MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4

vloženo

Automobilka MINI dnes představila novinku v podobě Clubmanu s pohonem všech kol ALL4. Novému modelu přeje aktuální počasí v Česku, které je na některým místem doslova dělané pro prohon všech kol. Mini Clubman ALL4 je dostupný s benzínovým i dieselovým motorem. V obou případech je vůz vybaven osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic, přičemž v případě zážehové jednotky je možné volit manuální šestirychlostní převodovku.

MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4

Novým MINI Clubman se tato tradiční britská značka dostala do segmentu kompaktních vozů. Představení nových verzí vybavených pohonem všech kol ALL4 tuto modelovou řadu dále rozšiřuje. Nové MINI Clubman ALL4 zajišťuje sportovnější a ještě podmanivější zábavu za volantem. V nových modelech se točivý moment motoru rozděluje mezi nápravy variabilně, což je zárukou potřebné stability a jistoty za všech jízdních podmínek. S pohonem všech kol získalo nové MINI Clubman ještě výjimečnější postavení ve svém segmentu.


Podobně jako aktuální motory a převodovky, také nejnovější pohon všech kol ALL4 je navržen s důrazem na maximální účinnost a sportovní charakter. Technicky je pohon všech kol řešený elektronicky regulovanou vícelamelovou spojkou umístěnou u zadního diferenciálu. Řízení pohonu všech kol je integrované do stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control), který podle aktuální jízdní situace rozděluje hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy. Díky tomu pohon všech kol ALL4 nejenže optimalizuje trakci, ale současně zvyšuje agilitu při akceleraci ze zatáček.

Pohon všech kol ALL4 je jako doplněk typického pohonu předních kol k dispozici pro nejvýkonnější 4válcové motory MINI TwinPower Turbo nejnovější generace, které se vyznačují spontánními reakcemi a působivou gradací výkonu. Zážehové provedení MINI Cooper S Clubman ALL4 (kombinovaná spotřeba 7,0 až 6,9 l/100 km; emise CO2 162 až 159 g/km) disponuje výkonem 141 kW/192 k a je vybaveno 6stupňovou manuální nebo 8stupňovou samočinnou převodovkou Steptronic. MINI Cooper SD Clubman ALL4 (kombinovaná spotřeba 4,9 až 4,8 l/100 km; emise CO2 129 až 126 g/km) je vybavené vznětovým motorem o výkonu 140 kW/190 k, který je spojen výhradně s 8stupňovou samočinnou převodovkou Steptronic (spotřeba paliva měřená podle evropského cyklu je závislá na zvoleném rozměru pneumatik).

S premiérou nových modelů vybavených pohonem všech kol se modelová řada MINI Clubman rozrostla na celkem osm provedení. Pro všechny verze, včetně těch s pohonem všech kol, je typický vyspělý podvozek, který je možné doplnit aktivními tlumiči Dynamic Damper Control, jež zajistí na jednu stranu jízdní projev evokující motokáru a na stranu druhou prvotřídní komfort. Karoserie nového MINI Clubman se vyznačuje originální koncepcí se šesti dveřmi, z nichž dvojice otevírá vstup do zavazadlového prostoru. Ten lze zvětšit z 360 na 1250 l pomocí sklopení opěradel zadních sedadel.


BMW Group

Fotografie k článku

Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4 Fotografie k článku MINI Clubman dostalo pohon všech kol ALL4

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými vozy jako magnet, za což vděčí jak osvědčené technice, tak obřímu zavazadelníku.

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..

BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition

BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition

Je to tady, zájemci o šestiválcová BMW se dočkaly. Mnichovská automobilka představuje modely BMW X3 M a BMW X4 M a..

Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád

Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád

První generace Renaultu Mégane se dnes řadí k opravdu laciným ojetinám. Na rozdíl od svého nástupce má poměrně dobré..

Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit

Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit

V zimních měsících se řidiči snadno dostanou do nepříjemných situací vinou poruchy vozidla, smyku nebo dopravní nehody...