Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux

vloženo

Závodník Martin Prokop má za sebou náročné dny v přípravě na svůj první ročník legendárního Dakaru, který se uskuteční v lednu v jižní Americe. V Belgii s týmem ladil třiatřicetiletý jezdec poslední detaily na závodním voze Toyota Hilux. „S novou technikou jsme se seznámili důkladně. Trénovali jsme i opravy. V závodě bude pomoc daleko a bude to jen na nás,“ vysvětluje Martin Prokop.

Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux

Do Belgie, kde probíhá poslední část přípravy závodního vozu, se Martin Prokop rychle přesunul po víkendu, kde startoval na Britské rallye. „Rovnou z cílové pásky závodu jsem nasedl do týmového obytného vozu a celou noc jsem strávil na cestě do Belgie, kde sídlí tým Toyoty,“ popisuje strasti český jezdec.


V týmu Toyoty se ladily poslední detaily Hiluxu, za jehož volant Martin Prokop na Dakaru 2016 usedne. Jezdec tak měl poslední příležitost dohlédnout na finální přípravu závodního vozu. „Ve čtvrtek auto odjíždí do přístavu La Havre. Odtud odplouvají všechny dakarské speciály do Argentiny,“ líčí Martin Prokop.

Rychlokurz mechanika
Kromě seznámení s novou technikou čekal na Prokopa ještě trénink výměny dílů, kdyby během dakarského závodu došlo k poškození či poruše. „Bylo to pro mě něco naprosto nového. V závodech WRC se tohle neřeší, tam prostě etapu nedojedete,“ vypráví jihlavský rodák a pokračuje: „Dakar je v tomhle hodně jiný. Tam musí jezdec auto znát velmi dobře, aby si na něm mohl opravit to, co je potřeba. Pomoc je daleko a základem je dojet. Tedy udržet se v závodě i za cenu velké časové ztráty.“

„V Dakaru je hlavní zodpovědnost na řidiči. Oproti tomu ve WRC závodech dělají zásadní opravy mechanici a jezdec, jelikož nemá k dispozici díly a čas, je na trati velmi omezen v tom, co může na autě opravit,“ popisuje Martin Prokop.

„Na dakarský závod jsem se musel na naší Toyotě naučit vyměnit celé zavěšení všech kol, poloosy, řemeny alternátorů nebo klínový řemen,“ vyjmenovává Prokop a dodává: „To nebylo ani zdaleka vše. Došlo i na opravu hydraulického nebo elektrického systému, kde existuje spousta možností, jak systém odpojit nebo přepojit, aby auto zůstalo pojízdné.

„Překvapilo mě, jak je těžké vyměnit kolo. Je jednou tak těžké jako u WRC. Jedno kolo váží 50 kilo, takže manipulace a instalace je pořádná dřina,“ smeká před mechaniky Martin Prokop, který v „kurzu přežití na Dakaru“ pochopil práci kolegů mechaniků, a vtipkuje: „O Toyotách se říká, že jsou spolehlivé a vydrží, tak doufám, že získané zkušenosti nebudu potřebovat.

Další příprava bude v poušti
Tím však plán příprav nekončí. Aby si Martin Prokop zvykal na extrémní podmínky, které jsou pro Dakar typické, naplánoval mu tým ještě desetidenní přípravu v Abú Dhabí (v termínu od 23. 11. do 3. 12. 2015). „Tam mě čeká škola jízdy na dunách v poušti,“ říká k dalšímu plánu příprav na legendární Dakar Martin Prokop.

Na start Dakaru 2016 se Martin Prokop se spolujezdcem postaví 2. ledna 2016. Závod je zavede do Argentiny a Bolívie.


Toyota.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux Fotografie k článku Martin Prokop pojede na Dakar 2016 s Toyotou Hilux
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.05.2017
Toyota Aygo v edici Selection vsází na design
28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!