Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux

vloženo

Závodník Martin Prokop má za sebou náročné dny v přípravě na svůj první ročník legendárního Dakaru, který se uskuteční v lednu v jižní Americe. V Belgii s týmem ladil třiatřicetiletý jezdec poslední detaily na závodním voze Toyota Hilux. „S novou technikou jsme se seznámili důkladně. Trénovali jsme i opravy. V závodě bude pomoc daleko a bude to jen na nás,“ vysvětluje Martin Prokop.

Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux

Do Belgie, kde probíhá poslední část přípravy závodního vozu, se Martin Prokop rychle přesunul po víkendu, kde startoval na Britské rallye. „Rovnou z cílové pásky závodu jsem nasedl do týmového obytného vozu a celou noc jsem strávil na cestě do Belgie, kde sídlí tým Toyoty,“ popisuje strasti český jezdec.

V týmu Toyoty se ladily poslední detaily Hiluxu, za jehož volant Martin Prokop na Dakaru 2016 usedne. Jezdec tak měl poslední příležitost dohlédnout na finální přípravu závodního vozu. „Ve čtvrtek auto odjíždí do přístavu La Havre. Odtud odplouvají všechny dakarské speciály do Argentiny,“ líčí Martin Prokop.

Rychlokurz mechanika
Kromě seznámení s novou technikou čekal na Prokopa ještě trénink výměny dílů, kdyby během dakarského závodu došlo k poškození či poruše. „Bylo to pro mě něco naprosto nového. V závodech WRC se tohle neřeší, tam prostě etapu nedojedete,“ vypráví jihlavský rodák a pokračuje: „Dakar je v tomhle hodně jiný. Tam musí jezdec auto znát velmi dobře, aby si na něm mohl opravit to, co je potřeba. Pomoc je daleko a základem je dojet. Tedy udržet se v závodě i za cenu velké časové ztráty.“

„V Dakaru je hlavní zodpovědnost na řidiči. Oproti tomu ve WRC závodech dělají zásadní opravy mechanici a jezdec, jelikož nemá k dispozici díly a čas, je na trati velmi omezen v tom, co může na autě opravit,“ popisuje Martin Prokop.

„Na dakarský závod jsem se musel na naší Toyotě naučit vyměnit celé zavěšení všech kol, poloosy, řemeny alternátorů nebo klínový řemen,“ vyjmenovává Prokop a dodává: „To nebylo ani zdaleka vše. Došlo i na opravu hydraulického nebo elektrického systému, kde existuje spousta možností, jak systém odpojit nebo přepojit, aby auto zůstalo pojízdné.

„Překvapilo mě, jak je těžké vyměnit kolo. Je jednou tak těžké jako u WRC. Jedno kolo váží 50 kilo, takže manipulace a instalace je pořádná dřina,“ smeká před mechaniky Martin Prokop, který v „kurzu přežití na Dakaru“ pochopil práci kolegů mechaniků, a vtipkuje: „O Toyotách se říká, že jsou spolehlivé a vydrží, tak doufám, že získané zkušenosti nebudu potřebovat.

Další příprava bude v poušti
Tím však plán příprav nekončí. Aby si Martin Prokop zvykal na extrémní podmínky, které jsou pro Dakar typické, naplánoval mu tým ještě desetidenní přípravu v Abú Dhabí (v termínu od 23. 11. do 3. 12. 2015). „Tam mě čeká škola jízdy na dunách v poušti,“ říká k dalšímu plánu příprav na legendární Dakar Martin Prokop.

Na start Dakaru 2016 se Martin Prokop se spolujezdcem postaví 2. ledna 2016. Závod je zavede do Argentiny a Bolívie.


Toyota.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě