Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké!

vloženo

Zdá se, že Mercedes se nechce jen tak smířit s druhým místem v pomyslném motorářském souboji s Mnichovem, a tak představil dva úplně nové benzínové motory- atmosféricky plněný šestiválec 3,5 litru a přeplňovaný osmiválec 4,7 litru. Ten první šokuje svou hlavně úsporností, ten druhý i svým výkonem... Na trh přijdou v druhé polovině roku a nejprve do velké třídy S resp. S a CL

Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké! Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké!

Nový šestiválec 3,5 litru (zřejmě opět pro S350 atd.;) se od stejně objemného předchůdce liší nejvíce snížením úhlu rozevření válců- z 90 na 60 stupňů, motor však přechází na přímý vstřik benzínu CGI s piezoelektricky ovládanými vstřikovači (po vzoru motoru pro E350 CGI). Výkon narostl z 200 na 225 kW a točivý moment z 350 na 370 N.m při 3500-5250/min.


Šokuje však mezigenerační snížení spotřeby o 24 %, dosahované mimo jiným i systémem Start/Stop a energeticky nenáročnými pomocnými agregáty- například inteligentním řízením výkonu alternátoru, vodní pumpy či olejového čerpadla. Zatímco předchůdce v typu S350 spálil dle údajů výrobce 10,0 litru na 100 km, novinka stlačila spotřebu na hodnotu 7,6 litru- což je úroveň dosahovaná zatím jen nejúspornějším motorem v třídě S- turbodieselem S350 CDI...

Výrobce navíc uvádí, že motor je díky modulární konstrukci připraven i pro aplikaci přeplňování, kombinaci s pohonem všech kol 4Matic či použití v hybridní kombinaci s elektromotorem. Je tedy pravděpodobné, že nový motor se objeví pod kapotou hybridního typu S400 Hybrid (ten dosud používá právě onen výběhový nepřímovstřikový motor V6 3,5)

Opravdovou lahůdkou je ovšem nový přeplňovaný osmiválec biturbo s objemem 4,7 litru, který pod kapotami vozů S500 a CL500 nahradí dosavadní V8 5,5. Navzdory nižšímu objemu vzrostl jeho výkon na hodnotu 320 kW (dříve 285 kW) a točivý moment dokonce na neskutečných 700 N.m při 1800/min (dříve 530 N.m při 2800/min).

Křivka točivého momentu přitom v rozmezí 1600 až 4750/min neklesá pod 600 N.m, což je mimochodem právě hodnota maxima točivého momentu u konkurenčního BMW 750i (300 kW; biturbo 4,4 V8)! Přitom spotřeba i emise jsou proti předchůdci nižší o 22 %: zatímco dosavadní velké kupé CL500 spotřebovalo průměrně 12,3 l/100 km, s novým motorem by mělo i navzdory obrovskému výkonu údajně podlézt hodnotu 10 l/100 km, což je v podstatě zázrak. K tomu samozřejmě využívá opět inteligentního řízení odběru energie- stejně jako nový V6.

Jak se pro důstojný Mercedes hodí, osmiválec absolutně nedá znát své přeplňování na nějakém turboefektu, ostatně výrobce slibuje stejný jízdní projev jako v případě imaginárního sedmilitrového atmosférického motoru a to zní opravdu velmi lákavě...

Jak se zdá, tak zatímco v případě menšího šestiválce Mercedes svého nejvýznamnějšího soka téměř dohnal i bez použití přeplňování, tak v případě nového přeplňovaného osmiválce mu dal dokonce lekci z výkonu i spotřeby. No uvidíme, jak (a jestli vůbec) na tuto hozenou rukavici odpoví z Mnichova...

Marek Oborník, foto Mercedes-Benz

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké! Fotografie k článku Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké! Fotografie k článku Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké! Fotografie k článku Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2018
Test ojetiny: Ford Focus – druhá generace úspěchu
21.02.2018
Opel Combo Life - Berlingo s bleskem ve znaku
20.02.2018
Sportovně založený Volkswagen Polo R-Line přijde na 407 900 Kč
19.02.2018
Volvo XC40 nově s benzínovým tříválcem
15.02.2018
Třetí generace Citroënu Berlingo oficiálně, je to rodinný ideál
14.02.2018
Nové BMW X4 je lehčí a nižší
09.02.2018
Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active
08.02.2018
Modernizace Škody Fabia vzala diesely a přinesla nové vychytávky
06.02.2018
Nový Mercedes-Benz A je větší a inteligentnější
05.02.2018
Je rychlejší Seat Leon Cupra nebo oštěp Barbory Špotákové?
03.02.2018
Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc
02.02.2018
Hyundai odhalil design nového Santa Fe
01.02.2018
Malé městské SUV Škoda již příští rok
30.01.2018
Test ojetiny: Citroën C1 – nejspolehlivější citroën má základ v toyotě
29.01.2018
Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?
27.01.2018
Bentley Bentayga dostane sportovní osmiválec
25.01.2018
Kia Rio GT-Line přinese sportovní vzhled, nic jiného nečekejte
21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition