Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt

vloženo

General Motors Corp. a společnost A123Systems, Inc. společně vyvinou sady výkonných, bezpečných a trvanlivých baterií, které se uplatní v inovativním konceptu elektrického pohonu koncernu GM nazývaném E-Flex. Díky této dohodě by specialisté koncernu GM měli velmi rychle získat vhodné akumulátory jak pro ryze elektrickou verzi konceptu E-Flex, tak i pro druhé provedení s palivovými články.

Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt

„Moderní a výkonné baterie jsou cestou k budoucí mobilitě lidstva – a automobilka, která se spojí s nejlepší firmou v oboru, získá velkou výhodu. S touto filozofií jsme dohodu uzavírali,“ říká Bob Lutz, vicepresident GM odpovědný za globální vývoj nových produktů. „Ať už se bavíme o modelu Chevrolet Volt, pohonu s palivovými články nebo elektrickém hybridu, který bude jako náš připravovaný Saturn Vue čerpat energii z elektrické sítě, vždy jsou stěžejním momentem výkonné akumulátory.“


Unikátní nanofosfátová technologie, používaná při vývoji a výrobě baterií společnosti A123Systems z Watertownu ve státě Massachusetts/USA, garantuje výrazně vyšší výkon, životnost a spolehlivost než v případě konvenčních lithium-ionových baterií.

Architektura elektrického pohonu E-Flex se poprvé veřejnosti představila v konceptu Chevrolet Volt. Při běžných jízdách do vzdálenosti 40 mil nespotřebuje Chevrolet Volt žádný benzin a nulová je i jeho produkce emisí.

„Chevrolet Volt ukazuje novou cestu celé automobilové branži,“ říká Bob Lutz. „Podle nás má elektrický pohon velkou budoucnost, zejména pokud připravíme takové modely, které si bodu elektrickou energii vyrábět „na palubě“ – díky jim nebudeme tak závislí na ropných palivech. Automobilový průmysl čekají výrazné změny, a to i díky rychlému vývoji stále výkonnějších a vyspělejších akumulátorů, jaké nabízí např. firma A123Systems a LG Chem.“

Před několika měsíci koncern GM uzavřel dva kontrakty na vývoj sofistikovaných sad akumulátorů, a to s firmami Compact Power, Inc. (CPI), což je dodavatel korejského výrobce akumulátorů LG Chem, a Continental Automotive Systéme, divizí společnosti Continental A.G. z německého Frankfurtu nad Mohanem. Podle těchto dohod jeden z kontraktů garantuje firma CPI, která využívá akumulátorů vyvíjených partnerskou společností LG Chem. Separátní kontrakt byl uzavřen s firmou Continental, která bude využívat baterií vyvinutých společně koncernem GM a firmou A123Systems.

„123Systems i LG Chem jsou ve svém oboru renomovanými firmami, které vyvíjejí a vyrábějí baterie špičkových parametrů,“ říká Denise Gray, ředitel divize GM Energy Storage Devices and Strategies. „Jsme přesvědčeni, že jedna či obě firmy naplní naše očekávání kladená na akumulátory systému E-Flex.“

Dave Vieau, ředitel firmy A123Systems, tvrdí, že druh baterií, vyvíjených pro GM, se velmi dobře uplatní i v dalších odvětvích průmyslu a dopravy. „Zatím stále hovoříme o konceptu Volt jako o jednom z reálných osobních elektromobilů blízké budoucnosti. Ale naše technologie míří dál – hmotnost, velikost, bezpečnost a výkony našich akumulátorů je předurčují i pro použití v hybridních autobusech, nákladních vozech nebo letadlech.“

Společnost A123Systems v současné době vyrábí více než deset milionů akumulátorových sad ročně, což z ní dělá největšího světového producenta baterií s nanofosfátovou technologií.

Spolupráce při vývoji nových druhů akumulátorů je zatím posledním krokem na systematické cestě koncernu GM při hledání alternativních způsobů pohonu ke konvenčním spalovacím motorům. Už dnes GM vyrábí širokou škálu hybridních vozidel – do velkých aglomerací dodává autobusy, kombinující pohon elektromotorem a vznětovým motorem. Ke známým projektům patří také hybridní modely Saturn Vue, Saturn Aura Green Line a nový Chevrolet Malibu. Letos na podzim vyjedou hybridní vozy Chevrolet Tahoe a GMC Yukon Hybrid – první SUV s dvourežimovým hybridním pohonným systémem, který snižuje spotřebu paliva v městském provozu až o 40 procent. A v příštím roce se představí dvourežimový Saturn Vue Green Line Due s pohonem předních kol, který by měl být dvakrát hospodárnější než jakýkoli jiný SUV model koncernu GM.

GM je rovněž lídrem ve výrobě automobilů na biopalivo E-85, v současné době jich po světě jezdí už více než dva miliony.


Zdroj: chevrolet.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport