Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké!

vloženo

Zdá se, že Mercedes se nechce jen tak smířit s druhým místem v pomyslném motorářském souboji s Mnichovem, a tak představil dva úplně nové benzínové motory- atmosféricky plněný šestiválec 3,5 litru a přeplňovaný osmiválec 4,7 litru. Ten první šokuje svou hlavně úsporností, ten druhý i svým výkonem... Na trh přijdou v druhé polovině roku a nejprve do velké třídy S resp. S a CL

Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké! Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké!

Nový šestiválec 3,5 litru (zřejmě opět pro S350 atd.;) se od stejně objemného předchůdce liší nejvíce snížením úhlu rozevření válců- z 90 na 60 stupňů, motor však přechází na přímý vstřik benzínu CGI s piezoelektricky ovládanými vstřikovači (po vzoru motoru pro E350 CGI). Výkon narostl z 200 na 225 kW a točivý moment z 350 na 370 N.m při 3500-5250/min.


Šokuje však mezigenerační snížení spotřeby o 24 %, dosahované mimo jiným i systémem Start/Stop a energeticky nenáročnými pomocnými agregáty- například inteligentním řízením výkonu alternátoru, vodní pumpy či olejového čerpadla. Zatímco předchůdce v typu S350 spálil dle údajů výrobce 10,0 litru na 100 km, novinka stlačila spotřebu na hodnotu 7,6 litru- což je úroveň dosahovaná zatím jen nejúspornějším motorem v třídě S- turbodieselem S350 CDI...

Výrobce navíc uvádí, že motor je díky modulární konstrukci připraven i pro aplikaci přeplňování, kombinaci s pohonem všech kol 4Matic či použití v hybridní kombinaci s elektromotorem. Je tedy pravděpodobné, že nový motor se objeví pod kapotou hybridního typu S400 Hybrid (ten dosud používá právě onen výběhový nepřímovstřikový motor V6 3,5)

Opravdovou lahůdkou je ovšem nový přeplňovaný osmiválec biturbo s objemem 4,7 litru, který pod kapotami vozů S500 a CL500 nahradí dosavadní V8 5,5. Navzdory nižšímu objemu vzrostl jeho výkon na hodnotu 320 kW (dříve 285 kW) a točivý moment dokonce na neskutečných 700 N.m při 1800/min (dříve 530 N.m při 2800/min).

Křivka točivého momentu přitom v rozmezí 1600 až 4750/min neklesá pod 600 N.m, což je mimochodem právě hodnota maxima točivého momentu u konkurenčního BMW 750i (300 kW; biturbo 4,4 V8)! Přitom spotřeba i emise jsou proti předchůdci nižší o 22 %: zatímco dosavadní velké kupé CL500 spotřebovalo průměrně 12,3 l/100 km, s novým motorem by mělo i navzdory obrovskému výkonu údajně podlézt hodnotu 10 l/100 km, což je v podstatě zázrak. K tomu samozřejmě využívá opět inteligentního řízení odběru energie- stejně jako nový V6.

Jak se pro důstojný Mercedes hodí, osmiválec absolutně nedá znát své přeplňování na nějakém turboefektu, ostatně výrobce slibuje stejný jízdní projev jako v případě imaginárního sedmilitrového atmosférického motoru a to zní opravdu velmi lákavě...

Jak se zdá, tak zatímco v případě menšího šestiválce Mercedes svého nejvýznamnějšího soka téměř dohnal i bez použití přeplňování, tak v případě nového přeplňovaného osmiválce mu dal dokonce lekci z výkonu i spotřeby. No uvidíme, jak (a jestli vůbec) na tuto hozenou rukavici odpoví z Mnichova...

Marek Oborník, foto Mercedes-Benz

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké! Fotografie k článku Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké! Fotografie k článku Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké! Fotografie k článku Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)