Milióntý Picasso

vloženo

Od prosince roku 1999, kdy byl model Citroën Xsara Picasso zařazen do výroby, kráčí od úspěchu k úspěchu. Neoddiskutovatelným důkazem toho je nedávno překročená magická hranice 1 milionu prodaných vozů v celosvětovém měřítku.

Milióntý Picasso Z tohoto počtu se plné dvě třetiny prodejů realizovaly mimo Francii a více než 65 % prodaných aut této modelové řady mělo dieselové motory! Oblibu těchto pohonných jednotek dokumentují také čerstvá prodejní čísla z Francie. Tam se za prvních 10 měsíců roku 2004 prodalo hned 85 % vozů Xsara Picasso s dieselovými agregáty, přičemž 34 % prodaných aut je s motorem HDi 110 k, který je co do zájmu motoristů nejúspěšnějším.

Vraťme se však do historie. Příchod Xsary Picasso znamenal pro značku Citroën významný mezník v inovaci výrobního programu a okamžitě se stal oživením třídy kompaktních monospaců. Tuto třídu ještě více Xsara Picasso obohatila verzí Exclusive v nejvyšším stupni výbavy (září 2001) i novou motorizací v lednu 2003 díky motoru 2.0 i 16V ve spojení s autoadaptivní převodovkou se sekvenčním řazením. Od února 2004 sjíždí z výroby Xsara Picasso s novým dieselovým motorem HDi 110 k, který využívá nejmodernější techniky Common Rail a vyniká kombinovanou spotřebou 4,9 l na 100 km i příznivými hodnotami emisí.

V současnosti zákazníci po celém světě mohou vybírat vozy Citroën Xsara Picasso ve třech úrovních výbavy a s pěti motory. Jsou to benzinové 1.6i (70 kW – 95 k), 1.8i (85 kW – 117 k), 2.0i 16V (100 kW – 137 k) a dieselové HDi 90 a 110 k. Modelovou řadu kompletuje speciální série „Attractive“.

Modely Xsara Picasso vyrábí Citroën v hlavním závodě ve španělském Vigu, dále v brazilském Porto Real a v čínském Wuhanu pro místní trh.



Zdroj: CITROËN Česká Republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!