Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti

vloženo

Automobiloví gurmáni mohou slavit, Mercedes představil nejokázalejší „Géčko“ všech dob. Jmenuje se Mercedes-Maybach G650 Landaulet a přijíždí s masivním dvanáctiválcem, portálovými nápravami, a zadními sedadly nejluxusnější třídy S.

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti

Svět se zbláznil, hlásaly bulvární plátky po příchodu modelu G 6x6, který svou světlostí přesahující 45 centimetrů doslova zdecimoval zažité pořádky v kategorii SUV. Kvůli počtu náprav a celkové hmotnosti přesahující 3,5 tuny (3 850 kg) na něj však potřebujete řidičský průkaz skupiny C a dalším problémem je i jeho délka. 5,9 metru představuje skutečně hodně a manipulace s vozem (zvlášť na užších evropských silnicích) je proto velmi nesnadná. G 6x6 si tak svou oblibu vydobylo zejména na trzích  Ameriky a v zemích blízkého východu.


Mercedes chce ale bodovat i v Evropě, a tak přistoupil k řešení, které se jmenuje G 4x4("nadruhou"). Technicky jde v podstatě o model 6x6, jemuž byla odebrána pouze dvě zadní kola, korba s trubkovým rámem a o něco nižší zůstal i výkon. Zkrácený model se však okamžitě dočkal obrovské popularity, kterou nejspíše ani sami tvůrci nečekali. A tak začal vznikat třetí do party, o kterém se ale dlouho nevědělo...



Jestliže byly obě dosavadní varianty s portálovými nápravami koncipovány jako zábavné offroady s enormními výkony, verze G 650 Landaulet na to jde úplně jinak. O její výrobu se totiž starala luxusní divize s pojmenováním Mercedes-Maybach, a je proto zaměřena především na prvotřídní komfort. Portálové nápravy, světlá výška přes 45 centimetrů a dokonce i brutální výkon, to všechno tu zůstalo. Motor je ale úplně z jiného těsta. Vůbec poprvé se nejedná o osmiválec, jak tomu bylo u obou zmíněných předchůdců. Použitá dvanáctiválcová jednotka s dvojitým přeplňováním pochází z vrcholného modelu S 65 AMG a v aktuálním nastavení dodává monstróznímu „Géčku“ 630 koní výkonu a brutálních 1 000 newtonmetrů točivého momentu. O co jde však především (u modelů divize Maybach vždy) – motor běží absolutně sametovým, až neslyšným chodem. Za zmínku pak stojí také enormně velká kola. Ta nově hostí rozměry 325/55 R22.



V porovnání s předchozími modely je délka vozu někde na pomezí. Rozvor musel být oproti standardnímu provedení prodloužen o 578 milimetrů. Na zadní řady se totiž musela vejít obě plnohodnotná sedadla z třídy S a nejvyšší požadavky zůstaly splněny také v prostoru pro kolena. Vrcholná deviza novinky se však skrývá v koncepci její karoserie, kterou Maybach použil již v minulosti (tehdy se ještě jednalo o samostatnou automobilku). Landaulet - tato karoserie umožňuje cestovat na zadních sedadlech s otevřeným nebem nad hlavou a těm nejvybranějším zákazníkům se tak dostane zcela nového zážitku.



Nejnovější Mercedes se představí již příští měsíc na autosalonu v Ženevě. Pokud byste ale jeho pořízení třeba jen čirou náhodou zvažovali, měli byste vědět o dvou věcech. Jen peníze totiž nehrají roli, i když… Přibližnou cenu zatím neznáme, důvěrný zdroj přímo z automobilky nám však prozradil, že se až nápadně přiblíží hranici 500 000 €, což v přepočtu znamená zhruba 13,5 milionu Kč.
Pokud váš zájem o novinku ani přesto neopadl, pak byste si ale měli pořádně pospíšit. Mercedes-Maybach totiž těchto kousků vyrobí jen 99, a jak je u speciálních edic zvykem, většina již byla vyprodána před oficiálním představením. Tak honem!



text: Martin Müller foto: Mercedes-Benz

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti Fotografie k článku Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti Fotografie k článku Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti Fotografie k článku Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti Fotografie k článku Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti Fotografie k článku Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti Fotografie k článku Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti Fotografie k článku Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy