Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet

vloženo

Mercedes jde cestou jednoduššího označování svých modelů. Stejně jako se dřívější „střední“ kupé CLK po loňské modelové obměně přejmenovalo na E-Coupé, tak i odvozené kabrio se nyní jmenuje jednoduše E Cabrio. Název je však poněkud zavádějící, protože narozdíl od sedanu a kombi třídy E jsou kupé i kabriolet postaveny na technice menší třídy C

Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet

Cabrio, které nese poněkud zvláštní interní název A207, bude i přes absenci moderní skládací pevné střechy patřit k nejkomfortnějším vozům svého druhu. Výrobce hrdě hlásá možnost jezdit otevřeným vozem i v rozumných zimních podmínkách, což dokumentují i uvolněné fotografie. Zásluhu na tom má hlavně unikátní aerodynamický systém jménem AirCap, který tak výrazně ovlivňuje nežádoucí turbulenci. Technicky se jedná o výsuvnou lištu, uloženou v horním rámu předního okna, a která ve své vysunuté poloze usměrní proud vzduchu tak, že turbulence nezasáhne ani cestující na zadních sedadlech.
AirCap údajně dosahuje přibližně stejného efektu, jako kdyby bylo čelní sklo o 6 cm vyšší. Při aktivaci lišty AirCap tak vzduch proudí asi o 20 cm výš než je obvyklé, čímž se přibližuje stavu při natažené střeše. Přesunutím „epicentra“ za hlavy zadních cestujících se výrazně snížil i aerodynamický odpor otevřeného vozu a samozřejmě i vnitřní hlučnost. AirCap navíc funguje v součinnosti s malou větrnou síťkou, umístěnou mezi opěrkami zadních sedadel. Nejvýraznějších pozitivních odchylek proti stávajícím kabrioletům bylo dle vyjádření výrobce dosaženo v rychlostech 50 až 240 km/h. Systém AirCap, který je tvořen celkem 211 součástkami, má za sebou kolem 3000 hodin testování a je odzkoušen na 10 tisíc pracovních cyklů. Není bez zajímavosti, že se na něm uplatnilo 21 nových patentů.


Další příjemnou věcí, tentokrát ovšem připravenou jen pro cestující na předních sedadlech, je systém AirScarf. Jde o výdechy teplého vzduchu, které jsou umístěny v oblasti opěrek hlavy předních sedadel. Díky tomu lze i za chladného počasí cestovat s pocitem příjemně prohřívaného krku a zátylku, což znají už majitelé „plechových“ kabrioletů SLK a SL.

Plátěná střecha se u E Cabrio samozřejmě také ovládá pomocí elektromotorů, celý proces stažení (nebo natažení) trvá pouze 20 sekund a lze jej provádět v jakékoliv rychlosti nižší než 40 km/h.

E Cabrio bude k dispozici se 7 motory, čtyřmi benzínovými a třemi diesely.
Paletu těch benzínových otevírají přeplňované osmnáctistovky s přímým vstřikem E 200 CGI (135 kW; 270 N.m. při 1800/min.) a E 250 CGI (150 kW; 310 N.m. při 2000/min), které narozdíl od dřívějších zvyklostí vyměnili kompresor za klasické turbodmychadlo. Dalším stupněm je pak atmosférický šestiválec 350 CGI (215 kW; 365 N.m. při 3000/min.), u něhož označení skutečně koresponduje se zdvihovým objemem, jak bývalo dříve dobrým zvykem. Vrcholem je atmosférický osmiválec 5,5 litru v typu E 500 (285 kW; 530 N.m při 2800/min.).

Evropa však stále více holduje dieselům, takže pro příznivce nafty jsou připraveny modely E 220 CDI (125 kW; 400N.m při 1400/min.) a E 250 CDI (150 kW; 500 N.m. při 1600/min.), oba využívajíc moderního čtyřválce řady OM651 s objemem 2,2 litru. Vrcholným turbodieselem pak bude šestiválec E 350 CDI (170 kW; 540 N.m při 1600/min.).

Jak je u vozů této značky obvyklé, při vývoji byl kladen mimořádný důraz na aktivní i pasívní bezpečnost. Torzní tuhost proti předchozímu modelu (myšleno kabrio CLK) vzrostla přibližně o 30%. Klasické zádržné systémy jsou zde zastoupeny známým preventivním systémem PRE-SAFE ®, zde čítajícím 7 airbagů (včetně bočních hlavových s objem 17 litrů- integrovaných do horní části dveřního čalounění a kolenního pro řidiče), předpínače pásů a omezovači síly, vystřelovací kovové rámy za opěrkami zadních sedadel pro případ převrácení atd. Zadní boční airbagy jsou k dispozici jako volitelná výbava.

Podrobnější technické parametry jako dynamické vlastnosti, spotřeby atd. zatím výrobce nezveřejnil, určitě však na ně nebudeme čekat dlouho, neboť zahájení prodeje je plánováno již na březen 2010.




Marek Oborník, foto Mercedes-Benz

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet Fotografie k článku Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku