Máte správně přezuto?

vloženo

Přezutí svého vozu na zimní pneumatiky vlivem nadprůměrně teplého počasí ještě řeší velký počet řidičů. A právě EU štítky označující pneumatiky jim při výběru mají poskytnout relevantní informace. Ale značení zavedené v roce 2012 k zamýšlenému zlepšení spotřebitelských informací úplně nevedlo, a to především kvůli absenci hodnocení výkonnosti v zimních podmínkách na sněhu a ledu.

Máte správně přezuto? Máte správně přezuto?

Není proto překvapením, že řidiči při nákupu zimních pneumatik nevnímají tento štítek jako dostatečný zdroj informací vedoucích k nákupu konkrétního produktu.
Pomoc při rozhodování o výběru zimních pneumatik tak i nadále poskytují především výsledky komplexních testů, které provádějí národní autokluby, automobilové časopisy či spotřebitelské organizace. Testy analyzují až 20 jednotlivých kritérií (u letních pneumatik až 16), včetně měření výkonnosti v zimních podmínkách.


V celkovém hodnocení testů prémiové značky i letos vévodily. Levnější alternativy, i přes občasný překvapivý výkon na sněhu, výrazně zaostávaly. Odborníci z organizace technické kontroly GTÜ provedli hloubkové testy výkonnosti u šesti pneumatik oblíbeného rozměru 225/45 R 17 vyrobených v Číně a východní Evropě, jejichž výsledky byly téměř alarmující. Referenční pneumatikou se stal výrobek západoevropského výrobce obutý na standardním vozidle VW Golf GTI a výkon levných pneumatik byl v porovnání s ním až děsivě nedostatečný. Při nouzovém brzdění z rychlosti 100 km/h na mokré vozovce měly i ty nejlepší z nich celkovou brzdnou dráhu 56,2 metrů, což je o šest metrů (tedy asi o jednu a půl délky vozidla) více než u referenční pneumatiky (celkem 49,9 metrů).

Některé levné pneumatiky měly ve skutečnosti letní dezén i přes to, že jsou dodávány s označením M+S, a tudíž oficiálně klasifikovány jako zimní. Odborníci důrazně nedoporučují nákup takovýchto typů pneumatik, neboť výsledky jejich testů především za mokra jsou ve všech případech katastrofální.

V loňském roce německý motoristický časopis auto motor und sport posoudil výsledky testů pneumatik prováděných mezi lety 1963 a 2013 tak, aby našel vítěze titulu „To nejlepší v 50 letech testů pneumatik“. Společnost Continental se opět umístila na přední příčce. Za výjimečným výkonem, kterého výrobky společnosti Continental dlouhodobě dosahují, stojí kromě komplexních odborných znalostí generovaných ve vývojovém centru v Hannoveru dva hlavní důvody. Zaprvé, Continental jako jeden z předních evropských producentů originálních dílů úzce spolupracuje s výrobci automobilů na pozici partnera v oblasti vývoje. Zadruhé, všechny produkty společnosti Continental procházejí už při fázi samotného vývoje velmi intenzivními výběrovými procesy. Mezi ně patří více než 60 000 jednotlivých měření prováděných každý rok jen v rámci zkoušky „Rozjezd na sněhu“. Testované pneumatiky absolvují na ledu a sněhu přibližně 18 000 zatáček (což představuje celkem 700 kilometrů), aby se vyhodnotilo jejich boční vedení. Na každý test se musí použít tucty sad každého modelu pneumatiky. To znamená, že do vývoje jediného nového výrobku může být zapojeno až 800 zkušebních pneumatik, kde každá může ujet vzdálenost více než 500 km. Sečteno a podtrženo, před tím, než se nové modely pneumatik vůbec dostanou do výroby, absolvují každoročně více než 25 milionů kilometrů testování (ekvivalent 625násobku obvodu Země). To odděluje prémiové výrobky od ostatních.


AMI Communications

Fotografie k článku

Fotografie k článku Máte správně přezuto? Fotografie k článku Máte správně přezuto?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport