Mazda 5 model 2004 - 2010

vloženo

První generace Mazdy 5 vstoupila do hry o zákazníky v roce 2004, kdy jim byla představena na podzimním pařížském autosalonu. K majitelům však automobil vyrazil až následující rok. Případní zájemci si tak museli ještě nějaký ten pátek počkat.

Mazda 5 model 2004 - 2010 Mazda 5 model 2004 - 2010

Japonské MPV Mazda 5 zdobí spolehlivost i úsporné turbodiesely. Zadní náprava je ale choulostivější a navíc ceny ojetin bývají vyšší.


RADOSTI
Variabilita interiéru, schopnost přepravit až sedm cestujících, v rámci třídy dobré jízdní vlastnosti, nadprůměrná spolehlivost, praktické boční posuvné dveře.

STAROSTI
Vyšší ceny ojetin, vyšší ceny některých náhradních dílů, omezená nabídka dílů z druhovýroby.

TIP: Prodej Mazda 5 r.v. 2004-2010

Vozidlo dostalo pod kapotu dva zážehové a dva vznětové agregáty. Nabídka motorizací se přitom ukázala jako zcela vyhovující a tak se po celou dobu výroby modelu obešla bez dalších změn.

Rok 2008 přinesl facelift a modernizaci. Automobil vydržel v nabídce ještě další dva roky, než jej vystřídal stejnojmenný nástupce. Ten se představil na jarním ženevském autosalonu.

Ale zpět k první řadě Mazdy 5. Ta prošla bariérovým testem nezávislé společnosti Euro NCAP v roce 2005 a za své vysvědčení se rozhodně stydět nemusí.

Ochrana posádky při nárazu byla totiž ohodnocena maximálními pěti hvězdičkami (33 bodů), ochrana dětí v autosedačkách vozidlu vynesla tři hvězdy z pěti možných (32 bodů). Za ohleduplnost při střetu s chodcem si mazda odvezla dvě hvězdičky ze čtyř (12 bodů).

Pozice na trhu
Mazda 5 rozhodně nepatří mezi nejrozšířenější MPV a tak musí zájemce o vůz vynaložit při hledání více úsilí. Jednoznačně převažují vozy s turbodiesely, naopak nejméně je automobilů se zážehovým dvoulitrem.

Ceny ojetin začínají přibližně na částce 190 000 Kč. Za tuto cenu lze sehnat jak pětimísný automobil, tak sedmimístné provedení. Vozidla vyrobená po faceliftu seženete přibližně za ceny od 240 000 korun.

Zpracování
Nabídka místa pro posádku je v první a druhé řadě sedadel opravdu dobrá. U vozidel vybavených třetí řadou ale počítejte s nevelkým prostorem vzadu. Výhodou je sklápění šestého a sedmého sedadla do podlahy, takže nepřekážejí v zavazadelníku.

Ten převeze v pětimístném uspořádání náklad o objemu 426 litrů. Pokud sklopíte i sedačky ve druhé řadě, pojme až 1566 litrů. Naopak v sedmimístné konfiguraci se jeho objem smrskne na spíše symbolických 112 litrů.

Sedačky ve druhé řadě lze samostatně posouvat, navíc nabídnou úložný prostor schovaný v sedáku – stačí jej odklopit. Zkrátka variabilita interiéru potěší, stejně jako zadní boční posuvné dveře nenáročné na prostor. Nástup je tak v řadě stojících automobilů bezproblémový.

Designově zdařilé palubní desce můžeme vytknout snad jen tvrdé plasty. Naopak velice příjemně působí výš umístěná řadicí páka, kterou najdeme na středovém panelu vybíhajícím z palubní desky.

Jízda
Je jasné, že srovnávat jízdní vlastnosti s nižšími sedany a hatchbacky by nebylo fér, i když Mazda 5 by určitě některým z nich dokázala napráskat. V kategorii MPV totiž patří k vozům s těmi lepšími jízdními vlastnostmi.

Podvozek velice dobře tlumí nerovnosti a zohledníme-li vyšší stavbu vozu, můžeme říci, že dobře funguje i v zatáčkách. Samozřejmě že nejde o auto pro adrenalinové jezdce, ale jakožto rodinný vůz funguje velice dobře. Zpočátku vám může vadit velmi citlivé řízení s krátkým převodem – u vozu této kategorie nezvyklé. Po čase si ale zvyknete a oceníte jeho přesnost.

Tu nepostrádá ani řazení, jež se velice dobře obsluhuje. To je dáno blízkostí řadicí páky k volantu. Řidičova ruka tak po jeho puštění urazí jen krátkou cestu, než je možné přeřadit. Brzdy „em-pé-véčka“ působí trochu těžkopádně a při razantnějším šlápnutí na pedál musíte počítat s citelnějším pomořením přídě vozu.

Motorizace
Mazda 5 dostala hned na začátku své kariéry dva benzinové čtyřválce a dva čtyřválcové turbodiesely. Všechny motory mají pro vůz dostatek sil, což je jistě příznivá zpráva. Působí kultivovaně a turbodiesely navíc potěší nízkou spotřebou.

Z hlediska spolehlivosti ale nejsou ideální. Tedy pokud se budeme bavit o vozech přibližně se 150 000 a více ujetými kilometry. Zde je totiž velké riziko potíží se vstřikovači i filtrem pevných částic.

Zážehové motory: 1.8 16V/85 kW, 2.0 16V/107 kW.
Vznětové motory: 2.0 MZR-CD/81 kW a 2.0 MZR-CD/105 kW.

NEJ motory
Dobrá volba: 1.8 16V
U vozidel s nízkým kilometrovým proběhem bude ideální turbodiesel, ale co když má auto více najeto? Pak je jasným favoritem zážehová osmnáctistovka, která pracuje spolehlivě a pokud jezdíte rozumně, spokojí se průměrně s devíti litry na sto kilometrů.

Nevhodný: 2.0 16V
Dvoulitr je sice živější než osmnáctistovka, ale také žravější a navíc se mnohdy potýká se zvýšenou spotřebou oleje.

Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: Cars Trade M&M, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Mazda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují