Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux

vloženo

Závodník Martin Prokop má za sebou náročné dny v přípravě na svůj první ročník legendárního Dakaru, který se uskuteční v lednu v jižní Americe. V Belgii s týmem ladil třiatřicetiletý jezdec poslední detaily na závodním voze Toyota Hilux. „S novou technikou jsme se seznámili důkladně. Trénovali jsme i opravy. V závodě bude pomoc daleko a bude to jen na nás,“ vysvětluje Martin Prokop.

Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux

Do Belgie, kde probíhá poslední část přípravy závodního vozu, se Martin Prokop rychle přesunul po víkendu, kde startoval na Britské rallye. „Rovnou z cílové pásky závodu jsem nasedl do týmového obytného vozu a celou noc jsem strávil na cestě do Belgie, kde sídlí tým Toyoty,“ popisuje strasti český jezdec.


V týmu Toyoty se ladily poslední detaily Hiluxu, za jehož volant Martin Prokop na Dakaru 2016 usedne. Jezdec tak měl poslední příležitost dohlédnout na finální přípravu závodního vozu. „Ve čtvrtek auto odjíždí do přístavu La Havre. Odtud odplouvají všechny dakarské speciály do Argentiny,“ líčí Martin Prokop.

Rychlokurz mechanika
Kromě seznámení s novou technikou čekal na Prokopa ještě trénink výměny dílů, kdyby během dakarského závodu došlo k poškození či poruše. „Bylo to pro mě něco naprosto nového. V závodech WRC se tohle neřeší, tam prostě etapu nedojedete,“ vypráví jihlavský rodák a pokračuje: „Dakar je v tomhle hodně jiný. Tam musí jezdec auto znát velmi dobře, aby si na něm mohl opravit to, co je potřeba. Pomoc je daleko a základem je dojet. Tedy udržet se v závodě i za cenu velké časové ztráty.“

„V Dakaru je hlavní zodpovědnost na řidiči. Oproti tomu ve WRC závodech dělají zásadní opravy mechanici a jezdec, jelikož nemá k dispozici díly a čas, je na trati velmi omezen v tom, co může na autě opravit,“ popisuje Martin Prokop.

„Na dakarský závod jsem se musel na naší Toyotě naučit vyměnit celé zavěšení všech kol, poloosy, řemeny alternátorů nebo klínový řemen,“ vyjmenovává Prokop a dodává: „To nebylo ani zdaleka vše. Došlo i na opravu hydraulického nebo elektrického systému, kde existuje spousta možností, jak systém odpojit nebo přepojit, aby auto zůstalo pojízdné.

„Překvapilo mě, jak je těžké vyměnit kolo. Je jednou tak těžké jako u WRC. Jedno kolo váží 50 kilo, takže manipulace a instalace je pořádná dřina,“ smeká před mechaniky Martin Prokop, který v „kurzu přežití na Dakaru“ pochopil práci kolegů mechaniků, a vtipkuje: „O Toyotách se říká, že jsou spolehlivé a vydrží, tak doufám, že získané zkušenosti nebudu potřebovat.

Další příprava bude v poušti
Tím však plán příprav nekončí. Aby si Martin Prokop zvykal na extrémní podmínky, které jsou pro Dakar typické, naplánoval mu tým ještě desetidenní přípravu v Abú Dhabí (v termínu od 23. 11. do 3. 12. 2015). „Tam mě čeká škola jízdy na dunách v poušti,“ říká k dalšímu plánu příprav na legendární Dakar Martin Prokop.

Na start Dakaru 2016 se Martin Prokop se spolujezdcem postaví 2. ledna 2016. Závod je zavede do Argentiny a Bolívie.


Toyota.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport