Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet

vloženo

Mercedes jde cestou jednoduššího označování svých modelů. Stejně jako se dřívější „střední“ kupé CLK po loňské modelové obměně přejmenovalo na E-Coupé, tak i odvozené kabrio se nyní jmenuje jednoduše E Cabrio. Název je však poněkud zavádějící, protože narozdíl od sedanu a kombi třídy E jsou kupé i kabriolet postaveny na technice menší třídy C

Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet

Cabrio, které nese poněkud zvláštní interní název A207, bude i přes absenci moderní skládací pevné střechy patřit k nejkomfortnějším vozům svého druhu. Výrobce hrdě hlásá možnost jezdit otevřeným vozem i v rozumných zimních podmínkách, což dokumentují i uvolněné fotografie. Zásluhu na tom má hlavně unikátní aerodynamický systém jménem AirCap, který tak výrazně ovlivňuje nežádoucí turbulenci. Technicky se jedná o výsuvnou lištu, uloženou v horním rámu předního okna, a která ve své vysunuté poloze usměrní proud vzduchu tak, že turbulence nezasáhne ani cestující na zadních sedadlech.
AirCap údajně dosahuje přibližně stejného efektu, jako kdyby bylo čelní sklo o 6 cm vyšší. Při aktivaci lišty AirCap tak vzduch proudí asi o 20 cm výš než je obvyklé, čímž se přibližuje stavu při natažené střeše. Přesunutím „epicentra“ za hlavy zadních cestujících se výrazně snížil i aerodynamický odpor otevřeného vozu a samozřejmě i vnitřní hlučnost. AirCap navíc funguje v součinnosti s malou větrnou síťkou, umístěnou mezi opěrkami zadních sedadel. Nejvýraznějších pozitivních odchylek proti stávajícím kabrioletům bylo dle vyjádření výrobce dosaženo v rychlostech 50 až 240 km/h. Systém AirCap, který je tvořen celkem 211 součástkami, má za sebou kolem 3000 hodin testování a je odzkoušen na 10 tisíc pracovních cyklů. Není bez zajímavosti, že se na něm uplatnilo 21 nových patentů.


Další příjemnou věcí, tentokrát ovšem připravenou jen pro cestující na předních sedadlech, je systém AirScarf. Jde o výdechy teplého vzduchu, které jsou umístěny v oblasti opěrek hlavy předních sedadel. Díky tomu lze i za chladného počasí cestovat s pocitem příjemně prohřívaného krku a zátylku, což znají už majitelé „plechových“ kabrioletů SLK a SL.

Plátěná střecha se u E Cabrio samozřejmě také ovládá pomocí elektromotorů, celý proces stažení (nebo natažení) trvá pouze 20 sekund a lze jej provádět v jakékoliv rychlosti nižší než 40 km/h.

E Cabrio bude k dispozici se 7 motory, čtyřmi benzínovými a třemi diesely.
Paletu těch benzínových otevírají přeplňované osmnáctistovky s přímým vstřikem E 200 CGI (135 kW; 270 N.m. při 1800/min.) a E 250 CGI (150 kW; 310 N.m. při 2000/min), které narozdíl od dřívějších zvyklostí vyměnili kompresor za klasické turbodmychadlo. Dalším stupněm je pak atmosférický šestiválec 350 CGI (215 kW; 365 N.m. při 3000/min.), u něhož označení skutečně koresponduje se zdvihovým objemem, jak bývalo dříve dobrým zvykem. Vrcholem je atmosférický osmiválec 5,5 litru v typu E 500 (285 kW; 530 N.m při 2800/min.).

Evropa však stále více holduje dieselům, takže pro příznivce nafty jsou připraveny modely E 220 CDI (125 kW; 400N.m při 1400/min.) a E 250 CDI (150 kW; 500 N.m. při 1600/min.), oba využívajíc moderního čtyřválce řady OM651 s objemem 2,2 litru. Vrcholným turbodieselem pak bude šestiválec E 350 CDI (170 kW; 540 N.m při 1600/min.).

Jak je u vozů této značky obvyklé, při vývoji byl kladen mimořádný důraz na aktivní i pasívní bezpečnost. Torzní tuhost proti předchozímu modelu (myšleno kabrio CLK) vzrostla přibližně o 30%. Klasické zádržné systémy jsou zde zastoupeny známým preventivním systémem PRE-SAFE ®, zde čítajícím 7 airbagů (včetně bočních hlavových s objem 17 litrů- integrovaných do horní části dveřního čalounění a kolenního pro řidiče), předpínače pásů a omezovači síly, vystřelovací kovové rámy za opěrkami zadních sedadel pro případ převrácení atd. Zadní boční airbagy jsou k dispozici jako volitelná výbava.

Podrobnější technické parametry jako dynamické vlastnosti, spotřeby atd. zatím výrobce nezveřejnil, určitě však na ně nebudeme čekat dlouho, neboť zahájení prodeje je plánováno již na březen 2010.




Marek Oborník, foto Mercedes-Benz

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte