Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt

vloženo

General Motors Corp. a společnost A123Systems, Inc. společně vyvinou sady výkonných, bezpečných a trvanlivých baterií, které se uplatní v inovativním konceptu elektrického pohonu koncernu GM nazývaném E-Flex. Díky této dohodě by specialisté koncernu GM měli velmi rychle získat vhodné akumulátory jak pro ryze elektrickou verzi konceptu E-Flex, tak i pro druhé provedení s palivovými články.

Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt

„Moderní a výkonné baterie jsou cestou k budoucí mobilitě lidstva – a automobilka, která se spojí s nejlepší firmou v oboru, získá velkou výhodu. S touto filozofií jsme dohodu uzavírali,“ říká Bob Lutz, vicepresident GM odpovědný za globální vývoj nových produktů. „Ať už se bavíme o modelu Chevrolet Volt, pohonu s palivovými články nebo elektrickém hybridu, který bude jako náš připravovaný Saturn Vue čerpat energii z elektrické sítě, vždy jsou stěžejním momentem výkonné akumulátory.“


Unikátní nanofosfátová technologie, používaná při vývoji a výrobě baterií společnosti A123Systems z Watertownu ve státě Massachusetts/USA, garantuje výrazně vyšší výkon, životnost a spolehlivost než v případě konvenčních lithium-ionových baterií.

Architektura elektrického pohonu E-Flex se poprvé veřejnosti představila v konceptu Chevrolet Volt. Při běžných jízdách do vzdálenosti 40 mil nespotřebuje Chevrolet Volt žádný benzin a nulová je i jeho produkce emisí.

„Chevrolet Volt ukazuje novou cestu celé automobilové branži,“ říká Bob Lutz. „Podle nás má elektrický pohon velkou budoucnost, zejména pokud připravíme takové modely, které si bodu elektrickou energii vyrábět „na palubě“ – díky jim nebudeme tak závislí na ropných palivech. Automobilový průmysl čekají výrazné změny, a to i díky rychlému vývoji stále výkonnějších a vyspělejších akumulátorů, jaké nabízí např. firma A123Systems a LG Chem.“

Před několika měsíci koncern GM uzavřel dva kontrakty na vývoj sofistikovaných sad akumulátorů, a to s firmami Compact Power, Inc. (CPI), což je dodavatel korejského výrobce akumulátorů LG Chem, a Continental Automotive Systéme, divizí společnosti Continental A.G. z německého Frankfurtu nad Mohanem. Podle těchto dohod jeden z kontraktů garantuje firma CPI, která využívá akumulátorů vyvíjených partnerskou společností LG Chem. Separátní kontrakt byl uzavřen s firmou Continental, která bude využívat baterií vyvinutých společně koncernem GM a firmou A123Systems.

„123Systems i LG Chem jsou ve svém oboru renomovanými firmami, které vyvíjejí a vyrábějí baterie špičkových parametrů,“ říká Denise Gray, ředitel divize GM Energy Storage Devices and Strategies. „Jsme přesvědčeni, že jedna či obě firmy naplní naše očekávání kladená na akumulátory systému E-Flex.“

Dave Vieau, ředitel firmy A123Systems, tvrdí, že druh baterií, vyvíjených pro GM, se velmi dobře uplatní i v dalších odvětvích průmyslu a dopravy. „Zatím stále hovoříme o konceptu Volt jako o jednom z reálných osobních elektromobilů blízké budoucnosti. Ale naše technologie míří dál – hmotnost, velikost, bezpečnost a výkony našich akumulátorů je předurčují i pro použití v hybridních autobusech, nákladních vozech nebo letadlech.“

Společnost A123Systems v současné době vyrábí více než deset milionů akumulátorových sad ročně, což z ní dělá největšího světového producenta baterií s nanofosfátovou technologií.

Spolupráce při vývoji nových druhů akumulátorů je zatím posledním krokem na systematické cestě koncernu GM při hledání alternativních způsobů pohonu ke konvenčním spalovacím motorům. Už dnes GM vyrábí širokou škálu hybridních vozidel – do velkých aglomerací dodává autobusy, kombinující pohon elektromotorem a vznětovým motorem. Ke známým projektům patří také hybridní modely Saturn Vue, Saturn Aura Green Line a nový Chevrolet Malibu. Letos na podzim vyjedou hybridní vozy Chevrolet Tahoe a GMC Yukon Hybrid – první SUV s dvourežimovým hybridním pohonným systémem, který snižuje spotřebu paliva v městském provozu až o 40 procent. A v příštím roce se představí dvourežimový Saturn Vue Green Line Due s pohonem předních kol, který by měl být dvakrát hospodárnější než jakýkoli jiný SUV model koncernu GM.

GM je rovněž lídrem ve výrobě automobilů na biopalivo E-85, v současné době jich po světě jezdí už více než dva miliony.


Zdroj: chevrolet.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2019
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu