Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké!

vloženo

Zdá se, že Mercedes se nechce jen tak smířit s druhým místem v pomyslném motorářském souboji s Mnichovem, a tak představil dva úplně nové benzínové motory- atmosféricky plněný šestiválec 3,5 litru a přeplňovaný osmiválec 4,7 litru. Ten první šokuje svou hlavně úsporností, ten druhý i svým výkonem... Na trh přijdou v druhé polovině roku a nejprve do velké třídy S resp. S a CL

Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké! Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké!

Nový šestiválec 3,5 litru (zřejmě opět pro S350 atd.;) se od stejně objemného předchůdce liší nejvíce snížením úhlu rozevření válců- z 90 na 60 stupňů, motor však přechází na přímý vstřik benzínu CGI s piezoelektricky ovládanými vstřikovači (po vzoru motoru pro E350 CGI). Výkon narostl z 200 na 225 kW a točivý moment z 350 na 370 N.m při 3500-5250/min.


Šokuje však mezigenerační snížení spotřeby o 24 %, dosahované mimo jiným i systémem Start/Stop a energeticky nenáročnými pomocnými agregáty- například inteligentním řízením výkonu alternátoru, vodní pumpy či olejového čerpadla. Zatímco předchůdce v typu S350 spálil dle údajů výrobce 10,0 litru na 100 km, novinka stlačila spotřebu na hodnotu 7,6 litru- což je úroveň dosahovaná zatím jen nejúspornějším motorem v třídě S- turbodieselem S350 CDI...

Výrobce navíc uvádí, že motor je díky modulární konstrukci připraven i pro aplikaci přeplňování, kombinaci s pohonem všech kol 4Matic či použití v hybridní kombinaci s elektromotorem. Je tedy pravděpodobné, že nový motor se objeví pod kapotou hybridního typu S400 Hybrid (ten dosud používá právě onen výběhový nepřímovstřikový motor V6 3,5)

Opravdovou lahůdkou je ovšem nový přeplňovaný osmiválec biturbo s objemem 4,7 litru, který pod kapotami vozů S500 a CL500 nahradí dosavadní V8 5,5. Navzdory nižšímu objemu vzrostl jeho výkon na hodnotu 320 kW (dříve 285 kW) a točivý moment dokonce na neskutečných 700 N.m při 1800/min (dříve 530 N.m při 2800/min).

Křivka točivého momentu přitom v rozmezí 1600 až 4750/min neklesá pod 600 N.m, což je mimochodem právě hodnota maxima točivého momentu u konkurenčního BMW 750i (300 kW; biturbo 4,4 V8)! Přitom spotřeba i emise jsou proti předchůdci nižší o 22 %: zatímco dosavadní velké kupé CL500 spotřebovalo průměrně 12,3 l/100 km, s novým motorem by mělo i navzdory obrovskému výkonu údajně podlézt hodnotu 10 l/100 km, což je v podstatě zázrak. K tomu samozřejmě využívá opět inteligentního řízení odběru energie- stejně jako nový V6.

Jak se pro důstojný Mercedes hodí, osmiválec absolutně nedá znát své přeplňování na nějakém turboefektu, ostatně výrobce slibuje stejný jízdní projev jako v případě imaginárního sedmilitrového atmosférického motoru a to zní opravdu velmi lákavě...

Jak se zdá, tak zatímco v případě menšího šestiválce Mercedes svého nejvýznamnějšího soka téměř dohnal i bez použití přeplňování, tak v případě nového přeplňovaného osmiválce mu dal dokonce lekci z výkonu i spotřeby. No uvidíme, jak (a jestli vůbec) na tuto hozenou rukavici odpoví z Mnichova...

Marek Oborník, foto Mercedes-Benz

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké! Fotografie k článku Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké! Fotografie k článku Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké! Fotografie k článku Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet