Mazda 5 model 2004 - 2010

vloženo

První generace Mazdy 5 vstoupila do hry o zákazníky v roce 2004, kdy jim byla představena na podzimním pařížském autosalonu. K majitelům však automobil vyrazil až následující rok. Případní zájemci si tak museli ještě nějaký ten pátek počkat.

Mazda 5 model 2004 - 2010 Mazda 5 model 2004 - 2010

Japonské MPV Mazda 5 zdobí spolehlivost i úsporné turbodiesely. Zadní náprava je ale choulostivější a navíc ceny ojetin bývají vyšší.


RADOSTI
Variabilita interiéru, schopnost přepravit až sedm cestujících, v rámci třídy dobré jízdní vlastnosti, nadprůměrná spolehlivost, praktické boční posuvné dveře.

STAROSTI
Vyšší ceny ojetin, vyšší ceny některých náhradních dílů, omezená nabídka dílů z druhovýroby.

TIP: Prodej Mazda 5 r.v. 2004-2010

Vozidlo dostalo pod kapotu dva zážehové a dva vznětové agregáty. Nabídka motorizací se přitom ukázala jako zcela vyhovující a tak se po celou dobu výroby modelu obešla bez dalších změn.

Rok 2008 přinesl facelift a modernizaci. Automobil vydržel v nabídce ještě další dva roky, než jej vystřídal stejnojmenný nástupce. Ten se představil na jarním ženevském autosalonu.

Ale zpět k první řadě Mazdy 5. Ta prošla bariérovým testem nezávislé společnosti Euro NCAP v roce 2005 a za své vysvědčení se rozhodně stydět nemusí.

Ochrana posádky při nárazu byla totiž ohodnocena maximálními pěti hvězdičkami (33 bodů), ochrana dětí v autosedačkách vozidlu vynesla tři hvězdy z pěti možných (32 bodů). Za ohleduplnost při střetu s chodcem si mazda odvezla dvě hvězdičky ze čtyř (12 bodů).

Pozice na trhu
Mazda 5 rozhodně nepatří mezi nejrozšířenější MPV a tak musí zájemce o vůz vynaložit při hledání více úsilí. Jednoznačně převažují vozy s turbodiesely, naopak nejméně je automobilů se zážehovým dvoulitrem.

Ceny ojetin začínají přibližně na částce 190 000 Kč. Za tuto cenu lze sehnat jak pětimísný automobil, tak sedmimístné provedení. Vozidla vyrobená po faceliftu seženete přibližně za ceny od 240 000 korun.

Zpracování
Nabídka místa pro posádku je v první a druhé řadě sedadel opravdu dobrá. U vozidel vybavených třetí řadou ale počítejte s nevelkým prostorem vzadu. Výhodou je sklápění šestého a sedmého sedadla do podlahy, takže nepřekážejí v zavazadelníku.

Ten převeze v pětimístném uspořádání náklad o objemu 426 litrů. Pokud sklopíte i sedačky ve druhé řadě, pojme až 1566 litrů. Naopak v sedmimístné konfiguraci se jeho objem smrskne na spíše symbolických 112 litrů.

Sedačky ve druhé řadě lze samostatně posouvat, navíc nabídnou úložný prostor schovaný v sedáku – stačí jej odklopit. Zkrátka variabilita interiéru potěší, stejně jako zadní boční posuvné dveře nenáročné na prostor. Nástup je tak v řadě stojících automobilů bezproblémový.

Designově zdařilé palubní desce můžeme vytknout snad jen tvrdé plasty. Naopak velice příjemně působí výš umístěná řadicí páka, kterou najdeme na středovém panelu vybíhajícím z palubní desky.

Jízda
Je jasné, že srovnávat jízdní vlastnosti s nižšími sedany a hatchbacky by nebylo fér, i když Mazda 5 by určitě některým z nich dokázala napráskat. V kategorii MPV totiž patří k vozům s těmi lepšími jízdními vlastnostmi.

Podvozek velice dobře tlumí nerovnosti a zohledníme-li vyšší stavbu vozu, můžeme říci, že dobře funguje i v zatáčkách. Samozřejmě že nejde o auto pro adrenalinové jezdce, ale jakožto rodinný vůz funguje velice dobře. Zpočátku vám může vadit velmi citlivé řízení s krátkým převodem – u vozu této kategorie nezvyklé. Po čase si ale zvyknete a oceníte jeho přesnost.

Tu nepostrádá ani řazení, jež se velice dobře obsluhuje. To je dáno blízkostí řadicí páky k volantu. Řidičova ruka tak po jeho puštění urazí jen krátkou cestu, než je možné přeřadit. Brzdy „em-pé-véčka“ působí trochu těžkopádně a při razantnějším šlápnutí na pedál musíte počítat s citelnějším pomořením přídě vozu.

Motorizace
Mazda 5 dostala hned na začátku své kariéry dva benzinové čtyřválce a dva čtyřválcové turbodiesely. Všechny motory mají pro vůz dostatek sil, což je jistě příznivá zpráva. Působí kultivovaně a turbodiesely navíc potěší nízkou spotřebou.

Z hlediska spolehlivosti ale nejsou ideální. Tedy pokud se budeme bavit o vozech přibližně se 150 000 a více ujetými kilometry. Zde je totiž velké riziko potíží se vstřikovači i filtrem pevných částic.

Zážehové motory: 1.8 16V/85 kW, 2.0 16V/107 kW.
Vznětové motory: 2.0 MZR-CD/81 kW a 2.0 MZR-CD/105 kW.

NEJ motory
Dobrá volba: 1.8 16V
U vozidel s nízkým kilometrovým proběhem bude ideální turbodiesel, ale co když má auto více najeto? Pak je jasným favoritem zážehová osmnáctistovka, která pracuje spolehlivě a pokud jezdíte rozumně, spokojí se průměrně s devíti litry na sto kilometrů.

Nevhodný: 2.0 16V
Dvoulitr je sice živější než osmnáctistovka, ale také žravější a navíc se mnohdy potýká se zvýšenou spotřebou oleje.

Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: Cars Trade M&M, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Mazda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010 Fotografie k článku Mazda 5 model 2004 - 2010

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Kromě hybridního pohonu se modernizovaný Superb může pochlubit přepracovanou přední částí, novými světlomety a asistenčními systémy. A největší novinkou je, že konečně nebude chybět oplastované provedení..

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..