Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře

vloženo

Po sobotním zahajovacím ceremoniálu, který se značně protáhl, čekalo jezdce náročné nedělní ráno. Také v týmu KM Racing vrcholily poslední přípravy na 1. etapu 37. ročníku Rally Dakar, vedoucí z Buenos Aires do Villa Carlos Paz. Cíl posádky žlutočerného Liazu byl jasný. Dojet do 20. místa. Martin Macík, Miloslav Janáček a Michal Mrkva do cíle nakonec dorazili patnáctí a s výsledkem jsou naprosto spokojení.

Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře

Věděli jsme, že během první etapy musíme zabrat a předstihnout minimálně pět soupeřů, abychom se pro další start dostali do první dvacítky. To je velice důležité, protože prvních 20 kamionů startuje po 2 minutách, ostatní posádky mají odstupy jen 30 sekund,“ vysvětluje pilot týmu KM Racing Martin Macík jr. A to se nakonec také podařilo a posádka s číslem 525 dojela do cíle na výborném 15. místě.

Jelo se nám dobře, první kamion jsme předjeli už na 3. kilometru, pak následovalo 140 kilometrů v hustém prachu, který vířila auta před námi a přes který nebylo téměř nic vidět. Ale to je Dakar, s prachem a vedrem se tu počítá,“ komentuje průběh závodu nejmladší pilot kamionu ve startovním poli Macík.

Posádka týmu KM Racing přijela do cíle o 5 minut a 40 sekund později než vítězný Nizozemec Stacey, měřených 175 kilometrů absolvovala v průměrné rychlosti přes 100 km/hodinu a z kvalitního výsledku se pochopitelně radovala. Stejně tak fanoušci týmu, kteří během závodu znejistěli, když se kamion s číslem 525 neobjevoval v průběžných výsledcích. „To bylo zřejmě způsobeno právě tím, že jsme jednotlivé kontrolní úseky projížděli v těsném kontaktu s dalšími soupeři, proto kontrolní měření naše auto nezaznamenala,“ vysvětluje Macík.
V celém týmu KM Racing po první etapě panuje skvělá nálada a posádka se těší na zítřejší pokračování maratonského závodu.

Výsledky po první etapě na Rallye Dakar 2015:
První průběžné místo získal nizozemec Hans Stacey na voze Iveco, druhý skončil Marcel van Vliet. Třetí a čtvrté místo vybojovali čeští piloti kamionů. Na sekundu stejný čas zajeli Aleš Loprais s Manem a Martin Kolomý s Tatrou. Martin Macík junior skončil patnáctý, Vrátný pak na jednadvacátý.


kmracing.cz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer