Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu

vloženo

V květnu 2015 uvede Michelin na evropské trhy světovou novinku. Pneumatiku Michelin CrossClimate, první letní pneumatiku s certifikací na zimu. Nový CrossClimate je kombinací technologií letních a zimních pneumatik. Technologií, o kterých jsme se až dosud domnívali, že jsou neslučitelné.

Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu

Michelin CrossClimate je skutečně pokroková pneumatika, protože je schopna se přizpůsobit různým klimatickým situacím. Je to jediná pneumatika, které v sobě spojuje výhody letních i zimních pneumatik.
- Její brzdná dráha na suchém povrhu je krátká.
- Získala nejlepší známku "A", definovanou evropským označením pro brzdění za mokra.
- Byla schválena pro používání v zimě, což je možné identifikovat podle loga 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake – symbol hory se třemi vrcholy se symbolem sněhové vločky na bočnicích pneumatiky), který označuje to, že je možné ji používat v zimě, včetně zemí, kde je ze zákona povinné mít na vozidlech zimní pneumatiky.


Nový Michelin CrossClimate k těmto vlastnostem ještě přidává ty, které mají charakteristický podpis všech pneumatik Michelin: vysoký počet najetých kilometrů, energetická účinnost a pohodlí. Pneumatika bude k dispozici nad rámec již existujícího katalogu řad zimních a letních pneumatik. Tato skutečnost bude důležitá zejména na jistých trzích a za jistých podmínek.



Vlastnosti nové pneumatiky Michelin CrossClimate:
1. Inovovaná směs běhounu: Za prvé, oblast běhounu je mimořádně pružná a zvyšuje schopnost směsi přilnout se k nejmenší nerovnosti povrchu silnice za každých podmínek (sucho, mokro, sníh – jak je možné dotknout se povrchu země skrze sníh?). Za druhé, nový podběhoun optimalizuje energetickou účinnost pneumatiky tím, že snižuje produkování tepla. Inženýři Michelinu snížili narůstání tepla díky použití nejnovější generace siliky, která tvoří součást gumové směsi, díky čemuž se zlepšila celková energetická účinnost MICHELIN CrossClimate.

2. Kombinace jedinečného vzorku dezénu ve tvaru V s novými 3D do sebe zapadajícími lamelami. Tento jedinečný vzorek dezénu ve tvaru V s evolučním úhlem optimalizuje přilnavost na sněhu:
- Bočně díky úhlu středové oblasti dezénu
- Podélně díky úhlu, který se rozšiřuje do oblasti ramen

3. Tento vzorek dezénu ve tvaru V je kombinován s novými samoblokovacími 3D lamelami: tyto celohluboké lamely, které jsou mimořádně zvlněné, různě silné a s komplexní geometrií, vytvářejí na sněhu efekt drápů a tím zvyšují záběr.

Svislé a horizontální vlny jsou samoblokovací. To znamená, že jsou spojeny dohromady kvůli větší pevnosti bloků dezénu. Díky tomu je pneumatika stabilní bez ohledu na to, jakým silám je nucena čelit: podélné síle při brzdění a zrychlování a boční síle při zatáčení. Proto je řízení s touto pneumatikou a její obecné chování za sucha lepší. S touto kombinací pokrokových technologií je celková pevnost dezénu lepší, což nejen zlepšuje přesnost jízdy, ale také maximalizuje životnost pneumatiky. Tato kombinace pokrokových technologií plus přítomost technologie EverGripTM v ramenu nabízí skvělé vlastnosti při jízdě na sněhu, přesnou jízdu za sucha a dlouhou životnost. Pokroková kombinace bloků dezénu se zkosenými hranami s vysokovýkonnostními lamelami je zárukou optimálního kontaktu s povrchem vozovky, což zlepšuje vlastnosti při brzdění za sucha. S tímto pokrokovým designem Michelin také kombinuje zkosené rohy s komplexními a celohlubokými lamelami pro vynikající brzdění a záběr na sněhu.



Motoristé každý den čelí nečekaným změnám počasí, dešti, sněhu a poklesům teploty. Řešení, která mají dnes k dispozici nebo postoje, které přijímají, je plně neuspokojují. Proto podle studií, které Michelin prováděl, nastává následující:
  • 65% evropských motoristů používá letní pneumatiky celý rok, čímž ohrožuje svou bezpečnost, když je chladné počasí, sníh a led. Toto číslo je tvořeno 20% podílem v Něměcku, kde nařízení vyžadují, aby kola v zimě byla osazena zimními pneumatikami a 76% podílem ve Francii, kde není žádné takovéto nařízení (Zdroj GFK – Studie chování evropských spotřebitelů - 2014).
  • 4 z 10 evropských motoristů považují sezónní výměnu pneumatik za omezení a nechají ji až na poslední chvíli (Zdroj Ipsos – Kupní chování v zimě 2014/2015). Proto ti, kteří nemohou nebo nechtějí přijmout náklady a nepohodlí s tím spojené, odmítají osadit na své automobily v zimě zimní pneumatiky.
  • 3% řidičů v Něměcku a 7% řidičů ve Francii používá své zimní pneumatiky celý rok, čímž ohrožují brzdění za sucha, zejména když je teplo, a zvyšují svou spotřebu paliva.

Inovace umožňují Michelinu dosáhnout skvělou rovnováhu mezi pokrokovými technologiemi a užíváním. Každý rok Michelin investuje více než 640 milionů EUR do svého výzkumu a vývoje, provede 75 000 testů mezi svými uživatelů po celém světě a dotazuje se více než 11 000 kupujících pneumatik.

Při svém uvedení na trh v květnu 2015 bude pneumatika MICHELIN CrossClimate k dispozici ve 23 různých rozměrech od 15 do 17ti palců, což pokryje 70% evropského trhu. Uvedení dalších rozměrů je plánováno na rok 2016.



Informace o vývoji pneumatiky CrossClimate v 6 číslech:

7
Počet zemí, ve kterých byla pneumatika testována: Německo, Kanada, Finsko, Francie, Polsko, Španělsko a Švédsko.

36
Počet měsíců, které byly potřeba na vývoj pneumatiky, od prvního náčrtu do představení pneumatiky tisku 2. března 2015. Vývoj tedy trval 3 roky, zatímco běžně jsou na vývoj potřeba 4 roky a 8 měsíců. Doba potřebná na vývoj nové pneumatiky MICHELIN CrossClimate byla tedy 1,5 krát rychlejší než u jiných pneumatik pro automobily.

70
Teplotní rozsah ve stupních Celsia, při kterém byly prováděny testy. Tyto testy byly prováděny při venkovních teplotách v rozmezí od -30 ° C do + 40 ° C.

150
Počet inženýrů a odborníků, kteří pracovali na navržení, testování, industrializaci a výrobě MICHELIN CrossClimate.

Více než 1000
Počet laboratorních testů provedených na materiálech, běhounu a kostře.

5 000 000
Počet kilometrů najetých v průběhu dynamických a zátěžových testů a testů opotřebení. To představuje vzdálenost 125 krát kolem zeměkoule na úrovni rovníku.

Michelin

Fotografie k článku

Fotografie k článku Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu Fotografie k článku Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu Fotografie k článku Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu Fotografie k článku Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu Fotografie k článku Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu Fotografie k článku Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu Fotografie k článku Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu Fotografie k článku Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu Fotografie k článku Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu Fotografie k článku Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu Fotografie k článku Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu Fotografie k článku Michelin CrossClimate - letní pneumatika s certifikací na zimu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek