Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt

vloženo

General Motors Corp. a společnost A123Systems, Inc. společně vyvinou sady výkonných, bezpečných a trvanlivých baterií, které se uplatní v inovativním konceptu elektrického pohonu koncernu GM nazývaném E-Flex. Díky této dohodě by specialisté koncernu GM měli velmi rychle získat vhodné akumulátory jak pro ryze elektrickou verzi konceptu E-Flex, tak i pro druhé provedení s palivovými články.

Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt

„Moderní a výkonné baterie jsou cestou k budoucí mobilitě lidstva – a automobilka, která se spojí s nejlepší firmou v oboru, získá velkou výhodu. S touto filozofií jsme dohodu uzavírali,“ říká Bob Lutz, vicepresident GM odpovědný za globální vývoj nových produktů. „Ať už se bavíme o modelu Chevrolet Volt, pohonu s palivovými články nebo elektrickém hybridu, který bude jako náš připravovaný Saturn Vue čerpat energii z elektrické sítě, vždy jsou stěžejním momentem výkonné akumulátory.“


Unikátní nanofosfátová technologie, používaná při vývoji a výrobě baterií společnosti A123Systems z Watertownu ve státě Massachusetts/USA, garantuje výrazně vyšší výkon, životnost a spolehlivost než v případě konvenčních lithium-ionových baterií.

Architektura elektrického pohonu E-Flex se poprvé veřejnosti představila v konceptu Chevrolet Volt. Při běžných jízdách do vzdálenosti 40 mil nespotřebuje Chevrolet Volt žádný benzin a nulová je i jeho produkce emisí.

„Chevrolet Volt ukazuje novou cestu celé automobilové branži,“ říká Bob Lutz. „Podle nás má elektrický pohon velkou budoucnost, zejména pokud připravíme takové modely, které si bodu elektrickou energii vyrábět „na palubě“ – díky jim nebudeme tak závislí na ropných palivech. Automobilový průmysl čekají výrazné změny, a to i díky rychlému vývoji stále výkonnějších a vyspělejších akumulátorů, jaké nabízí např. firma A123Systems a LG Chem.“

Před několika měsíci koncern GM uzavřel dva kontrakty na vývoj sofistikovaných sad akumulátorů, a to s firmami Compact Power, Inc. (CPI), což je dodavatel korejského výrobce akumulátorů LG Chem, a Continental Automotive Systéme, divizí společnosti Continental A.G. z německého Frankfurtu nad Mohanem. Podle těchto dohod jeden z kontraktů garantuje firma CPI, která využívá akumulátorů vyvíjených partnerskou společností LG Chem. Separátní kontrakt byl uzavřen s firmou Continental, která bude využívat baterií vyvinutých společně koncernem GM a firmou A123Systems.

„123Systems i LG Chem jsou ve svém oboru renomovanými firmami, které vyvíjejí a vyrábějí baterie špičkových parametrů,“ říká Denise Gray, ředitel divize GM Energy Storage Devices and Strategies. „Jsme přesvědčeni, že jedna či obě firmy naplní naše očekávání kladená na akumulátory systému E-Flex.“

Dave Vieau, ředitel firmy A123Systems, tvrdí, že druh baterií, vyvíjených pro GM, se velmi dobře uplatní i v dalších odvětvích průmyslu a dopravy. „Zatím stále hovoříme o konceptu Volt jako o jednom z reálných osobních elektromobilů blízké budoucnosti. Ale naše technologie míří dál – hmotnost, velikost, bezpečnost a výkony našich akumulátorů je předurčují i pro použití v hybridních autobusech, nákladních vozech nebo letadlech.“

Společnost A123Systems v současné době vyrábí více než deset milionů akumulátorových sad ročně, což z ní dělá největšího světového producenta baterií s nanofosfátovou technologií.

Spolupráce při vývoji nových druhů akumulátorů je zatím posledním krokem na systematické cestě koncernu GM při hledání alternativních způsobů pohonu ke konvenčním spalovacím motorům. Už dnes GM vyrábí širokou škálu hybridních vozidel – do velkých aglomerací dodává autobusy, kombinující pohon elektromotorem a vznětovým motorem. Ke známým projektům patří také hybridní modely Saturn Vue, Saturn Aura Green Line a nový Chevrolet Malibu. Letos na podzim vyjedou hybridní vozy Chevrolet Tahoe a GMC Yukon Hybrid – první SUV s dvourežimovým hybridním pohonným systémem, který snižuje spotřebu paliva v městském provozu až o 40 procent. A v příštím roce se představí dvourežimový Saturn Vue Green Line Due s pohonem předních kol, který by měl být dvakrát hospodárnější než jakýkoli jiný SUV model koncernu GM.

GM je rovněž lídrem ve výrobě automobilů na biopalivo E-85, v současné době jich po světě jezdí už více než dva miliony.


Zdroj: chevrolet.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč