Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS?

vloženo

Ženevský autasolon bude na koncepty bohatý. Mercedes-Benz se pochlubí konceptem F800 Style, který je dalším z dlouhé řady prototypových studií, označovaných písmenem F. Může být jak ve verzi hybridní, tak ve verzi s palivovými články. A míra uplatnění dokonalých elektronických systémů bere dech...

Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS?

Právě u Mercedesu je obvyklé, že jeho koncepty většinou mívají- alespoň po designové stránce- s budoucí sériovou produkcí společné maximálně tak logo výrobce. Existují sice světlé výjimky, jako třeba Vision GST Concept (budoucí třída R) nebo Vision CLS Concept (třída CLS), ale těch je v porovnání s celkovým počtem prototypů s třícípou hvězdou tak málo, že sotva stojí za řeč.


Design F800 Style však vypadá až překvapivě reálně a s konvenčním interiérem bychom si ho dovedli představit například coby nástupce současného CLS. Realistu by mohla zmást jen celková délka studie, která je s hodnotou 4,74 metru výrazně menší než současné CLS (4,92 m). Ale raději zanechme spekulací...

F800 Style může využívat buď klasickou hybridní techniku (podobně jako například S400 Hybrid), nebo techniku elektromotoru napájeného palivovými články( jako u malosériového B-Klasse F-Cell).

V první případě jde o „Plug-in“ hybrid, který kombinuje atmosféricky plněný přímovstřikový šestiválec (3498 ccm, 220 kW) s hybridním modulem (80 kW), uloženým mezi motorem a sedmistupňovou automatikou 7G Tronic. Kombinovaný výkon 300 kW uděluje vozu dynamiku supersportu: Akcelerace 0-100 km/h se odehraje během 4,8 s. a největší rychlost je omezena na 250 km/h. S plnou nádrží a plnou kapacitou baterií má F800 Style zaručen dojezd až 700 km. Na samotnou elektřinu to také jde (dokonce až 120 km/h), ale jen asi na vzdálenost 30 km. Kombinovaná spotřeba údajně dosahuje pohádkové hodnoty 2,9 litru na 100 km, čemuž odpovídá ekvivalent 68g CO2/km. Systém se dobíjí jak průběžně během jízdy rekuperací energii při brzdění, tak i z běžné elektrické sítě.

V druhém případě je hnacím ústrojím vzadu umístěný elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 290 N.m., napájený vodíkovými palivovými články. Čtyři válcové nádrže na vodík jsou uloženy pod a za cestujícími na nejbezpečnějším možném místě, palivové články vyrábějící elektřinu jsou naopak umístěny na dobře chlazeném místě vpředu. Má-li F800 Style tento pohon, pak je schopen uhánět až 180 km/h rychlostí a jeho dojezd může dosahovat až 600 km.

Mercedes v tomto konceptu představil další evoluci svého palubního systému Comand. Ten využívá displej s touchpadem a také kameru- přesně monitorující pohyb ruky po displeji. Rozpozná a poté analyzuje například utírání, tlačení, otáčení a zvětšování, a na základě toho řidiči nabídne intuitivnější ovládání jednotlivých prvků jako třeba klimatizace, telefonu, audia, navigace i přístupu k internetu. Jednotka tak zvyšuje aktivní bezpečnost, neboť řidiči přizpůsobí ovládání takříkajíc na míru a on se může více soustředit na řízení.
Zajímavostí navigace je použití 3D map i znázornění aktuálního dojezdu v závislosti na okamžitém množství paliva či energie v akumulátorech.

Adaptivní radarový tempomat Distronic Plus je kromě obvyklého zrychlování a zpomalování nově schopen dokonce řízení! Tedy skutečně i v zatáčkách... Tato funkce však z bezpečnostních důvodů funguje jen do 40 km/h a uplatní se hlavně v nekonečných dopravních zácpách, kde z řidiče udělá jen odpočívajícího a řízením „nestresovaného“ cestujícího.

Také preventivní bezpečnostní systém Pre-Safe 360° má další nové funkce, nově monitoruje i dění za vozem a očekává-li neodvratitelný náraz zezadu- pak je v závislosti na dostatku „únikového“ prostoru před vozem schopen buď razantně zrychlit a kolizi zkusit poodjet, nebo naopak preventivně zapojit brzdy a pokusit se ustát co půjde.

Technika je to vrcholně sofistikovaná a bezpečnosti posádky i okolního provozu jistě prospěšná, z míry jejího uplatnění však může nejednomu řidiči běhat mráz po zádech. Možná už není tak daleko doba, kdy automatika a elektronika raději nepustí řidiče vůbec k ničemu, aby se náhodou něčeho nepředvídatelného nedopustil...

Marek Oborník, foto Mercedes Benz

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů