Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře

vloženo

Po sobotním zahajovacím ceremoniálu, který se značně protáhl, čekalo jezdce náročné nedělní ráno. Také v týmu KM Racing vrcholily poslední přípravy na 1. etapu 37. ročníku Rally Dakar, vedoucí z Buenos Aires do Villa Carlos Paz. Cíl posádky žlutočerného Liazu byl jasný. Dojet do 20. místa. Martin Macík, Miloslav Janáček a Michal Mrkva do cíle nakonec dorazili patnáctí a s výsledkem jsou naprosto spokojení.

Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře

Věděli jsme, že během první etapy musíme zabrat a předstihnout minimálně pět soupeřů, abychom se pro další start dostali do první dvacítky. To je velice důležité, protože prvních 20 kamionů startuje po 2 minutách, ostatní posádky mají odstupy jen 30 sekund,“ vysvětluje pilot týmu KM Racing Martin Macík jr. A to se nakonec také podařilo a posádka s číslem 525 dojela do cíle na výborném 15. místě.


Jelo se nám dobře, první kamion jsme předjeli už na 3. kilometru, pak následovalo 140 kilometrů v hustém prachu, který vířila auta před námi a přes který nebylo téměř nic vidět. Ale to je Dakar, s prachem a vedrem se tu počítá,“ komentuje průběh závodu nejmladší pilot kamionu ve startovním poli Macík.

Posádka týmu KM Racing přijela do cíle o 5 minut a 40 sekund později než vítězný Nizozemec Stacey, měřených 175 kilometrů absolvovala v průměrné rychlosti přes 100 km/hodinu a z kvalitního výsledku se pochopitelně radovala. Stejně tak fanoušci týmu, kteří během závodu znejistěli, když se kamion s číslem 525 neobjevoval v průběžných výsledcích. „To bylo zřejmě způsobeno právě tím, že jsme jednotlivé kontrolní úseky projížděli v těsném kontaktu s dalšími soupeři, proto kontrolní měření naše auto nezaznamenala,“ vysvětluje Macík.
V celém týmu KM Racing po první etapě panuje skvělá nálada a posádka se těší na zítřejší pokračování maratonského závodu.

Výsledky po první etapě na Rallye Dakar 2015:
První průběžné místo získal nizozemec Hans Stacey na voze Iveco, druhý skončil Marcel van Vliet. Třetí a čtvrté místo vybojovali čeští piloti kamionů. Na sekundu stejný čas zajeli Aleš Loprais s Manem a Martin Kolomý s Tatrou. Martin Macík junior skončil patnáctý, Vrátný pak na jednadvacátý.


kmracing.cz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Martin Macík za volantem Liazu si vede na Dakaru dobře
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?