Milióntý Picasso

vloženo

Od prosince roku 1999, kdy byl model Citroën Xsara Picasso zařazen do výroby, kráčí od úspěchu k úspěchu. Neoddiskutovatelným důkazem toho je nedávno překročená magická hranice 1 milionu prodaných vozů v celosvětovém měřítku.

Milióntý Picasso Z tohoto počtu se plné dvě třetiny prodejů realizovaly mimo Francii a více než 65 % prodaných aut této modelové řady mělo dieselové motory! Oblibu těchto pohonných jednotek dokumentují také čerstvá prodejní čísla z Francie. Tam se za prvních 10 měsíců roku 2004 prodalo hned 85 % vozů Xsara Picasso s dieselovými agregáty, přičemž 34 % prodaných aut je s motorem HDi 110 k, který je co do zájmu motoristů nejúspěšnějším.

Vraťme se však do historie. Příchod Xsary Picasso znamenal pro značku Citroën významný mezník v inovaci výrobního programu a okamžitě se stal oživením třídy kompaktních monospaců. Tuto třídu ještě více Xsara Picasso obohatila verzí Exclusive v nejvyšším stupni výbavy (září 2001) i novou motorizací v lednu 2003 díky motoru 2.0 i 16V ve spojení s autoadaptivní převodovkou se sekvenčním řazením. Od února 2004 sjíždí z výroby Xsara Picasso s novým dieselovým motorem HDi 110 k, který využívá nejmodernější techniky Common Rail a vyniká kombinovanou spotřebou 4,9 l na 100 km i příznivými hodnotami emisí.

V současnosti zákazníci po celém světě mohou vybírat vozy Citroën Xsara Picasso ve třech úrovních výbavy a s pěti motory. Jsou to benzinové 1.6i (70 kW – 95 k), 1.8i (85 kW – 117 k), 2.0i 16V (100 kW – 137 k) a dieselové HDi 90 a 110 k. Modelovou řadu kompletuje speciální série „Attractive“.

Modely Xsara Picasso vyrábí Citroën v hlavním závodě ve španělském Vigu, dále v brazilském Porto Real a v čínském Wuhanu pro místní trh.



Zdroj: CITROËN Česká Republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci
10.03.2017
Fiat Tipo Kombi – Čechům na míru