Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt

vloženo

General Motors Corp. a společnost A123Systems, Inc. společně vyvinou sady výkonných, bezpečných a trvanlivých baterií, které se uplatní v inovativním konceptu elektrického pohonu koncernu GM nazývaném E-Flex. Díky této dohodě by specialisté koncernu GM měli velmi rychle získat vhodné akumulátory jak pro ryze elektrickou verzi konceptu E-Flex, tak i pro druhé provedení s palivovými články.

Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt „Moderní a výkonné baterie jsou cestou k budoucí mobilitě lidstva – a automobilka, která se spojí s nejlepší firmou v oboru, získá velkou výhodu. S touto filozofií jsme dohodu uzavírali,“ říká Bob Lutz, vicepresident GM odpovědný za globální vývoj nových produktů. „Ať už se bavíme o modelu Chevrolet Volt, pohonu s palivovými články nebo elektrickém hybridu, který bude jako náš připravovaný Saturn Vue čerpat energii z elektrické sítě, vždy jsou stěžejním momentem výkonné akumulátory.“

Unikátní nanofosfátová technologie, používaná při vývoji a výrobě baterií společnosti A123Systems z Watertownu ve státě Massachusetts/USA, garantuje výrazně vyšší výkon, životnost a spolehlivost než v případě konvenčních lithium-ionových baterií.

Architektura elektrického pohonu E-Flex se poprvé veřejnosti představila v konceptu Chevrolet Volt. Při běžných jízdách do vzdálenosti 40 mil nespotřebuje Chevrolet Volt žádný benzin a nulová je i jeho produkce emisí.

„Chevrolet Volt ukazuje novou cestu celé automobilové branži,“ říká Bob Lutz. „Podle nás má elektrický pohon velkou budoucnost, zejména pokud připravíme takové modely, které si bodu elektrickou energii vyrábět „na palubě“ – díky jim nebudeme tak závislí na ropných palivech. Automobilový průmysl čekají výrazné změny, a to i díky rychlému vývoji stále výkonnějších a vyspělejších akumulátorů, jaké nabízí např. firma A123Systems a LG Chem.“

Před několika měsíci koncern GM uzavřel dva kontrakty na vývoj sofistikovaných sad akumulátorů, a to s firmami Compact Power, Inc. (CPI), což je dodavatel korejského výrobce akumulátorů LG Chem, a Continental Automotive Systéme, divizí společnosti Continental A.G. z německého Frankfurtu nad Mohanem. Podle těchto dohod jeden z kontraktů garantuje firma CPI, která využívá akumulátorů vyvíjených partnerskou společností LG Chem. Separátní kontrakt byl uzavřen s firmou Continental, která bude využívat baterií vyvinutých společně koncernem GM a firmou A123Systems.

„123Systems i LG Chem jsou ve svém oboru renomovanými firmami, které vyvíjejí a vyrábějí baterie špičkových parametrů,“ říká Denise Gray, ředitel divize GM Energy Storage Devices and Strategies. „Jsme přesvědčeni, že jedna či obě firmy naplní naše očekávání kladená na akumulátory systému E-Flex.“

Dave Vieau, ředitel firmy A123Systems, tvrdí, že druh baterií, vyvíjených pro GM, se velmi dobře uplatní i v dalších odvětvích průmyslu a dopravy. „Zatím stále hovoříme o konceptu Volt jako o jednom z reálných osobních elektromobilů blízké budoucnosti. Ale naše technologie míří dál – hmotnost, velikost, bezpečnost a výkony našich akumulátorů je předurčují i pro použití v hybridních autobusech, nákladních vozech nebo letadlech.“

Společnost A123Systems v současné době vyrábí více než deset milionů akumulátorových sad ročně, což z ní dělá největšího světového producenta baterií s nanofosfátovou technologií.

Spolupráce při vývoji nových druhů akumulátorů je zatím posledním krokem na systematické cestě koncernu GM při hledání alternativních způsobů pohonu ke konvenčním spalovacím motorům. Už dnes GM vyrábí širokou škálu hybridních vozidel – do velkých aglomerací dodává autobusy, kombinující pohon elektromotorem a vznětovým motorem. Ke známým projektům patří také hybridní modely Saturn Vue, Saturn Aura Green Line a nový Chevrolet Malibu. Letos na podzim vyjedou hybridní vozy Chevrolet Tahoe a GMC Yukon Hybrid – první SUV s dvourežimovým hybridním pohonným systémem, který snižuje spotřebu paliva v městském provozu až o 40 procent. A v příštím roce se představí dvourežimový Saturn Vue Green Line Due s pohonem předních kol, který by měl být dvakrát hospodárnější než jakýkoli jiný SUV model koncernu GM.

GM je rovněž lídrem ve výrobě automobilů na biopalivo E-85, v současné době jich po světě jezdí už více než dva miliony.


Zdroj: chevrolet.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN