Maserati Levante v Česku, připravte si 1,6 milionu

13. 04. 2016
Sdílet článek

Na Český trh Scuderia Praha oficiálně uvedla první SUV značky Maserati. Model Levante je zatím dostupný s jedním ze tří motorů ve dvou výbavách Luxury a Sport, přičemž nejlevněji pořídíte vznětovou verzi - 1 612 000 Kč. První kusy dostanou zákazníci v červnu. Časem se objeví i osmiválcová varianta.

Historicky první SUV s neptunovým trojzubcem ve znaku dostalo jméno Levante, které je odvozeno od teplého středomořského větru, který se v mžiku může z mírného vánku proměnit v bouři. Podobný je podle všeho i samotný charakter tohoto modelu.


SUV od Maserati není žádný drobek. Karoserie skvěle maskuje své rozměry, když na délku naměříte přes pět metrů (5003 mm) a na šířku téměř dva metry (1968 mm). S výškou 1679 mm působí Levanty atleticky a obratně. Rozvor kol pak profituje z hodnoty 3004 mm. Levante má nejlepší aerodynamické vlastnosti ve své třídě, a to díky součiniteli odporu vzduchu o hodnotě 0,31.

Maserati Levante

Novinku může pohánět jeden ze tří motorů. Základ tvoří turbodiesel od VM Motori, přičemž postupně přijdou na trh i dva zážehové agregáty GDI o výkonu 257 a 316 kW. Všechny pohonné jednotky mají šest válců řazených do V s úhlem rozevření 60°, jsou přeplňované, mají objem 3,0 litru a spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou od ZF. Ještě v průběhu letošního roku se však dočkají také milovníci osmiválců.

Všechny verze mají vpředu dvojité lichobežníky, vzadu pak víceprvkovou nápravu, přičemž již ve standardu disponují adaptivními tlumiči Skyhook a vzduchovým odpružením Air Spring se 6 stupni světlé výšky.

Zajímavosti o modelu Levante:

  • Poprvé v dějinách Maserati se jako volitelný doplněk nabízí také tažné zařízení umožňující využívat přívěs až do nejvyšší hmotnosti 2700 kg.
  • Benzínové motory do Levante vyrábí Ferrari v Maranellu.
  • Měrný výkon a točivý moment 430 k nového motoru jsou nejlepšími ve své třídě.
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy s nejvyšší dosaženou rychlostí 264 km/h (Levante S).
  • Ideální rozdělení hmotnosti 50:50.
  • Nejnižší těžiště ve třídě SUV.
  • Brzdná dráha z 100 na 0 km/h za 34,5m u 430 k verze, nejlepší ve své třídě.
  • Cx = 0,31, nejlepší aerodynamický součinitel odporu ve své třídě.
  • Zkoušky v extrémně horkém prostředí se prováděly v Jižní Africe a v pouštích Spojených arabských emirátů a Maroka. Denní teploty zde vystoupaly až na 48–50 °C.
  • Zkoušky v extrémně chladném prostředí se prováděly v Laponsku a na Novém Zélandu. Zvláštní zkoušky kvality se prováděly také v Číně a v Dubaji.
  • Zkoušky spolehlivosti při vysokém počtu ujetých kilometrů probíhaly ve Spojených státech a v Rusku.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

701 800 Kč