Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS?

vloženo

Ženevský autasolon bude na koncepty bohatý. Mercedes-Benz se pochlubí konceptem F800 Style, který je dalším z dlouhé řady prototypových studií, označovaných písmenem F. Může být jak ve verzi hybridní, tak ve verzi s palivovými články. A míra uplatnění dokonalých elektronických systémů bere dech...

Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Právě u Mercedesu je obvyklé, že jeho koncepty většinou mívají- alespoň po designové stránce- s budoucí sériovou produkcí společné maximálně tak logo výrobce. Existují sice světlé výjimky, jako třeba Vision GST Concept (budoucí třída R) nebo Vision CLS Concept (třída CLS), ale těch je v porovnání s celkovým počtem prototypů s třícípou hvězdou tak málo, že sotva stojí za řeč.

Design F800 Style však vypadá až překvapivě reálně a s konvenčním interiérem bychom si ho dovedli představit například coby nástupce současného CLS. Realistu by mohla zmást jen celková délka studie, která je s hodnotou 4,74 metru výrazně menší než současné CLS (4,92 m). Ale raději zanechme spekulací...

F800 Style může využívat buď klasickou hybridní techniku (podobně jako například S400 Hybrid), nebo techniku elektromotoru napájeného palivovými články( jako u malosériového B-Klasse F-Cell).

V první případě jde o „Plug-in“ hybrid, který kombinuje atmosféricky plněný přímovstřikový šestiválec (3498 ccm, 220 kW) s hybridním modulem (80 kW), uloženým mezi motorem a sedmistupňovou automatikou 7G Tronic. Kombinovaný výkon 300 kW uděluje vozu dynamiku supersportu: Akcelerace 0-100 km/h se odehraje během 4,8 s. a největší rychlost je omezena na 250 km/h. S plnou nádrží a plnou kapacitou baterií má F800 Style zaručen dojezd až 700 km. Na samotnou elektřinu to také jde (dokonce až 120 km/h), ale jen asi na vzdálenost 30 km. Kombinovaná spotřeba údajně dosahuje pohádkové hodnoty 2,9 litru na 100 km, čemuž odpovídá ekvivalent 68g CO2/km. Systém se dobíjí jak průběžně během jízdy rekuperací energii při brzdění, tak i z běžné elektrické sítě.

V druhém případě je hnacím ústrojím vzadu umístěný elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 290 N.m., napájený vodíkovými palivovými články. Čtyři válcové nádrže na vodík jsou uloženy pod a za cestujícími na nejbezpečnějším možném místě, palivové články vyrábějící elektřinu jsou naopak umístěny na dobře chlazeném místě vpředu. Má-li F800 Style tento pohon, pak je schopen uhánět až 180 km/h rychlostí a jeho dojezd může dosahovat až 600 km.

Mercedes v tomto konceptu představil další evoluci svého palubního systému Comand. Ten využívá displej s touchpadem a také kameru- přesně monitorující pohyb ruky po displeji. Rozpozná a poté analyzuje například utírání, tlačení, otáčení a zvětšování, a na základě toho řidiči nabídne intuitivnější ovládání jednotlivých prvků jako třeba klimatizace, telefonu, audia, navigace i přístupu k internetu. Jednotka tak zvyšuje aktivní bezpečnost, neboť řidiči přizpůsobí ovládání takříkajíc na míru a on se může více soustředit na řízení.
Zajímavostí navigace je použití 3D map i znázornění aktuálního dojezdu v závislosti na okamžitém množství paliva či energie v akumulátorech.

Adaptivní radarový tempomat Distronic Plus je kromě obvyklého zrychlování a zpomalování nově schopen dokonce řízení! Tedy skutečně i v zatáčkách... Tato funkce však z bezpečnostních důvodů funguje jen do 40 km/h a uplatní se hlavně v nekonečných dopravních zácpách, kde z řidiče udělá jen odpočívajícího a řízením „nestresovaného“ cestujícího.

Také preventivní bezpečnostní systém Pre-Safe 360° má další nové funkce, nově monitoruje i dění za vozem a očekává-li neodvratitelný náraz zezadu- pak je v závislosti na dostatku „únikového“ prostoru před vozem schopen buď razantně zrychlit a kolizi zkusit poodjet, nebo naopak preventivně zapojit brzdy a pokusit se ustát co půjde.

Technika je to vrcholně sofistikovaná a bezpečnosti posádky i okolního provozu jistě prospěšná, z míry jejího uplatnění však může nejednomu řidiči běhat mráz po zádech. Možná už není tak daleko doba, kdy automatika a elektronika raději nepustí řidiče vůbec k ničemu, aby se náhodou něčeho nepředvídatelného nedopustil...

Marek Oborník, foto Mercedes Benz

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion