Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS?

vloženo

Ženevský autasolon bude na koncepty bohatý. Mercedes-Benz se pochlubí konceptem F800 Style, který je dalším z dlouhé řady prototypových studií, označovaných písmenem F. Může být jak ve verzi hybridní, tak ve verzi s palivovými články. A míra uplatnění dokonalých elektronických systémů bere dech...

Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS?

Právě u Mercedesu je obvyklé, že jeho koncepty většinou mívají- alespoň po designové stránce- s budoucí sériovou produkcí společné maximálně tak logo výrobce. Existují sice světlé výjimky, jako třeba Vision GST Concept (budoucí třída R) nebo Vision CLS Concept (třída CLS), ale těch je v porovnání s celkovým počtem prototypů s třícípou hvězdou tak málo, že sotva stojí za řeč.


Design F800 Style však vypadá až překvapivě reálně a s konvenčním interiérem bychom si ho dovedli představit například coby nástupce současného CLS. Realistu by mohla zmást jen celková délka studie, která je s hodnotou 4,74 metru výrazně menší než současné CLS (4,92 m). Ale raději zanechme spekulací...

F800 Style může využívat buď klasickou hybridní techniku (podobně jako například S400 Hybrid), nebo techniku elektromotoru napájeného palivovými články( jako u malosériového B-Klasse F-Cell).

V první případě jde o „Plug-in“ hybrid, který kombinuje atmosféricky plněný přímovstřikový šestiválec (3498 ccm, 220 kW) s hybridním modulem (80 kW), uloženým mezi motorem a sedmistupňovou automatikou 7G Tronic. Kombinovaný výkon 300 kW uděluje vozu dynamiku supersportu: Akcelerace 0-100 km/h se odehraje během 4,8 s. a největší rychlost je omezena na 250 km/h. S plnou nádrží a plnou kapacitou baterií má F800 Style zaručen dojezd až 700 km. Na samotnou elektřinu to také jde (dokonce až 120 km/h), ale jen asi na vzdálenost 30 km. Kombinovaná spotřeba údajně dosahuje pohádkové hodnoty 2,9 litru na 100 km, čemuž odpovídá ekvivalent 68g CO2/km. Systém se dobíjí jak průběžně během jízdy rekuperací energii při brzdění, tak i z běžné elektrické sítě.

V druhém případě je hnacím ústrojím vzadu umístěný elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 290 N.m., napájený vodíkovými palivovými články. Čtyři válcové nádrže na vodík jsou uloženy pod a za cestujícími na nejbezpečnějším možném místě, palivové články vyrábějící elektřinu jsou naopak umístěny na dobře chlazeném místě vpředu. Má-li F800 Style tento pohon, pak je schopen uhánět až 180 km/h rychlostí a jeho dojezd může dosahovat až 600 km.

Mercedes v tomto konceptu představil další evoluci svého palubního systému Comand. Ten využívá displej s touchpadem a také kameru- přesně monitorující pohyb ruky po displeji. Rozpozná a poté analyzuje například utírání, tlačení, otáčení a zvětšování, a na základě toho řidiči nabídne intuitivnější ovládání jednotlivých prvků jako třeba klimatizace, telefonu, audia, navigace i přístupu k internetu. Jednotka tak zvyšuje aktivní bezpečnost, neboť řidiči přizpůsobí ovládání takříkajíc na míru a on se může více soustředit na řízení.
Zajímavostí navigace je použití 3D map i znázornění aktuálního dojezdu v závislosti na okamžitém množství paliva či energie v akumulátorech.

Adaptivní radarový tempomat Distronic Plus je kromě obvyklého zrychlování a zpomalování nově schopen dokonce řízení! Tedy skutečně i v zatáčkách... Tato funkce však z bezpečnostních důvodů funguje jen do 40 km/h a uplatní se hlavně v nekonečných dopravních zácpách, kde z řidiče udělá jen odpočívajícího a řízením „nestresovaného“ cestujícího.

Také preventivní bezpečnostní systém Pre-Safe 360° má další nové funkce, nově monitoruje i dění za vozem a očekává-li neodvratitelný náraz zezadu- pak je v závislosti na dostatku „únikového“ prostoru před vozem schopen buď razantně zrychlit a kolizi zkusit poodjet, nebo naopak preventivně zapojit brzdy a pokusit se ustát co půjde.

Technika je to vrcholně sofistikovaná a bezpečnosti posádky i okolního provozu jistě prospěšná, z míry jejího uplatnění však může nejednomu řidiči běhat mráz po zádech. Možná už není tak daleko doba, kdy automatika a elektronika raději nepustí řidiče vůbec k ničemu, aby se náhodou něčeho nepředvídatelného nedopustil...

Marek Oborník, foto Mercedes Benz

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS? Fotografie k článku Mercedes-Benz F800 Style: Inspirace pro budoucí CLS?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet