LIAZku mířící do Dakaru vyprovodili fanouškové

vloženo

Náměstí Jana Palacha v sobotu dopoledne zaplnilo velké množství příznivců kamionů LIAZ a dakarského dobrodružství. Spolu s moderátorem akce Josefem Melenem pak odpočítávali poslední vteřiny do startu unikátní expedice.

LIAZku mířící do Dakaru vyprovodili fanouškové LIAZku mířící do Dakaru vyprovodili fanouškové

Kompletně zrepasovaný historický kamion LIAZ se v sobotu 27.12. vydal na dlouhou pouť do afrického Dakaru a zpět. Posádku vozu v sestavě Jiří Moskal, Tomáš Pour a Vít Ježek na cestě doprovázejí dva doprovodné automobily a motocyklista Jaroslav Šíma. Asistenční automobil UAMK řídí Oldřich Vaníček a na sedadlo navigátora usedl Oto Kuhn. Novinářský vůz Toyota Hilux zapůjčený KM Racing týmem Martina Macíka řídí Petr Kotek, navigovaný filmaři Kristianem Hrušovským a Ladislavem Drahošem.


Celá expedice vystartovala v sobotu přesně v poledne z náměstí Jana Palacha v Praze. Podpořit ji přišla řada příznivců, někteří neváhali jet z mnoho kilometrů vzdálených měst, aby slavnostní start viděli. A skutečně bylo na co koukat. Tiskovou konferenci moderovanou Josefem Melenem sledoval snad každý z přítomných, našel se čas i na společná focení a sbírání podpisů. Pak už kamion LIAZ s doprovodem vyrazil směrem na Paříž pod dohledem kamer České televize, on-line video přenos zajišťoval iDnes a vidět byly i kamery a fotoaparáty dalších médií. Francouzské metropole dosáhl kamion po náročné cestě zasněženým Německem druhý den v 8 hodin ráno. Ještě v neděli LIAZ odstartoval z Paříže do Dakaru.

Africké půdy se legendární kamion LIAZ poprvé dotkne 30.12. přibližně v 15 hodin, kdy dojde k vylodění z trajektu. Jízdu LIAZky může každý fanoušek sledovat on-line na webu www.senodakaru.cz. Kamion je totiž vybavený GPS/GSM lokalizačním systémem firmy Jablotron, který je součástí zařízení sloužícího k vyhledávání odcizených vozidel. Nyní pracuje ve zvláštním režimu a tak má každý fanoušek expedice možnost vidět, kde LIAZ aktuálně je. Není však jisté, zda bude potřebný signál v Západní Sahaře.

Zcela jistě se ztratí po překročení hranic Mauretánie, z níž nelze odesílat potřebná data prostřednictvím sítě GSM. K obnovení spojení pak dojde po překročení hranic do Senegalu. Celou cestu zaznamenávají filmové kamery pracující ve vysokém rozlišení 4K. Letecké snímky pak zajišťuje profesionální dron.

Výsledkem by měl být jak několikadílný dokument, tak celovečerní film. Návrat expedice je plánován na 27.1.2015.


www.senodkaru.cz

Fotografie k článku

Fotografie k článku LIAZku mířící do Dakaru vyprovodili fanouškové Fotografie k článku LIAZku mířící do Dakaru vyprovodili fanouškové Fotografie k článku LIAZku mířící do Dakaru vyprovodili fanouškové

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Čtyřválec o výkonu 200 koní doplní dvojice elektromotorů. Celkový výkon soustavy automobilka neuvádí, známe ovšem hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h a také maximální rychlost (elektronicky omezenou). Peugeot 508 Sport..

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Rádi byste se viděli za volantem Audi Q7 nebo Volkswagenu Touareg, přičemž rodinný rozpočet nestačí pokrýt pořizovací..

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..