDrive od BMW Group. Přední kola nového plug-in hybridního modelu pohání spalovací motor, zadní kola elektromotor. MINI Cooper S E Countryman ALL4 dokáže jet čistě na elektřinu nejen ve městě, ale také mimo něj. Konkrétně do rychlosti 125 km/h a vzdálenosti 40 km. Při kombinaci obou druhů pohonu dokáže nabídnout spoustu potěšení i při vyjížďkách mimo zpevněné silnice. „Plug-in hybridní koncepce skvěle ladí s charakterem MINI Countryman, protože nabízí inteligentní pohon všech kol a současně čistě elektrický pohon a zároveň i schopnost cestování na dlouhé vzdálenosti. To jsou unikátní vlastnosti v daném segmentu,“ vysvětluje Uwe Seitz, vedoucí projektu MINI Cooper S E Countryman ALL4.

MINI je průkopníkem na poli elektrické mobility.
Technologické poznatky a paleta nabízených modelů propůjčují společnosti BMW Group vedoucí roli v oblasti elektrické mobility. Značka MINI byla v tomto ohledu prvním průkopníkem – MINI E, představené v roce 2008, bylo prvním zcela elektrickým vozem BMW Group a v rámci velkoplošného výzkumu s ním jezdili soukromí uživatelé v každodenním provozu. Celosvětově bylo pro tyto účely využíváno více než 600 vozů, postavených na základech modelu MINI Cooper. Projekt přinesl zásadní poznatky pro konstrukci elektricky poháněných automobilů, které byly následně využity při vývoji BMW i3.

Kombinace technologií MINI TwinPower Turbo a eDrive.
Plug-in hybridní pohon MINI Cooper S E Countryman ALL4 kombinuje to nejlepší z obou světů. Dobře známý prostor pod kapotou zabral zážehový 3válec vybavený technologiemi TwinPower Turbo nejnovější generace společnosti BMW Group. Ze zdvihového objemu 1,5 litru odevzdává největší výkon 100 kW/136 k. Maximální točivý moment 220 Nm je k dispozici, již od 1250 1/min. Spalovací motor MINI Cooper S E Countryman ALL4 je kombinovaný s modifikovanou 6stupňovou samočinnou převodovkou Steptronic. Ta podle charakteristického principu MINI přenáší hnací sílu na přední kola.

Druhou pohonnou jednotkou MINI Cooper S E Countryman ALL4 je elektromotor umístěný pod podlahou zavazadlového prostoru. Tato elektrický motor má hybridní synchronní konstrukci a poskytuje výkon 65 kW/88 kí – což je s ohledem na její velikost a hmotnost obzvláště vysoká hodnota – a generuje maximální točivý moment 165 Nm, který je typicky k dispozici již při rozjezdu od nulových otáček. Kromě toho nabízí konstantní přísun výkonu i ve vysokých otáčkách, stejně jako mimořádnou účinnost. Elektromotor svůj výkon posílá na zadní nápravu prostřednictvím dvoustupňového převodu.

Lithium-iontový akumulátor: kompaktní, výkonný a vyrobený s využitím unikátních zkušeností.
Lithium-iontový akumulátor je umístěný přímo před elektromotorem pod zadními sedadly. Tvoří ho pětice modulů, přičemž každý z nich se skládá ze šestnácti článků a stejně jako elektromotor se vyrábí v továrně v německém Dingolfingu, kde je kompetenční centrum BMW Group pro technologie eDrive. Vysokonapěťový akumulátor má kapacitu 7,6 kWh. Nabíječkou Wallbox s nabíjecím výkonem 3,6 kW ho lze plně nabít za 2:15 hod. Nabíjení z běžné domácí zásuvky zabere 3:15 hod.

Inteligentní systém řízení toků energií optimalizuje radost z jízdy a hospodárnost.
Systém inteligentního řízení toků energie, který ovládá řídicí jednotka plug-in hybridního systému, zaručuje, že spolupráce spalovacího motoru a elektromotoru je optimalizována jak pro zábavu za volantem, tak i pro hospodárnost za všech okolností. Při využití pouze výkonu elektromotoru je MINI Cooper S E Countryman ALL4 schopný nabídnout bezemisní potěšení z jízdy v mnoha situacích každodenního provozu. V případě potřeby razantní akcelerace podporuje elektromotor funkcí boost spalovací jednotku. Pro sportovní akceleraci je k dispozici celkový výkon systému 165 kW/224 k a kombinovaný točivý moment 358 Nm. MINI Cooper S E Countryman ALL4 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy.

Dvě pohonné jednotky, čtyři poháněná kola.
Při jízdě je využívána vždy jen jedna ze dvou pohonných jednotek, zatímco ta druhá se může kdykoliv přidat a optimalizovat trakci, jízdní stabilitu a obratnost. Signál spouštějící druhou pohonnou jednotku vychází z řídící jednotky systému DSC, který neustále analyzuje jak situaci na silnici, tak řidičovy požadavky. „Výsledek je inteligentní pohon všech kol, který zaručuje dokonalý pohyb vozu za každého počasí a jízdních podmínek,“ vysvětluje Uwe Seitz, ředitel projektu MINI Cooper S E Countryman ALL4. Precizně řízená souhra pohonu přední nápravy pomocí spalovacího motoru a zadní nápravy, poháněné prostřednictvím elektromotoru, je stejný princip, použitý u BMW i8, ovšem v opačném uspořádání: je to klíčový faktor, který přispívá k mimořádně fascinujícímu charakteru plug-in hybridního sportovního vozu.

Páčkový přepínač eDrive: čistě elektrický pohon stiskem jediného tlačítka.
Pro volbu provozního režimu může řidič používat také páčkový přepínač eDrive.

Ve standardním režimu AUTO eDrive je MINI Cooper S E Countryman ALL4 poháněno do rychlosti 80 km/h pouze elektřinou. Ve vyšších rychlostech a v případě potřeby vysokého výkonu se automaticky připojí spalovací motor. V režimu MAX eDRIVE se vozidlo pohybuje pouze na elektrický pohon, a to až do rychlosti 125 km/h. Pro ulehčení vysokonapěťovému akumulátoru nebo doplnění jeho nabití na úroveň vyšší než 90 procent lze zvolit režim SAVE BATTERY.

Je-li MINI Cooper S E Countryman ALL4 vybaveno navigačním systémem a navádění je aktivní, předvídavý systém řízení toků energie se postará o to, že nejvhodnější úseky trasy jsou projety čistě na elektrický pohon. Na základně navigačních dat je provozní strategie hybridního ústrojí směřována na využití energie vysokonapěťového akumulátoru v maximální možné míře.

Praktický a variabilní interiér.
Díky kompaktní konstrukci a uspořádání komponentů pohonu eDrive se plug-in hybridní varianta nového MINI Countryman vyznačuje praktickým interiérem. Vysokonapěťový akumulátor je umístěn pod mírně zvýšenými zadními sedadly, stejně jako 35 litrová palivová nádrž. Při obsazení všech sedadel je objem zavazadlového prostoru MINI Cooper S E Countryman ALL4 jen o něco menší, než v případě konvenčně poháněných modelů. Opěradla zadních sedadel jsou dělená v poměru 40:20:40 a mohou být také plně sklopena a nastavena v různých úhlech. „Hybridní technologie je do vozu nainstalována tak, že si ji majitel, až na ovladače, jimiž aktivuje jednotlivé provozní režimy, ani nevšimne,“ říká Uwe Seitz, ředitel projektu MINI Cooper S E Countryman ALL4.

Specifické designové prvky a zobrazení.
Diskrétní, ovšem zároveň nezaměnitelné známky průkopnického charakteru pohonného systému vozu jsou na pohled zřetelné v podobě specifických designových prvků exteriéru MINI Cooper S E Countryman ALL4. Zásuvka pro dobíjecí kabel je umístěna pod víčkem v boční ozdobě na levém předním blatníku. Dalšími prvky jsou specifická označení „e“ v bočních ozdobách a také žluté „S“ v označení modelu na víku zavazadlového prostoru, stejně jako v přední masce chladiče a na prahových lištách.

Unikátní prvky v kokpitu zahrnují žlutý spínač start/stop uprostřed panelu s páčkovými přepínači a výkonový displej v přístrojovém štítu. MINI Cooper S E Countryman ALL4 je standardně nabízen s rádiem MINI Visual Boost s 6,5palcovým barevným dotykovým displejem v centrálním přístroji. Kromě funkce MINI Country Timer rovněž zobrazuje údaje, jako je úroveň nabití vysokonapěťového akumulátoru a provozní režim hybridního pohonu, voleného pomocí páčkového přepínače eDrive. Ve spojení s volitelným paketem Wired je součástí výbavy navigační systém MINI Professional ovládaný prostřednictvím 8,8palcového dotykového displeje s novou grafikou nebo dotykového ovladače na středovém tunelu.

Hospodárnost propojená s individuálním stylem.
MINI Cooper S E Countryman ALL4 kombinuje vysoce efektivní potěšení z jízdy s variabilním interiérem a dalšími pokrokovými prvky, které charakterizují nové provedení všestranného modelu ze segmentu kompaktních prémiových vozů. Jeho výrazně expresivní design a optimální využití vnitřního prostoru jsou stejně ohromující, jako zvýšený jízdní komfort a vytříbená, prémiová atmosféra uvnitř vozu. MINI Cooper S E Countryman ALL4 je standardně vybaven možností volby jízdních režimů MINI Driving Modes. Bez ohledu na provozní režim, volený páčkovým přepínačem eDrive, lze v závislosti na požadavcích přizpůsobit nastavení vozu mimořádně sportovní jízdě či hospodárnému jízdnímu stylu.

Páčkový přepínač eDrive: čistě elektrický pohon stiskem jediného tlačítka.
Pro volbu provozního režimu může řidič používat také páčkový přepínač eDrive.

AUTO eDRIVE

Čistě elektrický pohon do rychlosti 80 km/h, spalovací motor se připojuje ve vyšších rychlostech, zejména při razantní akceleraci nebo ve chvíli, kdy úroveň nabití akumulátoru klesne pod 7 procent.

MAX eDRIVE

Čistě elektrický pohon do rychlosti 125 km/h, spalovací motor se připojuje ve vyšších rychlostech nebo při rychlém podřazení převodovky, tzv. kickdownu.

SAVE BATTERY

Vůz je poháněn spalovacím motorem, úroveň nabití akumulátoru je udržována nad 90 procenty nebo je na tuto úroveň nabíjena startovacím generátorem.


Fotografie k článku

Fotografie k článku MINI Cooper S E Countryman ALL4 je prvním MINI plug-in hybridem Fotografie k článku MINI Cooper S E Countryman ALL4 je prvním MINI plug-in hybridem Fotografie k článku MINI Cooper S E Countryman ALL4 je prvním MINI plug-in hybridem Fotografie k článku MINI Cooper S E Countryman ALL4 je prvním MINI plug-in hybridem Fotografie k článku MINI Cooper S E Countryman ALL4 je prvním MINI plug-in hybridem Fotografie k článku MINI Cooper S E Countryman ALL4 je prvním MINI plug-in hybridem Fotografie k článku MINI Cooper S E Countryman ALL4 je prvním MINI plug-in hybridem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení