Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux

vloženo

Závodník Martin Prokop má za sebou náročné dny v přípravě na svůj první ročník legendárního Dakaru, který se uskuteční v lednu v jižní Americe. V Belgii s týmem ladil třiatřicetiletý jezdec poslední detaily na závodním voze Toyota Hilux. „S novou technikou jsme se seznámili důkladně. Trénovali jsme i opravy. V závodě bude pomoc daleko a bude to jen na nás,“ vysvětluje Martin Prokop.

Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux

Do Belgie, kde probíhá poslední část přípravy závodního vozu, se Martin Prokop rychle přesunul po víkendu, kde startoval na Britské rallye. „Rovnou z cílové pásky závodu jsem nasedl do týmového obytného vozu a celou noc jsem strávil na cestě do Belgie, kde sídlí tým Toyoty,“ popisuje strasti český jezdec.

V týmu Toyoty se ladily poslední detaily Hiluxu, za jehož volant Martin Prokop na Dakaru 2016 usedne. Jezdec tak měl poslední příležitost dohlédnout na finální přípravu závodního vozu. „Ve čtvrtek auto odjíždí do přístavu La Havre. Odtud odplouvají všechny dakarské speciály do Argentiny,“ líčí Martin Prokop.

Rychlokurz mechanika
Kromě seznámení s novou technikou čekal na Prokopa ještě trénink výměny dílů, kdyby během dakarského závodu došlo k poškození či poruše. „Bylo to pro mě něco naprosto nového. V závodech WRC se tohle neřeší, tam prostě etapu nedojedete,“ vypráví jihlavský rodák a pokračuje: „Dakar je v tomhle hodně jiný. Tam musí jezdec auto znát velmi dobře, aby si na něm mohl opravit to, co je potřeba. Pomoc je daleko a základem je dojet. Tedy udržet se v závodě i za cenu velké časové ztráty.“

„V Dakaru je hlavní zodpovědnost na řidiči. Oproti tomu ve WRC závodech dělají zásadní opravy mechanici a jezdec, jelikož nemá k dispozici díly a čas, je na trati velmi omezen v tom, co může na autě opravit,“ popisuje Martin Prokop.

„Na dakarský závod jsem se musel na naší Toyotě naučit vyměnit celé zavěšení všech kol, poloosy, řemeny alternátorů nebo klínový řemen,“ vyjmenovává Prokop a dodává: „To nebylo ani zdaleka vše. Došlo i na opravu hydraulického nebo elektrického systému, kde existuje spousta možností, jak systém odpojit nebo přepojit, aby auto zůstalo pojízdné.

„Překvapilo mě, jak je těžké vyměnit kolo. Je jednou tak těžké jako u WRC. Jedno kolo váží 50 kilo, takže manipulace a instalace je pořádná dřina,“ smeká před mechaniky Martin Prokop, který v „kurzu přežití na Dakaru“ pochopil práci kolegů mechaniků, a vtipkuje: „O Toyotách se říká, že jsou spolehlivé a vydrží, tak doufám, že získané zkušenosti nebudu potřebovat.

Další příprava bude v poušti
Tím však plán příprav nekončí. Aby si Martin Prokop zvykal na extrémní podmínky, které jsou pro Dakar typické, naplánoval mu tým ještě desetidenní přípravu v Abú Dhabí (v termínu od 23. 11. do 3. 12. 2015). „Tam mě čeká škola jízdy na dunách v poušti,“ říká k dalšímu plánu příprav na legendární Dakar Martin Prokop.

Na start Dakaru 2016 se Martin Prokop se spolujezdcem postaví 2. ledna 2016. Závod je zavede do Argentiny a Bolívie.


Toyota.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má