Máte správně přezuto?

vloženo

Přezutí svého vozu na zimní pneumatiky vlivem nadprůměrně teplého počasí ještě řeší velký počet řidičů. A právě EU štítky označující pneumatiky jim při výběru mají poskytnout relevantní informace. Ale značení zavedené v roce 2012 k zamýšlenému zlepšení spotřebitelských informací úplně nevedlo, a to především kvůli absenci hodnocení výkonnosti v zimních podmínkách na sněhu a ledu.

Máte správně přezuto? Máte správně přezuto?

Není proto překvapením, že řidiči při nákupu zimních pneumatik nevnímají tento štítek jako dostatečný zdroj informací vedoucích k nákupu konkrétního produktu.
Pomoc při rozhodování o výběru zimních pneumatik tak i nadále poskytují především výsledky komplexních testů, které provádějí národní autokluby, automobilové časopisy či spotřebitelské organizace. Testy analyzují až 20 jednotlivých kritérií (u letních pneumatik až 16), včetně měření výkonnosti v zimních podmínkách.


V celkovém hodnocení testů prémiové značky i letos vévodily. Levnější alternativy, i přes občasný překvapivý výkon na sněhu, výrazně zaostávaly. Odborníci z organizace technické kontroly GTÜ provedli hloubkové testy výkonnosti u šesti pneumatik oblíbeného rozměru 225/45 R 17 vyrobených v Číně a východní Evropě, jejichž výsledky byly téměř alarmující. Referenční pneumatikou se stal výrobek západoevropského výrobce obutý na standardním vozidle VW Golf GTI a výkon levných pneumatik byl v porovnání s ním až děsivě nedostatečný. Při nouzovém brzdění z rychlosti 100 km/h na mokré vozovce měly i ty nejlepší z nich celkovou brzdnou dráhu 56,2 metrů, což je o šest metrů (tedy asi o jednu a půl délky vozidla) více než u referenční pneumatiky (celkem 49,9 metrů).

Některé levné pneumatiky měly ve skutečnosti letní dezén i přes to, že jsou dodávány s označením M+S, a tudíž oficiálně klasifikovány jako zimní. Odborníci důrazně nedoporučují nákup takovýchto typů pneumatik, neboť výsledky jejich testů především za mokra jsou ve všech případech katastrofální.

V loňském roce německý motoristický časopis auto motor und sport posoudil výsledky testů pneumatik prováděných mezi lety 1963 a 2013 tak, aby našel vítěze titulu „To nejlepší v 50 letech testů pneumatik“. Společnost Continental se opět umístila na přední příčce. Za výjimečným výkonem, kterého výrobky společnosti Continental dlouhodobě dosahují, stojí kromě komplexních odborných znalostí generovaných ve vývojovém centru v Hannoveru dva hlavní důvody. Zaprvé, Continental jako jeden z předních evropských producentů originálních dílů úzce spolupracuje s výrobci automobilů na pozici partnera v oblasti vývoje. Zadruhé, všechny produkty společnosti Continental procházejí už při fázi samotného vývoje velmi intenzivními výběrovými procesy. Mezi ně patří více než 60 000 jednotlivých měření prováděných každý rok jen v rámci zkoušky „Rozjezd na sněhu“. Testované pneumatiky absolvují na ledu a sněhu přibližně 18 000 zatáček (což představuje celkem 700 kilometrů), aby se vyhodnotilo jejich boční vedení. Na každý test se musí použít tucty sad každého modelu pneumatiky. To znamená, že do vývoje jediného nového výrobku může být zapojeno až 800 zkušebních pneumatik, kde každá může ujet vzdálenost více než 500 km. Sečteno a podtrženo, před tím, než se nové modely pneumatik vůbec dostanou do výroby, absolvují každoročně více než 25 milionů kilometrů testování (ekvivalent 625násobku obvodu Země). To odděluje prémiové výrobky od ostatních.


AMI Communications

Fotografie k článku

Fotografie k článku Máte správně přezuto? Fotografie k článku Máte správně přezuto?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu
23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou