Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře

vloženo

Po sobotním zahajovacím ceremoniálu, který se značně protáhl, čekalo jezdce náročné nedělní ráno. Také v týmu KM Racing vrcholily poslední přípravy na 1. etapu 37. ročníku Rally Dakar, vedoucí z Buenos Aires do Villa Carlos Paz. Cíl posádky žlutočerného Liazu byl jasný. Dojet do 20. místa. Martin Macík, Miloslav Janáček a Michal Mrkva do cíle nakonec dorazili patnáctí a s výsledkem jsou naprosto spokojení.

Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře

Věděli jsme, že během první etapy musíme zabrat a předstihnout minimálně pět soupeřů, abychom se pro další start dostali do první dvacítky. To je velice důležité, protože prvních 20 kamionů startuje po 2 minutách, ostatní posádky mají odstupy jen 30 sekund,“ vysvětluje pilot týmu KM Racing Martin Macík jr. A to se nakonec také podařilo a posádka s číslem 525 dojela do cíle na výborném 15. místě.

Jelo se nám dobře, první kamion jsme předjeli už na 3. kilometru, pak následovalo 140 kilometrů v hustém prachu, který vířila auta před námi a přes který nebylo téměř nic vidět. Ale to je Dakar, s prachem a vedrem se tu počítá,“ komentuje průběh závodu nejmladší pilot kamionu ve startovním poli Macík.

Posádka týmu KM Racing přijela do cíle o 5 minut a 40 sekund později než vítězný Nizozemec Stacey, měřených 175 kilometrů absolvovala v průměrné rychlosti přes 100 km/hodinu a z kvalitního výsledku se pochopitelně radovala. Stejně tak fanoušci týmu, kteří během závodu znejistěli, když se kamion s číslem 525 neobjevoval v průběžných výsledcích. „To bylo zřejmě způsobeno právě tím, že jsme jednotlivé kontrolní úseky projížděli v těsném kontaktu s dalšími soupeři, proto kontrolní měření naše auto nezaznamenala,“ vysvětluje Macík.
V celém týmu KM Racing po první etapě panuje skvělá nálada a posádka se těší na zítřejší pokračování maratonského závodu.

Výsledky po první etapě na Rallye Dakar 2015:
První průběžné místo získal nizozemec Hans Stacey na voze Iveco, druhý skončil Marcel van Vliet. Třetí a čtvrté místo vybojovali čeští piloti kamionů. Na sekundu stejný čas zajeli Aleš Loprais s Manem a Martin Kolomý s Tatrou. Martin Macík junior skončil patnáctý, Vrátný pak na jednadvacátý.


kmracing.cz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci
10.03.2017
Fiat Tipo Kombi – Čechům na míru