Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře

vloženo

Po sobotním zahajovacím ceremoniálu, který se značně protáhl, čekalo jezdce náročné nedělní ráno. Také v týmu KM Racing vrcholily poslední přípravy na 1. etapu 37. ročníku Rally Dakar, vedoucí z Buenos Aires do Villa Carlos Paz. Cíl posádky žlutočerného Liazu byl jasný. Dojet do 20. místa. Martin Macík, Miloslav Janáček a Michal Mrkva do cíle nakonec dorazili patnáctí a s výsledkem jsou naprosto spokojení.

Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře

Věděli jsme, že během první etapy musíme zabrat a předstihnout minimálně pět soupeřů, abychom se pro další start dostali do první dvacítky. To je velice důležité, protože prvních 20 kamionů startuje po 2 minutách, ostatní posádky mají odstupy jen 30 sekund,“ vysvětluje pilot týmu KM Racing Martin Macík jr. A to se nakonec také podařilo a posádka s číslem 525 dojela do cíle na výborném 15. místě.

Jelo se nám dobře, první kamion jsme předjeli už na 3. kilometru, pak následovalo 140 kilometrů v hustém prachu, který vířila auta před námi a přes který nebylo téměř nic vidět. Ale to je Dakar, s prachem a vedrem se tu počítá,“ komentuje průběh závodu nejmladší pilot kamionu ve startovním poli Macík.

Posádka týmu KM Racing přijela do cíle o 5 minut a 40 sekund později než vítězný Nizozemec Stacey, měřených 175 kilometrů absolvovala v průměrné rychlosti přes 100 km/hodinu a z kvalitního výsledku se pochopitelně radovala. Stejně tak fanoušci týmu, kteří během závodu znejistěli, když se kamion s číslem 525 neobjevoval v průběžných výsledcích. „To bylo zřejmě způsobeno právě tím, že jsme jednotlivé kontrolní úseky projížděli v těsném kontaktu s dalšími soupeři, proto kontrolní měření naše auto nezaznamenala,“ vysvětluje Macík.
V celém týmu KM Racing po první etapě panuje skvělá nálada a posádka se těší na zítřejší pokračování maratonského závodu.

Výsledky po první etapě na Rallye Dakar 2015:
První průběžné místo získal nizozemec Hans Stacey na voze Iveco, druhý skončil Marcel van Vliet. Třetí a čtvrté místo vybojovali čeští piloti kamionů. Na sekundu stejný čas zajeli Aleš Loprais s Manem a Martin Kolomý s Tatrou. Martin Macík junior skončil patnáctý, Vrátný pak na jednadvacátý.


kmracing.cz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.01.2017
Test ojetiny: BMW Z4 3.0si Coupe – pravověrný sporťák (+video)
22.01.2017
Facelift BMW řady 4 přinesl sportovnější podvozek
21.01.2017
Video: Opel Crossland X - nový crossover do města
21.01.2017
Nissan Navara přijíždí v exkluzivní limitované edici Trek-1°
20.01.2017
Opel Meriva vyklidí pole nástupci Crossland X
19.01.2017
Test: Audi SQ7 4.0 biTDI – Světová extratřída! (+video)
18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný